Motorová paleta Sorenta nie je nijak bohatá, pre potreby bežného motoristu však bude postačovať. Základ benzínovej ponuky predstavuje štvorvalec 2,4i 16V s výkonom 102 kW. Pre ťažké Sorento je tento agregát dosť slabý, vzhľadom na poskytnutú dynamiku aj dosť smädný (v priemere 11-12 litrov). Spoľahlivosť je pomerne dobrá, pri viac ojazdených kusoch sa však nezriedka vyskytuje vyššia spotreba oleja.
Lepšiu dynamiku poskytuje 3,5 litrový šesťvalec z radu Sigma s max. výkonom 143 kW, ponúkaný do modernizácie. Oproti 2,4i je výrazne lepší ťah citeľný najmä v spodných otáčkach, celková dynamika motora je ale vzhľadom na svoj objem iba priemerná. Motor sa vyznačuje tichým a kultivovaným chodom a ako sa dá iste tušiť aj značným apetítom. Spotreba sa bežne pohybuje od 12 do 15 litrov, samozrejme pri väčšej záťaži aj viac. Okrem značnej spotreby nepotešil motor svojich majiteľov ani kratšou životnosťou vačkových hriadeľov z dôvodu mäkkého materiálu.
Po modernizácii boli oba benzínové motory nahradené jedným šesťvalcom 3,3 V6 s výkonom 182 kW. Tento motor už poskytuje Sorentu solídne dynamické parametre, vyznačuje sa veľmi kultivovaným chodom a taktiež solídnou životnosťou/spoľahlivosťou. Bohužiaľ vyšší apetít po palive (11-12 litrov) klesol len mierne. Oba šesťvalce boli kombinované výhradne s automatickou prevodovkou.
Z prevádzkových vlastností je rozhodne najlepšou voľbou dieselový 16-ventilový štvorvalec 2,5 CRDi so vstrekovaním common-rail. Obe verzie tohto motora poskytujú Sorentu postačujúcu dynamiku na bežné jazdenie a ich charakteristickým znakom je solídny ťah už z nízkych otáčok. Samozrejme o niečo lepšie (lepší a plynulejší nárast ťahu) je to v prípade silnejšej verzie – 125 kW, ktorá dostala okrem iného modernejšie turbo a vstrekovanie. Vo vyšších otáčkach ich ochota však pomerne rýchlo klesá a zvyšuje sa nielen hlučnosť, ale aj spotreba. Tá mimochodom nie je v porovnaní s konkurenciou nijak ohromujúca a pri ľahkej nohe s 5 st. manuálom sa pohybuje okolo 8 litrov. Svižnejšia jazda či jazda v teréne spotrebu zdvíhaju aj nad 10 litrov. V prípade automatu sa priemerná spotreba pri bežnom jazdení pohybuje okolo 9-10 litrov, pri svižnejšej jazde samozrejme viac. Zaujímavosťou tohto motora je až 8 litrová olejová náplň, čo na jednej strane priaznivo vplýva na životnosť motora, na druhej strane sa treba pripraviť na vyššie servisné náklady.
Po stránke spoľahlivosti si motor nevedie zle. Pozor si však treba dať na tankovanie kvalitnej nafty, na ktorú sú vstrekovače pomerne citlivé. Ich poškodenie, či nadmerné opotrebovanie pri väčšom počte kilometrov prezradí nižší výkon, cvakanie, či nerovnomerný chod motora. Ďalším slabším článkom je aj dvojhmotový zotrvačník, ktorý sa pri menej citlivom zaobchádzaní môže porúčať aj pri menej ako 100 000 km, čo sa prejavuje typickým chrchlaním a zvýšenými vibráciami na voľnobehu a po zhasnutí motora, či zvýšenou hlučnosťou pri akcelerácii z nižších otáčok. Cena opravy dosahuje až 1000 €. Samozrejme pri spojení s automatom problém s dvojhmotným zotrvačníkom odpadá. Občas sa vyskytne aj problém s turbodúchadlom VGT. Konkrétne 103 kW verzia máva zatuhnuté naklápanie lopatiek a silnejšia verzia (125 kW) zlyhávajúce elektromotorické ovládanie lopatiek z dôvodu prehriatia.
Sorento môže byť vybavené štvorstupňovou automatickou alebo päťstupňovou mechanickou prevodovkou. Automatická je uložená pozdĺžne a nie priečne ako u väčšiny SUV, a tak môže byť robustnej konštrukcie, keďže nie je limitovaná priestorom medzi motorom a podbehmi a ani rajdom-vytočením kolies. Automatická prevodovka je spoľahlivá bez ohľadu na použitú motorizáciu, naviac takto vybavené Sorento môže ťahať až 3,5 tony vážiaci brzdený príves. Mechanická prevodovka už vedela občas pohnevať spáleným kužeľom synchronizačnej spojky, hlavne druhého a tretieho stupňa. Preto pozor, prevodovka musí radiť hladko a bez hrkotania zubov, inak počítajte s opravou 400-600 €. Občas sa môže vyskytnúť aj poškodený hlavný hriadeľ prevodovky, hlavne ako sa so Sorentom jazdí častejšie vo vyšších otáčkach/rýchlostiach.
Prednosti a nedostatky
robustná konštrukcia |
tvrdé lacno pôsobiace plasty náchylné na poškriabanie |
schopnosť vozidla v teréne |
zastarano pôsobiace zelené podsvietenie |
vzhľadom na konštrukciu podvozku slušné pohodlie cestovania |
slabé-pomalé kúrenie v prípade dieselového motora (103 kW) |
slušná výbava |
menej presné a neraz hlučné radenie |
spoľahlivý pohon 4x4 |
slabšia dynamika 2,4i 16V |
možnosť ťahať prívesy až do 3,5 tony |
vzhľadom na veľkosť auta len priemerný objem kufra |
otvárateľné okno piatych dverí |
vyššia spotreba benzínových motorov |
výkonná klimatizácia |
|
priaznivé ceny ojazdených áut |
Najčastejšie poruchy
poškodená spodná časť vozidla - kryty, prahy... (jazdy v teréne) |
občas nefunkčné digitálne hodiny na palubnej doske |
občas porucha centrálneho zamykania |
korózia podvozku, zavesenia kolies a karosérie |
opotrebované ložisko ventilátora kúrenia - nadmerný hluk (staršie kusy) |
zanesené teleso škrtiacej klapky - nerovnomerný chod (benzín) |
nadmerne opotrebované vačkové hriadele (3,5i V6) |
zlyhávajúca regulácia turbodúchadla - slabší výkon, popr. spadnutie do núdzového režimu (2,5 CRDi) |
chrchlajúci dvojhmotový zotrvačník (2,5 CRDi, manuálna prevodovka) |
opotrebované-poškodené vstrekovače (nekvalitná nafta, väčší km nábeh) |
poškodená synchronizácia manuálnej prevodovky - nepríjemné zvuky pri radení, obtiažne radenie 2, 3 a 5 stupňa |
nadmerná hlučnosť prevodovky - opotrebovaný hlavný hriadeľ |
opotrebovaný diferenciál (nadmerné zaťažovanie, zanedbaná údržba) |
opotrebovaný kardanový hriadeľ - vyššia hlučnosť, rázy |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2,5 CRDi 16V (103, 125 kW). Napriek priemerným dynamickým parametrom sa jedná o najvhodnejšiu motorizáciu pre Sorento. Motor poteší pohonom rozvodov bezúdržbovou a odolnou reťazou a zle si nevedie ani v spoľahlivosti. O niečo lepší a plynulejší ťah ponúka výkonnejšia-modernizovaná verzia 125 kW. Najvhodnejšiu kombináciu predstavuje motor 2,5 CRDi a automatická prevodovka. |
3,5 V6 (143 kW). Šesťvalcový motor síce ponúka kultivovaný a tichý chod, jeho výkonové parametre sú ale vzhľadom na objem len priemerné. Nepoteší ani dosť vysoká spotreba a do úvahy treba brať aj vyššie servisné náklady, keďže o pohon rozvodov sa stará ozubený remeň, ktorý treba pravidelne meniť. Naviac sa vyskytujú aj problémy s predčasne opotrebovaným vačkovým hriadeľom. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
2.4 | 2351 ccm | G4JS | 102 kW |
3.3 V6 | 3342 ccm | G6DB | 182 kW |
3.5 V6 | 3497 ccm | G6CU | 143 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.5 CRDi | 2497 ccm | D4CB | 103 kW |
2.5 CRDi | 2497 ccm | D4CB | 120 kW |
2.5 CRDi | 2497 ccm | D4CB | 125 kW |
31 komentárov
janko
prosim o pomoc a radu,mam kia sorento 25.crdi,103kw,rv.2004,pri zabere ked pridam vypne motor a zhasne,na displeji vyskoci cek zltej farby,musim chvilu pockat a znova natocit motor,vypne len ked pridam za jazdy na 3000 otacok a viac,,PROSIM PORADTE A DAJTE VEDIET CO JE ZACHYBA ,,0915156778 DAKUJEM,,
Šani
Bol si na diagnostike? nejakú chybu to musí hlasiť.
rogi
Su to vstrekovače-velke prepadove množstvo,tym padom nizky tlak v rampe,porad sa Igor Halasz 0903448200
igor
oprava vstrekovačov 689eur zaruka 6 mesiacov alebo 10000km po 6 mesiaci aj troch dňoch a najazdenych10400km zase vstrekovače v ťahu čo teraz ?
kretenik
predaj to a kup si auto 🙂
lubo5208
presne,korejská kobyla….
Janko
Zdravím vás ludkovia ktorí maju Sorento 3,5 , 6V. Chcem sa opítať ake može mať tento motor svoje muchy. Ráno ked som išiel domou zmočnej , naštartoval som môjho tátoša , pohol som sa smerom dozadu zruba 30m. A začal mibuchať motor a stracať otačky , pomali motor skapinal. Ked som držal nohu na pline tak motor bežal zbuchotom. Tak som ho radčej vypol. Chlapci moji prosí porate mi čo to môže byť. Mot.olej je ,ten som kontrloval.
Mirec
Veľmi často kapú vačky daj rozobrať veko svojmu mechanikov a budeš múdrejší
Martin
Ja mám sorento 2,5 125kW, ročník 07. Autor bolo dovezene ale s pravými overenými km. Na to že má cez 2tony, cca 8-9litrov spotreba čo nieje katastra. S redukciou 4×4 to auto vylezie snáď všade. Som s ním nadmieru spokojný, aj keď 2muchy mala aj moja kia. Odišiel pant na vodicovych dverách čiže boli skoro cm upadnute dolu a suchali o prah, noo a rozvody v motore. Pri 180tis už bolo počuť rozvodovu reraz, po rozobrati sme zistili že olejové čerpadlo má slabý tlak ( choroba 125kW), čiže šlo nové čerpadlo, reťaze sú tam 3čiže tie všetky plus sponovaky. k tomu sa menil olej aj v prevodovke (automat), len materiál na opravu cez 1600eur….
fabian
zdravim vas nieco podobne sa mi stalo ale po vymene cerpadla a retaze mi po pol roku zacala svietit kontrolka oil myslite ze zas cerpadlo ?
filip
prosim,poradte mz mam kia sorernto 4×4 2005rok a nejde my ptredny nahon uz som aj vzmenil za repasovany aj ten my odisiel- poradte my…
tono
babincak@centrum.sk
tono
Ahoj.Mam kia sorento 2003 diesel 2,5 a mam podobny problem.Asi pred mesiacom mi prestala zaberat predna naprava.zelena kontrolka uzavierky na palubnej doske sa mi zapne a vypne kedykolvek pocas jazdy. /koliesko mam v pozicii auto/ V servise im pocitac neukazal ziadnu chybu.Dik za aku kolvek pomoc.
Dávid
Bordel v nadrzy-cerpado,a za volantom je taká ako keby sviečka a tá má stránku ktorá keď nevitlaci tak auto skape
Dada
Má prosím vás niekto skúsenosť s dlhodobým ťahaním cca1500-2000 kg; takmer denne? Vládze? 2,5CRDi 103kw
daniel
natahal som s tymto motorom cez 120 000km, ten motor vladze aj s 3,5 tonovym vozikom(ano tazne na 2,8) francuzske alpy cez leto v teplote 38stupnov..cize taky lahky vozik ziaden problem
Maťo
Tie 2,5 diesle 125kW majú jednu chorobu a síce olejové čerpadlo v motore.
Často sa na týchto autách stáva že hrkoce rozvodova retaz alebo strašne valí olej z turba omnoho skôr ako by to človek čakal, kľudne už pri 160-180tis km.
Ani ja som nebol výnimka, pri 180.000 bolo dosť počuť retaz ( sponuje ju tlak oleja), keď sa to rozoberalo chlapík mi povedal že toto olejové čerpadlo je častá závada u týchto áut a práve slabý tlak oleja spôsobuje problémy s rozvodovou reťazou a dosť to ničí turbo.
Olej. Čerpadlo + rozvody cca 1300e iba materiál, vymieňal som to sám. Chvíľku a ptm som videl ze aj turbo slzi… Radšej som to predal.
Akože super pohodlné vozenie, spotreba 8-9l, na redukcii a poriadnych gumách to vylezie všade.
Ale nieje to zďaleka tak kvalitné ako japonské stroje. Už by som to znova nekúpil.
Teraz si brúsim zuby na Vitara 2,4. Starý dobrý benzín
fabian
zdravim mam podobny problem …..ale som vzmenil retaz aj cerpadlo mzslite ze opet cerpadlo po pol roku ?
Marcus
Zdravim, vie mi niekto poradit. Mam Sorento 2,5 103kw, auto slabo brzdi. Niekedy mi ide pedal az na podlahu a potom zase brzdi v pohode. Uz som menil aj kapalinu aj hlavny brzdovy valec a je to stale to iste.
Dávid
Ahojte mám kia sorento 2.5 crdi 103kw a problém je že mi nejdú budíky ani kúrenie kde môže byť chyba nestretol sa s tým už niekto?
jozef
mam kia sorento ako sa vipyna denne svetlo stale svieti vsetko na aute
nenasel som rele na dene svetlo hoci som hladal v prirucke
jozef
rado
Dobry den
nema niekto skusenosti sorento 2,5crdi 103kw po nastartovani nereagoval plyn po par zosliapnuti plynu sa rozbehol. po prejdeni cca 10 km sa plyn zasekol na 4000ot/min reagoval len na hor pod 4000 neklesol. nejak som zasiel domou no ked som ho odstavil uz nejde nastartovat.
Jozef
Dobrý mám ten istý problém ,už ste to opravil?
daniel
skusali ste novy plynovy pedal? ja som mal na Voyageri vytopeny plynovy pedal na 1200 otacok
Majka
Dobry den,
Vie mi niekto poradit? Mam Kia Sportage 1,7 CTDi 4 roky jazdeme auto a pri 96800 km zacala haprovat rychlostna paka cize prevodovka. 1x sa nedalo ani preradit a ani podradit zo 4-teho rychlostneho stupna cize sa akokeby zablokovala. Nahlasila som to v servise no occistili akesi tiahla a o dalsich 900 km pri preradovani do 3 ci 4 to tak strasne skripe az hroza. V Kia servise ma informovali ze je to chybna synchronizacia prevodovky ktora spada do zarucnej opravy, no strasi ma ze v servise vyrukuju aj s opravou spojky. Je nutne vymienat aj spojku ak auto ma normalny záber? Dakujem za vase nazory.
Peter
Dobry den,
Dnes mi z nicoho nic zacalo kvapkat olej z motora ,alebo z olejoveho cerpadla mozno motor?
Neviem si poradit. Neviem co by to mohlo byt?
Viete mi poradit niekdo?
Sorento 2.5l Dakujen
Bender Rodriguez
Viem. Chod do servisu.
Jožo
Dobrý večer, mám 2.5 dsg 103kw 2003r.v a teplota motora sa mi zastaví presne pred polovicou, a občas kúri občas nie, a to isté platí z ostrekovačmi, sem tam idú. Dik
Tono
Kia sorento 2004 2.5crdi 103kw. Moje zavady trubky brzd a vstreky auto ma uz 300000km, auto mam 4 roky, 3 roky som ho pouzival kazdy den dnes uz ho mam len kolo domu na tahanie alebo na zimne navstevy tatier proste pouzivam ho menej s ekonomickych dovodou ale nehodlam sa ho len tak vzdat kvoli jeho kvalitam. Velke plus 4×4 so spotrebou medzi 8az10 litrou na tak tazke a velke auto je to super. Vyhody pre mna obrovske auto pre rodinu ak niekam ideme v pohode sa zmestime a vacsinou este berieme veci inym lebo miesto je. Naprava neznicitelna proste neriesi clovek kazdy rok capy geometriu. Brzdy dobre ale treba si uvedomit ze to je 2t auto. Motor chyta na brnk zima leto aj ked dlchsie postoji a to mi nefuguje 1 zhavic lebo je zalomeny tak som ho nemenil. 4×4 v kombinacii s podvozkom nepozna prekazky ci lesna cesta k chate ci sneh ku svahu ci blato proste to prejde vsade ja mam obute celorocne gumy 50%teren50cesta. Pri velkej rychlosti nie je hluk v kabine a sedi sa prijemne ako v gauci. Motor je tichsi ako 1.3jtd alebo 1.9tdi pd, autom v pohode taham plny vozik strku a netrpy to auto. Som velmi spokojny s autom dobra volba jazdenky ak niekto hlada 4×4 a velkost za prijatelnu cenu
Vladimír
Ahojte mám automat 2,5 103 kw a pri rozbehu auto dimí na čierno,potom,ked sa otáčky ustalia prestane,ale aknahle pridam motor ide do zaberu znovu dimý,v zime menej,v lete viac diagnostika nič neukazuje,ani eger ventyl,tak neviem,vstreky kontrolované.
zacharovci481@azet.sk
Mal som ten istý problém a bola to prasknutá gumenná hadica medzi turbom a interkhulerom
/ chladič stlačeného vzduchu/. Cez túto prasklinu unikal stlačený vzduch z turba, a motor dostával menej vzduch pri rovnakom množstve vstreknutej nafty. Vznikala bohatá zmes a teda
čierny dym. Pri ustálenej rýchlosti sa tento efekt stráca.