Vozidlá Škoda nesmú svojimi výbavami konkurovať vozidlám Volkswagen a Audi. Konkrétne sa má jednať o Fábie a rovnako postihnuté majú byť aj modely Octávia a Superb. Dôvodom má byť fakt, že zákazníci vraj začali dávať prednosť lacnejším škodovkám s rovnakou výbavou ako majú drahšie volkswageny.
Mladoboleslavská automobilka pod tlakom zaviedla už prvé tri obmedzenia, konkrétne v Octávii s poloautomatickou klimatizáciou nebude chladiaci box, do športových verzií Fábie RS sa nedostali xenónové svetlomety (pritom konkurenčné Ibiza Cupra a aj Polo GTi ich mať môžu) a v Superbe už vodiči nenájdu značkové dáždniky. Koncern vysvetľuje ochudobnenie základnej výbavy snahou o väčšie rozlíšenie značiek.
Na chýbajúce luxusné doplnky si už sťažujú nemeckí díleri Škody. „Každý prvok výbavy je konkurenčnou výhodou. Neverím, že by si ľudia ochudobnenia nevšimli, predaja klesnú,“ uviedol šéf Asociácie dealerov Škoda Thomas Peckruhn.
Škoda Auto zaznamenala pripomienky účastníkov kongresu predajcov v Postupime. „Je pravda, že Škoda v Nemecku od 1. januára ešte ďalej zatraktívni ceny u niektorých modelov a že v tejto súvislosti upraví rozsahy výbav. To je úplne bežný a rokmi osvedčený postup produktového manažmentu v automobilovom priemysle. Väčšina spomínaných prvkov výbavy navyše naďalej zostane dostupná ako výbava na želanie“, povedal pre ČTK Rudolf Dreithaler z tlačového oddelenia firmy. Dreithaler zároveň poprel, že by mali zmiznúť z výbavy Superbu dáždniky.
Problém „kanibalizácie“ sa v koncerne VW rieši od doby, kedy sa Škodovka a Seat dostali na kvalitatívnu úroveň nemeckých vozov. Nový superb dostal v niekoľkých nemeckých recenziách lepšiu známku ako drahšie VW Passaty alebo Audi A6. Podobne súperia Fábia a Polo. Zákazníci preto namiesto drahších Volkswagenov kupujú lacnejšie škodovky. Podľa jedného z odhadov tak prichádza koncern VW o pol miliardy eur ročne. Pre koncern je to dôvod k razantnému zákroku. „Nemôžeme predsa ponúkať Fabiu s lepšou palubnou doskou, ako má Polo“, uviedol šéf koncernu VW Martin Winterkorn.
„Každý prvok výbavy je konkurenčnou výhodou. Neverím, že by si ľudia ochudobnenia výbavy nevšimli, predaje klesnú“, sťažoval si v Slovenskej televízii šéf Asociácie dealerov Škody Thomas Peckruhn. „Náklady znižujú všetci výrobcovia, nesmie ale znevýhodniť zákazníkov. Tí naši si zmien čoraz častejšie všímajú. Nechám hovoriť čísla – štatistiky ukazujú, že viac zákazníkov prechádza od Škody k Volkswagenu. Pritom nekonkurujú volkswagenom, ale hlavne francúzskym značkám Peugeot či Renault vrátane Dacie“, dodáva.
Podľa Dreithalera sa mladoboleslavská automobilka plánuje v ďalších rokoch modelovo rozvíjať. „Na autosalóne v Paríži Škoda úspešne predstavila niekoľko noviniek a naznačila, akým smerom sa bude značka ďalej uberať. Škoda dynamicky rastie na trhoch v Európe i na dôležitých rastových trhoch v Indii, Rusku a v Číne. Modelová politika sa bude ďalej rozvíjať, v najbližších rokoch sa ponuka automobilky bude rozširovať o ďalšie nové modely“.