Základ benzínovej ponuky tvorí dvojliter i-VTEC s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 192 Nm. Po jeho modernizácii zostáva výkon zhodný, krútiaci moment sa znížil o 2 newton metre na 190 Nm. Po konštrukčnej stránke vychádza tento motor z menšieho 1,8 i-VTEC. Blok aj hlava valcov sú z hliníkovej zliatiny, ventilový rozvod je SOHC, teda 4 ventily na valec ovláda jedna vačka. Motor je vybavený variabilným časovaním ventilov VTEC a sacím potrubím variabilnej dĺžky, ktoré v 3 stupňoch podľa otáčok motora mení svoju dĺžku s cieľom optimalizovať priebeh krútiaceho momentu, spotrebu a kultúru chodu. Piesty motora sú potiahnuté vrstvou molybdénu pre nižšie trenie a lepší prestup tepla a pri veľkej záťaži pomáha aj olejové chladenie dna piestov. Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom a pre bežné jazdenie primeranou dynamikou. Tá je v nižších otáčkach trocha slabšia, preto pre svižnejšiu akceleráciu je potrebné držať motor vo vyšších otáčkach. Priemerná spotreba sa pohybuje okolo 9-10 litrov.
Podstatne viac dynamiky najmä v spodnej polovici otáčkového spektra poskytuje konštrukčne príbuzný ale objemovo väčší štvorvalec 2,4 i-VTEC s výkonom 122 kW a krútiacim momentom 220 Nm. Lepšia dynamika však niečo stojí, a tak sa priemerná spotreba pohybuje okolo 10,5- 11 litrov, pri svižnejšom jazdení samozrejme aj viac.
Benzínové motory sú veľmi spoľahlivé a servisne nenáročné. V podstate sa dá povedať, treba len dodržiavať pravidelný servis (meniť olej, filtre a sviečky) za čo sa motory odvďačia bezproblémovou prevádzkou.
Priaznivcov nafty poteší síce jediný, ale zato vydarený naftový motor so zdvihovým objemom 2204 ccm. Motor má vŕtanie 85,0 mm, zdvih 97,1 mm, kompresný pomer 16,7:1, výkon 103 kW dosahuje pri 4000 ot/min a maximum krútiaceho momentu 340 Nm je k dispozícii pri 2000 ot/min. Štvorvalcový motor nesie označenie i-CTDi (intelligent Common-rail Turbo Diesel).
Blok a hlava sú vyrobené z hliníkovej zliatiny, vložky valcov sú liatinové. Kľukový hriadeľ a ojnice sú oceľové, piesty sú vyrobené zo zliatiny kremíka a hliníka. V hlave valcov sa nachádza dvojica vačkových hriadeľov, ktoré ovládajú 16 ventilov cez vahadlá s hydraulickým vymedzovaním vôle. Rozvody poháňa kvalitná bezúdržbová reťaz.
Preplňovanie zabezpečuje turbodúchadlo Garret, ktoré je vybavené variabilnou geometriou lopatiek statora. Pri iných motoroch často hnevajúci EGR ventil je ovládaný elektro-motoricky a nie pneumaticky, čo zabezpečuje podstatne lepšiu spoľahlivosť a odolnosť voči zaseknutiu. Motor si vedie dobre aj ohľadom produkcie škodlivín. Vodným chladením výfukových plynov je znižovaná tvorba NOx a vďaka prepracovanej konštrukcii kombinovanej so vstrekovaním Bosch druhej generácie plní emisnú normu Euro IV aj bez filtra pevných častíc.
Motor poteší kultivovaným chodom, širokým rozsahom využiteľných otáčok a dobrou dynamikou. Pre svižnejšie jazdenie ho ale treba udržiavať nad 2000 ot/min, kedy naberie plnú silu. Oproti sesterskému Accordu je motor o niečo slabšie odhlučnený, takže do interiéru preniká o niečo viac hluku (nie veľa). Lepšie odhlučnenie a o niečo viac sily prišlo po modernizácii, kedy bol motor prepracovaný. Výkon vzrástol na 110 kW a krútiaci moment na 350 Nm. Spotreba sa v priemere pohybuje okolo 7-7,5 litra.
Na výber sú dva typy prevodoviek. Manuálna šesťstupňová alebo päťstupňová automatická. Radiaca páka manuálnej prevodovky je vhodne umiestnená na spodnej časti stredového panelu. Radenie je presné s malými vôľami v koncových polohách, trocha zvyku vyžaduje len radenie druhého, štvrtého a šiesteho stupňa, kedy treba viac zalomiť zápästie. Dobrou voľbou je aj automat, ktorý radí jemne a bez trhania. Oproti manuálu však treba počítať s miernym úbytkom výkonu a cca o liter vyššou spotrebou. Úbytok výkonu a zvýšenie spotreby nie je tak citeľné, ako v prípade niektorých najmä starších automatov, keďže prevodovka umožňuje zamknúť menič krútiaceho momentu už od druhého stupňa vyššie. Obmedzuje sa tým zvyšovaniu spotreby pri preklze meniča. V prípade jazdy z kopca je po ruke tlačidlo na voliči prevodovky, po ktorého stlačení sa zaradí tretí rýchlostný stupeň. Pri pravidelnom servisovaní (výmene oleja po 60 000 km) sa automatická prevodovka vyznačuje dobrou spoľahlivosťou.
Prednosti a nedostatky
praktický a kvalitne spracovaný interiér |
drobné ergonomické nedostatky v ovládaní prvkov výbavy |
dobré jazdné vlastnosti na asfaltovej ceste |
tvrdšie pruženie (najmä do modernizácie) |
kultivovaný a úsporný dieselový motor |
jednoduchší systém pohonu oboch náprav |
dobre prístupný a dostatočne veľký batožinový priestor |
slabšie schopnosti v teréne |
dobrý výhľad z vozidla |
drahšie originálne náhradné diely a servis |
spoľahlivosť |
Najčastejšie poruchy
občas zahmlievanie predných svetlometov |
občas samovoľne sa vybíjajúci akumulátor - väčšinou chybný spínač štartéra |
občasné problémy s elektronikou - rádio, navigácia, nejaký snímač alebo riadiaca jednotka ABS+ESP |
veľmi zriedka nefunkčný kompresor klimatizácie |
korózia výfuku, zriedka prednej kapoty |
rýchlejšie opotrebovanie brzdových komponentov na prednej náprave |
vôle v zavesení prednej nápravy - najskôr na uchytení predného stabilizátora (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče (viac zaťažované vozidlá) |
hučiace ložiská kolies (viac zaťažované vozidlá) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail, - nerovnomerný a hlučnejší chod motora, či slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
vyššia spotreba motorového oleja (benzín, častejšie vytáčanie) |
opotrebované synchróny v prevodovke - vyskakovanie zaradeného rýchlostného stupňa (vysoký km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,2 i-CDTi. Motor poskytuje takmer 1,7 tonovému vozidlu primeranú dynamiku, vyznačuje sa solídnou spotrebou a spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 i 4WD | 1997 ccm | R20A2 | 110 kW |
2.4 i-VTEC 4WD | 2354 ccm | K24Z4,K24Z1 | 122 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.2 i-DTEC 4WD | 2199 ccm | N22B3 | 110 kW |
2.2 i-CTDi 4WD | 2204 ccm | N22A2 | 103 kW |
17 komentárov
Juro
Upozornujem na dodrzanie vymeny oleja diferencialu! 50 000Km a 4,5 roku (bezna premavka) sa mi na Hondu zda trochu slabe…. Pri otacani zacalo hrkotanie a vibracie! Vraj ked je stary olej sa zalepia lamely. Po vymene sa zda ze uz je vsetko OK. Origo interval je tusim 5 rokov alebo 60 000Km. Nic drahe cca 30 Euro.
Domcub
Zdravim…aky ste davali olej do diferencialu?chcel by som vymenit no neviem aky.Mam benzin 2.0 ,110kw,r.v.2009
Dano BA Crv
Iba original Honda, ziadne naozaj ZIADNE nahrady!!!
Michal
Dobry den prajem…prosím Vás, mohli by ste mi dat na Vás kontakt? Mal by som pár otázok ku Vasmu auto benzin 2.0 automat? Lebo sa mi zda ze to auto je lenive. ďakujem pekne.
Tomáš
Prosím vás o radu mám hondu crv 2007 2,2 diesel a mam takýto problém spúšťa mi chladenie motora strašne to hučí a spotreba ide hore o 10 litrov menil som už snímač a nič…. Prosím poraďte ďakujem
kamil
stvrty prevod skripe je to automat
Vlado
zdravim , po výmene spojky okolo 80km rýchlosti trasie vozidlom
neviete niekto poradit co by to mohlo byt
dakujem
Mm
Zdravím, už ste prišli na závadu? Je to automat alebo. Manuál?
Lubomir
Ked kupim nove radio mozem ho namontovat sam ci treba ist do servisu
Petra
Ahojte, objavila som jazdenku CrV s 87tis.km , benzin , 2.0, 4×4, velmi pekna s komplet serv.historiou, co ocakavat? Mam s Hondou skusenosti, ale iny model… Je nieco , co by ste poradili pri obhliadke na co davat pozor? Na prvy pohlad ozaj velmi zachovala, garazovana, interier cistucky,…Poradte. Dakujem
Ivan
Pre aky model sa rozhodnut,2,2 diesel alebo 2,0 benzin ?Mate niekto skusenosti ? Doteraz som mal len benzin ,tak sa nevim rozhodnut. Dakujem za rady.
Peter
Záleží aký model ak ide o model 2007-2009 tak 2.2 diesel i-cdti povod SK/CZ je bez DPF filtra, 2010 -2012 už je iný motor i-dtec a ten ma každý dpf a je dosť problematické vo väčšine už vybraté, benzín bez problémov v každom smere ak bola pravidelná údržba
Kris
Dobrý deň.
Chcem sa spýtať že či nafťák je ok chodiť do roboty cc8km tam a späť bývam v meste,alebo radšej brať benzín.
alena.magacova@gmail.com
Potrebujem poradiť mam hondu crv 103kw dizel rok 2007 mam problém zo štartovanim veľmi dlho musím točiť kým skočí potom už není problém ide bez problému dával som na diagnostiku nič nezistili že je všetko v poriadku.
mm
nasli ste riesenie problemu
Tomáš
Dobrý deň,
čo znamená pre autora jednoduchší systém pohonu oboch náprav a prečo je to negatívum ?
Ďakujem za odpoveď
Anton
Rad by som sa opýtal na názor benzín+plyn