Hyundai Tucson patrí medzi pomerne spoľahlivé vozidlá, väčší počet porúch sa vyskytuje najmä pri viac ojazdených či zaťažovaných kusoch. Pri kúpe je tak dôležité poriadne prehliadnuť aj spodné časti vozidla, ktoré môžu vykazovať rôzne poškodenia neopatrnou jazdou mimo spevnené vozovky.
Občas sa vyskytujú náhodne svietiace kontrolky ABS, ESP a airbagov. Niekedy chyba sama zmizne, inokedy je na vine nefunkčná elektronická časť. Občas sa vyskytuje problém s tečúcim čerpadlom posilňovača riadenia (praskne olejový chladič). Preveriť treba aj funkčnosť klimatizácie, kde sa občas pokazí buď riadiaca elektronika, kompresor a niekedy je na vine aj poškodený kondenzátor – chladič klimatizácie.
Ochrana voči korózii je pomerne dobrá, výnimku tvorí výfukové potrubie a často sú skorodované aj rôzne skrutkové spojenia komponentov uchytenia náprav. Vozidlá s vyšším nájazdom majú nezriedka nadmerné vôle v zavesení kolies (silentbloky ramien, čapy) či nadmerne opotrebované tlmiče a ložiská kolies. Spodný čap ramena je možné ľahko oddeliť a vymeniť.
Pomerne krátkou životnosťou sa prezentuje spojka, obzvlášť ak sa s vozidlom častejšie jazdí mimo spevnené komunikácie alebo sa ťahá príves. Ak teda spojka pri prudšom stlačení akcelerátora preklzuje (otáčky motora rýchlo stúpajú a zrýchlenie zaostáva) alebo vibruje pri rozbiehaní, je nutné počítať s jej výmenou. Najmä pri najstarších kusoch sa môže vyskytnúť hlučný (búchajúci) kardanový hriadeľ, kedy je potrebné vymeniť jeho uloženie.
Pri staršom 2,0 CRDi (83 kW) sa vyskytuje uvoľnený náboj gumového tlmiča torzných kmitov spojkovej lamely, čo sa prejavuje nadmernými vibráciami a hlukom pri akcelerácii v nižších otáčkach (1500-2000 ot/min). Problém sa neoplatí ignorovať, pretože postupne sa následkom vibrácii začnú uvoľňovať a pretáčať (v obale prevodovky) ložiská vstupného hriadeľa päťstupňovej prevodovky. Následná oprava tak nebude pozostávať len z výmeny spojkovej lamely, ale aj obalu prevodovky. V prípade tohto motora môže občas hnevať únik nafty z vysokotlakovej časti čerpadla alebo chybný regulátor tlaku vstrekovania Common Rail Bosch CP1.
Pri dieselových motoroch všeobecne treba venovať pozornosť studeným aj teplým štartom a následnému behu motora. Nezriedka sa môžu vyskytovať opotrebené vstrekovače (čerpadlo), čo sa prejavuje nerovnomerným a hrubším chodom motora, či obtiažnejším štartom.
Pri motoroch 2,0 CRDi – 103 a 110 kW sa pri väčšom nábehu vyskytuje nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, čo sa prejavuje nadmerným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok či väčšími vibráciami na voľnobeh. Vyskytuje sa aj porucha regulácie turbodúchadla.
V prípade motorov vybavených DPF filtrom občas pohnevá elektronika-snímače teploty, diferenčných tlakov, či lambda sonda. Občas sa vyskytuje zanesený aj samotný DPF filter, pričom filter sa rýchlejšie zanáša častejšou jazdou po meste, kedy nie je dostatok času na kvalitnú regeneráciu. Pri dieselových motoroch občas pohnevá aj nefunkčný EGR ventil (obtiažnejší štart, slabší ťah alebo svietiaca žltá kontrolka).
Pri motore 2,0 CRDi – 110 kW sa občas vyskytuje prasknutý olejový chladič, čo sa prejavuje prienikom oleja do chladiacej kvapaliny. Pri viac ojazdených kusoch sa vyskytuje problém s radením jednotlivých stupňov manuálnej prevodovky ozubených kolies, obzvlášť prvého a druhého stupňa, niekedy však nejde zaradiť aj piaty či šiesty stupeň.
Motorový olej má stanový interval výmeny 15 000 km alebo jeden rok. Pre benzínové motory je doporučená viskózna trieda SAE 5W30 alebo 5W40, pre dieselové SAE 5W30 alebo 5W40 v prípade motora s DPF treba kvalitnejší, tzv. bezpopolový olej plniaci normu ACEA C3. Pri automatickej prevodovke je výmena oleja stanovená po najazdení 90 000 km alebo šiestich rokoch. Výmena oleja v medzinápravovej spojke a zadnom diferenciáli (verzie 4×4) po 90 000 km alebo 6 rokov.
Výmena zapaľovacích sviečok, palivového filtra či chladiacej kvapaliny je odporúčaná každých 60 000 km. Všetky motory obsahujú rozvodový remeň, ktorý sa mení v prípade benzínových motorov každých 90 000 km / 6 rokov, v prípade dieselových 2,0 CRDi (83 kW) každých 120 000 km / 6 rokov alebo 2,0 CRDi (103, 110 kW) každých 150 000 km / 8 rokov.
Prednosti a nedostatky
vnútorná priestrannosť |
strohý a pomerne lacno pôsobiaci interiér (najmä do modernizácie koncom roka 2005) |
pohodlné sedadlá |
menší základný objem kufra |
zväčša dobrá výbava |
oproti konkurencii vyššia spotreba paliva pri všetkých motorizáciach |
variabilný kufor a výklopné sklo piatych dverí |
dlhšie dráhy a trocha gumový chod radenia |
vyšší posed a dobrý výhľad z vozidla |
volant len s výškovým nastavením |
spoľahlivo fungujúci pohon 4x4 |
slabšia dynamika 2,0i a 2,0 CRDi (83 kW) |
dobré odhlučnenie podvozka a vonkajšieho hluku |
pomalšie radenie automatickej prevodovky |
priaznivá cena a dobrý výber jazdeniek |
Najčastejšie poruchy
občas náhodne svietiace kontrolky ABS, ESP a airbagov |
občas tečúce/nefunkčné čerpadlo posilňovača riadenia - prasknutý olejový chladič |
občas nefunkčná klimatizácia - riadiaca elektronika, kompresor, poškodený kondenzátor-chladič klimatizácie |
korózia výfukového potrubia a rôzne skrutkové spojenia komponentov uchytenia náprav |
nadmerné vôle v zavesení kolies - silentbloky ramien, čapy (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované tlmiče a ložiská kolies (väčší km nábeh) |
krátka životnosť spojky (jazda terénom, ťahanie prívesu) |
hlučný kardanový hriadeľ - výmena uloženia (staršie kusy) |
uvoľnený náboj gumového tlmiča torzných kmitov spojkovej lamely - nadmerné vibrácie a hluk pri akcelerácii v nižších otáčkach (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas únik nafty z vysokotlakovej časti čerpadla (2,0 CRDi - 83 kW) |
občas chybný regulátor tlaku vstrekovania common-rail Bosch CP1 (2,0 CRDi - 83 kW) |
opotrebované vstrekovače alebo čerpadlo - nerovnomerný a hrubší chod motora, obtiažnejšie štarty (diesel) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerný hluk pri akcelerácii z nižších otáčok, väčšie vibrácie na voľnobeh (2,0 CRDi - 103, 110 kW, väčší km nábeh) |
porucha regulácie turbodúchadla (2,0 CRDi - 103, 110 kW) |
občas porucha elektroniky - snímače teploty, diferenčných tlakov, lambda sonda (diesel, DPF filter) |
občas zanesený DPF filter (nedostatočná regenerácia) |
občas nefunkčný EGR ventil - obtiažnejší štart, slabší ťah, svietiaca žltá kontrolka (diesel) |
občas prasknutý olejový chladič - prienik oleja do chladiacej kvapaliny (2,0 CRDi - 110 kW) |
problém s radením jednotlivých stupňov manuálnej prevodovky - hlavne prvý a druhý stupeň (väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,0 CRDi (103, 110 kW). Charakteru vozidla sa najlepšie hodí tento dvojlitrový turbodiesel. Udeľuje mu pomerne obstojnú dynamiku, vyznačuje sa pomerne kultivovaným chodom a z ponúkaných motorov dosahuje najnižšiu spotrebu. Spoľahlivosť je na obstojnej úrovni, so stúpajúcimi kilometrami však riziko porúch značne rastie. |
2,0 (104 kW). Motor je síce spoľahlivý, pri bežnom jazdení aj kultivovaný a tichý, pomerne ťažkému vozidlu však poskytuje len priemernú dynamiku. Nevýhodou je aj značná spotreba. Riešením na zníženie prevádzkových nákladov je prestavba na LPG. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.0 | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.0 pohon vsetkych kolies | 1975 ccm | G4GC | 104 kW |
2.7 pohon vsetkych kolies | 2656 ccm | G6BA-G | 129 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA-V | 103 kW |
2.0 CRDi | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 83 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 100 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA-V,D4EA-F | 103 kW |
2.0 CRDi pohon vsetkych kolies | 1991 ccm | D4EA | 110 kW |
6 komentárov
lacolklc
Kúpil som nový Hyundai Tucson 1,7 CRDi rok v. 12/2015 po odjezdení 3500 km nastalo veľké sklamanie – porucha 6- st. manualnej prevodovky nastalo ťažšie zaradovanie 5 – stupna ,, v servise zistily poruchu synchronu na 5. stupni ,,. Požadoval som výmenu-novej prevodovky od importera- Hyundai, aj od výrobcu, aby si preveril v prevodovke prečo nastala taká závažná chyba no nevyhoveli mi rozhodli demotovať a opravovať v servise s čim som nie do dnes spokojný!!!!! . Aké sklamanie pre zákazníka ktorý si kupi nové auto a najivne si myslí že kupil kvalitu . Dnes by som si rozmyslel a nekupil by som ešte raz tento nový – Tucson
Peter
Vlastnám Tucson benzín od roku 2005. Mám najazdených 250000 km, z toho 130000km na LPG. Bežné chyby z opotrebovania! Nič viac. Auto jazdí spoľahlivo, chytá na brnk. Neklepe, nehučí. Má vyššiu spotrebu oleja, musím kontrolovať. Od začiatku na ňom ťahám obytné prívesy až do váhy 1500 km. Pohodlne to zvláda striedaním rýchlostí 4 – 5. Samozrejme som jedenkrát menil spojku. Keby ich začali vyrábať znova, neváham a okamžite kúpim!
Peter
Peter
Zdravim mam iba mesiac hundai tuscon 2CRDi, 103 kw, 4×4.r. 2008. Rano som naštartoval odišiel do obchodu a potom už iba ako by netahalo naftu. Myslel som že zamrzla lebo pri štartovani iba ako by už už že naštartuje ale nič. Odviezol som servisakovi a ten ppotom povedal že vymenil dajake čidlo na kľukovke abo dačo take zaplatil som a po troch dni mi to urobilo znova. Odtiahol som mu zas povedal že chyba bude v elektrike porobil a o den znova to iste. Teraz stoji u neho v dielni. Stalo sa to už niekomu. Mam isť do Hundai servisu je to až 100 km. Dakujem
Vlado
Ja mám Hyundai tucson 4WD pohon všetkých kolies 2.0 CRDI 103 KW rok výroby 2009 a som nad mieru spokojný po 13 rokoch idem prvý krát meniť žhavice . Túto zimu trošku viac trvalo nazhavit pred studeným štartom . Motoricky ide ako hodinky . Bol som 14.2 2022 na EK a STK a prešlo auto ako vždy bez najmenších problémov .
Milan
Ahoj prosím o radu chystám se koupit tento vůz 103kw diesel nájezd 134000 je to dobrá volba? R.v. 2008 je po vyčištění dpf a dekarbonizace motoru děkuji mockrát za jaký koliv komentář 🤗
otopales@azet.sk
chcem kupit hiudaj tuckon 2007rv 2.0crdi 103kw 168.000 1majitel dobra volba na kupu 4krat4