Aj keď je Európa pre Hyundai dôležitý trh už dlhšiu dobu, s modelom Elantra dieru do sveta neurobil. V prvom rade za to môže absencia kombi verzie a svoju rolu zohral aj neeurópsky dizajn. Pritom sa jedná o dobre slúžiace a celkom spoľahlivé vozidlo.
Na trhu sa vozidlo objavilo v roku 2000 s motormi 1,6i (77 kW) a 2,0i (102 kW). V roku 2001 k nim pribudol naftový štvorvalec 2,0 CRDi (83 kW). V roku 2003 prebehla ľahká modernizácia vozidla a model dostal nový dvojlitrový agregát s premenlivým časovaním sacích ventilov a výkonom 105 kW. Na konci roku 2005 bol motor 2,0 CRDi stiahnutý z ponuky z dôvodu neplnenia nastupujúcej emisnej normy Euro4. V auguste 2006 výrobca ukončil výrobu.
Hyundai Elantra absolvoval nárazové testy Euro NCAP v roku 2001 zo ziskom troch hviezdičiek z piatich pri ochrane posádky. Ohľaduplnosť voči chodcom bola ohodnotená dvomi hviezdičkami zo štyroch.
Juhokórejský pôvod je na dizajne jasne viditeľný. Na druhej strane si Elantru určite nepomýlite s ostatnými vozidlami, pretože predok s nezvyčajne skosenými hornými okrajmi združených svetiel a úzkou maskou chladiča je jedinečný. Interiér je trochu strohý, použité plasty vyzerajú lacno a dokonca v horúcich slnečných dňoch aj citeľne zapáchajú. Miesta je vo vozidle pomerne dosť , len vzadu je na hlavu pre vyšších cestujúci pomenej priestoru. Elantra tiež boduje dostatkom odkladacích priestorov, ktoré sú tiež pohodlne prístupné. Sedačky sú komfortné, so slabým bočným vedením, ale potešia dostatočne vysokými hlavovými opierkami. Komfort daný solídnym pozdĺžnym priestorom na zadných sedadlách trochu kazia plastové výplne v predných operadlách. Objem kufra 415 litrov je v tejto triede na hranici priemeru, poteší úplne rovné dno a ľahko sklopiteľné zadné operadlá. Okrem menšieho kufru v porovnaní s Octáviou je zvláštnosťou základných verzií aj archaicky pôsobiace a nepraktické ručné ovládanie vonkajších spätných zrkadiel.
Jazdné vlastnosti Elantry sú skôr komfortné ako športové a v rámci triedy patria len k priemeru. Jazdným zážitkom nepomôže ani veľký volant a málo strmé riadenie. Nerovnosti ale tlmí Elantra so cťou.
Motorová ponuka nie je nijak bohatá a v priebehu výroby sa menila iba minimálne. Na bežné jazdenie bohato postačí aj základná 1,6 s výkonom 77 kW pri 5800 otáčkach, ktorá vyniká predovšetkým kľudným a hladkým chodom. Krátke sprevodovanie síce núti vodiča k častým výletom za štvortisícové hranicu, na hluku v kabíne sa to ale príliš neprejavuje. Záťah je primeraný už od nízkych otáčok a spotreba sa dá udržať pod 8 litrami na 100 kilometrov. Ešte lepšiu dynamiku ponúkajú oba dvojlitre, tam však treba počítať so spotrebou aj okolo 9 a viac litrov, hlavne pri staršej verzii (102 kW). Dieselový agregát je tentoraz v menšine a na trhu jazdeniek je zriedkavosťou. Ani v čase vzniku nebol ničím výnimočný, spotreba bola iba priemerná okolo 6,5 – 7 litrov, v spodných otáčkach sa do interiéru prenášajú pomerne silné vibrácie a občas motor trpí aj drahšími poruchami vstrekovacieho systému.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový liftback a štvordverový sedan |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4495-4525 x 1720-1725 x 1425 |
Rázvor (mm): |
2610
|
Batožinový priestor (l): |
415
|
Pohon: |
predné kolesá
|
Objem palivovej nádrže (l): |
55
|
Prednosti a nedostatky
slušná spoľahlivosť |
iba priemerné jazdné vlastnosti |
nízke ceny jazdeniek |
absencia kombi verzie |
dobrá výbava |
lacno pôsobiaci a na horúcom slnku zapáchajúci interiér |
ponuka priestoru pre cestujúcich |
vyššia spotreba benzínových motorov |
dynamika základnej 1,6 |
vibrácie dieselového motora v nízkych otáčkach |
veľmi dobrá dynamika 2,0 |
Najčastejšie poruchy
tečúce vysokotlakové čerpadlo Bosch CP1 (2,0 CRDi) |
chybné turbodúchadlo (2,0 CRDi) |
chybný regulátor tlaku paliva (2,0 CRDi) |
klepanie piestov pri studených štartoch (1,6i) |
praskanie žiaroviek vo svetlometoch |
prasknutý vlnovec alebo aj zvody výfukového potrubia |
zhrdzavený tieniaci štít na výfukových zvodoch |
zhrdzavené lemy zadných blatníkov |
pukajúce ložisko volantu (prvý rok výroby) |
uvoľňujúce sa polepy okolo dverí |
nefunkčné centrálne zamykanie, imobilizér, elektrické ovládanie okien a zhasínanie hlavných svetlometov (kvôli zatekajúcej vode do káblových zväzkov dverí) |
nadmerne opotrebované tlmiče a ložiská kolies (pri väčšom km nábehu) |
poškodené prachovky poloosí |
zaseknutý termostat |
poškodené tesnenie pod hlavou (v dôsledku prehrievania motoru) |
problémy s tesnením posilňovača riadenia |
zvlnené predné brzdové kotúče |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 16V (77 kW). |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1599 ccm | G4GR | 66 kW |
1.6 | 1599 ccm | G4ED-G | 77 kW |
1.6 | 1599 ccm | G4ED-G | 79 kW |
1.8 | 1795 ccm | G4BB | 97 kW |
2.0 | 1975 ccm | G4GC-G | 102 kW |
2.0 | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.0 | 1975 ccm | G4GC | 105 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2 komentáre
luki
vydano že si V tom aute nesedel resp si sedel V najslabsej výbave S najmenším motorom A tá spotreba je nepresna diesel zere 5.9-6.3 😉 Octavia na ňu nemá porovnavam S 2011stkovym modelom
adrian
4000 otacok?? to kto pisal?? mame rocnik 2003…najazdenych vyse 330 tis km …a nepresiahne to 2500 pri hladkom a vykonnom chode a preradzovani..