Interiér podobne ako exteriér vozidla píliš nenadchne. Kvalita jeho spracovania je len priemerná, za veľa nestojí ani vzhľad šedých a tvrdých plastov, ktoré naviac najmä v lete trocha zapáchajú. Rozdelenie ovládacích prvkov je pomerne prehľadné a logické. Z pohľadu priestrannosti si Santa Fe vedie skvelo vpredu aj vzadu. Poteší dobrý výhľad z vozidla a vzhľadom na veľkosť aj slušná obratnosť daná menším polomerom zatáčania (väčším rajdom kolies).
Spomenúť treba aj jednu zaujímavosť. V prípade ak opustíte auto a necháte kľúče v zapaľovaní, tak po návrate a pokuse naštartovať už vozidlo nenaštartujete. Jedná sa o špecifickú funkciu imobilizéru ako ochrany pred neoprávneným zneužitím vozidla v prípade zabudnutia kľúčov v zapaľovaní. Treba teda kľúč vytiahnuť zo spínacej skrinky, zamknúť, znovu odomknúť a následne naštartovať vozidlo.
Batožinový priestor poteší svojim objemom 690 litrov, ktorý po sklopení operadiel narastie až na solídnych 1475 litrov. Menšou nevýhodou je len vyššia nakladacia hrana daná koncepciou pohonu a umiestnením rezervy. Sklápanie sedačiek je na dnešnú dobu zložitejšie, kedy treba najskôr vyklopiť sedák a potom operadlo. Menšie predmety možno do kufra vkladať výklopným zadným sklom.
Nastavenie podvozku je pomerne komfortné, čo sa prejavuje plavnou jazdou a obstojným tlmením bežných nerovností. Pri prejazde väčších nerovností sa však ozývajú a prenášajú do karosérie značné rázy. Taktiež ostrejšia jazda Santa Fe moc nevonia. Vozidlo sa v ostrejších zákrutách dosť nakláňa, značná hmotnosť ho vynáša zo zákruty po priamke smerom von a na prudké zmeny smeru reaguje značným kývaním. Na jazdenie ostrejším tempom sa však SUV nekupuje. Jeho výhodou je, že zvláda aj ľahší terén, výlety po zasneženej vozovke či rôzne prejazdy rozbahnených poľných ciest, kde by sa bežné limuzíny či hatchbacky s pohonom jednej nápravy neodvážili. Ale ani s terénom to netreba preháňať. Okrem nižšej svetlej výšky je slabou stránkou aj spojka v prípade manuálnych verzií. Zabrať dostáva (citeľný zápach) už pri ostrom rozjazde na ceste, obzvlášť trpí pri zdolávaní ťažšieho terénu. Ak sa teda predpokladá častejšia jazda v teréne, či ťahanie prívesov, lepšie je zvoliť si automatickú prevodovku. Náročnejší terén nemá Santa Fe rado aj z dôvodu náchylnejšieho podvozku v podobe rýchleho opotrebovania spodných guľových čapov vpredu či tyčiek stabilizátora. Opotrebovaný čap dáva o sebe vedieť kovovým zvukom a vôľou kolesa pri prejazde nerovností. Výhodou je, že spodný čap sa dá vymeniť samostatne a stojí len niekoľko desiatok eur. Opotrebované tyčky predného stabilizátora zase dávajú o sebe vedieť citeľným cvakaním a nepríjemným vlnením na nerovnostiach. O niečo lepšie si vedie riadenie, ktoré sa vyznačuje primeranou presnosťou a strmosťou. Vzhľadom na zameranie poskytuje aj prijateľnú dávku informácií o dianí kolies na vozovke.
Do roku 2003 používalo Santa Fe medzinápravový diferenciál s viskóznou spojkou. Ten nahradila elektronicky riadená viaclamelová spojka, ktorá je súčasťou zadného diferenciálu. Starší mechanický variant má stabilne poháňané štyri kolesá, pričom medzinápravový diferenciál zaisťuje rozdelenie krútiaceho momentu v pomere 60:40 medzi prednú a zadnú nápravu. V praxi to znamená, že auto nemusí „čakať“ na pripojenie pohonu zadnej nápravy na základe preklzu tej prednej, ako to bolo pri prvých haldexoch či pri systéme Real Time 4WD v prípade Hondy CRV. Na druhej strane je pravdou, že stabilný pohon oboch náprav zbytočne zvyšuje spotrebu a pri bežnej jazde po asfaltke sa ukazuje ako zbytočným luxusom.
Od roku 2003 je pohon zadných kolies pripojiteľný cez elektronicky ovládanú lamelovú spojku integrovanú v telese zadného diferenciálu. Systém s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou (Borg Wagner), pracuje na základe údajov z niekoľkých senzorov. Výkon dozadu sa prenáša nielen pri preklze predných kolies, ale často aj takpovediac preventívne, napríklad pri razantnom zošliapnutí plynového pedálu alebo pri vyhýbacom manévri do max. rozdelenia 60:40. Napriek tomu sa mierne zmenila charakteristika vozidla pri ostrejšej jazde. Je o niečo viac nedotáčavé, keďže väčšinou sa dostáva na zadnú nápravu len okolo 10% krútiaceho momentu. V bežnej praxi je rýchlosť pripojenia zadného pohonu dostatočná, rádovo mili-sekundový proces zvláda spojka takmer bez typického rázu. Výhodou elektronického riešenia je zníženie odporov nepoháňaných častí, čo má priaznivý vplyv na spotrebu (klesla o pár dcl).
Pri zdolávaní terénnych prekážok pomáha zadný diferenciál so zníženou svornosťou a od roku 2005 je možnosť pri motore 2,0 CRDi VGT manuálneho uzamknutia stáleho pohonu na prednú aj zadnú nápravu v pomere 50:50 tlačidlom 4WD lock umiestneným na prístrojovej doske. Pri kúpe treba byť obozretný najmä v prípade vozidiel pochádzajúcich z dovozu, keďže občas sa vyskytne verzia, ktorá má pohon len predných kolies.
Prednosti a nedostatky
rýchle pripájanie zadnej nápravy |
kvalita a spracovanie plastov |
vnútorná priestrannosť |
vôľa v radení |
mechanicky odolné motory |
slabšie brzdy |
priaznivé ceny ojazdených áut |
horší jazdný komfort |
problémy s v elektrickou výbavou |
Najčastejšie poruchy
poruchová elektrická výbava - nefunkčné centrálne zamykanie, autorádio, klimatizácia, hodiny... |
nadmerné vôle na prednej náprave - tyčky stabilizátora, spodný čap ramena |
nadmerne opotrebovaná brzdová sústava |
korózia výfukového potrubia |
nadmerne opotrebované či zalepené vstrekovače -nerovnomerný chod, slabší ťah, vyššia hlučnosť a dymivosť(diesel) |
únik nafty z vysokotlakového čerpadla Bosch (častejšie 83 kW verzia) |
slabšia životnosť spojky |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 CRDi-VGT. Odolný motor s nízkou spotrebou a poruchovosťou. Má citeľne lepšiu dynamiku oproti základnému 2,0 CRDi. |
2,7 V6 v kombinácii s automatom. Motor má premrštenú spotrebu, pomalé radenie a priemernú dynamiku. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1997 ccm | G4BP | 99 kW |
2.4 16V | 2351 ccm | G4JS-G | 100 kW |
2.4 16V | 2351 ccm | G4JS-G | 107 kW |
2.4 16V 4x4 | 2351 ccm | G4JS-G | 100 kW |
2.4 16V 4x4 | 2351 ccm | G4JS-G | 107 kW |
2.7 | 2656 ccm | G6EA | 139 kW |
2.7 4x4 | 2656 ccm | G6EA | 139 kW |
2.7 V6 4x4 | 2656 ccm | G6BA-G | 127 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi 4x4 | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi 4x4 | 1991 ccm | D4EA | 92 kW |
2.2 CRDi | 2188 ccm | D4EB | 110 kW |
2.2 CRDi 4x4 | 2188 ccm | D4EB | 110 kW |
15 komentárov
Janys
S tou spojkou je to pravda, odchádza ak častejšie jazdíte v teréne alebo ťaháte vozík. Ja som ju menil 2x. A bacha na kvalitu nafty. Tlmiče čap a nejaku gumu na pred. náprave som menil tiež. stav:147000 inak v pohoda
tomas
Mam santa fe 2.0 crdi 92kw r.v.2005 kupene ako nove v SR.Auto ma teraz cez 250000km a servisovane bolo do cca 95000km.
Autom jazdime aj do trenenu.
Zatial bola jedina zavada to ze sme nevimenili rozvodovy remen ktory vydrzal 204000km!!!!potom sa utrhol a bolo treba kupit neake veci do hlavy(zdvihatka atd).Pri tejto oprave sme zistili ze turbo to uz ma zasebou tak sme kupili aj nove turbo.
Vsetko sme si robili doma svojpomocne.Teraz je pocut vacsi hluk z prednej napravy tak ze bude nutna vymena simenblokov a zacina byt hlucnejsia spojka tak co znamena ze je cas vymeny!
Az na tu spotrebu z vlastnych skusenosti mozem auto odporucit.Keby som isiel kupovat nove kupim si santa fe znova.
Honza
Zdravim mam takovy problem se santa fe rok 2002 menil jsem lozisko a volnobezku na alternatoru bo to rachotilo pri zapnuti svetel ated po par kilometrech opet zase uz si nevim rady klima je vporadku nove kladky na hlanvim remenu servo je take vpohode porad te dik
fery
Zdravím mam problem so Santa fe r.v. 2000, 2,0 CRDi
Mám najazdene 107 tisíc km.
Auto mam uz 3 mesiace so znizenymi otackami na 2800… maximalna rychlost 110 km/h
Diagnostika vypisuje „snímač váhy vzduchu“
vymenil som snimac vahy vzduchu no aj tak to ide „v núdzovom rezime“.
bol som v Hyundai a nevedeli mi pomoct. posielali ma k elektrikarovy. ten sa na to pozrel a povedal ze vsetko je ako má byt…
v servise mi menili EGR ventil a vsetko okolo toho…
snimace a vsetko co sa týka vzduchoveho sistemu je vymenene… vsetky suciastky su original…
Viete mi pomoct? kazda skusenost aj rada mi pomoze dakujem!!! 🙂
romanmihok@azet.sk
chcem si kupit santa fe 2.0 crdi vgt automat tak ci mi ho odporucite?dakujem
Lubosh87
Zajtra take kupujem crdi 96
Štefan
Môžete mi niekto poradiť ?
Pri rýchlejšom zošľapnutí spojkového pedála sa pretlačí spojkový valec, pedál zostane na podlahe a spojka nie je vypnutá.Stane sa mi to z 1000 vyšlapnutí 1x.
ak ste mali takýto problem so spojkou dajte vedieť prosím?
Anonym
Zdravim všetkých ktory oblubuju santa fe mám taky problem,ze mi zvykne zarezonovat cele auto a niekedy pri tom rezonovani ako tlacim plyn auto nema ťah bol som 2krat na diagnostike a nic auto je 2006 automat ak viete poradiť bol by som vďačný
Anton
Asi ložisko na kardane
Peter
Dobrý deň, mám Hyundai santa fe r.v 2003 CRDi 4×4, 83kw… Viete mi niekto poradiť mam problém s kúrením auto po naštartovaní kúri cca nejakých 20-30km a potom len studený vzduch fúka. Po zhasnuti a opätovnom naštartovaní auto znovu kúri… Za každú radu Vám budem vďačný.
Jamo
Mam santu 2006 2,2 CRDi pohon 4×4 lem prisiel som na to ze nezopyne zadnu napravu stale.ide.len predok co tomu môže biť
ivan
dobry den mam santa fe 2,2 crdi 2009 stava sa my pocas jazdy za dazda ze sa my rozsvieti kontrolka dobijania a prestane fungovat servoriadenie co je nebezpecne pri jazde .poradte co to moze byt alebo podobne skusenosti
petr
cauko chalani mam santa fe 83kw crdi nekuri mi to viete poradit?
len vlažný vzduch
Patrik
Viete mi prosím dat na Vas kontakt? Potreboval by som sa poradit okolo vymeny spojky..
mirek
Dobrý deň . Viete mi niekto poradiť kde sa nachádza modul poplašneho a dialkoveho ovladania . Mam santa fe 2,0crdi 92 kw. 2005. Kupoval som ho už bez dialkoveho ovladania da sa dokupiť alebo domontovať D.O.