Jaguar už vyrábal kupé XK s Rkom. Tiež mal V8 s kompresorom. Ale výkonu nie je nikdy dosť. Preto sa na päťdesiate výročie Jaguaru E-type Jag rozhodol postaviť niečo extra.
Máme tu XKR-S. 405kW (550 koní) a 680Nm, V8 s kompresorom, agresívny bodykit, interiérový paket a špeciálny podvozok. Toľko k súpisu zmien oproti XKR. Avšak hliníková karoséria pomáha k lepším výkonom a nižším emisiám. Keď budeme hovoriť o maximálke, tak sa bavíme o 300 km/h, ak spomenieme zrýchlenie, tak z 0-100 km/h je za 4,3 sekundy a z 0-160 km/h za 8,6 sekúnd. To sú veľmi pekné čísla. Emisie? Pod 300 gramov oxidu uhličitého na kilometer.
Akú má konkurenciu? No napríklad Aston Martin DBS je výkonovo veľmi blízko. Cena ale ešte nie je stanovená, dokonca ani koľko kúskov vznikne. Jedno je však jasné a skonštatoval to aj dizajnér Ian Callum. Aure E-typu z päťdesiatych rokov sa ani napriek úžasným výkonom a technickým vymoženostiam nevyrovná.