Kia Sportage patrí medzi pomerne spoľahlivé autá, väčší počet porúch sa vyskytuje najmä pri viac ojazdených či zaťažovaných modeloch. Pri kúpe je tak dôležité poriadne prehliadnuť aj spodné časti vozidla, ktoré môžu vykazovať rôzne poškodenia neopatrnou jazdou mimo spevnené vozovky.
Občas sa vyskytujú náhodne svietiace kontrolky ABS, ESP a airbagov. Niekedy chyba sama zmizne, inokedy je na vine nefunkčná elektronická časť. Občas sa vyskytuje problém s tečúcim/nefunkčným čerpadlom posilňovača riadenia. Preveriť treba aj funkčnosť klimatizácie, kde sa občas pokazí buď riadiaca elektronika, kompresor a niekedy je na vine aj poškodený kondenzátor-chladič klimatizácie.
Vozidlá s vyšším nájazdom majú nezriedka nadmerné vôle v zavesení kolies (silentbloky ramien, čapy) či nadmerne opotrebované tlmiče a ložiská kolies. Spodný čap ramena je možné ľahko oddeliť a vymeniť. Pri Sportage zo žilinskej produkcie sa objavuje aj vŕzganie zadného stabilizátora, kde niekedy pomôže premazanie, niekedy je potrebné vymeniť uchytenie.
Pomerne krátkou životnosťou sa prezentuje spojka, obzvlášť ak sa s vozidlom častejšie jazdí mimo spevnené komunikácie alebo sa ťahá príves. Najmä pri najstarších kusoch sa môže vyskytnúť hlučný (búchajúci) kardanový hriadeľ, kedy je potrebné vymeniť jeho uloženie.
Pri staršom 2,0 CRDi (83 kW) sa vyskytuje uvoľnený náboj gumového tlmiča torzných kmitov spojkovej lamely, čo sa prejavuje nadmernými vibráciami a hlukom pri akcelerácii v nižších otáčkach (1500-2000 ot/min). Problém sa neoplatí ignorovať, pretože postupne sa následkom vibrácii začnú uvoľňovať a pretáčať (v obale prevodovky) ložiská vstupného hriadeľa päťstupňovej prevodovky. Následná oprava tak nebude pozostávať len z výmeny spojkovej lamely, ale aj obalu prevodovky. V prípade tohto motora môže občas hnevať únik nafty z vysokotlakovej časti čerpadla alebo chybný regulátor tlaku vstrekovania common-rail Bosch CP1.
Pri dieselových motoroch všeobecne treba venovať pozornosť studeným aj teplým štartom a následnému behu motora. Nezriedka sa môžu vyskytovať opotrebované vstrekovače (čerpadlo), čo sa prejavuje nerovnomerným a hrubším chodom motora, či obtiažnejším štartom.
Pri motoroch 2,0 CRDi (103 a 110 kW) sa pri väčšom nábehu vyskytuje nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, čo sa prejavuje nadmerným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok či väčšími vibráciami na voľnobeh. Vyskytuje sa aj porucha regulácie turbodúchadla. Pri motore 2,0 CRDi (110 kW) sa občas vyskytuje prasknutý olejový chladič, čo sa prejavuje prienikom oleja do chladiacej kvapaliny.
V prípade motorov vybavených DPF filtrom občas pohnevá elektronika-snímače teploty, diferenčných tlakov, či lambda sonda. Občas sa vyskytuje zanesený aj samotný DPF filter, pričom filter sa rýchlejšie zanáša častejšou jazdou po meste, kedy nie je dostatok času na kvalitnú regeneráciu. Pri dieselových motoroch občas pohnevá aj nefunkčný EGR ventil (obtiažnejší štart, slabší ťah alebo svietiaca žltá kontrolka).
Pri viac ojazdených kusoch sa vyskytuje problém s radením jednotlivých stupňov manuálnej prevodovky ozubených kolies, obzvlášť prvého a druhého stupňa.
Motorový olej má stanový interval výmeny 15 000 km alebo jeden rok. Pri vozidlách vyrobených na Slovensku je predĺžený na 20 000 km. Odporúča sa však najmä pri dieselových motoroch a vozidlách častejšie využívaných pri jazde po meste či nespevnených komunikáciach skrátiť tento interval na maximálne 15 000 resp 10 000 km. Pre benzínové motory je doporučená viskózna trieda SAE 5W30 alebo 5W40, pre dieselové SAE 5W30 alebo 5W40 v prípade motora s DPF treba kvalitnejší, tzv. bezpopolový olej plniaci normu ACEA C3.
V prípade automatickej prevodovky je výmena oleja stanovená po najazdení 90 000 km alebo šiestich rokoch. Výmena oleja v medzinápravovej spojke a zadnom diferenciáli (verzie 4×4) po 90 000 km/6 rokov. Výmena zapaľovacích sviečok, palivového filtra či chladiacej kvapaliny je odporúčaná každých 60 000 km. Všetky motory obsahujú rozvodový remeň, ktorý sa mení v prípade benzínových motorov každých 90 000 km/6 rokov, v prípade dieselových 2,0 CRDi (83 kW) každých 120 000 km/6 rokov alebo 2,0 CRDi (103, 110 kW) každých 150 000 km/8 rokov.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4350 x 1800-1840 x 1694-1730 |
Rázvor (mm): | 2630 |
Batožinový priestor (l): | 325/1375 |
Pohon | predné kolesá alebo predné kolesá s pripojiteľným zadnými |
Objem palivovej nádrže (l): | 58 |