Hyundai i20 sa prezentuje slušnou spoľahlivosťou, čo dokazuje aj 5 ročná záruka. Je však samozrejme nutné dodržiavať pokyny výrobcu (predajcu), mimo iného aj pravidelné dodržiavanie servisných intervalov a najlepšie v autorizovanom servise. V reálnej prevádzke sa pri dodržiavaní pravidelného a kvalitného servisu vyskytujú poruchy len zriedka a väčšinou sú menej závažného charakteru.
Náročnejšia mestská premávka neraz po nekvalitných cestách dáva vozidlu zabrať. Po nejakom čase sa tak môžu vyskytovať rôzne pazvuky interiérových plastov. Občas sa vyskytli aj vybité originálne akumulátory, väčšina však bola vymenená v záruke.
Z dôvodu absencie spodného krytu motora sa dostávajú nečistoty, špliechajúca voda či posypový materiál do motorového priestoru. Následkom toho sa pomerne často vyskytuje ohrdzavený spojkový valec a ostatné komponenty vyrobené zo železného kovu (spony, trubky, atď.).
Najmä staršie exempláre majú problémy s koróziou, ktorá sa najčastejšie vyskytuje na zadnom veku kufra okolo okenného rámu, ale aj okolo kľučiek dverí či otvárania veka kufra. Vypuklé zadné lemy karosérie bývajú občas obité od kamienkov. Občas sa vyskytuje zahrdzavená ručná brzda, väčšinou na ľavej strane zadného kolesa.
Pri väčšom nájazde najmä po mestských komunikáciách sa vyskytujú aj nadmerné vôle v zavesení predných kolies, čo sa prejavuje zvýšeným hlukom pri prejazde nerovností.
Benzínové motory sa vyznačujú dobrou spoľahlivosťou, len občas pohnevá lambda sonda či elektronika motora. Pri väčšom nájazde sa občas vyskytujú priesaky motorového oleja.
Väčší počet najazdených kilometrov môže pri dieselových motoroch znamenať nadmerne opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hlučnejším chodom motora na voľnobehu, horším štartom či slabším výkonom.
Dieselové motory sú vybavené filtrom pevných častíc (DPF), ktorého životnosť sa pohybuje v závislosti od spôsobu používania vozidla okolo 150 000 – 200 000 km. Niekedy môže byť životnosť filtra väčšia, niekedy aj menšia, najmä ak sa jazdia kratšie trasy, kedy sa filter nestihne regenerovať lebo sa vypaľovanie sadzí prerušilo. Problémy s DPF sa obyčajne hlásia svietiacou kontrolkou či poklesom výkonu (prepnutie do núdzového režimu).
Motorový olej výrobca odporúča meniť každých 20 000 km alebo raz za rok, najmä pri dieselových motoroch je vhodné tento interval skrátiť na maximálne 15 000 km. Vzduchový filter sa odporúča meniť každých 40 000 km, pri jazde v prašnom prostredí samozrejme skôr. Palivový filter má predpísaný interval 60 000 resp. pri dieselových motoroch 40 000 km. Sviečky sa pri benzínových motoroch odporúčajú meniť každých 40 000 km. Filter klimatizácie je vhodné meniť každých 20 000 km alebo raz za rok. Všetky motory majú pohon rozvodov zabezpečovaný tzv. bezúdržbovou reťazou.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3940-3995 x 1710 x 1490 |
Rázvor (mm): | 2525 |
Batožinový priestor (l): | 295/1060 |
Pohon | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 45 |
Prednosti a nedostatky
dizajn |
tvrdé a lacno pôsobiace plasty |
priestranný interiér a objem kufra (vzhľadom na vonkajšie rozmery) |
kvalita spracovania niektorých častí interiéru |
dobrý kompromis medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom jazdy |
výraznejšie náklony v zákrutách |
obratnosť |
vyššia citlivosť na bočný vietor |
živé a úsporné benzínové motory |
nepraktické ovládanie palubného PC |
solídna ponuka motorov |
vyššia nakladacia hrana kufra |
dobrá spoľahlivosť |
vyššia hlučnosť od kolies |
nízke prevádzkové náklady |
|
priaznivé ceny jazdeniek |
Najčastejšie poruchy
vyskytujúce sa rôzne pazvuky interiérových plastov |
predčasne vybitý akumulátor (výmena v záruke) |
ohrdzavený spojkový valec a ostatné komponenty vyrobené zo železa (absencia spodného krytu motora) |
korózia na zadnom veku kufra, okolo okenného rámu, kľučiek dverí, otvárania veka kufra (staršie kusy) |
občas od kameňov obité vypuklé zadné lemy karosérie |
občas zahrdzavená ručná brzda, väčšinou na ľavej strane zadného kolesa |
nadmerné vôle v zavesení predných kolies - zvýšený hluk pri prejazde nerovností (väčší nábeh, mestská prevádzka) |
občas nefunkčná lambda sonda alebo elektronika motora (benzín) |
občas priesaky motorového oleja (benzín, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hlučnejší chod motora na voľnobehu, horšie štarty, slabší výkon (diesel, väčší km nábeh) |
upchatý DPF filter (diesel, väčší km nábeh, častejšia mestská jazda resp. kratšie trasy - nedostatočná regenerácia) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,2i (57, 64 kW) Aj základná motorizácia poskytuje obstojnú dynamiku pre jazdenie po meste a priľahlom okolí. Ak jazdíte častejšie mimo mesta s viac obsadeným resp. zaťaženým vozidlom, je lepšie zvoliť výkonnejšiu 1,4 resp. 1,6. Benzínové motory potešia živosťou, primeranou spotrebou a solídnou spoľahlivosťou. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.2 | 1248 ccm | G4LA | 57 kW |
1.2 | 1248 ccm | G4LA | 63 kW |
1.4 | 1396 ccm | G4FA | 74 kW |
1.6 | 1591 ccm | G4FC | 93 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.1 CRDi | 1120 ccm | D3FA | 55 kW |
1.4 CRDi | 1396 ccm | D4FC | 55 kW |
1.4 CRDi | 1396 ccm | D4FC | 66 kW |
1.6 CRDi | 1582 ccm | D4FB | 85 kW |
1.6 CRDi | 1582 ccm | D4FB | 94 kW |
6 komentárov
Peter
Zdravim, mam jazdenu i20 r.v.2009 a jednu taku malickost s plynovym pedalom. Pri potrebe jemne stlacit plyn, pedal akoby zadrhava, co niekedy sposobuje neplynule pohynanie a prisposobovanie rychlosti. Noha tym padom trpi pri snahe, co najopatrnejsie zatlacit na plyn. Je to normalne, resp. da sa s tym nieco robit?
Vdaka.
Peter2
Robíš si prdel? S tým komentárom.
Peter
Prdel by som si robil, keby som pisal, ze mi to nevadi;)
Odarpi
Je tam mechanicky prenos s pedalu na mechanizmus klapky. Pozriet, namazat a musi byt OK 🙂
Marián
Ja to mám od výroby ale čo je horšie že začal sa strácať olej. Mám podozrenie že to začalo pozvoľna po výmene rozvodov pred cca 3,5 r. Dolievam zhruba 0,5 l. na 1000 km.
Emil
Ahojte, mam malo jazdenu i20, r.v. 2010, cca 75000 km a obcas je problem zaradit 1 alebo spiatocku. Ked zosliapnem spojku a idem zaradit 1 (alebo R) tak tam riadiaca paka nechce ist. Musim uvolnit spojku a znova ju zosliapnut – potom to hned ide. Je to hlupa drobnost, ale ked sa mi to deje na krizovatke v BA, hned su vsetci za mnou nervozni.
Nemate skusenost, co by to mohlo byt? Dakujem