Čas ukázal, že Santa Fe je pomerne spoľahlivým a odolným vozom, aj keď určité nedostatky sa predsa len nájdu. Ak je možnosť, treba si vybrať vozidlo, ktoré bolo kúpené u nás, dá sa tak ľahšie preveriť servisná história a skutočný stav najazdených kilometrov. Pozornosť treba venovať elektrickej výbave. Občas sa vyskytuje nefunkčné centrálne zamykanie, autorádio, klimatizácia (kompresor klimatizácie), hodiny atď.
Z pohľadu podvozku pozor na nadmerné vôle prednej nápravy, často sú nadmerne opotrebované najmä tyčky stabilizátora, či spodný čap ramena a nezriedka aj brzdová sústava. Korózia najčastejšie postihuje výfukové potrubie.
Po mechanickej stránke si motory vedú dobre, častejší problém sa vyskytuje na vstrekovacej sústave dieselového motora – nadmerne opotrebované či zalepené vstrekovače (nerovnomerný chod motora, slabší ťah, vyššia hlučnosť a dymivosť). Nezriedka sa vyskytuje únik nafty z vysokotlakového čerpadla Bosch (častejšie 82 kW verzia). Netesnosť vysokotlakového čerpadla netreba podceňovať, keďže unikajúca nafta sa môže dostať do spojky, ktorú potom následkom toho ľahko spálite. Pretesnenie čerpadla stojí okolo 150 eur a spoľahlivé servisy ho starostlivo kontrolujú pri každej pravidelnej prehliadke. Pomerne slabou stránkou Santa Fe je aj spojka, ktorá okrem kratšej životnosti sa dá aj pomerne ľahko spáliť. Opatrný treba byť najmä pri verziách 2,0 CRDi (83 kW) a 2,4i (107 kW).
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4500 x 1820-1845 x 1675 |
Rázvor (mm): | 2620 |
Batožinový priestor (l): | 690/1475 |
Pohon | predné kolesá s pripojiteľnými zadnými |
Objem palivovej nádrže (l): | 65 |