Predajné úspechy Hyundai Santa Fe a potreba cenovo prístupného SUV podporili vznik nového vozidla s názvom Tucson. Spolu so sesterským modelom Sportage si zakrátko po uvedení na trh získali množstvo priaznivcov, o čom svedčí viac ako milión predaných kusov. Na rozdiel od Sportage sa ale Hyundai Tucson celý čas vyrábal v kórejskom Ulsane.
Dizajn Tucsonu je z tzv. starej Hyundai školy a vychádzal z prvej generácie väčšieho Santa Fe. Technika bola prevzatá z prvej Elantry a Matrixu. Vozidlo sa dobre cíti na asfaltových cestách, no poradí si aj s ľahším terénom. Poteší slušnou priestrannosťou, pomerne obsiahlou výbavou, výhodou je aj dobrý výber jazdeniek a pomerne priaznivá cena. Medzi negatíva patrí objemovo menší kufor či menej atraktívny interiér.
Medzi nevýhody súčasných SUV patrí aj hrozba, že predchádzajúci majiteľ vozidlo nešetril a často ho využíval na jazdu mimo asfaltové cesty. To nesie so sebou značné riziko poškodenia a nadmerného opotrebovania, čo môže vyústiť do drahých opráv.
Hyundai Tucson sa prvý krát predstavil motoristickej verejnosti začiatkom roka 2004 na Chicago Motor Show. Do predaja sa dostal v druhej polovici roka a na výber boli tri motory. Benzínový dvojliter (104 kW, 184 Nm), benzínový šesťvalec 2,7 V6 (128 kW, 241 Nm) a dieselový dvojliter s výkonom 83 kW a krútiacim momentom 245 Nm medzi 1800-2500 ot/min. Oba štvorvalcové motory boli štandardne kombinované s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, šesťvalec s automatom. Štvorvalcové motory bolo možné objednať aj s pohonom len predných kolies.
Koncom roka 2005 starší diesel 2,0 CRDi (83 kW) nahradil prepracovaný motor 2,0 CRDi VGT s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 305 Nm pri 2000 ot/min. Štandardne bol vybavený DPF filtrom a novou šesťstupňovou prevodovkou s dvojicou stálych prevodov, zvlášť pre jednotku, dvojku a zvlášť pre ostatné prevody.
Tucson prešiel aj drobnými zmenami. Vizuálne sa dotkli ponuky farieb karosérie, možnosť príplatku za chrómované kľučky dverí, prahy, predný ochranný rám a nové šestnásť-palcové kolesá z ľahkých zliatin. V interiéri nahradila sivé sfarbenie plastov čierna farba, zlepšila sa aj kvalita použitých materiálov.
Na vybraných trhoch sa koncom roka 2008 objavila aj výkonnejšia verzia 2,0 CRDi, disponujúca výkonom 110 kW a krútiacim momentom 305 Nm. Výroba vozidla bola ukončená koncom roka 2009, pričom na jeseň 2009 automobilka predstavila nástupcu v podobe modelu Hyundai ix35.
Hyundai Tucson absolvoval nárazový test Euro NCAP v roku 2006. Za ochranu posádky pri náraze získal štyri hviezdičky z piatich (29 bodov). Bezpečnosť detí cestujúcich v autosedačkách bola ohodnotená tromi hviezdičkami z piatich (32 bodov) a ohľaduplnosť pri strete s chodcom len jednou hviezdou zo štyroch (4 body).
Prednosti a nedostatky
vnútorná priestrannosť |
strohý a pomerne lacno pôsobiaci interiér (najmä do modernizácie koncom roka 2005) |
pohodlné sedadlá |
menší základný objem kufra |
zväčša dobrá výbava |
oproti konkurencii vyššia spotreba paliva pri všetkých motorizáciach |
variabilný kufor a výklopné sklo piatych dverí |
dlhšie dráhy a trocha gumový chod radenia |
vyšší posed a dobrý výhľad z vozidla |
volant len s výškovým nastavením |
spoľahlivo fungujúci pohon 4x4 |
slabšia dynamika 2,0i a 2,0 CRDi (83 kW) |
dobré odhlučnenie podvozka a vonkajšieho hluku |
pomalšie radenie automatickej prevodovky |
priaznivá cena a dobrý výber jazdeniek |
Najčastejšie poruchy
občas náhodne svietiace kontrolky ABS, ESP a airbagov |
občas tečúce/nefunkčné čerpadlo posilňovača riadenia - prasknutý olejový chladič |
občas nefunkčná klimatizácia - riadiaca elektronika, kompresor, poškodený kondenzátor-chladič klimatizácie |
korózia výfukového potrubia a rôzne skrutkové spojenia komponentov uchytenia náprav |
nadmerné vôle v zavesení kolies - silentbloky ramien, čapy (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče a ložiská kolies (väčší km nábeh) |
krátka životnosť spojky (jazda terénom, ťahanie prívesu) |
hlučný kardanový hriadeľ - výmena uloženia (staršie kusy) |
uvoľnený náboj gumového tlmiča torzných kmitov spojkovej lamely - nadmerné vibrácie a hluk pri akcelerácii v nižších otáčkach (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas únik nafty z vysokotlakovej časti čerpadla (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas chybný regulátor tlaku vstrekovania common-rail Bosch CP1 (2,0 CRDi - 83 kW) |
opotrebované vstrekovače alebo čerpadlo - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (2,0 CRDi - 103, 110 kW, väčší km nábeh) |
porucha regulácie turbodúchadla (2,0 CRDi - 103, 110 kW) |
občas porucha elektroniky - snímače teploty, diferenčných tlakov, lambda sonda (diesel, DPF filter) |
občas zanesený DPF filter (nedostatočná regenerácia) |
občas nefunkčný EGR ventil - obtiažnejší štart, slabší ťah, svietiaca žltá kontrolka (diesel) |
občas prasknutý olejový chladič - prienik oleja do chladiacej kvapaliny (2,0 CRDi - 110 kW) |
problém s radením jednotlivých stupňov manuálnej prevodovky - hlavne prvý a druhý stupeň (väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 CRDi (103, 110 kW). Charakteru vozidla sa najlepšie hodí tento dvojlitrový turbodiesel. Udeľuje mu pomerne obstojnú dynamiku, vyznačuje sa pomerne kultivovaným chodom a z ponúkaných motorov dosahuje najnižšiu spotrebu. Spoľahlivosť je na obstojnej úrovni, so stúpajúcimi kilometrami však riziko porúch značne rastie. |
2,0 (104 kW). Motor je síce spoľahlivý, pri bežnom jazdení aj kultivovaný a tichý, pomerne ťažkému vozidlu však poskytuje len priemernú dynamiku. Nevýhodou je aj značná spotreba. Riešením na zníženie prevádzkových nákladov je prestavba na LPG. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.0 pohon vsetkych kolies | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.7 pohon vsetkych kolies | 2656 ccm | G6BA-G | 129 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA-V | 103 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA-V,D4EA-F | 103 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
6 komentárov
lacolklc
Kúpil som nový Hyundai Tucson 1,7 CRDi rok v. 12/2015 po odjezdení 3500 km nastalo veľké sklamanie – porucha 6- st. manualnej prevodovky nastalo ťažšie zaradovanie 5 – stupna ,, v servise zistily poruchu synchronu na 5. stupni ,,. Požadoval som výmenu-novej prevodovky od importera- Hyundai, aj od výrobcu, aby si preveril v prevodovke prečo nastala taká závažná chyba no nevyhoveli mi rozhodli demotovať a opravovať v servise s čim som nie do dnes spokojný!!!!! . Aké sklamanie pre zákazníka ktorý si kupi nové auto a najivne si myslí že kupil kvalitu . Dnes by som si rozmyslel a nekupil by som ešte raz tento nový – Tucson
Peter
Vlastnám Tucson benzín od roku 2005. Mám najazdených 250000 km, z toho 130000km na LPG. Bežné chyby z opotrebovania! Nič viac. Auto jazdí spoľahlivo, chytá na brnk. Neklepe, nehučí. Má vyššiu spotrebu oleja, musím kontrolovať. Od začiatku na ňom ťahám obytné prívesy až do váhy 1500 km. Pohodlne to zvláda striedaním rýchlostí 4 – 5. Samozrejme som jedenkrát menil spojku. Keby ich začali vyrábať znova, neváham a okamžite kúpim!
Peter
Peter
Zdravim mam iba mesiac hundai tuscon 2CRDi, 103 kw, 4×4.r. 2008. Rano som naštartoval odišiel do obchodu a potom už iba ako by netahalo naftu. Myslel som že zamrzla lebo pri štartovani iba ako by už už že naštartuje ale nič. Odviezol som servisakovi a ten ppotom povedal že vymenil dajake čidlo na kľukovke abo dačo take zaplatil som a po troch dni mi to urobilo znova. Odtiahol som mu zas povedal že chyba bude v elektrike porobil a o den znova to iste. Teraz stoji u neho v dielni. Stalo sa to už niekomu. Mam isť do Hundai servisu je to až 100 km. Dakujem
Vlado
Ja mám Hyundai tucson 4WD pohon všetkých kolies 2.0 CRDI 103 KW rok výroby 2009 a som nad mieru spokojný po 13 rokoch idem prvý krát meniť žhavice . Túto zimu trošku viac trvalo nazhavit pred studeným štartom . Motoricky ide ako hodinky . Bol som 14.2 2022 na EK a STK a prešlo auto ako vždy bez najmenších problémov .
Milan
Ahoj prosím o radu chystám se koupit tento vůz 103kw diesel nájezd 134000 je to dobrá volba? R.v. 2008 je po vyčištění dpf a dekarbonizace motoru děkuji mockrát za jaký koliv komentář 🤗
otopales@azet.sk
chcem kupit hiudaj tuckon 2007rv 2.0crdi 103kw 168.000 1majitel dobra volba na kupu 4krat4