Čo znamená pre VW model Golf, to znamená pre Hondu Civic. Je vyrábaný v miliónových sériach a s úspechom predávaný prakticky po celom svete. Prvá generácia modelu Civic zišla z výrobných pásov už takmer pred 40-timi rokmi, presnejšie v roku 1972. Do dnešnej doby sa už vystriedalo 8 generácií a postupom času si vypestovali označenie kvalitných, spoľahlivých vozidiel so športovým naturelom.
Popis ojazdeného vozidla sa hlavne týka šiestej generácie, to jest modelu vyrábaného od roku 1995 do 2001. Šiesta generácia Hondy Civic je tvorená piatimi karosárskymi variantami, líšiacimi sa nielen tvarom, ale aj technikou a krajinou pôvodu. Trojdverový hatchback je úzko spojený s klasickým štvordverovým sedanom, nakoľko obidva sa vyrábajú na domácej pôjde v Japonsku. Päťdverový liftback a od roku 1998 kombi Aerodeck pochádzajú z Anglicka. S japonskými verziami majú spoločnú väčšinu motorov a dielov podvozku, no čo sa týka karosérie, tak tú majú podstatne odlišnú, podobne ako interiér.
Čo sa týka Anglickej produkcie, tak je tam dosť badateľná spolupráca s automobilkou Rover, ktorá tento opticky ľahko upravený Civic predávala aj po skončení výroby tejto generácie Civicu pod vlastným menom. Snažili sa hlavne o to, aby ich vozidla pôsobili luxusným dojmom. Preto aj anglické Hondy Civic majú chrómované vnútorné kľučky, velúrové poťahy sedadiel, či imitáciu dreva na palubnej doske. Japonskí bratia pôsobia skôr utiahnutejším dojmom, ale za to majú lepší podvozok, chovajú sa kľudnejšie v zákrutách a experti tvrdia aj o lepšej kvalite montáže.
Zo spolupráce s automobilkou Rover vznikol jediný vznetový motor, ktorý sa doposiaľ v Honde nenachádzal. Dvojliter mal modernú koncepciu s preplňovaným turbodúchadlom a priamym vstrekovaním. V našich zemepisných šírkach bol ponúkaný vo verzií bez medzichladiča o výkone 63 kW. Pokiaľ sa zaujímate o kúpu zo zahraničia, tak môžete naraziť aj na motor s medzichladičom o výkone 77 kW. Síce nájsť túto variantu je ako hľadať ihlu v kope sena, je ich veľmi málo a aj tak nie sú tým najlepším čo by sme doporučili. Nie je bezproblémový ako zážihoví bratia a pôžitok z jazdy narúša hlavne svojim hlasnejším klepotom a vibráciami.
Asi najlepším motorom čo sa môže skrývať pod kapotou Civicu je agregát 1.5i VTEC s výkonom 84 kW. Pri tomto motore si konštruktéri dali hlavne záležať na úspornosti, čo v konečnom dôsledku znamená slušnú spotrebu okolo 6-7 litrov na 100 km. Pokiaľ zašliapnete pedál na podlahu, tak môžete súperiť aj s o dosť silnejšími konkurentmi.
Aj keď je Honda Civic už zabehnutý model a história siaha do dávnych rokov, ani tu sa nevychytali všetky muchy a zopár detských chorôb sa vyskytlo aj v týchto verziách. V rokoch 1995 až 1997 sa výrobca potýkal s chybami na brzdovom obložení, ktoré vie pri brzdení pískať. Zo zadnej nápravy sa zas ozývali rázy a vŕzganie za čo mohli silentbloky. Výrobca sa vynašiel a každému kto požiadal o výmenu nových lepších silentblokov ich bezplatne vymenili. Asi najzávažnejším problémom do roku 1999 bolo praskanie rozvodov výfukového potrubia pri 1.5 litrových motoroch. Výrobca však predĺžil záruku na 8 rokov, takže čo sa týka jazdenky, ak si kúpite s poriadne vyplnenou servisnou knižkou záruka platila donedávna. Pokiaľ servisná knižka chýba musíte si na tento diel, ktorý obsahuje katalyzátor, prichystať okolo tisíc eur. Pri päťdverovej anglickej verzií môžete objaviť koróziu, hlavne na leme zadného blatníka. Chyba sa vyskytovala hlavne do roku 1997, avšak ak predchádzajúci majiteľ využil svoju šesťročnú záruku a problém nechal odstrániť, tak sa ničoho nemusíte obávať. Dôležité je hlavne dať pozor na hluk zadných kolies, nakoľko sa často stáva, že odchádza ložisko, ktoré stojí okolo 250 eur. Pokiaľ žiadne z týchto chýb neobjavíte, tak skutočne nie je dôvod Hondu Civic nekúpiť – je to veľmi dobrý spoločník a dobrý sluha.
História modelu
1996 – predstavenie šiestej generácie modelu – päťdverový liftback vyrábaný v Anglicku, trojdverový hatchback a šťvordverový sedan produkovaný v Japonsku. Motory 1,4 (55 nebo 66 kW), 1,5i VTEC, 1,6 a 1,6 VTi DOHC.
1998 – kombi Aero Deck produkované v Anglicku. Ponúkané taktiež s motorom 1,8 VTi DOHC. Výkon motoru 2,0 TD zvýšený na 77 kW.
1999 – drobný facelift modelu.
2001 – príchod novej modelovej rady.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | štvrodverový sedan | päťdverové kombi | troj a päťdverový hatchback |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4460 x 1695 x 1390 | 4425 x 1695 x 1440-1490 | 4080-4325 x 1695 x 1345-1390 |
Rázvor (mm): |
2620
|
#colspan# | #colspan# |
Batožinový priestor (l): | 410 | – | – |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
55
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
spoľahlivosť |
málo lacných náhardných dielov z druhovýroby |
živé, kultivované a úsporné zážihové motory |
málo jazdeniek so vznetovým motorom |
vnútorná priestrannosť (4D sedan) |
chybne naladené odpruženie (5D a kombi) |
jazdné vlastnosti (sedan a 3D hatchback) neuveriteľný výkon variant VTi |
chybný priebeh točivého momentu, vysoká hlučnosť (1,4i/55 kW) |
kvalitný a útulný interiér (5D verzia a kombi) |
slabé vyhrievanie |
Najčastejšie poruchy
opotrebené ložiská zadných kolies |
rýchlo opotrebená spojka |
korózia tlmiča výfukového potrubia |
pískajúce brzdy (do 1997) |
vŕzgajúce silentbloky zadnej nápravy |
prasknuté rozvody výfukového potrubia (motory 1,5i do 1999) |
korózia lemov zadných blatníkov (do 1997) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,5i 16V VTEC (84 kW), zážihový radový štvorvalec, šesťnásťventilový rozvod OHC, premenné časovanie ventilov, elektronické viacbodové vstrekovanie paliva. Znamenitá kombinácia úspornosti a vysokého výkonu, v nižších otáčkach spotreba nepresiahne 7 litrov, vo vyšších sa dá kľudne ponaháňať aj s o dosť silnejšími konkurentmi. |
2,0 TDi (63 až 77 kW), preplňovaný vznetový radový štvorvalec, osemventilový rozvod OHC, priame vstrekovanie paliva radiálnym čerpadlom. Diesel vyvinutý v spolupráci s Roverom má síce nízku spotrebu, ale je dosť hlučný, naviac tak bezproblémový, ako zážihové pohonné jednotky, určite nie je. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 16V (MB8) | 1396 ccm | D14A7 | 55 kW |
1.4 16V (MB8) | 1396 ccm | D14A8 | 66 kW |
1.4 i (EJ9) | 1396 ccm | D14A3,D14Z1 | 55 kW |
1.4 i (EJ9) | 1396 ccm | D14A4,D14Z4,D14Z2 | 66 kW |
1.4 i (MA8, MB2) | 1396 ccm | D14A5,D14A7,D14Z3 | 55 kW |
1.4 i (MA8, MB2) | 1396 ccm | D14A2,D14A8,D14Z4,D14A6 | 66 kW |
1.4 i S (EJ9) | 1396 ccm | D14A4,D14Z4,D14Z2 | 66 kW |
1.5 16V (MB3) | 1493 ccm | D15Z8 | 84 kW |
1.5 16V (MB9) | 1493 ccm | D15Z8 | 84 kW |
1.5 i (EK3) | 1493 ccm | D15Z6 | 84 kW |
1.5 i Vtec-E (MA9) | 1493 ccm | D15Z3 | 66 kW |
1.6 16V (MB4) | 1590 ccm | D16B2 | 85 kW |
1.6 16V (MC1) | 1590 ccm | D16B2 | 85 kW |
1.6 16V (MC1) | 1590 ccm | D16W4 | 92 kW |
1.6 i | 1590 ccm | D16Y7 | 77 kW |
1.6 i (EK1) | 1590 ccm | D16Y5 | 84 kW |
1.6 i (MB1) | 1590 ccm | D16Y3 | 83 kW |
1.6 i Vtec | 1590 ccm | D16Y8,D16Y6 | 92 kW |
1.6 i Vtec (MB1) | 1590 ccm | D16Y2 | 93 kW |
1.6 i Vtec | 1595 ccm | B16A2 | 118 kW |
1.6 VTi | 1595 ccm | B16A2 | 118 kW |
1.6 VTi (EK4) | 1595 ccm | B16A2 | 118 kW |
1.8 16V (MB6) | 1797 ccm | B18C4 | 124 kW |
1.8 16V (MC2) | 1797 ccm | B18C4 | 124 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 i D (MC3) | 1994 ccm | 20T2N | 74 kW |
2.0 i D (MC3) | 1994 ccm | 20T2N | 77 kW |
2.0 i TD (MB7) | 1994 ccm | 20T2R | 63 kW |
2.0 TDiC (MB7) | 1994 ccm | 20T2N | 74 kW |
52 komentárov
Marcel
Mam 1,5 Vtec Aerodeck a uz som menil spojku,predne brzdy a coskoro vyfuk a s tym kurenim pokial idem za studena dole kopcom,tak ziadna slava,ale inac spokojnost so spotrebou a aj s vykonom.
lukáš
Aerodeck je angličan, s japoncami tolko problémov nie je 🙂
Miso M.
Mam japonca 4 dveroveho automat …a mam problemy s otackami …padaju mi ked mam neutral a parking…teda nie ze padaju ale skacu medzi 1000 a 2000 …neviem co s tym je….skrtiaca klapka precistena….a nefunguje…skusim napojit na pocitac…cez obd konektor 😀
Zdenko
Zdravim ta…ja mam tiez japonca ale 3dveroveho manual a mam tiez problem s otackami ale mne padaju pod 1000 niekedy pomaly az na nulu neviem si s tym dat rady…ak si to poriesil ozvi sa mi… zdenko2211@gmail.com
Anonym
možná je to tím, že tam máte obří koncovku, mě to dělá na 1,4 IS taky, páč tam mám šlauch jak sviňa, před tím to nedělalo
Juraj
Jazdil som 6 rokov na 1.5 VTEC (1998)sedan – japonsky, od 2003 do 2009, kupil som ako jazdene. Teraz mam 1.8 i-VTEC (2011). Auto som predal s 320 tis. najazdenych kilometrov. Musim povedat ze ma neskutocne nizku spotrebu, ked som chcel jazdil som vonku na 5 litrov (napr. do Budapesti a spat), co sa tyka vykonu je to neuveritelne ale je to tak ze malokto vas predbehne a to hlavne na otackach v rozpati 5000-7100, je to vdaka velmi nizkej hmotnosti, len 1090 kg (menej ako fabia). Motor som drzal v dobrej kondicii menil som kazdych 10 tis. olej a vsetky naplne. Kedze podnikam, auto som pravidelne servisoval v Honde, su sice licencne diely ale tie sa neoplatia (verte mi), isty cas som napriklad mal licencny vyfuk (nemecky) a vykon isiel rapidne dole, to iste sa tyka dosciciek, tie vydrzali aj 80-100 tis. km, licencne za 2 mesiace boli zjazdene. Co sa tyka spojky, tu som vobec nemenil, a dodnes je tam povodna, lebo jazdi na tom moj kamarat teraz. Ked som kupil toto auto, vedel som ze nic lepsie nie je co sa tyka vykon vs spotreba. Na 4,5 tis vas tak vystreli, ze vas zatlaci do sedadla 🙂 Ked sa s niekym budete nahanat, bude vedla vas do tych 4,5 tis. potom ste pred nim, cize ked v dvojke pri 7000 tis. preradite do trojky, nebude stihat z prosteho dovodu, ze dotycny uz musi radit trojku a vy to tahate na dvojke, potom ked preradite do trojky, tak idete az do 150 km, a so stvorkou az do 200 km. Najlepsie na celom je ze pod obmedzovacom vobec neklesa tah, ale mate pocit ze je tam velka rezerva (niektory to aj vypinali) 🙂 S takym motorom neskutocna zabava. Najviac vsak vychvalujem podvozok, verte mi alebo nie, najazdil som viac ako 200 tis. km, ale ani raz ma podvozok nesmykol ani na mokrom, a to vedzte ze som poriadny divoch a som s tym autom jazdil jak blazon. Je tam kvalitne viacprvkove zavesenie kolies (len luxusne auta napr. BMW). Na novych civicoch je to uz len na sedane (je to kvoli tomu ze sedan sa predava hlavne v USA) a tam si nemozu dovolit torzne tyce ako sa rozmohli v europe, v USA su ovela vyssie naroky na kvalitu. Ked aj dnes idem vonku so svojou 1.8 i-vtec pozeram sa na tieto auto s respektom, lebo viem ze co dokazu 🙂 ale malo takych soferov vidim, ktory to dokazu vyuzit 🙂
cuno spoon
ja ma hondu civic 1997 (anlicana)a 1.5 vtec ekonom ale mam 115 k a nemozem povedat nic zle na to auto mam najazdenich 215 tis km nikdy ma nezradilo jedina vec co sa mi stala ze hrdzaveju lemy ale inak 100 % auto ak ho znicim kupim dalsiu hondu civic este ziadny nemec nevidrzal tak dlho ako moj civic a to jazdim najviac ako sa len da a stale to ide za vimenu oleja to zozere neaky liter co si mislim ze je v pohode havorim najlepsie auto na svete honda civic
Johnny
chlapci ja vam tak zavidim ja jazdim na seate 2,0i a myslel som si ze ake zihadlo ale ked som sa previezol na kamaratovej honde civic 1,5 VTEC tak som si zacal trieskat hlavu o stenu . Podla tych najazdenych km som cakal ze to auto bude ,,vyzite“ ale pripadalo mi ako keby prave vcera zislo z vyrobnej linky a ked sme si dali kamaradsky zavod tak nemusite ani premyslat kto vyhral
Tom
Ja som mal mazdu 626, tiez vynikajuce auto, ale mi ju odpisal jeden debilny cech, teraz rozmyslam nad kupou hondy civic ale 2,0 TDI, ak mate niekto s takymto autom skusenosti dajte prosim vediet
Igor
honda nevyraba 2.0 TDI, DO SIESTEJ GENERACIE CIVICU OD R.96 DO 2001 SA DAVAL 2,0 TDI OD ROVERU A TO SI URCITE NEKUPUJ
Matej
prosim vas poradte co je lespie r.v 99 1.5 vtec anglican alebo japonec? japonci su 97 r.v myslim… poradte plsss co mam brat surne dakujem :)…
Radim
Urcite japonec!Anglican nie ! 1.5 menej zere ako 1.4 a je zivsia aj ma lepsi vykon.
Igor
JAPONEC JE KVALITNEJSIE SPARACOVANY , ANGLAN JE KAROSERIA ROVER , MA TAKE ISTE MUCHY AKO RANGE ROVER Z TEJ DOBY NAPR, ODLIEPA SA TEXTILIA NA STROPNOM POLSTROVANI ALEBO VYLAMANE ZUBY NA MECHANIZME PREDNYCH OKIEN, ALE AUOT MA 15 ROKOV ,TAKZE SU TO LEN TAKE DROBNOSTI.
Matej
ako tiez s tym motorom 1.5 vtec…
Peťo
Ahoj Matej, jednoznačne ber Japonca, stojí za to! mám Hatchback ´97 1.5 VTec od 2007 a ani jedno sklamanie, ani motor, brzdy, elektrina, nič ! Akurát tá korózia lemov.
Na nej som ušiel aj 2litrovej audine – tak ako spomínal Juraj – od 80-tky na trojke až po 150-ku :)),
A naposledy cesta po diaľniciach asi 750km som prepočítal cez plnenie nádrže do plna – spotreba 4,8L.
1.5 má lepší výkon – 84kw!! menej žerie ako 1,4!
Ron
Japoneeeec !!!
Najlepší model pre Tunning !!! 1.8 VTi Hatchback !!!
Pomer spotreba/výkon – 1.5 VTec – načipovať možné až na 136 koní – s tou hmotnosťou auta super ..
Ak porobíš stabilizačné tyčky, čapy, ložiská silentbloky, znížiš na šport … v zákrutách sedí ako prilepené …
1.5 píšu 188 max km/h … ale vytiahne aj viac :-)) (205 – gps speed)
Daj si ho zo spodu nastriekať – nech to soľ nežerie, lebo lemy pučia na každej :-((
Jedine Honda neumrie – na jednotke cez 7.000 otáčok 🙂
pato
cawte chcem kupit civic 1.5 vtec 3 dv. r.v. 96 dovoz z rakuska neje k nej ziadna servisna knizka ani nic podobne a ma uz 293 tis. km co nato hovorite ??? telefonoval som z majitelom povedal ze ide super a naco hlavne pozerat pri kupe dik za odpoved
Tom
daj si ju napichnut na pocitac v servise, nech ti zistia ci ma motor take hodnoty tlaku vo valcoch ake udava vyrobca, ak nema co i len v jednom valci, to znamena, ze motor uz ma to najlepsie za sebou, a od takeho motora zazraky necakaj, pre mna pri kupe auta bol dolezitý stav motora, to je najvacsi problem u jazdeniek, zistit co ten motor ma za sebou, a kolko este vydrzi bez investicii, stav karoserie zistis aj volnym okom, ci je po havarii, co je cerstvo striekane na odtienoch farby atd. Inak auto bez servisnej historie zo zahranicia nie je moc stastne riesenie
Matej
cawte, takze mam brat toho japonca? lebo mne sa viac lubi anglan, ale neviem preco… ale ked tak zoberiem bezporuchovejsie vozidlo a nenarocnejsie na suciastky.Takze hovorite ze japonec hej? nie je to to iste? lebo ja uz neviem… bral by som japonca ale anglan sa mi viac lubi ale keby bol japonec spraveny kus vytuningovany vtedy sa mi celkom lubi aj japonec… a ako je to vlastne zo suciastkami? su prilis drahe? hlavne o to mi ide… vopred dakujem za odpoved 🙂
Igor
NIE SU DRAHE MAL SOM JAPONCA A MAM ANGLANA, JAPONEC NEMA DOBRE BOCNE VEDENIE NA PúREDNYCH SEDACKACH ,CO PRI OSTREJSICH PREJAZDOCH ZAKRUT,NIE JE BOHVIECO, JAPONEC LEPSIE SEDI V ZAKRUTACH ,NO ANGLAN TIEZ SKVELO DRZI STOPU A MA UZASNE PREDNE SEDACKY KTORE TA DRZIA. MAL SOM VZDY MOTOR 1,5 VTEC. ROZDIEL V KVALITE JE IBA V KAROSERII ,ANGLAN NIE JE TAKY DOKONALI AKO JAPONEC. ALE, CO S TYKA UDRZBY MOTORA , A PODVOZKU ,TAK S JAPONCOM, TAK MEDZI NIMI NIE JE ROZDIEL, NA ANGLANOVY SA TI SKUOR MOZE POKAZIT NEJAKE KOLIESKO NA OVLADANIE KURENIA …………JAPONEC IDE UPLNE LAHUCKO RIADENIE,PRESNE RADENIE, ANGLAN TROSKA TUHSIE RIADENIE ,ALE NEMOZEM POVEDAT ,ZE BY POCIT S JAZDY BOL LEPSI U JAPONCA AKO U ANGLANA, AJ, KED JE TAM ROZDIEL OBIDVE IDU UZASNE ,ANGLAN JE TROSKA MEKSI, NA EUROPSKE CESTY LEPSIE STAVANY , JAPONEC JE AKO FORMULA , SEDI AKO PRIBITY. SUCIASTKY V ORIGINALNOM SERVISE SU DRAHE. TAZKO KUPIS AUTO S NIZSSIMI PREVADZKOVYMI NAKLADMI, JEDINE TAK TOYOTU COROLLU,,,,TAKZE BER 1,5 VTEC NA KAROSERII NEZALEZI
Matej
a Peťo ty mas 97 rok hej? toho japonca…
Richard
zdravym viemi niekto poradit? mam hodnu civic 1.5 VTEC 84 kw arok 1996 a ked ho nastartujem je studeny motor tak mi auto strasne trha a nechce ist dakujem
Michal
Ahojte ja sa chcem spytať ja si chcem kupiť Hondu Civic s motorom 1.4i S A/C čo poviete na ten motor?
Patrik
Zdravím, uvažujem nad kúpou civic 1.5 VTEC 84 kw,(r.v 1996-2000) pozeral som tie lacnejšie (1200-2000e), majú najazdené cca od tých 168000 až po 270000, je to na ten motor vela alebo sa to ešte dá? vopred ďakujem za odpovd 🙂
Palo
Cau Patrik,
ja ma sedan 96 1.5vtec, 175000km, prvy majitel, doteraz ziaden vacsi problem, akurat mi ziarovka na stretavacich odisla (po 15 rokoch).. Aj baterka mi odisla po 15 rokoch, vraj taka bateria v aute vydrzi 5rokov 🙂 A ano aj tie prahy ci co to je mi trochu zacinaju hrdzaviet ale ziadna tragedia. Spotrebu si obcam meravam, priemer ca 5,8-5,9lit, iba mesto ca 7,5lit Mam kamarata ten kupoval jazdenku teraz ma 300tis a stale je to ok.
Igor
270 000 nie je vobec vela, kludne chod to toho, ak chces 170 000 aby malo chod do Nemecka radsej, vies aky sme mi Slovaci, keby to aj niekdo stocil o 200 000 , si myslim, ze to nepoznat
Igor
HONDA 1,5 V-TEC
pavol
Nevie mi niekto poradit kde najdem koncovku na riadiacu jednotku, lebo chcel by som ho dat napojit ale nevie kde a aka tam ide koncovka. mam hondu civic r.v.96 1.4iS DAKUJEM…
Tesko
Ahoj koncovka na diagnostiku je na pravej strane u spolujazdca pod kaslíkom sú tam 2 jedna je 2pinová a druhá je 3 alebo 5 a tá je na diagnostiku..:D
Sebo
čawte chcem sa spítať chcem si kúpiť hondu civic 1.4i S 66kw motorom ročník 96-20 ktorý ročník si mám vybrať a či je spolahlivá táto honda
Michal
ahoj, ja mám tento motor konkrétne D14A4, ročník 98 a som nadmieru spokojný 🙂 auto mám cca rok a pol, najazdené asi 33 000km a bez jedinej poruchy, akurát dieru na výfuku som riešil čo je bežná vec. Auto vie jazdiť úsporne ale dá sa s ním aj ponahánať vo vyšších otáčkach, ťahá krásne, predbiehanie na trojke nie je problém a ani pri dynamickej jazde nemám priemernu spotrebu viac ako nejakých 7l/100km 🙂
palo
zdravim , chcem sa spytat ze ako je to s nahradnymi dielmi celkovo su drahe ? 🙂
Famous
Zdravím všetkých! V blízkej budúcnosti sa chystám kúpiť Hondu Civic s motorom 1.6 VTi (118kw). Chcel by som sa však opýtať ako rozoznám či je auto angličan alebo japonec, pretože chcem jednoznačne japonca. Napríklad r.v. 2000 5dverový sedan 1.6 VTi… to je japonec?? ako je to s tými rokmi, poraďte mi prosím vás. Ďakujem
M.Miso
Nie, 5 dverovy Japonec nie je, 5 dverovy je iba Anglican, ale tusim s motorom 1.8VTi…uprednostnujem a premyslam, ze si v najblizsej dobe kupim Civic Coupe 1.6 VTi 160PS.. proste zerie o liter viac ako moj 1.5VTec 🙂 wooooow
Matej
Čaute chalani, takže zase poprosím o radu…. takže jednoznačne mam brať toho japonca? je spolahlivejší, lepšie drží, menej udržbový? Či skor anglana, ktorý je 5D a má krajší interier atď…. A aký ročník by bol najlepší podľa vás? Asi od 1999 vyššie že? A aký máte názor na anglana motor 1.5 vtec MB3? Takže hlavne čo mam brať a aký ročník najlepšie… Ďakujem 🙂
Mižžu Mentlik
Mam Honda Civic 1.5 Vtec Sedan vyrobeny Nov.1999 už tri roky, za tie tri roky som menil raz rozvody, kedze auto malo najazdene cca 110 000km ked som ho kupil. Bolo dovezene z Japonska do Irska a neskor bolo predane do Anglicka. Ma sice volant na druhej strane, ale fakt som rad, dokopy nič som donho neinvestoval, okrem vyfuku, rozvodov a oleja. Ine auto ako Honda zatial nechcem, jedine moj sen je Civic Coupe 6G 1,6 Vti 🙂 Zaleži na tebe, ktore auto sa ti viac pači. Obidva auta maju rovnaky motor, len karoseria je ina. Ano interier je iny, ale či krajši, ťažko posudiť, kedže v anglane najdeš jednu drevenu lištu na pristrojovke podobne ako v Roveri. Siel som jednoznačne do pre-faceliftu, kedže tie vačšie čire svetla sa mi pačia 🙂 Inač japonsky 6g je zvonku krajšie podľa mňa, ked sa pozriem na karoseriu, ale to je len vec vkusu u každeho iny 🙂 Nejdem nikoho odradzat
Tesko
Ja mam Anglána 1.5 16V 84kw mam ho 2 roky a zatím spokojenost ale kupoval som ho od staršej pani a tá sa o to auto vôbec nestarala jej stačilo že to jazdilo…. nebyť to Honda moc by nejazdila.. já som automechanik tak som si ho porobil… nové tlmiče,brzdy,rozvody,čapy riadenia,menil som tesnenie pod hlavou,zvody boly prasknuté origo sú aj z katalyzátorom ale nahradil som to z 1.4ky,a jeden homokineták som menil,a vyvaril som výfuk a dal nový zadný tlmič…čiže nejaké investicie ma stál ale viem zas že 5 rokov sa ho nemusím dotknúť…motor má 270 000 a ide perfektne sice trošku oleja spapká ale nie je to nič vážne…ale keď vidím ako ostatný majitelia iných značiek valia neskutočné peniaze do pomerne nových aut tak je to smutné…Proste Honda je Honda a tá pojede pokiaľ bude vesmír vesmírom… a moje ďalšie auta budú zas Japonskééé nič inšie nechcem
Zdenko
Ahoj.
mám civic 1,5 MB3 s motorom D15Z8 84kW , 114 HP r.v 2001, má najazdených poctivých 389000 km, bolo to služobné auto na ktorom sa vystriedala kopa vodičov, servisované vždy len v Honde v Banskej Bystrici..vraj je to Anglán, no žiadnu literatúru k tomu neviem zohnať a na NETE jedni tvrdia že je to fastback a iný že aerodeck, ja sa prikláňam k tej prvej možnosti t.j k fastbecku…. nevieš kde sa dá zohnať servisný manuál? Ďakujem za pomoc……
Mižo Mentlik
zdenko : jednoznačne maš aerodeck, kedže si spomenul označenie Civicu ´MB3´ …Skus pozriet na ulozto.sk ci nenajdes nejaky manual, minule som stahoval, ale hned som ho aj vymazal, kedze auto uz nemam. Maš anglicku verziu Civicu, tzv. anglocivic s rovnakym motorom, aky som mal aj ja v mojom EK4 sedane r.v. Nov 1999. Ak niečo, daj vedieť, nechodim tu často, ale občas si prezeram moje uložene založky v prehliadači, či sa tu niečo zmenilo. (Y)
taki.lubo
Manual mas na slovenskom alebo ceskom honda fore. Manual je v češtine.
Rostislav
Mam 15Z6D 1.5i VTEC econom 84kw sedan ek3 r.v.96 spotreba 4,5 az 6l/100km odisiel mi iba prasknuty zvod vyfuku pred katalizatorom,inak suciastky vobec nie su drahe. Inak za 3r so s nim najazdil cca 80000km a stale spolahlive auto. Na tachomeri mam cez 250000km
Michal
Ahojte, potreboval by som pomoct. Kupil som si teraz Honda Civic 1.5vtec r.v.98 a neviem nikde najst na internete schemu poistnej skrinky, aby som si vedel skontrolovat co je na co….vopred vam dakujem, no neviem si xat rady.
Ivan
Mam 1.8vti 124kw.Ma nabehane 380000 a nedal som do nej este nic okrem dosticiek na brzdy a 2 zadne tlmice.
Jaro
čavte,kúpil som Hondu Civik 1.4i, 16V,66kW,Anglana,r.v:95. Na tachometri má 201000km,/neviem či originál,motor mi klepe ako diesel,ale olej nežerie nevie mi niekto poradiť či je to klasický zvuk motora Hondy alebo mi tam niečo odchádza.A ešte jednu vec mi odporučily.Naliať do oleja STP pre vačšiu hustotu.Mám tam 10w40.Za rady vopred dakujem.
Jaro
A ešte jedna vec tú Hondu som kupoval od 50 ročnej pani,na 5-ke nevitlačím viac ako 140km/h,2-ka na 80km/h a 4-ka mi ide v pohode do otáčok do 150km/h.ťah má v pohode len na 5-ke je to lenivé,može to byt preto že ten motor nebol zviknutý ísť viac ako 90km/h a zlenivel?Dakujem za rady.
Anonym
skús vymeniť palivový filter myslím že to pomôže)
Maroš R.
Na palubnej doske mi svieti červená kontrolka s napisom SRS.Co to je za chyba a čo to znamená.Dakujem za odpoved.
Ludovit honda
Zdravim vas ja som na fore novi teraz som si kupil hondu civic 1.4 16 v automat celkom som spokojny len ta spotreba 10litrou da sa to nejako vylepsit a tiez pri prehadzovany rychlosti motor dost trhne viete mi poradit gde je problem doky
Marti
Som pán Jurg Marti, súkromný veriteľ. Ponúkame rýchlu pôžičku s veľmi nízkou úrokovou sadzbou 2%, preto sa k nám vráťte prostredníctvom nášho e-mailu: jurgmarti0(a)gmail.com, kde získate viac informácií o tejto ponuke pôžičiek. S úctou, pán Jurg Marti
naco
POJEB SA KANIZARES ROBOT
Brano
Ahojte mam Hondu Civic Aerodeck 1998 2.0 77kw. Potreboval by som napojiť auto na PC a zistiť chybu. Motor seka, pripada mi to na zle vstrekovanie. Vedel by mi s tym niekto pomoct?
0948173284
scotty kilmer
a nemas doma ani tu zakl. domacku diagnostiku ELM 327 OBD II za 10e s appkou v telefone Car Scanner ?… si ju kup niekde v eshope, stiahni appku, mozno budes mudrejsi..