Kia Sportage tretej generácie sa vyznačuje robustnou technikou a dobrou spoľahlivosťou. Pri dodržiavaní pravidelného a kvalitného servisu sa vyskytujú poruchy len zriedka a väčšinou sa jedná o problémy menej závažného charakteru. Poruchy sa vo väčšom množstve vyskytujú až pri väčšom počte kilometrov alebo náročnej prevádzke. Aj z tohto dôvodu dal výrobca na vozidlo nadštandardnú záruku v podobe 7 rokov alebo 150 000 km, podľa toho čo nastane skôr. Pre uplatnenie prípadnej záručnej opravy je však potrebné dodržiavať pokyny výrobcu (predajcu), mimo iného aj pravidelné dodržiavanie servisných intervalov a najlepšie v autorizovanom servise.
V interiéri sa občas vyskytujú pazvuky vychádzajúce najčastejšie z útrob stredového panelu, alebo lakťovej opierky či sedadla. Pri väčšom počte kilometrov alebo častejšej jazde mimo spevnené vozovky sa objavujú klepajúce tyčky stabilizátora. Obyčajne začnú klepať ako prvé predné tyčky, pri väčšom nábehu postupne aj zadné.
Keďže sa jedná o auto schopné jazdiť aj mimo spevnené vozovky, treba venovať patričnú pozornosť spodnej časti vozidla. Vozidlá častejšie jazdiace po teréne majú nezriedka poškodený (poškrabaný) spodok, zabrať dostáva aj podvozok, prevodovka, spojka, či pohon 4×4. Je teda potrebné poriadne preveriť funkčnosť a stav týchto častí vozidla.
V prvom ročníku sa častejšie vyskytovali problémy s chybovými hláškami elektroniky vozidla či drobnými nedostatkami v podobe netesného tesnenia dverí a pod. V rámci záruku sa však vyskytujúce nedostatky postupne odstraňovali. Občas sa vyskytujú poruchy zámkov či parkovacích snímačov.
Najmä viac namáhané kusy môžu mať opotrebované ložiská v prevodovke, čo sa prejavuje jej zvýšenou hlučnosťou. Nadmernú hlučnosť vydávajú aj opotrebované ložiská kolies, zvyčajne ako prvé odchádzajú na zadnej náprave. Občas sa vyskytne predčasne opotrebená spojka, najmä vozidlá viac namáhané jazdou mimo spevnené komunikácie, či ťahajúce príves.
Voči korózii je vozidlo chránené dobre, výnimku tvorí výfukové potrubie a mechanizmus bubnovej parkovacej brzdy, ktorá je umiestnená vo vnútri zadného brzdového kotúča.
Pri benzínových motoroch s priamym vstrekom sa po väčšej porcii kilometrov môžu vyskytovať karbónové usadeniny na ventiloch, čo spôsobuje nerovnomerný chod, kolísanie ťahu či vypisovanie poruchy motora. Odporúča sa pravidelne meniť olej a zbytočne nenaťahovať na povolené maximum interval výmeny oleja, ale meniť ho skôr.
Pri dieselových motoroch s väčším nájazdom treba venovať pozornosť studeným aj teplým štartom a následnému behu motora. Môžu sa vyskytovať opotrebované vstrekovače, čo sa prejavuje nerovnomerným a hrubším chodom motora, či obtiažnejším štartom. Pri väčšom nábehu sa môže vyskytnúť aj nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, čo sa prejavuje nadmerným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok či väčšími vibráciami na voľnobeh. Občas sa vyskytujú problémy s DPF filtrom, ktorému neprospieva častejšia mestská jazda na kratšie trasy, kedy nie je dostatok času na kvalitnú regeneráciu.
Výmena motorového oleja je stanovená po 30 000 km alebo 1 roku. Napriek tomu, že 2,0 CRDi obsahuje až 8 litrovú olejovú náplň, odporúča sa skrátiť interval (pre všetky motory) na maximálne 20 000 km resp. menej, obzvlášť pri vozidlách, ktoré častejšie jazdia v meste alebo mimo spevnené vozovky, či sú využívané na ťahanie prívesu. Olej by mal mať viskozitu 5W-30 a pre benzínové motory spĺňať špecifikáciu ACEA A5 a dieselové ACEA C3 (vhodný pre DPF). Výmena oleja v medzinápravovej spojke a zadnom diferenciáli sa odporúča každých 90 000 km, rovnako tak výmena oleja v automatickej prevodovke. Všetky motory sú vybavené tzv. bezúdržbovou rozvodovou reťazou. Výmena vzduchového filtra je výrobcom stanovená po 30 000 km, palivový filter a chladiaca kvapalina po 60 000 km. Sviečky v prípade 2,0 CVVT po 60 000 km, v prípade motorov GDI po 150 000 km.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverové SUV |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4445 x 1855 x 1645 |
Rázvor (mm): | 2640 |
Batožinový priestor (l): | 465-564/1353 |
Pohon | predné alebo všetky štyri kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 58 |