Hyundai Tucson si získal u motoristickej verejnosti značnú popularitu, najmä za svoju univerzálnosť a priaznivú cenu. Nástupca ix35 v tejto tradícii pokračuje, naviac pridal podstatne atraktívnejší dizajn, modernejšiu techniku, väčší kufor a ako bonus 5 ročnú záruku bez obmedzenia počtu kilometrov. Vozidlo bolo navrhnuté v Európe, vo výskumnom a vývojovom stredisku v Rüsselsheime a vyrábalo sa v žilinskom závode Kia, neskôr bola výroba presunutá do moravských Nošovíc (pre zámorské trhy sa ix35 vyrába v kórejskom Ulsane).
Hyundai ix35 sa verejnosti predstavil na jesennom frankfurtskom autosalóne v roku 2009. Na začiatku boli k dispozícii tri motory a to benzínový 2,0i CVVT (120 kW) a dieselový 2,0 CRDi s dvomi výkonovými verziami (100 a 135 kW). S motormi sa kombinuje buď manuálna šesťstupňová prevodovka (päťstupňová pre 2,0i) alebo šesťstupňový automat. Pohon 4×4 bol buď za príplatok alebo v prípade 2,0 CRDi – 135 kW štandardne.
Na jeseň 2010 pribudli dva nové motory určené pre pohon prednej nápravy, benzínový priamo-vstrekový 1,6 GDi (99 kW) a dieselový 1,7 CRDi (85 kW). V lete 2011 sa výroba ix35 presunula do moravských Nošovíc. Začiatok roka 2012 bol prepracovaný systém 4×4, kedy elektromagneticky ovládanú medzinápravovú spojku JTEKT výrobca nahradil modernejšou elektrohydraulicky ovládanou – Dynamax.
Na jar 2013 predstavil Hyundai faceliftovaný ix35. Nové sú predné svetlomety v základe s denným LED svietením (na želanie aj bi-xenónové), maska chladiča vo farbe karosérie, zadná časť dostala nové svetlá s upravenou grafikou, bočné dvere sú po novom bez plastových lemov, ochranné plasty sú len na prahoch. Interiér dostal prepracovaný prístrojový panel Supervision s TFT displejom a drobných vylepšení sa dočkali aj niektoré materiály (horná časť tapacíru dverí a sedadiel), výduchy vetrania dostali chrómované rámčeky, držiaky pre nápoje vpredu sú osvetlené, vyhrievaný volant, 7″ displej navigácie a pod.
Starší 2,0i CVVT nahradil nový benzínový dvojliter 2,0 GDi s výkonom 122 kW a dieselový 2,0 CRDi dostal prepracovaný systém recirkulácie výfukových plynov. Novinkou je aj systém riadenia Hyundai Flex Steer s troma režimami Normal, Comfort a Sport, pomocou ktorých si vodič nastaví úroveň účinku posilňovača riadenia.
Nárazové testy Euro NCAP model absolvoval v roku 2010 a celkovo získal plný počet päť hviezdičiek. Z jednotlivých disciplín dostal ix35 90% za ochranu posádky, 88% za ochranu detí cestujúcich v autosedačke, 54% za ohľaduplnosť voči chodcom a 71% za bezpečnostných asistentov.
Prednosti a nedostatky
robustnosť a spoľahlivosť |
slabšia variabilita interiéru |
priestranný interiér |
ovládanie palubného PC |
solídna základná výbava |
menšia svetlá výška |
pružný a pomerne úsporný 2,0 CRDi s manuálom |
väčší prenos rázov pri prejazde nerovností (pred-faceliftové verzie) |
plnohodnotné rezervné koleso |
vyššia spotreba benzínového dvojlitra |
len priemerná užitočná hmotnosť |
|
preposilované a umelé riadenie |
|
pri akčnejšej jazde uhúpaný podvozok |
Najčastejšie poruchy
občas pazvuky vychádzajúce z útrob stredového panelu, lakťovej opierky, sedadla |
nefunkčný snímač brzdových svetiel - zvolávacia akcia (prvé kusy) |
občas poruchy zámkov alebo parkovacích snímačov |
klepajúce tyčky stabilizátora (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
občas klepot z pod kapoty - podlepenie výstuh kapoty |
uvoľnená plastová skrutka plastových podbehov kolies - klepanie |
slabo dotiahnutá poloos k náboju kolesa - kovové klepnutie pri pridaní alebo ubratí plynu |
opotrebované ložiská v prevodovke - jej zvýšená hlučnosť (náročnejšia prevádzka, väčší km nábeh,) |
opotrebované ložiská kolies, viac na zadnej náprave - hučanie (väčší km nábeh, náročnejšia prevádzka) |
predčasne opotrebovaná spojka (náročnejšia prevádzka) |
korózia výfukového potrubia |
korózia mechanizmu bubnovej parkovacej brzdy |
karbónové usadeniny na ventiloch - nerovnomerný chod, kolísanie ťahu, vypisovanie poruchy motora (priamovstrekový benzín, väčší km nábeh, zanedbaná údržba - dlhé intervaly výmeny oleja) |
opotrebované vstrekovače - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie studené štarty (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (väčší km nábeh) |
zanesený filter pevných častíc - DPF (väčší km nábeh, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách - blížiace sa upchatie sa hlási častejšími regeneráciami a miernym nárastom priemernej spotreby) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,6 GDi (99 kW). Kto častejšie jazdí po meste a priľahlom okolí s menej naloženým či obsadeným vozidlom a nepotrebuje pohon 4x4, tomu vyhovie aj základná benzínová 1,6 GDi. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, širokým pásmom využiteľných otáčok a primeranou spotrebou. 2,0 CRDi (100, 135 kW). Aj v slabšom prevedení ponúka motor slušnú dynamiku, silnejšia verzia sa odporúča najmä v spojení s automatickou prevodovkou, ktorá trocha uberá na akčnosti. Motor sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, v spojení s manuálnou prevodovkou aj solídnou spotrebou, pri automate (4x4) treba počítať približne s litrom paliva naviac. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.6 | 1591 ccm | G4FD | 99 kW |
2.0 | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 4WD | 1998 ccm | G4KD | 120 kW |
2.0 GDi | 1999 ccm | G4NC | 122 kW |
2.0 GDi 4WD | 1999 ccm | G4NC | 122 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.7 CRDi | 1685 ccm | D4FD | 85 kW |
2.0 CRDi | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
2.0 CRDi | 1995 ccm | D4HA | 135 kW |
2.0 CRDi 4WD | 1995 ccm | D4HA | 100 kW |
2.0 CRDi 4WD | 1995 ccm | D4HA | 135 kW |