Interiér sa prezentuje jednoduchým a praktickým dizajnom, dojem však zhoršuje použitie tvrdých a lacno pôsobiacich plastov. Snahu o minimalizáciu výrobných nákladov vidieť aj na niektorých detailoch spracovania (napr. v kufri).
Poteší dobre čitateľný prístrojový panel, ktorému nechýba ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny. Dobrou čitateľnosťou sa prezentuje aj informačný displej uprostred palubnej dosky. Rozmiestnenie ovládacích prvkov je vcelku logické, výnimku tvorí len tlačidlo palubného počítača (Trip) na stredovom paneli vpravo hore. Takéto od ruky riešenie je menej praktické a za jazdy aj menej bezpečné.
Predné sedadlá sa vyznačujú dobrým tvarovaním, rozmermi, slušným bočným vedením ale aj pomerne tuhým čalúnením, ktoré nemusí vyhovovať každému. Vzhľadom na veľkosť vozidla poteší i20 priestranným interiérom, ktorý bez problémov pojme štyri priemerne urastené osoby. Miesto vzadu uprostred je vhodné len na kratšie trasy, čo je však vzhľadom na šírku interiéru (1390 mm) pochopiteľné.
Pochvalu si i20 zaslúži aj za priestranný kufor, ktorý disponuje v základnom usporiadaní objemom 295 litrov. Po sklopení delených zadných sedadiel sa zväčší na 1060 l. Sklápanie však vyžaduje samostatné preklopenie sedáku a sklopenie operadla. Kufor sa vyznačuje pravidelným tvarovaním, nadpriemernou šírkou až 1100 mm a dobrým prístupom, keďže spodná časť otvoreného veka kufra je 185 cm nad zemou. Nevýhodou je vyššia nakladacia hrana (69 cm nad zemou) a tiež po sklopení zadných sedadiel nevznikne rovná podlaha.
Hyundai i20 poskytuje pomerne dobrý kompromis medzi komfortom a jazdnou stabilitou. Tuhšie naladený podvozok pomerne slušne zvláda prejazd bežných nerovností, čomu napomáha aj vyššie profilové číslo štandardných pneumatík (175/70 R14). Výraznejšie rázy a hlučnosť sa prejavujú až pri prejazde väčších výtlkov či priečnych nerovností resp. pri obutí väčších pneumatík s menším profilovým číslom.
Bežná jazda s i20 je bezpečná a stabilná. Pri svižnejšie prechádzaných zákrutách sa síce vozidlo výraznejšie nakláňa, zvolenú jazdnú stopu si však drží dobre. Drobnú nervozitu (poskakovanie) možno badať len pri súčasnom prejazde po výraznejších nerovnostiach. Slabšiu stránku ukazuje podvozok len pri prudšom vyhýbacom manévri vo vyšších rýchlostiach, kedy sa vozidlo viac rozhúpe a vodič má dosť práce ho udržať v požadovanom jazdnom smere. Trocha uplávane pôsobí i20 aj pri brzdení z vysokých rýchlostí alebo pri výraznejšom bočnom vetre.
Po konštrukčnej stránke sa vpredu nachádza zavesenie kolies typu McPherson a vzadu dvojica pozdĺžnych ramien spojených torzne pružným nosníkom. Za zmienku stojí aj brzdová sústava, ktorá má v prípade základnej motorizácie 1,2i vzadu bubnové brzdy, všetky ostatné verzie majú kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách.
Riadenie s elektromechanickým posilňovačom je citlivé, presné a s primeraným posilňovacím účinkom. Dobre tak vyhovie pre bežné jazdenie, pri svižnejšej jazde sa už ale dostavuje umelý pocit s nedostatkom spätnej väzby o dianí predných kolies na vozovke.
Prednosti a nedostatky
dizajn |
tvrdé a lacno pôsobiace plasty |
priestranný interiér a objem kufra (vzhľadom na vonkajšie rozmery) |
kvalita spracovania niektorých častí interiéru |
dobrý kompromis medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom jazdy |
výraznejšie náklony v zákrutách |
obratnosť |
vyššia citlivosť na bočný vietor |
živé a úsporné benzínové motory |
nepraktické ovládanie palubného PC |
solídna ponuka motorov |
vyššia nakladacia hrana kufra |
dobrá spoľahlivosť |
vyššia hlučnosť od kolies |
nízke prevádzkové náklady |
|
priaznivé ceny jazdeniek |
Najčastejšie poruchy
vyskytujúce sa rôzne pazvuky interiérových plastov |
predčasne vybitý akumulátor (výmena v záruke) |
ohrdzavený spojkový valec a ostatné komponenty vyrobené zo železa (absencia spodného krytu motora) |
korózia na zadnom veku kufra, okolo okenného rámu, kľučiek dverí, otvárania veka kufra (staršie kusy) |
občas od kameňov obité vypuklé zadné lemy karosérie |
občas zahrdzavená ručná brzda, väčšinou na ľavej strane zadného kolesa |
nadmerné vôle v zavesení predných kolies - zvýšený hluk pri prejazde nerovností (väčší nábeh, mestská prevádzka) |
občas nefunkčná lambda sonda alebo elektronika motora (benzín) |
občas priesaky motorového oleja (benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chod motora na voľnobehu, horšie štarty, slabší výkon (diesel, väčší km nábeh) |
upchatý DPF filter (diesel, väčší km nábeh, častejšia mestská jazda resp. kratšie trasy - nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,2i (57, 64 kW) Aj základná motorizácia poskytuje obstojnú dynamiku pre jazdenie po meste a priľahlom okolí. Ak jazdíte častejšie mimo mesta s viac obsadeným resp. zaťaženým vozidlom, je lepšie zvoliť výkonnejšiu 1,4 resp. 1,6. Benzínové motory potešia živosťou, primeranou spotrebou a solídnou spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 | 1248 ccm | G4LA | 57 kW |
1.2 | 1248 ccm | G4LA | 63 kW |
1.4 | 1396 ccm | G4FA | 74 kW |
1.6 | 1591 ccm | G4FC | 93 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.1 CRDi | 1120 ccm | D3FA | 55 kW |
1.4 CRDi | 1396 ccm | D4FC | 55 kW |
1.4 CRDi | 1396 ccm | D4FC | 66 kW |
1.6 CRDi | 1582 ccm | D4FB | 85 kW |
1.6 CRDi | 1582 ccm | D4FB | 94 kW |
6 komentárov
Peter
Zdravim, mam jazdenu i20 r.v.2009 a jednu taku malickost s plynovym pedalom. Pri potrebe jemne stlacit plyn, pedal akoby zadrhava, co niekedy sposobuje neplynule pohynanie a prisposobovanie rychlosti. Noha tym padom trpi pri snahe, co najopatrnejsie zatlacit na plyn. Je to normalne, resp. da sa s tym nieco robit?
Vdaka.
Peter2
Robíš si prdel? S tým komentárom.
Peter
Prdel by som si robil, keby som pisal, ze mi to nevadi;)
Odarpi
Je tam mechanicky prenos s pedalu na mechanizmus klapky. Pozriet, namazat a musi byt OK 🙂
Marián
Ja to mám od výroby ale čo je horšie že začal sa strácať olej. Mám podozrenie že to začalo pozvoľna po výmene rozvodov pred cca 3,5 r. Dolievam zhruba 0,5 l. na 1000 km.
Emil
Ahojte, mam malo jazdenu i20, r.v. 2010, cca 75000 km a obcas je problem zaradit 1 alebo spiatocku. Ked zosliapnem spojku a idem zaradit 1 (alebo R) tak tam riadiaca paka nechce ist. Musim uvolnit spojku a znova ju zosliapnut – potom to hned ide. Je to hlupa drobnost, ale ked sa mi to deje na krizovatke v BA, hned su vsetci za mnou nervozni.
Nemate skusenost, co by to mohlo byt? Dakujem