Po šiestich rokoch končí výroba motoru 2,7 TDI. Jeho úlohy základného šesťvalca sa ujme 3,0 TDI s výkonom 150 kW. Okrem základnej šesťvalcovej motorizácie bol zároveň aj najsilnejším dieselom, vyrábaným s pohonom predných kolies.
Motor bol osadený štvorventilovou technikou, vstrekovaním Common-rail pomocou piezo vstrekovačov a turbodúchadlom s premenlivou geometriou lopatiek. S presným objemom 2698 cm3 dokázal produkovať výkon 132 kW a krútiaci moment 380 Nm. Od roku 2008 dosahuje 140 kW pri 3500-4000 ot./min. a 400 Nm pri 1400-3250 ot./min.
V ponuke modelov A6 ho už nenájdeme, v rade A5 skončí na Frankfurtskom autosalóne, kde bude predstavený facelift a rovnako asi dopadne aj model A4. Pravdepodobne len dočasne bude jeho pozíciu suplovať 3,0 TDI (150 kW, 400 Nm). Môžeme asi očakávať, rovnako ako v prípade Mercedes-Benz (aj BMW), že výrobca príde s výkonným štvorvalcom s podobnými parametrami.