Jazdné odpory sú všetky odpory, ktoré pôsobia proti idúcemu vozidlu a spotrebúvajú časť energie motora.
1. Odpor vzduchu
Vzniká rozrážaním a obtekaním vzduchu okolo vozidla. Odpor vzduchu zodpovedá sile, ktorú musí motor vozidla vyvinúť na prenikanie vozidla atmosférou. Vyskytuje sa pri každej rýchlosti vozidla. Je priamo úmerne závislý od veľkosti čelnej plochy vozidla „S“, súčiniteľa odporu vzduchu „cx“ a od druhej mocniny rýchlosti jazdy „V“ (za bezvetria). Ak jazdíme „s vetrom v chrbte“, zmenšuje sa relatívna rýchlosť vozidla voči vzduchu, a tým klesá aj odpor vzduchu. Protivietor pôsobí opačný efekt.
2. Odpor valenia
Vzniká deformáciou pneumatiky a vozovky, ak je vozovka tvrdá, ide len o deformáciu pneumatiky. Odpor valenia spôsobuje odvaľovanie sa pneumatiky na podklade a vyskytuje sa pri jazde v ktoromkoľvek jej režime. Je priamo úmerne závislý od hmotnosti vozidla a súčiniteľu odporu valenia „f“. Rôzne pneumatiky majú rôzny súčiniteľ odporu valenia. Jeho hodnota sa mení vzhľadom na konštrukciu pneumatiky, jej dezén a záleží aj na závislosti kvality povrchu, po ktorom jazdíme. Súčiniteľ odporu valenia sa mierne mení aj v závislosti od rýchlosti jazdy. Je závislý aj od polomeru pneumatiky a jej hustenia.
3. Odpor stúpania
Ide o zložku ťarchy vozidla, rovnobežnú s povrchom vozovky. Odpor stúpania je teda zložka gravitačnej sily, ktorá pôsobí proti smeru jazdy, ak vozidlo stúpa, alebo v smere jazdy v prípade, že sa vozidlo klesá – pohybuje dolu svahom. Táto sila zvyšuje zaťaženie motora, ak jazdíme do stúpania a pri klesaní zaťažuje brzdy. Tie sa brzdením zohrievajú, čo môže spôsobiť zhoršenie ich účinnosti. To je aj dôvod, prečo musia vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3500 kg schádzať klesania so zaradeným prevodovým stupňom, ako aj na ich vybavovanie retardérmi, ktoré odľahčujú prevádzkové brzdy. Odpor stúpania je priamo úmerný hmotnosti vozidla a sklonu vozovky.
4. Odpor zrýchlenia – Odpor zotrvačných hmôt
Pri zrýchlení pôsobí proti smeru zrýchlenia zotrvačná sila, ktorá rastie s rastúcim zrýchlením. Odpor zotrvačných hmôt sa vyskytuje pri každej zmene rýchlosti vozidla. Snaží sa zachovať stav, v akom sa vozidlo práve nachádza. Pri spomaľovaní vozidla ho prekonávajú brzdy, pri zrýchľovaní motor vozidla. Odpor zotrvačných hmôt je závislý od hmotnosti vozidla, veľkosti zrýchlenia, zaradeného prevodového stupňa a momentu zotrvačných hmôt kolesa a motora.