CR-V tretej generácie sa podobne ako predchodkyne vyznačuje dobrou spoľahlivosťou a pri pravidelnom a kvalitnom servise slúži svojmu majiteľovi dlhé roky. Chronické či závažné poruchy sa takmer nevyskytujú.
Občas sa objavuje zahmlievanie predných svetlometov, čo je rizikové najmä pri xenónových, keďže kondenzácia vody môže poškodiť elektroniku svetla. Občas sa vyskytol problém so samovoľným vybíjaním akumulátora, kedy bol väčšinou na vine chybný spínač štartéra. Problémy sú občas aj s rádiom a navigáciou. Občas vypovie službu kompresor klimatizácie, nejaký snímač a občas aj riadiaca jednotka ABS+ESP, ktorá je spolu s čerpadlom ABS v jednom bloku. Karoséria je dobre chránená pred koróziou, iba niekedy sa objavujú vo zvýšenej miere stopy hrdze na prednej kapote po odletujúcich kamienkoch, čo je následok slabšej odolnosti laku. Častejšie sa však možno stretnúť s koróziou výfuku.
Pomerne rýchlemu opotrebovaniu podliehajú brzdové komponenty, najmä na prednej náprave. Pri väčšom počte kilometrov sa objavujú vôle v zavesení prednej nápravy, pričom zväčša sa najskôr prejavujú na uchytení predného stabilizátora až následne na ostatných komponentoch. Pri kúpe však treba starostlivo skontrolovať stav podvozku aj po vizuálnej stránke, keďže necitlivé jazdenie v teréne mohlo zanechať stopy. Viac zaťažované vozidlá majú nezriedka nadmerne opotrebované tlmiče a ozývať sa môžu aj ložiská kolies. Pre čo najdlhšiu životnosť systému 4×4 sa odporúča vymieňať olej v systéme každých 60 000 km, namiesto výrobcom odporúčaných 120 000 km.
Pri dieselových motoroch s väčším počtom najazdených kilometrov sa zvyšuje riziko nadmerne opotrebovaného dvojhmotového zotrvačníka, čo sa prejavuje nadmernými vibráciami (hlukom) na voľnobehu, trhavým rozjazdom – záberom spojky a tiež zvýšeným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok. Občas pohnevá nefunkčný EGR ventil a so stúpajúcim počtom kilometrov sa zvyšuje riziko nadmerne opotrebovaných vstrekovačov (hlučnejší a nerovnomerný chod motora či obtiažnejšie štarty). Pri dieselových motoroch vybavených DPF filtrom, ktoré častejšie jazdia po meste a na kratšie trasy, kde sa filter nestihne dostatočne zregenerovať, dochádza k znižovaniu jeho životnosti. Dieselové motory sa tak hodia najmä vtedy, ak sa s vozidlom častejšie jazdí na dlhšie trasy.
Hlavne pri benzínových motoroch, ktoré sú častejšie vytáčané, sa môže objaviť málinko vyššia spotreba motorového oleja. Pri vysokom nájazde sa môžu objaviť aj opotrebované synchróny v prevodovke, čo sa môže prejaviť napr. obtiažnejším radením (škŕkaním) či vyskakovaním zaradeného rýchlostného stupňa.
Všetky motory majú rozvody poháňané bezúdržbovou a treba dodať aj odolnou reťazou. Olej výrobca odporúča viskóznej triedy SAE 0W-30 (5W-40) a mení sa po 20 000 km alebo po jednom roku. Náplň v systéme 4×4 (DPS) sa vymieňa každých 120 000 km, pre dlhšiu životnosť sa odporúča tento interval skrátiť na 90 000 resp. 60 000 km. Obdobne sa odporúča vymieňať olej aj v automatickej prevodovke. Pri kúpe ojazdeného CR-V treba dať pozor ešte na pôvod, konkrétne či sa nejedná o vozidlo určené pre americký trh. Značná časť náhradných dielov je totiž odlišná a pri zháňaní by mohol nastať problém.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4518-4574 x 1819-1820 x 1675-1704 |
Rázvor (mm): | 2620-2630 |
Batožinový priestor (l): | 524/955 |
Pohon: | predné kolesá s pripojiteľnými zadnými |
Objem palivovej nádrže (l): | 53 |