História značky Iveco siaha do roku 1975 kedy sa spoločnosť Fiat Group rozhodla založiť tento podnik.
Na začiatku toho všetkého bol manažér a inžinier mechaniky Bruno Beccaria (1915–2001), ktorý bol otcom myšlienky založiť firmu na výrobú nákladných automobilov. Názov Iveco pochádza z prvých písmen slovného spojenia : Industrial Vehicle Corporation.
Pri zrode značky sa podieľalo 5 európskych spoločnosti : Fiat Veicoli Industriali (Taliansko), OM (Taliansko), Lancia Veicoli Speciali (Taliansko), Unic (Francúzsko) a Magirus (Nemecko).
Prvé roky neboli pre značku Iveco ružové. Museli sa zamerať hlavne na racionalizáciu, integráciu a optimalizáciu jednotlivých výrobných a obchodných štruktúr, čo nebolo jednoduché, ale podarilo sa. Medzi prvé modely ktoré vybehli z pásov tejto automobilky boli Daily (1978), Turbo (1981) a Turbostar (1984).
Medzi významné medzníky patrí rok 1990, kedy táto automobilka odkúpila 60% -tný podiel vo firme popredného výrobcu Pegaso zo Španielska, a tým sa otvorila možnosť expanzie na španielský trh. Vďaka tejto fúzií Iveco rozšírilo svoje závody do Barcelony, Valladolidu a Madridu.
Firma sa neustále ďalej rozrastala a začala sa rozširovať aj mimo európske trhy, čo potrvrdila v roku 1992 odkúpením austrálskej spoločnosti International Trucks Australia Limited, čím získala značný vplyv v Tichomorí. V roku 1997 bolo založené v Brazílii Iveco Mercosul, čo predstavovalo vstupnú bránu pre trhy Južnej Ameriky. V roku 1999 došlo k založeniu spoločného podniku so spoločnosťou Renault. Nová firma nesie názov Irisbus a zameriava sa hlavne na výrobu autobusov. V roku 2003 sa táto spoločnosť stala súčasťou Iveco. V roku 2007 sa podarilo automobilke preraziť na trhy do USA.
Z okolitých krajín bola v roku 1999 odkúpená česká firma Karosa a stala sa súčasťou Irisbusu, následne v roku 2007 sa premenovala na Iveco Czech Republic.
O popularite modelov Iveco svedčí aj fakt, že model Eurocargo sa v roku 1998 predával vo viac ako 90 krajinách sveta, dokonca v Nemecku bol tento model korunovaný ocenením – „Best Imported Truck“. V roku 2000 prišlo ďalšie ocenenie tentokrát pre model Daily ako „International Van of the Year“. Nielen toto ocenenie potešilo firmu v tomto roku, ale aj miliónty automobil, ktorý zišiel z výrobných pásov spoločnosti. V roku 2006 začala spoločnosť vyrábať aj modely Ducato a Scudo – modely značky Fiat. V roku 2007 spustili výrobu modelu Fiorino, tiež od Fiatu.
K dnešnému dňu má automobilka 49 tovární, 15 výskumných a vývojových stredísk, 840 predajných miest a 31 000 zamestnancov v 19 krajinách sveta.
Okrem výroby a vývoja vozidiel na pohon bežnými pohonnými zmesami sa automobilka zaujíma o hybridné elektrické vozidlá.
Medzi ich vozidlá patria napríklad :
Iveco Civis – V prevádzke napríklad V Rouen a Clermont-Ferrand vo Francúzsku alebo napríklad aj v Las Vegas.
Iveco EuroPolis – hybridný minibus s elektrickým motorom od firmy Siemens a Exide Led gel batériami.
Iveco Cristalis – trolejbus
Iveco Citelis – trolejbus