V poradí druhý automobil malej talianskej automobilky Pagani nesie (ťažko vysloviteľné) meno po indianskom bohu vetra – Huayra Tata. Vo vývojí je už vyše 5 rokov a jeho hlavným cieľom je stať sa jedným z najvyspelejších športových automobilov súčasnosti. Jeho predchodca Zonda vznikla v roku 1999 a za tých 12 rokov technika poriadne pokročila. Toho chce využiť práve Huayra. Nové bude prakticky všetko. Napríklad šesťlitrový dvanásťvalec AMG-Mercedes, ktorého valce zvierajú uhol 60° a obsahuje dve turbodúchadlá. Tento vyše 700 koňový motor s krútiacim momentom cez 1000 Nm spĺňa normu Euro 5 a pri kľudnej jazde by mal dosahovať spotrebu 12 litrov/100 km. Maximálna rýchlosť sa odhaduje na viac ako 370 km/h.
Váha tohto automobilu je 1350 kg a má rozmery 4605 x 2036 x 1169 mm. Karoséria je precízne tvarovaná a jej aerodynamické vlastnosti sa upravujú pomocou štyroch klapiek. Ich pozíciu môže vodič meniť počas jazdy a tým upravovať prítlak podľa potreby. Tieto klapky okrem manuálneho nastavovania tiež automaticky zvyšujú stabilitu vozu. Riadiaca jednotka upravuje ich pozíciu napríklad pri brzdení, kedy sa nadvihne predok auta a zadné klapky sa nastavia do polohy maximálneho prítlaku, čím sa získajú vhodnejšie podmienky pre brzdenie.
Z vonku vyzerá Pagani Huayra naozaj impozantne a to isté platí aj o interiéri, ktorý je celý v hnedej koži. Oficiálna cena ešte nebola stanovená, ale odhaduje sa zhruba na 1,000,000 Eur.
Jeden komentár
Miro
Také auto snáď nemože normálne jazdiť po ceste. To je ako z nejakého sci-fi filmu. Ja by som ho nechcel. Ani by som neviedol, ako mám naštartovať, nieto na ňom niečo opraviť 😀 . Ja jazdím Peugeotom a som spokojný. Už u neho mám i vystreľovací kľúč, ktorý som našiel na http://www.autokluc24.sk , takže mi nič nechýba.