Lajkujte nás na Facebooku

Súvisiace články

6 komentárov

  1. 1
    Marcel Janco

    Marcel Janco

    Dobrý deň, dík za reakciu, konečne niekto zareagoval na môj článok. Naschvál som ho tak trocha provokačne napísal, aby sa rozprúdila trocha diskusia o hybridoch. Neskoro, ale predsa prišla. Tak odpoveď na prvú otázku: Áno sedel. A nie v jednom. Bohužial, vtedy som ešte tento web neprevádzkoval. Tiež ako vidíte, pribúdajú nám testy úsporných vozidiel s názvami bluemotion atď. Teraz mám dokonca v teste Audi A4 s prídavkom e. Môj cieľ nebol znevážiť hybridy, to vôbec nie, ale uvedomiť verejnosť, že nie všetko čo sa v PR článkoch výrobcov hybridov nachádza je aj pravda a tiež, aká je ralita dosiahnutia takej-sľubovanej spotreby. Nikto sa nepozerá na fakt, koľko taká výroba hybridu stojí, koľko sa pri nej CO2 minie, koľko mozgového potenciálu spotrebuje atď. Každopádne, cesta len cez fosílne palivá má v blízkej budúcnosti svoje dni spočítané. Ale NETREBA, opakujem netreba preceňovať úlohu ani hybridov. Garantujem Vám, že v súčastnosti dosiahnem v najhoršom prípade rovnakú, ak nie horšiu spotrebu na porovnateľnej trati s hybridom, ako s klasickým vozidlom s jedným zväčša dieslovým pohonom. O elektromobiloch ani nehovorím, o tom je zase iný článok. Každopádne hybridom a alternatívnym vozidlám držím palce. Po druhé: uvedomujem a aj preto vznikol náš web. Ja autá testujem ako technik,ktorý sa naučil pokiaľ možno spisovne písať. Nie servilne. Nikto nás neplatí!!! A keď som bral nejaké hodnoty, sakra som si ich preveril. Časom zvažujeme oslovovať importérov so žiadosťou o test vozidla, ale isto nebudeme písať servilné články. Pokiaľ bude vozidlo dobré, test bude ako píšete ako lusk. Pokiaľ zlé, bude test zlý. Zatiaľ máme tú výhodu, že web Autorubik nás neživí, ale zabáva a preto tak píšeme. Dokonca ani tričká sme ešte nedostali:-)
    4. Rozhodne nie je mojim cieľom niečo negovať, iba upozorňovať na realitu,aká vládne v súčastných hybridoch. Proste sľubovaná 3,8 l spotreba ako nedávno hlásali niektoré reklamy sa v skutočnosti nekoná. A dupel nie na diaľnici. Viete, zisťujem, že neviem čím to je, ale náš národ je rok od roka hlúpejší a naivnejší a pokiaľ ide o reklamy tak to platí dvojnásob. Iste aj ja sa mýlim, ale snažím sa písať fakty. Som technik a mňa reklamné žvásty nikdy nezaujímali. Prečítajte si článok o palive Shel fuelsave. Každopádne som rád za Vašu reakciu. s pozdravom MJ

    Odpovedať
  2. 2

    Palo

    Zdravim, celkom dobry clanok. Myslim si ze mate pravdu ohladom hybridov,aj napriek tomu ze mna nadchyna technika hybridov a princip rekuperacie energie stale tahaju za kratsi koniec. Skutecne sa vsak hybrid prejavi vo velkych mestach ako je Londyn, Pariz a mozno aj Praha kde je rozdiel v spotrebe aj okolo 4 litrov.

    Odpovedať
  3. 3

    Ján

    Prosím Vás, vypočítajte mi, koľko kg-ton, vypustíte keď budete jazdiť so SUV pri CO2-240g/km a koľko s Toyotou Prius Plug In pri cca 40g/km za jeden rok, teda cca 20 000 – 30 000 km.
    Ďakujem vopred.
    Ak sledujte vývoj našej zeme, vidíte sám čo sme spáchali. Prognózy vedcov hovoria, že ak neznížime CO2, tak za 20-30 rokov budeme banovať že žijeme. Zem nám to spočíta aj súrokami.

    Teda nejedná sa o to koľko auto stojí, koľko litrov váš diesel spapká,a vy ste spokojný, lebo 5-7 l je OK. Ide o CO2 otrvu Vás, Vašich detí a vnúčat. A tý sa Vás opýtajú: prečo to naši starý rodičia nevideli keď my teraz …….

    Odpovedať
  4. 4

    Lukas

    Dobrý deň pri najazdení 30,000 km vyprodukuje SUV s 240g/km 7,2 tony CO2 v prípade Priusu je to asi 1,3 tony na 30,000 km. 1000 vodičov SUV tak vyprodukuje 7200 ton zatiaľ čo vodiči hybridu asi 1300.

    Odpovedať
  5. 5

    Ján

    Dobrý deň, podľa týchto Vašich čísel je jasné, že hybrid alebo elektrické auto či auto na palivové články sú hlavne pre inteligentných a zodpovedných ľudí, ktorým záleží natom, či budeme môcť za pár rokov prežiť alebo byť zadusený CO2 a katastrofami ktoré sú reálnejšie ako si tí druhý vedia predstaviť. Obetujú svoje zarobené peniaze nie na zbytočne drahé dovolenky lietadlami ktoré vyprodukujú toľko škodlivín, že to ani nebudem spomínať, ale jazdia na autách ktoré už dnes takmer vôbec a pri napr.Toyote Plug In do 20 km vôbec nevypúšťajú CO2 do cca 20 km, ak auto znovu za 1 1/2 hod.nabijú doma alebo inde 220V tak znovu jazdia nielenže prakticky zadarmo ale hlavne, nevypúšťajú tony jedovatého plynu.

    Odpovedať
    1. 5.1

      MJ

      Nuž, až také nulové to stým dobíjaním z el. siete nie je. Musíte si uvedomiť, že el. energia sa tiež vo veľkom vyrába z tepelných elektrárni a tie CO2 produkujú. Tiež na výrobu hybridného či el. vozidla sa spotrebuje oveľa viac CO2 ako na výrobu klasického spaľovacieho vozidla. Určite je hybrid efektívnejší, ale netreba to slepo preceňovať. To porovnanie SUV a Priusu je tiež veľmi laické a nepresné. Sú totiž SUV a nie málo, ktoré dokážu na diaľnici vyprodukovať porovnateľné množstvo CO2 ako Prius. Rozhodne sa treba na výhodnosť elektromobilov a hybridov dívať komplexne a nie iba z reklamného pohľadu a čo nejaký „zaručený“ odborník na automobily natára. Nie tak dávno zaplatila v Čechách Toytota pokutu za klamlivú reklamu, keď hlásala, že Auris HSD (používa to isté ako Prius) spotrebuje len 3,8 litra benzínu na 100 km.

      Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.