Motorová ponuka je pre Santa Fe pomerne skromná, pričom jednoznačný prím hrá jediný dieselový motor v ponuke. Benzínové motory napriek svoje spoľahlivosti nie sú príliš v obľube, keďže neoplývajú úspornosťou – hlavne v spojení so šesťvalcom (spotreba 2,4i sa v priemere pohybuje okolo 11 litrov, 2,7 V6 dosahuje v priemere okolo 12-13 svižnejšia jazda 14 a viac litrov). Výnimku tvoria verzie s motorom 2,4i prestavané na spaľovanie LPG.
Veľkej obľube sa medzi zákazníkmi teší dvojlitrový turbodiesel 2,0 CRDi pôvodom od talianskej firmy VM Motori. Jeho prvá verzia s výkonom 83 kW a krútiacim momentom 255 Nm však poskytuje len priemernú dynamiku, čo treba mať na pamäti najmä pri predbiehaní a zrýchľovaní vo vyšších rýchlostiach. Podstatne lepšie si vedie modernizovaná verzia 2,0 CRDi-VGT, ktorá je evolúciou pôvodného dvojlitra a do Santa Fe bola nasadená začiatkom roka 2003. Skratka VGT znamená Variable Geometry Turbocharger, teda turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek statora. Pôvodná 2,0 CRDi (83 kW) sa do Santa Fe dodávala aj naďalej ešte nejaký čas.
Modernizovaná verzia ponúka o 10 kW výkonu viac, ale podstatnejšou zmenou je vyšší krútiaci moment 285 Nm, rozložený v širšom spektre otáčok. Citeľný posun je najmä v pružnom zrýchlení, no aj tak je vhodné si predbiehanie trocha plánovať a neváhať podradiť, aby sa ručička otáčkomera posunula k dvom tisícom, odkiaľ motor účinne ťahá. Predsa len 1,8 tony živej váhy robí svoje. Novšia verzia motora dostala aj vylepšené a spoľahlivejšie vysokotlakové čerpadlo Bosch.
Z pohľadu kultivovanosti a hlučnosti sa jedná len o priemer, keďže na voľnobeh sa do interiéru prenášajú síce mierne ale citeľné vibrácie a pri určitých otáčkach sa vedia ozývať rezonančné zvuky z útrob palubnej dosky. Spotreba sa pri 2,0 CRDi (83 kW) pohybuje v priemere okolo 7,5-8 litrov, pričom s verziou VGT sa dá jazdiť približne o 0,5 litra úspornejšie. V meste sa spotreba pohybuje okolo 9-10 litrov, podobné je to aj na diaľnici, kde motor točí pri 130 km/h takmer 3000 otáčok. Kľudná jazda mimo mesta naopak znamená odber okolo 6 litrov.
Prílišnú pochvalu si nezaslúži radenie prevodových stupňov. Je dosť nepresné, gumové a značná je aj vôľa v koncových polohách.
Prednosti a nedostatky
rýchle pripájanie zadnej nápravy |
kvalita a spracovanie plastov |
vnútorná priestrannosť |
vôľa v radení |
mechanicky odolné motory |
slabšie brzdy |
priaznivé ceny ojazdených áut |
horší jazdný komfort |
problémy s v elektrickou výbavou |
Najčastejšie poruchy
poruchová elektrická výbava - nefunkčné centrálne zamykanie, autorádio, klimatizácia, hodiny... |
nadmerné vôle na prednej náprave - tyčky stabilizátora, spodný čap ramena |
nadmerne opotrebovaná brzdová sústava |
korózia výfukového potrubia |
nadmerne opotrebované či zalepené vstrekovače -nerovnomerný chod, slabší ťah, vyššia hlučnosť a dymivosť(diesel) |
únik nafty z vysokotlakového čerpadla Bosch (častejšie 83 kW verzia) |
slabšia životnosť spojky |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 CRDi-VGT. Odolný motor s nízkou spotrebou a poruchovosťou. Má citeľne lepšiu dynamiku oproti základnému 2,0 CRDi. |
2,7 V6 v kombinácii s automatom. Motor má premrštenú spotrebu, pomalé radenie a priemernú dynamiku. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1997 ccm | G4BP | 99 kW |
2.4 16V | 2351 ccm | G4JS-G | 100 kW |
2.4 16V | 2351 ccm | G4JS-G | 107 kW |
2.4 16V 4x4 | 2351 ccm | G4JS-G | 100 kW |
2.4 16V 4x4 | 2351 ccm | G4JS-G | 107 kW |
2.7 | 2656 ccm | G6EA | 139 kW |
2.7 4x4 | 2656 ccm | G6EA | 139 kW |
2.7 V6 4x4 | 2656 ccm | G6BA-G | 127 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi 4x4 | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi 4x4 | 1991 ccm | D4EA | 92 kW |
2.2 CRDi | 2188 ccm | D4EB | 110 kW |
2.2 CRDi 4x4 | 2188 ccm | D4EB | 110 kW |
15 komentárov
Janys
S tou spojkou je to pravda, odchádza ak častejšie jazdíte v teréne alebo ťaháte vozík. Ja som ju menil 2x. A bacha na kvalitu nafty. Tlmiče čap a nejaku gumu na pred. náprave som menil tiež. stav:147000 inak v pohoda
tomas
Mam santa fe 2.0 crdi 92kw r.v.2005 kupene ako nove v SR.Auto ma teraz cez 250000km a servisovane bolo do cca 95000km.
Autom jazdime aj do trenenu.
Zatial bola jedina zavada to ze sme nevimenili rozvodovy remen ktory vydrzal 204000km!!!!potom sa utrhol a bolo treba kupit neake veci do hlavy(zdvihatka atd).Pri tejto oprave sme zistili ze turbo to uz ma zasebou tak sme kupili aj nove turbo.
Vsetko sme si robili doma svojpomocne.Teraz je pocut vacsi hluk z prednej napravy tak ze bude nutna vymena simenblokov a zacina byt hlucnejsia spojka tak co znamena ze je cas vymeny!
Az na tu spotrebu z vlastnych skusenosti mozem auto odporucit.Keby som isiel kupovat nove kupim si santa fe znova.
Honza
Zdravim mam takovy problem se santa fe rok 2002 menil jsem lozisko a volnobezku na alternatoru bo to rachotilo pri zapnuti svetel ated po par kilometrech opet zase uz si nevim rady klima je vporadku nove kladky na hlanvim remenu servo je take vpohode porad te dik
fery
Zdravím mam problem so Santa fe r.v. 2000, 2,0 CRDi
Mám najazdene 107 tisíc km.
Auto mam uz 3 mesiace so znizenymi otackami na 2800… maximalna rychlost 110 km/h
Diagnostika vypisuje „snímač váhy vzduchu“
vymenil som snimac vahy vzduchu no aj tak to ide „v núdzovom rezime“.
bol som v Hyundai a nevedeli mi pomoct. posielali ma k elektrikarovy. ten sa na to pozrel a povedal ze vsetko je ako má byt…
v servise mi menili EGR ventil a vsetko okolo toho…
snimace a vsetko co sa týka vzduchoveho sistemu je vymenene… vsetky suciastky su original…
Viete mi pomoct? kazda skusenost aj rada mi pomoze dakujem!!! 🙂
romanmihok@azet.sk
chcem si kupit santa fe 2.0 crdi vgt automat tak ci mi ho odporucite?dakujem
Lubosh87
Zajtra take kupujem crdi 96
Štefan
Môžete mi niekto poradiť ?
Pri rýchlejšom zošľapnutí spojkového pedála sa pretlačí spojkový valec, pedál zostane na podlahe a spojka nie je vypnutá.Stane sa mi to z 1000 vyšlapnutí 1x.
ak ste mali takýto problem so spojkou dajte vedieť prosím?
Anonym
Zdravim všetkých ktory oblubuju santa fe mám taky problem,ze mi zvykne zarezonovat cele auto a niekedy pri tom rezonovani ako tlacim plyn auto nema ťah bol som 2krat na diagnostike a nic auto je 2006 automat ak viete poradiť bol by som vďačný
Anton
Asi ložisko na kardane
Peter
Dobrý deň, mám Hyundai santa fe r.v 2003 CRDi 4×4, 83kw… Viete mi niekto poradiť mam problém s kúrením auto po naštartovaní kúri cca nejakých 20-30km a potom len studený vzduch fúka. Po zhasnuti a opätovnom naštartovaní auto znovu kúri… Za každú radu Vám budem vďačný.
Jamo
Mam santu 2006 2,2 CRDi pohon 4×4 lem prisiel som na to ze nezopyne zadnu napravu stale.ide.len predok co tomu môže biť
ivan
dobry den mam santa fe 2,2 crdi 2009 stava sa my pocas jazdy za dazda ze sa my rozsvieti kontrolka dobijania a prestane fungovat servoriadenie co je nebezpecne pri jazde .poradte co to moze byt alebo podobne skusenosti
petr
cauko chalani mam santa fe 83kw crdi nekuri mi to viete poradit?
len vlažný vzduch
Patrik
Viete mi prosím dat na Vas kontakt? Potreboval by som sa poradit okolo vymeny spojky..
mirek
Dobrý deň . Viete mi niekto poradiť kde sa nachádza modul poplašneho a dialkoveho ovladania . Mam santa fe 2,0crdi 92 kw. 2005. Kupoval som ho už bez dialkoveho ovladania da sa dokupiť alebo domontovať D.O.