Vozidlo aj dnes zaujme akčne pôsobiacou maskou chladiča, vystupujúcimi prednými svetlometmi, ale aj krátkym predným previsom, športovo vyzerajúcim profilom a zaujímavo stvárnenými zadnými svetlami. Podobne mladistvo je poňatý aj interiér, v ktorom zaujmú najmä vystupujúce rámčeky prístrojov v imitácii hliníka (po modernizácii), trojramenný volant a skvelo do ruky padnúca hlavica radiacej páky. Dielenské spracovanie je kvalitné, mierne zaostávajú použité materiály, ktoré sú vo väčšine prípadov tvrdé, a teda na dotyk nie dva krát príjemné. Na slušnej úrovni je aj ergonómia rozmiestnenia a ovládania prvkov výbavy, okrem multifunkčného displeja, ktorý je umiestnený za volantom na prístrojovom paneli. Ten je aj vďaka použitiu optitrónovej technológie dobre čitateľný za každých svetelných podmienok. Audio systém je integrovaný do stredového panelu a poteší aj dostatočné množstvo odkladacích priestorov.
Najväčším tromfom malého autíčka je ale priestrannosť a variabilita interiéru. Vo vozidle nájde dostatok miesta štvorica urastených pasažierov, pri troche skromnosti sa do stredu zmestí aj piaty dospelý. Batožinový priestor má už v základnom usporiadaní veľmi slušný objem 380 litrov. Pomerne jednoduchým spôsobom sa zmení Jazz na malý úžitkový automobil. Pri sklápaní zadných operadiel sa dvíhajú aj samotné sedáky, ktoré sa pripevnia k operadlu a medzi zadným párom dverí vznikne hlboký priestor, vhodný aj na prevoz vyšších predmetov napr. bicyklov. Pri takomto sklopení vznikne úplne rovná plocha s objemom 845 l – po spodnú hranu bočných okien, po odstránení rolety je možné naložiť až po strechu veľmi slušných 1323 litrov. Samozrejme ako všetko, tak aj tieto vymoženosti niečo stoja. Výfukové potrubie nevedie stredom vozidla, ale je vedené pod pravým prahom a tiež palivová nádrž o objeme 45 litrov je umiestnená pod prednými sedadlami a nie pod zadnými ako je bežne zvykom.
Jazdné vlastnosti Jazzu sú podriadené komfortnému zvezeniu po mestských komunikáciach. Preto diery alebo vystúpené poklopy zvládne pomerne elegantne, na druhej strane na športové divočenie treba radšej zabudnúť, aj keď sedíte v Honde. Vozidlo sa pri prudšej jazde výraznejšie nakláňa a v limitných situáciach dá zabrať zvolenú jazdnú stopu udržať. Ostrejšie jazdenie príliš nepodporuje ani málo strmé riadenie s menej citlivou stredovou polohou. Posilňovací účinok elektromechanického posilňovača je vhodne nastavený a vyhovie pri rýchlejšej jazde mimo mesta či parkovaní, treba si však zvyknúť na viac otáčok volantu medzi krajnými polohami. Rovnako nepoteší malý vratný moment, ktorý je potrebný hlavne pri smerovej stabilite vyššou rýchlosťou, a tak si Jazz bude vyžadovať na diaľnici častejšie korekcie (obzvlášť pri bočnom vetre).
Konštrukcia podvozku je klasická, vpredu zavesenie typu McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami a vzadu vlečná-kľuková náprava, teda torzne pružný priečny nosník s vlečnými pozdĺžnymi ramenami a odpruženie vinutými pružinami. Odolnosť náprav je na priemernej úrovni, keďže častejšie jazdenie po mestských cestách dáva podvozku zabrať. Ako prvé sa zvyčajne ohlasujú klopavým zvukom pri prejazde nerovností uloženia predného stabilizátora. Postupom najazdených kilometrov sa objavujú opotrebované tlmiče a ich uloženie, taktiež čapy a silentbloky spodných ramien. Nevýhodou je, že čapy a silentbloky sa nedajú meniť samostatne, ale je nutné vymeniť celé rameno. Na zadnej náprave sa ako prvé zvyčajne objavujú hučiace ložiská nábojov. Pri vyššom nájazde sa môžu objavovať klepavé zvuky v systéme riadenia, čo väčšinou vedia odborné servisy odstrániť vhodným nastavením.
Prednosti a nedostatky
veľmi malý polomer otáčania |
slabšie držanie stopy pri rýchlom prejazde zákrutou |
priestranný variabilný interiér s pohodlnými sedadlami |
neochota motorov vytáčať sa a tiež slabšia akcelerácia vo vyšších otáčkach |
kvalitné spracovanie interiéru a veľký kufor |
menej presné riadenie s nedostatočnou spätnou väzbou a vratným momentom |
kultivované, tiché a úsporné motory |
horšia smerová stabilita pri vyšších rýchlostiach a väčšia citlivosť na bočný vietor |
pri bežnej jazde komfortné a bezpečné jazdné vlastnosti |
iba výškovo a v malej miere nastaviteľný volant |
spoľahlivosť |
Najčastejšie poruchy
občas drnčanie niektorých plastov palubovky či obloženia dverí (najmä v zimných mesiacoch) |
vôle v uchytení predného stabilizátora podvozku |
nadmerné vôle v uložení tlmičov, silentblokov a čapov spodného ramena (väčší km. nájazd) |
kratšia životnosť tlmičov (hlavne pri častejšom jazdení po meste - menej kvalitných vozovkách) |
nadmerne opotrebované ložiská zadných kolies - hučanie (vyšší km. nájazd) |
občas zanesený EGR ventil |
kratšia životnosť CVT prevodovky oproti manuálnej - kolísanie otáčok pri ustálenej rýchlosti, cukanie pri rozjazde |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,4 i-DSI (61 kW). Spotreba je v porovnaní so slabšou 1,2 takmer rovnaká, dynamika jazdy je však najmä v spodnom otáčkovom spektre citeľne lepšia. Ak teda častejšie jazdíte mimo mesta či vo viac početnom obsadení, je lepšie si vybrať práve 1,4-ku. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 | 1243 ccm | L12A1 | 57 kW |
1.4 | 1339 ccm | L13A1 | 61 kW |
Jeden komentár
Peter
Mám toto auto cca 5 rokov a musím povedať že lepšie auto som asi nikdy nemal .Kúpené dovoz Nemecko malo najazdených 67000 km a momentálne 139100 km a bez vážnejších investícii .Pre mňa veľká spokojnosť