Kórejský koncern zavedie do svojich modelov v priebehu roku 2011 dvojspojkovú prevodovku. Ako prvý si ju vyskúša model i40, ktorý je nástupcom aj u nás predávanej Sonáty.
Dvojspojková prevodovka si za pár rokov od uvedenia získala veľkú obľubu, a preto ani kórejský koncern nemohol ostať stranou. Pripomeňme, že do svojich modelov ju ako prvý zaviedol Volkswagen a okrem materského koncernu sa využíva aj v sesterských automobilkách Škoda a SEAT. V ďalších rokoch ju do svojich modelov zaviedli Ford aj Renault a onedlho sa chystá uvedenie aj v Alfe Romeo.
Prevodovka používaná koncernom Hyundai-Kia dostane označenie Parallel Shift Gearbox (PSG), ktoré odkazuje na skutočnosť, že prevody sú rozdelené do dvoch paralelných celkov – nepárne obsluhované jednou spojkou a párne druhou. Dostupná bude najskôr šesť, neskôr aj sedemstupňová prevodovka. Dodávateľom pre Hyundai-Kia bude nemecký výrobca LUK. Dvojspojková prevodovka sa objaví najprv v modeloch i40 a ix35, neskôr aj v i30 a samozrejme v ekvivalentných modeloch Kia. Ako prvý si novú prevodovku vyskúšajú zákazníci v Kórei, ďalšie trhy vrátane Európy sa pridajú neskôr.
Dôvodom pre zavedenie dvojspojkovej prevodovky je snaha znížiť spotrebu paliva na úroveň manuálnych prevodoviek, pri zachovaní komfortu ovládania automatickej prevodovky.