Vzhľad interiéru budí napriek použitiu tvrdých plastov dojem kvality a robustnosti. Na dobrej úrovni je aj dielenské spracovanie a poteší aj dobrá ergonómia sedenia vodiča, keďže sedadlo má dostatočný rozsah nastavenia a volant možno tiež nastaviť pozdĺžne a výškovo. Motoristov obľubujúcich svetielka poteší prehľadná a výrazne podsvietená prístrojová doska so stredovým panelom. Pár pripomienok si ale zaslúži rozmiestnenie niektorých tlačidiel (ovládač palubného PC či nastavenie zrkadiel) a trocha zložitý systém ovládania navigácie či audio-systému.
Vďaka vyššiemu sedeniu, dobrému tvarovaniu karosérie a veľkým spätným zrkadlám poskytuje CR-V dobrý výhľad z vozidla všetkými smermi. Vpredu je miesta dostatok, pravú resp. ľavú nohu trocha obmedzuje len mohutný stredový panel. Vzadu je priestoru dostatok pre hlavu a ramená, urastenejší pasažieri sa môžu cítiť trocha stiesnene v oblasti kolien kolien, obzvlášť ak sedí vpredu osoba nad 190 cm.
Prakticky zameraných motoristov poteší variabilita zadných sedadiel – dajú sa posúvať až o cca 15 cm dopredu a priestranný batožinový priestor so základným objemom 524 litrov, ktorý možno jednoduchým systémom sklápania zadných sedadiel rozšíriť na 955 litrov. Pochváliť treba aj veľký vstupný otvor, pomerne nízko položenú nakladaciu hranu a v prípade lepšej výbavy aj dvojité dno kufra.
Vozidlá kategórie SUV trávia väčšinu času na klasickej asfaltovej ceste a do terénu sa vyberú len zriedka. Honda CR-V tretej generácie je konštruovaná presne podľa týchto predpokladov. Jazdné vlastnosti sú tak veľmi podobné bežnému osobnému automobilu. Napriek vyššej a robustnej karosérii sa vozidlo v zákrutách príliš nenakláňa a dobre drží zvolenú jazdnú stopu. Poteší aj dobrá smerová stabilita, ktorú výraznejšie neovplyvňuje ani bočný vietor. Na druhej strane je podvozok pomerne tuhý, a tak je viac cítiť väčšie nerovností, najmä ak je vozidlo obuté na 18 a viac palcových diskoch. Bežné nerovnosti zvláda CR-V pomerne komfortne. Pri modernizácii prešiel podvozok menšou úpravou – dostal mäkšie nastavenie, čím sa mierne zlepšil komfort pruženia. Taktiež boli prepracované niektoré komponenty podvozku, čím sa ešte viac zlepšila ich životnosť. Výhodou je, že značná časť namáhaných komponentov sa dá meniť samostatne.
Pochváliť treba aj riadenie s hydraulickým posilňovačom (2,2 i-CDTi), ktoré je presné, citlivé a na pomery SUV podáva dostatok informácií o dianí kolies na vozovke. V prípade benzínového dvojlitra je použitý elektromechanický posilňovač. Riadenie je tiež citlivé, presné, ale oproti hydraulickému posilňovaču aj o niečo viac preposilované. Na jednej strane je točenie volantom pri parkovaní ľahšie, na druhej strane je slabšia väzba o dianí kolies na vozovke.
Jazda mimo spevnené vozovky je okrajovou záležitosťou CR-V. Svedčí o tom aj menšia svetlá výška, minimálna skrížiteľnosť náprav, malé nájazdové uhly či absencia akýchkoľvek terénnych systémov. Taktiež samotný pripojiteľný pohon zadnej nápravy nepatrí medzi skutočné systémy 4×4, ktoré jazda terénom vyžaduje. Pripojiteľný pohon zadnej nápravy – DPS (Dual Pump System), alebo aj Real Time 4WD je hydraulicko-mechanický systém, ktorý prenáša krútiaci moment na zadné kolesá, až pri určitom preklze predných kolies, čo vyvolá potrebný tlak oleja v sústave dvoch čerpadiel. Systém tak zostal konštrukčne rovnaký ako v predchádzajúcich generáciách, zlepšila sa však rýchlosť reakcie na preklz predných kolies a o 20% sa zvýšilo množstvo krútiaceho momentu posielaného na zadnú nápravu.
V bežných podmienkach ako je rozjazd, jazda zablatenou vozovkou na chatu či zdolávanie zasneženej cesty do lyžiarskeho strediska funguje systém dobre a spoľahlivo. Limity nastávajú v náročnejšom teréne, kde sa krútiaci moment začne prenášať na zadné kolesá s miernym oneskorením, podobne tak pri ostrejšej jazde na zasneženej alebo zablatenej vozovke, kde treba s určitým oneskorením záberu zadnej nápravy počítať, aby nedošlo k nepríjemnému prekvapeniu v podobe nežiadúceho šmyku. Z uvedených informácií teda vyplýva, že Hondu CR-V si netreba mýliť s permanentnou štvorkolkou (Audi Quattro, Subaru). V tomto smere sú podstatne akčnejšie aj elektronicky riadené systémy medzinápravovej spojky Haldex (VW, Škoda, Volvo, Ford, Land Rover, atď.) alebo xDrive od BMW. Systém DPS sa vyznačuje robustnou konštrukciou a spoľahlivou prevádzkou.
Prednosti a nedostatky
praktický a kvalitne spracovaný interiér |
drobné ergonomické nedostatky v ovládaní prvkov výbavy |
dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
tvrdšie pruženie (najmä do modernizácie) |
kultivovaný a úsporný dieselový motor |
jednoduchší systém pohonu oboch náprav |
dobre prístupný a dostatočne veľký batožinový priestor |
slabšie schopnosti v teréne |
dobrý výhľad z vozidla |
drahšie originálne náhradné diely a servis |
spoľahlivosť |
Najčastejšie poruchy
občas zahmlievanie predných svetlometov |
občas samovoľne sa vybíjajúci akumulátor - väčšinou chybný spínač štartéra |
občasné problémy s elektronikou - rádio, navigácia, nejaký snímač alebo riadiaca jednotka ABS+ESP |
veľmi zriedka nefunkčný kompresor klimatizácie |
korózia výfuku, zriedka prednej kapoty |
rýchlejšie opotrebovanie brzdových komponentov na prednej náprave |
vôle v zavesení prednej nápravy - najskôr na uchytení predného stabilizátora (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče (viac zaťažované vozidlá) |
hučiace ložiská kolies (viac zaťažované vozidlá) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail, - nerovnomerný a hlučnejší chod motora, či slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
vyššia spotreba motorového oleja (benzín, častejšie vytáčanie) |
opotrebované synchróny v prevodovke - vyskakovanie zaradeného rýchlostného stupňa (vysoký km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,2 i-CDTi. Motor poskytuje takmer 1,7 tonovému vozidlu primeranú dynamiku, vyznačuje sa solídnou spotrebou a spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 i 4WD | 1997 ccm | R20A2 | 110 kW |
2.4 i-VTEC 4WD | 2354 ccm | K24Z4,K24Z1 | 122 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.2 i-DTEC 4WD | 2199 ccm | N22B3 | 110 kW |
2.2 i-CTDi 4WD | 2204 ccm | N22A2 | 103 kW |
17 komentárov
Juro
Upozornujem na dodrzanie vymeny oleja diferencialu! 50 000Km a 4,5 roku (bezna premavka) sa mi na Hondu zda trochu slabe…. Pri otacani zacalo hrkotanie a vibracie! Vraj ked je stary olej sa zalepia lamely. Po vymene sa zda ze uz je vsetko OK. Origo interval je tusim 5 rokov alebo 60 000Km. Nic drahe cca 30 Euro.
Domcub
Zdravim…aky ste davali olej do diferencialu?chcel by som vymenit no neviem aky.Mam benzin 2.0 ,110kw,r.v.2009
Dano BA Crv
Iba original Honda, ziadne naozaj ZIADNE nahrady!!!
Michal
Dobry den prajem…prosím Vás, mohli by ste mi dat na Vás kontakt? Mal by som pár otázok ku Vasmu auto benzin 2.0 automat? Lebo sa mi zda ze to auto je lenive. ďakujem pekne.
Tomáš
Prosím vás o radu mám hondu crv 2007 2,2 diesel a mam takýto problém spúšťa mi chladenie motora strašne to hučí a spotreba ide hore o 10 litrov menil som už snímač a nič…. Prosím poraďte ďakujem
kamil
stvrty prevod skripe je to automat
Vlado
zdravim , po výmene spojky okolo 80km rýchlosti trasie vozidlom
neviete niekto poradit co by to mohlo byt
dakujem
Mm
Zdravím, už ste prišli na závadu? Je to automat alebo. Manuál?
Lubomir
Ked kupim nove radio mozem ho namontovat sam ci treba ist do servisu
Petra
Ahojte, objavila som jazdenku CrV s 87tis.km , benzin , 2.0, 4×4, velmi pekna s komplet serv.historiou, co ocakavat? Mam s Hondou skusenosti, ale iny model… Je nieco , co by ste poradili pri obhliadke na co davat pozor? Na prvy pohlad ozaj velmi zachovala, garazovana, interier cistucky,…Poradte. Dakujem
Ivan
Pre aky model sa rozhodnut,2,2 diesel alebo 2,0 benzin ?Mate niekto skusenosti ? Doteraz som mal len benzin ,tak sa nevim rozhodnut. Dakujem za rady.
Peter
Záleží aký model ak ide o model 2007-2009 tak 2.2 diesel i-cdti povod SK/CZ je bez DPF filtra, 2010 -2012 už je iný motor i-dtec a ten ma každý dpf a je dosť problematické vo väčšine už vybraté, benzín bez problémov v každom smere ak bola pravidelná údržba
Kris
Dobrý deň.
Chcem sa spýtať že či nafťák je ok chodiť do roboty cc8km tam a späť bývam v meste,alebo radšej brať benzín.
alena.magacova@gmail.com
Potrebujem poradiť mam hondu crv 103kw dizel rok 2007 mam problém zo štartovanim veľmi dlho musím točiť kým skočí potom už není problém ide bez problému dával som na diagnostiku nič nezistili že je všetko v poriadku.
mm
nasli ste riesenie problemu
Tomáš
Dobrý deň,
čo znamená pre autora jednoduchší systém pohonu oboch náprav a prečo je to negatívum ?
Ďakujem za odpoveď
Anton
Rad by som sa opýtal na názor benzín+plyn