Ako základ motorovej ponuky predstavoval 16 ventilový štvorvalec o objeme 1,4 litra s výkonom 66 kW. Nie je to síce žiadny športovec, ale na bežné jazdenie bez problémov postačuje. Motor má veľmi kultivovaný chod, nebráni sa ani jazde v nižších otáčkach a po prekročení cca 3000 ot/min za športovejšieho zvukového sprievodu pekne ožije. Naviac je veľmi spoľahlivý a spotreba sa bez väčších ťažkostí v priemere zmestí do 7 litrov.
Ďalším benzínovým motorom v ponuke je veľmi podarená 1,6 16V VTEC s výkonom 81 kW a krútiacim momentom 152 Nm. Vyskytuje sa síce zriedkavejšie ako slabší agregát, o to viac radosti z jazdy poskytne. Neobsahuje síce vrcholnú techniku, ktorú systém VTEC ponúka (chýba variabilný zdvih ventilov-obsahuje „len“ plynulé variabilné časovanie), napriek tomu aj dnes poskytuje veľmi dobré vlastnosti, akými sú kultivovanosť, pružnosť, veľmi široké spektrum využiteľných otáčok a dobrá spotreba. Motor má akoby dve tváre, do cca 4500 otáčok má príjemne distingvovaný prejav kombinovaný so solídnou pružnosťou, po prekročení tejto hranice začne prenikať do interiéru športový zvuk a motor sa s radosťou ženie k siedmim tisícom. Najmä vo verzii Sport je radosť motor občas povytáčať a svižnejšie si zajazdiť po okresných cestách. Spotreba sa pohybuje sa pohybuje podľa štýlu jazdy od 6,5 do 8 litrov, v priemere nie je problém jazdiť okolo 7-7,5 litra benzínu.
Dobrú voľbu predstavuje aj dvojliter s výkonom 110 kW, ktorý sa predstavil po modernizácii modelu. Je však veľmi zriedkavý. Ozajstnú strelu na kolesách predstavuje športové prevedenie s názvom Type-R. Pod kapotou sa ukrýva atmosféricky plnený štvorvalec 2,0 i-VTEC s plynule premenlivým časovaním a zdvihom ventilov. Jedná sa o naozajstný klenot medzi atmosféricky plnenými motormi a jeho rozlet našťastie nepribrzdili ani veľmi prísne Euro normy. Aj keď sa môže subjektívne zdať podobne ako pri ostatných motoroch Honda slabý ťah v nízkych otáčkach, jedná sa len o subjektívny dojem. Je spôsobený skvelou výkonovou špičkou a úžasnou chuťou a schopnosťami motora vo vysokých otáčkach.
Už pri rozjazde je cítiť potenciál motora, ktorý ochotne reaguje na každé zošliapnutie plynového pedálu. Do 4000 ot/min sa prejavuje dostatočne dynamicky aj pre svižnejšie jazdenie, v rozmedzí 4000-6000 ot/min už motor vystrčí rožky a svojou dynamikou uspokojí požiadavky väčšiny vodičov na športovú jazdu. Ale ozajstné divadlo sa začína po prekročení tejto hranice, teda hranice, kde väčšina bežných benzínových motorov hlási konečnú. Presnejšie povedané po prekročení 6000 ot/min dôjde k prepnutiu na ostrú vačku a Civic vyrazí vpred ako raketa. Toto nádherné zvukové aj dynamické divadlo sa končí zásahom obmedzovača pri motocyklových 8250 otáčkach. Že toto vozidlo patrí do rúk len skúseným vodičom vypovedá aj zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy a maximálna rýchlosť takmer 240 km/h. Spotreba je v prípade tohto motora predsa len okrajovejšou záležitosťou a veľmi závisí od jazdného štýlu. V prípade kľudnejšej jazdy sa dá ísť aj za 8 alebo naopak v prípade športovej jazdy nie je nereálne ani číslo 15 litrov.
Turbodiesel od japonskej automobilky Isuzu, ktorý Honda svojim spôsobom musela na európskom trhu zaviesť, mal napriek solídnym parametrom medzi skvelými benzínovými motormi ťažkú úlohu. Objavil sa v roku 2002 a dostal moderné vstrekovanie common-rail od firmy Bosch. Honda pre tento motor vyvinula vlastnú šestnásť-ventilovú hlavu valcov. Z dnešného pohľadu má motor bežné-priemerné parametre výkonu (slabší ťah v spodných otáčkach) a spotreby (cca 5-5,5 litra), dôležitejšie ale je, že poväčšine slúži bez problémov.
Zo začiatku to však tak nebolo, keďže neriedka hnevalo turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Ich nastavovanie totiž vedelo zatuhnúť, najmä vtedy, ak sa častejšie jazdilo nižšími otáčkami – vtedy sa lopatky zalepovali karbónom. Nato reagovala riadiaca jednotka prepnutím motora do núdzového režimu. Túto poruchu riešila automobilka v troch etapách. Najskôr zväčšením vôle lopatiek, potom zmenenou metódou ovládania lopatiek (kmitanie lopatiek na zabránenie ich zatuhnutia – opäť nie príliš úspešné) až nakoniec bol zmenený pneumatický ovládač za silnejší, ktorý dokázal zatuhnutými lopatkami zahýbať. Pozor aj na extrémne zimy, do roku 2003 nemali diesely vyhrievaný palivový filter. Pri bežnej zime to neznamenalo vážnejší problém, pri extrémnych mrazoch už áno. Tento drobný nedostatok sa dá vyriešiť domontovaním originál elektrického ohrevu.
Najčastejšie sa možno stretnúť s manuálnou päť(šesť)stupňovou prevodovkou, ktorá sa vyznačuje pomerne presným a ľahkým chodom. Na želanie bol však dostupný aj trocha komótnejší štvorstupňový automat s hydrodynamickým meničom (1,6i). Okrem pomalšej akcelerácie z 0-100 o 1,7 sekundy sa zvyšuje približne o liter až liter a pol aj priemerná spotreba.
Prednosti a nedostatky
variabilita a priestrannosť päťdverového hatchbacku |
príliš konzervatívny a nešportový dizajn päťdverovej verzie |
spoľahlivosť |
zvýšený hluk od podvozku |
vyvážené jazdné vlastnosti |
niekomu môže prekážať viac prenikajúci zvuk motora vo vyšších otáčkach |
živé a spoľahlivé benzínové motory |
hlučnejší a menej kultivovaný dieselový motor |
presné radenie |
strohý interiér a tvrdé lacnejšie pôsobiace plasty |
odhlučnenie interiéru |
vyššia cena ND a servis |
podarené športové verzie Sport a Type-R |
absencia kotúčových bŕzd vzadu (pri menej výkonných verziách) |
absencia verzie kombi |
Najčastejšie poruchy
občas nefunkčná regulácia - naklápanie stretávacích svetiel |
prienik vlhkosti do svetlometov - zahmlievanie |
nefunkčné žiarovky podsvietenia výbavy |
občas nefunkčné zamykanie niektorých dverí |
občas zvlnené brzdové kotúče alebo nadmerné |
občas opotrebovanie brzdového systému (akčnejšia jazda) |
vôle v zavesení podvozku (väčší km nábeh) |
nadmerná hlučnosť podvozku a pazvuky pri prechádzaní nerovností - výmena tlmičov, resp. silentblokov na stabilizátore prednej nápravy |
hlučnejšia manuálna prevodovka (prvý rok výroby) |
zatuhávajúce naklápanie lopatiek VTG turbodúchadla (2002-2003, 1,7 CTDi) |
zamrznutý naftový filter (do 2003, 1,7 CTDi) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 16V VTEC (81 kW). Benzínový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod OHC, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva, premenlivé časovanie ventilov. Tento motor uspokojí svojou dynamikou aj náročnejších motoristov. Je pružný, tichý, rád sa vytáča a celkovo je to motor od Hondy so všetkým čo k tomu patrí. Naviac je veľmi spoľahlivý a s rozumnou spotrebou paliva. |
1,7 CTDi (74 kW). Preplňovaný dieselový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva Common-rail, turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek statora. Rozhodne sa nejedná o zlý motor. Až na počiatočné problémy s turbom dosahuje aj slušnú spoľahlivosť a nesklame ani spotreba paliva. Bohužiaľ, menší otáčkový rozsah, horšia kultivovanosť, hlučnosť atď. nemôžu konkurovať veľmi podareným benzínovým motorom, ktoré Honda do siedmej generácie Civic-u montovala. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 (ES4) | 1396 ccm | D14Z5 | 66 kW |
1.4 i | 1396 ccm | D14Z6 | 55 kW |
1.4 iS (EP1) | 1396 ccm | D14Z5,D14Z6 | 66 kW |
1.6 | 1590 ccm | D16V1 | 81 kW |
1.6 i | 1590 ccm | D16V1 | 81 kW |
1.7 (EU3) | 1668 ccm | D17A6 | 85 kW |
1.7 i | 1668 ccm | D17A8 | 88 kW |
1.7 i VTEC | 1668 ccm | D17A5,D17A9 | 92 kW |
1.8 | 1798 ccm | R18A1 | 103 kW |
2.0 i Sport | 1998 ccm | K20A3 | 118 kW |
2.0 Type-R | 1998 ccm | K20A2 | 147 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.3 IMA | 1339 ccm | LDA1 | 61 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.7 CTDi | 1686 ccm | 4EE-2 | 74 kW |
16 komentárov
jozef
s priatlkou zijem v skotsku a tento civic sme kupili pred rokom. 2001, najazdenych okolo 100000 km.
uz som menil brzdy, co bolo prve, aj ked este neboli zle ale uz boli troska zvlnene a opotrebovane a platnicky tiez bo ich uz bolo pocut. potom som jednu prednu prasknutu pruzinu , potom druhu po mesiaci, potom som dal zavarit vyfok v spoji pri katalizatore a menil som stierace, pred nedavnom som menil silent bloky a capy stabilizatory na oboch stranach v predu. bo ked som presiel po jame pukalo to ruce.
no stale este cujem nejake nezdrave zvuku od spodku ked prejdem po urcitom hrbe, ci jame, cut vrzganie ked pridavam plyn a trosku pokymacam z volantom a nieco vrzka pri prednej pruzine, hlaven to pocut ked idem pomalinky po nerovnej ceste. toto mi este treba dat opravit alebo skor sfusovat
dost oprav a este co opravit za ten jeden rok. no bude to asi tym ze predtym najitel ju nesetril a v bazare ju opravili cinskymi dielami, a navyse cesta v meste je sami hrb a jama a este stare kockate cesty, co podvozok neznasa dobre. a chybali dve peciatky v ser. knizke, cize …..
este som menil sviecky, olej, fiter vzduchovy bo spotreba nejak klesala
inak motor frci super, ziaden problem
jazdim iba v meste a na 50 litrovu nadrz najazdim tych 520 km, cize spotreba okolo 9.5 litrov
sli sme na nej na dovolenku, 5000 km tam a naspat zvladla bez problemov, za jednu cestu som len raz dolieval vodu tak asi pol litra.
doma, cize na mimomestskych cestach, som najazdil na nadrz okolo 750 km co je pod 7 litrov
auto je priestranne, jednoduchy interier, ale mne staci, predtym som mal 120 skodu.
hlucny podvozek a motor pri vyssich rychlostiach ale nevadi, davam hlasnejsiu hudbu.
pomohlo by kvalitne odhlucnenie si myslim, co asi aj urobim.
takze podla mna. civic je nachylny na podvozkove casti, a hlavne na rozbitych cestach
ale to vydrzi nejaky cas chodenia, kdezto ked sa posere motor, nemozte ist nikam , co sa mi este nestalo a dufam nestane.
Majo
Súhlasím, Honda má výborný motor, mám najazdené 290.000 km. Zatiáľ bez problémov, olej nežerie. Brzdové obloženie treba meniť častejšie, brzdy pískajú. Dosť počuť v zime spojku, ktorá akoby praskala. Teraz má čaká komplet výmena spojky. Ináč OK.
Marek
mam hondu civi 1,4 VII,chcem sa spytat ci sa neda nejak zvysit vykon motora,okrem nacipovania su nejake ine moznosti
Joe Mason
Marek, zdravim, okrem upravy riadiacej jednotky nie je vela moznosti ako posunut vykon, alebo aspon odozvu na plyn. Predpokladam, ze a jedna o model 1.4 so 66kW (90k). Co-to pomoze vymena vzduchoveho filtra za sportovy, pripadne vymena vyfuku. Tu sa pohybujeme maximalne na urovni 4-5 kW. Pre lepsi chod motora by som odporucil aj sviecky od NGK.
Vzduch pomoze aj kit sania so siskou, ale cenovy rozdiel nie je zasadny a najma, ak nie je upravena riadiaca jednotka, aby vyuzila tento komponent.
To je bez upravy RJ asi vsetko. Viac vykonu sa da dosiahnut viacerymi sposobmi.
Prvym je uprava samotnej riadiacej jednotky. Viac ako 10 kW by som tu vak nevidel.
Druha moznost je montaz turba, ta je vsak narocna financne, casovo a je treba vymenit aj niektore dalsie komponenty motora. Tu sa da dosiahnut celkom slusny narast, v rozumnych medziach povedzme, ze 30 kW.
Tretia moznost je engine swap, cize vymena motora. Bez problemov bude pasovat motor 2.0VTEC z civicu Type-R, ale aj napriek tomu to je narocna prestavba a vyzaduje aj prispodobenie podvozku, brzd a vymenu prevodovky.
Poslednou moznostou, ktora by vsak znamenala vylucenie z normalnej prevadzky a pouzivanie iba na preteky, kam by auto muselo ist na prepravniku je de-cat. Odstranenie katalyzatora nie je pre premavku legalne, ale dokaze zvysit vykon o cca 10-15 percent.
Sam som riesil moznosti zvysenia vykonu na mojom 2.2 VTEC a ostal som pri ladenom vyfuku, KN vlozke a spomenutych NGK svieckach. Celkovy narast vidim tak na cca 6-7 kW (8-10 k). Trochu sa vsak zlepsila odozva na plyn.
Lukas
Ahojte vlastnim Hondu civic 1,6 3dver. r.v.2003.
Auto je spolahlive,zatial ma nikde nenechalo a to som presiel 60000km.Male problemy co sa vyskytli zatuhnute naklapanie svetiel-motorceky nefunguju….casta choroba tych modelov.
Motor bez problemov,zaidana spotreba oleja.Raz som mal zatuhnuty brzdovy strmen na zadnom kolese.Ale opravil som si to sam opravnou sadou gumiciek a precistenim brzdoveho strmena.V servise chceli menit za novy strmen co stoji cca 170eur.mna to stalo 6 eur plus 2 hodiny prace.
miroo
nazdar mám hondu civic 2001 7.g 1,4/66kw 166 00 km. menil som predné brzdy, lambda sondu. klepe predný silentblok, a žere olej. Ale najviac robí problém kúrenie, nejde prepínať teplý/studený, (klimu nemám) dal som to spraviť raz v servise za 75 euro, vydržalo to asi den a zas sa tie lanká odtrhli.
martin PN
Zdravím,
ja som si pred rokom(2010) kúpil hondu civic 1,4 66kw, 2003.
Kupoval som ju aj preto, lebo kolega ju mal a nevedel si vynachváliť a to mal 240 tis. km.
Moja bola odjazdená v meste a mala na tachometri 105 tis km. Teraz po dvoch rokoch a odjazdení 30 tis. km iba môžem povedať, že ide o bezproblémové auto, ktoré odporúčam nenáročným vodičom, ktorí chcú jazdiť bez problémov a s priemernou spotrebou 6,7 l/100km. Auto má 135 tis km a zatiaľ som iba raz vymenil bzdové obloženie, rozvody, sviečky a batériu. Auto aj skoro po 10 rokoch je z vnútra ako nové a veľmi pekne drží formu aj na ceste. Má super veľký vnútorný priestor a rázvor 2685 mm čo je skoro už na úrovni VV passata. Pokiaľ nechcete míňať peniaze v servisoch a stále mať nejaké problémy z autom, tak odporúčam toto auto.
Ešte nejaké rady-
nebrať 1,7 diesel pred rokom 2004-známi ho mal s motor bol kazový
kúrenie a ventiláciu spúšťať pomaly-inak by sa mohli pretrhnúť lanká
Rado
Ahojte,
Mám tiež Hondu civic 1.6i, r.v. 2004
Som s ňou spokojný až na to, že musím častejšie meniť žiarovky v predných svetlometoch.
Na aute som najazdil zhruba 10 000 km a spotreba 6,7 l/100 km. Na tachometri mám 98 000 km. Mám ju 4 roky a jedine čo som menil, je olej. filter, pelový filter,olej a zadné platničky aj obloženie. Priestor na zadných sedačkách je komfortný pre troch ľudí, kde nezavadzia pri nohách tunel.
Marcel
Zdravim.
Ja mam Cicic 1.6 3D sport rok 2004. Najazdenych 125 tisic km. Som druhy majitel. Mam snou najazdenych 30 tisic km. Okrem bezneho servisu, teda pravidelne prehliadky (olej, sviecky, filtre a rozvody) a spotrebneho materialu (ziarovky, stierace) som nemenil nic. Je pravda ze podvozok je hlucnejsi ako pri inych autach, a nerobia mu dobre nerovne cesty, ktorych tu na Slovensku mame pozehnane. S autom som maximalne spokojny.
Pre Rada: tiez som mal problem, ze som kazde dva mesiace menil ziarovky v prednych svetlometoch, co ma moc netesilo. predchadzajuci majitel tam daval Philips a ja som kupoval osram so zvysenou svietivostou. vsetky vydrzali kratko. Teraz pouzivam osram tie zakladne a tie drzia uz vyse roka a pol. Tiez som trosku roztiahol konektory na koncovke, do ktorej sa osadza ziarovka. Niekde som cital, ze ak su volne kontakty, tak pri otrasoch (prejazdoch po jamach, nekvalitna nerovna cesta) dochadza k preruseniu napajania na kratky cas, co moze sposobit odpalenie ziarovky. Odkedy som to tak spravil, ziadna ziarovka neodisla.
Johny
Ohladom ziaroviek v prednych svetlometoch – tiez som ich menil hadam kazde dva – tri mesiace pri nie moc castom jazdeni (1000-1500km mesacne) – to som skusal drahsie ziarovky, potom mi svagor poradil, nech vyskusam najlacnejsie a tie mam uz vyse roka a zatial bez problemov 😉
Janco
Ta 1,6 by malo byt sohc nie ohc …. po spravnosti…
Juraj
Zdravím, mam tu možnosť jazdiť (zároveň porovnať medzi Fabiou a Octaviou ktoré mam doma) na 1.4 66kw rok 2001 240.000km kupovana na SK. Naozaj prijateľná spotreba, veľkosť interiéru za 1* hlavne zadné sedadla (Fabia, Octavia1 sa nechytá!) = ideálne pre mladú rodinu s dvomi deťmi a kočík, ktorý vlezie do kufra (nás kočík som do Fábie nedostal!) Co je na prd tak korózna ochrana okolo bočných dverí a originál autorádio ma spätný signál. V tomto vyhráva Škodovka.
Juraj
Špatny signál, nedrží.
Jzn
Mam hondu 1.7 ctdi 2 roky a ziadny problem z autom nemam som spokojny .a spotreba velmy dobra pekny tah
Zdenek
Mám Civica 1,7 CTDi po face 11/2004 od roku 2011. Kupováno při 95000 km – nyní cca 215000 km. Přes počáteční problémy s padáním do nouzového režimu, kdy mi v autorizovaným servise Honda HK vyměnili EGR, turbo a pak už zbývala jen řídící jednotka za 30000 Kč a to by stejně nepomohlo, můžu říci jen spokojenost. Nakonec byl problém v podtlaku turba což mi zjistil až specialista na Hondy z Hostivice. Už když jsem auto kupoval šla špatně řadit zpátečka (auto po paní). Po 2 letech se mě zasekla převodovka při rychlým zařazení zpátečky. Z vrakoviště jsem sehnal za 5 kKč. Od té doby jen komplet výměna brzd ve 195000 km, repase startéru ve 190000 km. Jak píšete bolesti s předníma žárovkama mě přestali po repasi a pak po 2 letech výměně alternátoru za čínský a výměně vypáleného konektoru žárovky. Obecně se nemá ráda elektrika se zimou:) Tyčky stabilizátoru měněny 2x. Výměna těsnění výfuku a pár drobností. Třeba vtipný bylo vypadnutí skel obou vnějších zrcátek asi měsíc po sobě. Koupil jsem z polska jen skla (Honda nabízí jen s vyhříváním za raketu) a přilepil sekundákem a drží (už asi 6 let).
Co se týká provozu super svezení, hravý podvozek, motor táhne odspodu, kdybych nepotřeboval kombik (koupil jsem Avensis T27) tak bych neměnil. Spousta místa uvnitř (mám 2 metry). Odkládací prostory všude, výborný výhled. Spotřeba kolem 5,2 l. Na dálku v jednom i 4,7. Nebere olej ani vodu.
Nevýhody – malý rejd (holt velký rozvor), slabá klima a topení (pomalu se ohřívá motor).
rkolek
Honda Civic VII, r.v.2000, 1,4 benzín,najeto 250000km,všechny motorky ve dveřích nefunkřní,výškové nastavení předních světlometů nefunkční,lamda sonda,teče ve spoji přední okno u A sloupku nahoře,vypadává posilovač řízení,vlhkost v předních světlometech, trochu žere olej, přepínač topení/chlazení se muselo uchycení bovdenu propálit hřebíkem aby nespadlo,všechny žárovky podsvícení vyměněny, vrže spojka,všechny checkery ve dveřích vyměněny, katalizátor vyměněn, silentbloky na motoru vyměněny, už mě nic nenapadá…