Interiér sa vyznačuje jednoduchým a prehľadným tvarovaním. Pripomienky si však zaslúži šedé sfarbenie a tiež povrchová úprava plastov, ktoré pôsobia lacným dojmom. Situácia sa mierne vylepšila koncom roka 2005, kedy došlo k zmene kvality interiérových plastov a šedé sfarbenie vystriedalo čierne.
Vpredu si miesto nájdu aj urastené osoby, pohodlie sedenia podporujú aj pomerne mäkko čalúnené sedadlá s primeraným bočným vedením. Na dlhších trasách však môže mäkšie čalúnenie viac namáhať chrbát. Volant je nastaviteľný iba výškovo a sedadlu chýba výškové nastavenie – meniť sa dá len sklon sedáku. Optimálna poloha za volantom sa tak hľadá trocha dlhšie.
Na rozdiel od Kie Sportage je lakťová opierka polohovateľná, k lepšiemu pohodliu ale chýba pár centimetrov na dĺžku. Niektorí motoristi sa sťažujú aj na príliš nízko umiestnenú radiacu páku, kedy najmä radenie druhého a štvrtého stupňa je pre zápästie trocha komplikované. Vzadu je vďaka vyššiemu posedu dobrá priestorová ponuka a pri troche skromnosti sa odvezú aj tri dospelé osoby. Pripomienku si zaslúži len tvrdý plast na zadnej strane predných sedadiel, čo trocha zhoršuje komfort pre kolená.
Objem batožinového priestoru je vzhľadom na veľkosť vozidla podpriemerný a dosahuje len 325 litrov. Dôvodom tejto hodnoty je podlaha kufra vo výške nakladacej hrany, čo zmenšuje jeho výšku. Pod dnom je schovaná plnohodnotná rezerva spolu s priehradkou na povinnú výbavu a niektoré drobnosti.
Po sklopení zadných sedadiel narastie objem kufra na 805 litrov po okraj okien, po vrch strechy možno naložiť až 1375 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Sedák je pevný a pri sklápaní operadla zachádza do podlahy, takže po sklopení vznikne úplne rovná plocha bez schodov čo uľahčuje manipuláciu s väčším a ťažším nákladom. V prípade prepravy dlhších predmetov poteší aj možnosť sklopenia predného sedadla.
Kufor obsahuje 12 V zásuvku a tiež bočné vrecká a háčiky. Piate dvere sa vyklápajú klasicky nahor, ale v stiesnených priestoroch možno využiť funkciu samostatného otvárania zadného okna. Tucson poteší počtom odkladacích priestorov, kde okrem bežných priehradok ponúka aj držiak na 1,5 litrovú PET fľašu a schránku na okuliare.
Oproti sesterskému Sportage druhej generácie má Hyundai Tucson o niečo mäkšie nastavený podvozok. V praxi je teda prejazd nerovností o niečo komfortnejší, na druhej strane je vozidlo pri prudších manévroch o trochu viac uplávanejšie. Napriek náklonom karosérie sú jazdné vlastnosti Tucsonu na dobrej úrovni a pri bežnej premávke dodávajú vodičovi dostatok jazdnej istoty.
Po konštrukčnej stránke je vpredu použité zavesenie typu McPherson a vzadu lichobežníkový záves. Svetlá výška je 190 mm. Už samotná konštrukcia podvozku napovedá, že vozidlo nie je stavané na ťažší terén, a to z dôvodu použitia samonosnej karosérie a nezávislého zavesenia kolies – malá skrížiteľnosť náprav. Rovnako podvozok nemá žiadne špeciálne kryty, nájazdové uhly sú pomerne malé a hrozí poškodenie spodnej časti nárazníka. Nevýhodou je aj relatívne nízko umiestnená olejová vaňa, ktorej hrozí pri neopatrnejšej jazde terénom poškodenie. Vozidlám častejšie využívaným v teréne sa rýchlejšie opotrebováva spojková lamela a zriedkavosťou nie je ani poškodený kardanový hriadeľ.
Hyundai Tucson je na výber buď s pohonom prednej nápravy (štvorvalcové motory a základná výbava) alebo s pohonom oboch náprav (štvorvalce za príplatok šesťvalec štandardne).
Pohon 4×4 je ovládaný elektronicky. Za normálnych okolností sú poháňané iba predné kolesá, k pripojeniu zadnej nápravy dochádza až pri strate adhézie, kedy elektronika reaguje na pretočenie predných kolies. Zadná náprava môže prenášať až 50% celkovej hnacej sily.
Celý systém pracuje bez medzinápravového diferenciálu, ktorý tu supluje elektromagnetická viaclamelová spojka, umiestnená spolu s rozvodovkou v zadnej náprave. Jedná sa o prepracovaný a spoľahlivý systém vyvinutý americkou firmou Borg Warner. Lamely spojky sú umiestnené v olejovom kúpeli, ktorý nie je potrebné za normálnych okolností vymieňať.
Systém sa dá aj uzavrieť na pevný pomer 50:50 tlačidlom 4WD Lock na ľavo od volantu, ktorý sa nad 40 km/h sám deaktivuje (taktiež pri úplnom vytočení kolies na jednu či druhú stranu) a prejde do automatického režimu.
Riadenie má pomerne účinný hydraulický posilňovač, čo na jednej strane uľahčuje manévrovanie s vozidlom či jazdu terénom, na druhej strane je vo vyšších rýchlostiach trocha volnejšie a slabšia je aj spätná väzba o dianí kolies na vozovke.
Prednosti a nedostatky
vnútorná priestrannosť |
strohý a pomerne lacno pôsobiaci interiér (najmä do modernizácie koncom roka 2005) |
pohodlné sedadlá |
menší základný objem kufra |
zväčša dobrá výbava |
oproti konkurencii vyššia spotreba paliva pri všetkých motorizáciach |
variabilný kufor a výklopné sklo piatych dverí |
dlhšie dráhy a trocha gumový chod radenia |
vyšší posed a dobrý výhľad z vozidla |
volant len s výškovým nastavením |
spoľahlivo fungujúci pohon 4x4 |
slabšia dynamika 2,0i a 2,0 CRDi (83 kW) |
dobré odhlučnenie podvozka a vonkajšieho hluku |
pomalšie radenie automatickej prevodovky |
priaznivá cena a dobrý výber jazdeniek |
Najčastejšie poruchy
občas náhodne svietiace kontrolky ABS, ESP a airbagov |
občas tečúce/nefunkčné čerpadlo posilňovača riadenia - prasknutý olejový chladič |
občas nefunkčná klimatizácia - riadiaca elektronika, kompresor, poškodený kondenzátor-chladič klimatizácie |
korózia výfukového potrubia a rôzne skrutkové spojenia komponentov uchytenia náprav |
nadmerné vôle v zavesení kolies - silentbloky ramien, čapy (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče a ložiská kolies (väčší km nábeh) |
krátka životnosť spojky (jazda terénom, ťahanie prívesu) |
hlučný kardanový hriadeľ - výmena uloženia (staršie kusy) |
uvoľnený náboj gumového tlmiča torzných kmitov spojkovej lamely - nadmerné vibrácie a hluk pri akcelerácii v nižších otáčkach (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas únik nafty z vysokotlakovej časti čerpadla (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas chybný regulátor tlaku vstrekovania common-rail Bosch CP1 (2,0 CRDi - 83 kW) |
opotrebované vstrekovače alebo čerpadlo - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (2,0 CRDi - 103, 110 kW, väčší km nábeh) |
porucha regulácie turbodúchadla (2,0 CRDi - 103, 110 kW) |
občas porucha elektroniky - snímače teploty, diferenčných tlakov, lambda sonda (diesel, DPF filter) |
občas zanesený DPF filter (nedostatočná regenerácia) |
občas nefunkčný EGR ventil - obtiažnejší štart, slabší ťah, svietiaca žltá kontrolka (diesel) |
občas prasknutý olejový chladič - prienik oleja do chladiacej kvapaliny (2,0 CRDi - 110 kW) |
problém s radením jednotlivých stupňov manuálnej prevodovky - hlavne prvý a druhý stupeň (väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 CRDi (103, 110 kW). Charakteru vozidla sa najlepšie hodí tento dvojlitrový turbodiesel. Udeľuje mu pomerne obstojnú dynamiku, vyznačuje sa pomerne kultivovaným chodom a z ponúkaných motorov dosahuje najnižšiu spotrebu. Spoľahlivosť je na obstojnej úrovni, so stúpajúcimi kilometrami však riziko porúch značne rastie. |
2,0 (104 kW). Motor je síce spoľahlivý, pri bežnom jazdení aj kultivovaný a tichý, pomerne ťažkému vozidlu však poskytuje len priemernú dynamiku. Nevýhodou je aj značná spotreba. Riešením na zníženie prevádzkových nákladov je prestavba na LPG. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.0 pohon vsetkych kolies | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.7 pohon vsetkych kolies | 2656 ccm | G6BA-G | 129 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA-V | 103 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA-V,D4EA-F | 103 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
6 komentárov
lacolklc
Kúpil som nový Hyundai Tucson 1,7 CRDi rok v. 12/2015 po odjezdení 3500 km nastalo veľké sklamanie – porucha 6- st. manualnej prevodovky nastalo ťažšie zaradovanie 5 – stupna ,, v servise zistily poruchu synchronu na 5. stupni ,,. Požadoval som výmenu-novej prevodovky od importera- Hyundai, aj od výrobcu, aby si preveril v prevodovke prečo nastala taká závažná chyba no nevyhoveli mi rozhodli demotovať a opravovať v servise s čim som nie do dnes spokojný!!!!! . Aké sklamanie pre zákazníka ktorý si kupi nové auto a najivne si myslí že kupil kvalitu . Dnes by som si rozmyslel a nekupil by som ešte raz tento nový – Tucson
Peter
Vlastnám Tucson benzín od roku 2005. Mám najazdených 250000 km, z toho 130000km na LPG. Bežné chyby z opotrebovania! Nič viac. Auto jazdí spoľahlivo, chytá na brnk. Neklepe, nehučí. Má vyššiu spotrebu oleja, musím kontrolovať. Od začiatku na ňom ťahám obytné prívesy až do váhy 1500 km. Pohodlne to zvláda striedaním rýchlostí 4 – 5. Samozrejme som jedenkrát menil spojku. Keby ich začali vyrábať znova, neváham a okamžite kúpim!
Peter
Peter
Zdravim mam iba mesiac hundai tuscon 2CRDi, 103 kw, 4×4.r. 2008. Rano som naštartoval odišiel do obchodu a potom už iba ako by netahalo naftu. Myslel som že zamrzla lebo pri štartovani iba ako by už už že naštartuje ale nič. Odviezol som servisakovi a ten ppotom povedal že vymenil dajake čidlo na kľukovke abo dačo take zaplatil som a po troch dni mi to urobilo znova. Odtiahol som mu zas povedal že chyba bude v elektrike porobil a o den znova to iste. Teraz stoji u neho v dielni. Stalo sa to už niekomu. Mam isť do Hundai servisu je to až 100 km. Dakujem
Vlado
Ja mám Hyundai tucson 4WD pohon všetkých kolies 2.0 CRDI 103 KW rok výroby 2009 a som nad mieru spokojný po 13 rokoch idem prvý krát meniť žhavice . Túto zimu trošku viac trvalo nazhavit pred studeným štartom . Motoricky ide ako hodinky . Bol som 14.2 2022 na EK a STK a prešlo auto ako vždy bez najmenších problémov .
Milan
Ahoj prosím o radu chystám se koupit tento vůz 103kw diesel nájezd 134000 je to dobrá volba? R.v. 2008 je po vyčištění dpf a dekarbonizace motoru děkuji mockrát za jaký koliv komentář 🤗
otopales@azet.sk
chcem kupit hiudaj tuckon 2007rv 2.0crdi 103kw 168.000 1majitel dobra volba na kupu 4krat4