Pre priaznivcov benzínu pripravili automobilky dve alternatívy. Dvojliter z radu Beta disponuje výkonom 104 kW pri 6000 ot/min, má liatinový blok s hliníkovou hlavou valcov a 16-ventilový rozvod DOHC s variabilným časovaním sacích ventilov CVVT. Napriek slušnému výkonu poskytuje len priemernú dynamiku a vyhovie skôr pokojnejšie jazdiacim motoristom. Slabšia dynamika je citeľná najmä pri akcelerácii vo vyšších rýchlostiach a tiahlych stúpaniach, kde je často potrebné podradiť.
Dôvodom slabšej dynamiky je pomerne vysoká hmotnosť vozidla, jeho veľkosť (odpor vzduchu) a časť výkonu odoberajú aj jazdné odpory (pohon 4×4, mohutné pneumatiky 235/60 R16). Motor je taktiež v spodných otáčkach pomerne letargický, na akčnejšie jazdenie/predbiehanie ho treba vytočiť nad 3500 ot/min. Vo vyšších otáčkach je ale pomerne hlučný a razantnejšie stúpa aj spotreba. Pri pokojnejšom jazdení sa spotreba pohybuje okolo 9-10 litrov, svižnejšia jazda alebo mestská premávka znamená odber 12 a viac litrov.
Viac dynamiky najmä v spodných otáčkach poskytuje benzínový šesťvalec 2,7 vychádzajúci z radu Delta. Motor má ešte základ v obdobnej jednotke Mitsubishi, vyvinutej a používanej od 90-tych rokov. Vyznačuje sa štvorventilovou technikou DOHC, štyrmi vačkovými hriadeľmi, celohliníkovou konštrukciou a technicky náročným pohonom vačkových hriadeľov. Z tohto dôvodu je servis o niečo drahší, keďže vyžaduje kvalitného a skúseného mechanika.
Napriek slušným výkonovým hodnotám, dynamika trocha zaostáva za očakávaním. Dôvodom je trocha zastaraná štvorstupňová automatická prevodovka HIVEC (Hyundai Intelligent Vehicle Electronic Control). Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom a vzhľadom na lepšiu dynamiku oproti menšiemu dvojlitru aj primeranou spotrebou, pohybujúcou sa v priemere okolo 11-12 litrov.
Prevahu pod kapotou Tucsonu majú však dieselové motory. Pri uvedení na trh bol k dispozícii štvorvalec s výkonom 83 kW, ktorý poháňal napríklad prvú generáciu Hyundai Santa Fe, či Kiu Carens. Obsahuje liatinový blok, hliníkovú hlavu valcov so šestnástimi ventilmi SOHC, používa vstrekovanie commnon rail Bosch CP1 a reguláciu turba obtokovým kanálom. Motor plniaci emisnú normu Euro 3 poskytuje vozidlu len priemerné dynamické vlastnosti. V teréne alebo najmä pri väčšom obsadení a vyšších rýchlostiach už cítiť jeho dynamické limity. Slabšia je aj kultivovanosť, hlučnosť a tiež spotreba. Tá sa pohybuje v prípade pokojnejšieho jazdenia okolo 8 litrov, svižnejšie zvezenie či mestská premávka toto číslo zvyšuje k 10 litrom.
Podstatne suverénnejšiu dynamiku ponúkol modernizovaný motor, ktorý sa do vozidla dostal koncom roka 2006. Oproti tomu pôvodnému dostal nové turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek statora, modernejšie vstrekovanie Bosch CP 3.3 a pribudol aj dvojhmotový zotrvačník. Motor má oproti predchodcovi kultivovanejší a tichší chod, poskytuje lepšiu dynamiku, menší turboefekt, lepší ťah v nižších otáčkach a taktiež o niečo úspornejšiu prevádzku. Pri pokojnom jazdení je možné dosiahnuť spotrebu okolo 7,5 litra, v praxi je však reálnejšia hodnota medzi 8-9 litrami, výraznejšie stúpa najmä pri rýchlejšej jazde po diaľnici.
Výkonnejšia 110 kW verzia pribudla koncom roka 2008. V praxi sa vyšší výkon o 7 kW takmer neprejavuje, o pár dcl klesla priemerná spotreba.
Prevodovky sú na výber manuálne päťstupňové či neskôr šesťstupňové a automatické. Manuálne prevodovky sa vyznačujú priemernou presnosťou, pomerne dlhými dráhami radenia a trocha gumovým chodom. Automatická prevodovka je klasickej konštrukcie s hydrodynamickým meničom. Poskytuje komfortné radenie, na dnešné pomery je však pomalá a vyžaduje kvalitný servis.
Prednosti a nedostatky
vnútorná priestrannosť |
strohý a pomerne lacno pôsobiaci interiér (najmä do modernizácie koncom roka 2005) |
pohodlné sedadlá |
menší základný objem kufra |
zväčša dobrá výbava |
oproti konkurencii vyššia spotreba paliva pri všetkých motorizáciach |
variabilný kufor a výklopné sklo piatych dverí |
dlhšie dráhy a trocha gumový chod radenia |
vyšší posed a dobrý výhľad z vozidla |
volant len s výškovým nastavením |
spoľahlivo fungujúci pohon 4x4 |
slabšia dynamika 2,0i a 2,0 CRDi (83 kW) |
dobré odhlučnenie podvozka a vonkajšieho hluku |
pomalšie radenie automatickej prevodovky |
priaznivá cena a dobrý výber jazdeniek |
Najčastejšie poruchy
občas náhodne svietiace kontrolky ABS, ESP a airbagov |
občas tečúce/nefunkčné čerpadlo posilňovača riadenia - prasknutý olejový chladič |
občas nefunkčná klimatizácia - riadiaca elektronika, kompresor, poškodený kondenzátor-chladič klimatizácie |
korózia výfukového potrubia a rôzne skrutkové spojenia komponentov uchytenia náprav |
nadmerné vôle v zavesení kolies - silentbloky ramien, čapy (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče a ložiská kolies (väčší km nábeh) |
krátka životnosť spojky (jazda terénom, ťahanie prívesu) |
hlučný kardanový hriadeľ - výmena uloženia (staršie kusy) |
uvoľnený náboj gumového tlmiča torzných kmitov spojkovej lamely - nadmerné vibrácie a hluk pri akcelerácii v nižších otáčkach (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas únik nafty z vysokotlakovej časti čerpadla (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas chybný regulátor tlaku vstrekovania common-rail Bosch CP1 (2,0 CRDi - 83 kW) |
opotrebované vstrekovače alebo čerpadlo - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (2,0 CRDi - 103, 110 kW, väčší km nábeh) |
porucha regulácie turbodúchadla (2,0 CRDi - 103, 110 kW) |
občas porucha elektroniky - snímače teploty, diferenčných tlakov, lambda sonda (diesel, DPF filter) |
občas zanesený DPF filter (nedostatočná regenerácia) |
občas nefunkčný EGR ventil - obtiažnejší štart, slabší ťah, svietiaca žltá kontrolka (diesel) |
občas prasknutý olejový chladič - prienik oleja do chladiacej kvapaliny (2,0 CRDi - 110 kW) |
problém s radením jednotlivých stupňov manuálnej prevodovky - hlavne prvý a druhý stupeň (väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 CRDi (103, 110 kW). Charakteru vozidla sa najlepšie hodí tento dvojlitrový turbodiesel. Udeľuje mu pomerne obstojnú dynamiku, vyznačuje sa pomerne kultivovaným chodom a z ponúkaných motorov dosahuje najnižšiu spotrebu. Spoľahlivosť je na obstojnej úrovni, so stúpajúcimi kilometrami však riziko porúch značne rastie. |
2,0 (104 kW). Motor je síce spoľahlivý, pri bežnom jazdení aj kultivovaný a tichý, pomerne ťažkému vozidlu však poskytuje len priemernú dynamiku. Nevýhodou je aj značná spotreba. Riešením na zníženie prevádzkových nákladov je prestavba na LPG. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.0 pohon vsetkych kolies | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.7 pohon vsetkych kolies | 2656 ccm | G6BA-G | 129 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA-V | 103 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA-V,D4EA-F | 103 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
6 komentárov
lacolklc
Kúpil som nový Hyundai Tucson 1,7 CRDi rok v. 12/2015 po odjezdení 3500 km nastalo veľké sklamanie – porucha 6- st. manualnej prevodovky nastalo ťažšie zaradovanie 5 – stupna ,, v servise zistily poruchu synchronu na 5. stupni ,,. Požadoval som výmenu-novej prevodovky od importera- Hyundai, aj od výrobcu, aby si preveril v prevodovke prečo nastala taká závažná chyba no nevyhoveli mi rozhodli demotovať a opravovať v servise s čim som nie do dnes spokojný!!!!! . Aké sklamanie pre zákazníka ktorý si kupi nové auto a najivne si myslí že kupil kvalitu . Dnes by som si rozmyslel a nekupil by som ešte raz tento nový – Tucson
Peter
Vlastnám Tucson benzín od roku 2005. Mám najazdených 250000 km, z toho 130000km na LPG. Bežné chyby z opotrebovania! Nič viac. Auto jazdí spoľahlivo, chytá na brnk. Neklepe, nehučí. Má vyššiu spotrebu oleja, musím kontrolovať. Od začiatku na ňom ťahám obytné prívesy až do váhy 1500 km. Pohodlne to zvláda striedaním rýchlostí 4 – 5. Samozrejme som jedenkrát menil spojku. Keby ich začali vyrábať znova, neváham a okamžite kúpim!
Peter
Peter
Zdravim mam iba mesiac hundai tuscon 2CRDi, 103 kw, 4×4.r. 2008. Rano som naštartoval odišiel do obchodu a potom už iba ako by netahalo naftu. Myslel som že zamrzla lebo pri štartovani iba ako by už už že naštartuje ale nič. Odviezol som servisakovi a ten ppotom povedal že vymenil dajake čidlo na kľukovke abo dačo take zaplatil som a po troch dni mi to urobilo znova. Odtiahol som mu zas povedal že chyba bude v elektrike porobil a o den znova to iste. Teraz stoji u neho v dielni. Stalo sa to už niekomu. Mam isť do Hundai servisu je to až 100 km. Dakujem
Vlado
Ja mám Hyundai tucson 4WD pohon všetkých kolies 2.0 CRDI 103 KW rok výroby 2009 a som nad mieru spokojný po 13 rokoch idem prvý krát meniť žhavice . Túto zimu trošku viac trvalo nazhavit pred studeným štartom . Motoricky ide ako hodinky . Bol som 14.2 2022 na EK a STK a prešlo auto ako vždy bez najmenších problémov .
Milan
Ahoj prosím o radu chystám se koupit tento vůz 103kw diesel nájezd 134000 je to dobrá volba? R.v. 2008 je po vyčištění dpf a dekarbonizace motoru děkuji mockrát za jaký koliv komentář 🤗
otopales@azet.sk
chcem kupit hiudaj tuckon 2007rv 2.0crdi 103kw 168.000 1majitel dobra volba na kupu 4krat4