Interiér
Interiér je veľmi dobre dielensky spracovaný a vybavený kvalitnými materiálmi. Menej už poteší svojou priestrannosťou, ktorá je vzhľadom na veľkosť a kategóriu vozidla skôr podpriemerná. Nadbytok priestoru totiž nie je ani na predných sedadlách, obzvlášť na šírku a v oblasti hlavy, ktorá je aj v prípade osôb bežného vzrastu pomerne blízko čalúnenia stropu.
Podstatne stiesnenejšie pomery ale panujú vzadu, hlavne v oblasti kolien a nad hlavami, a tak si dostatok pohodlia nájde len dvojica priemerne urastených osôb. Kto by chcel cestovať na prostrednom mieste, musí zložiť nohy k svojim spolucestujúcim po stranách, v strede je totiž umiestnený mohutný tunel, ukrývajúci hnací hriadeľ poháňajúci zadnú nápravu.
Naopak pochvalu si zaslúžia dobre tvarované predné sedadlá, zaručujúce výborné pohodlie na dlhých cestách, v prípade predných sedadiel aj dobré bočné vedenie tela v zákrutách.
Priestrannosťou príliš neohúri ani kufor, do ktorého sa zmestí len 398 litrov batožiny. Naviac operadlá zadných sedadiel nemožno sklopiť. Kufor možno otvoriť buď diaľkovým ovládaním, tlačidlom pri vodičovi alebo napravo umiestneným tlačidlom na kapote kufra. Kabriolet s natiahnutou strechou odvezie 420 litrov batožiny, ak sa však strecha zloží, zostane pre batožinu objem iba 165 litrov.
Výbava IS-ka je naozaj nadštandardná a na veľa technických vychytávok si vodič veľmi rýchlo zvykne. Medzi najnávykovejšie patrí bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Zaujímavým doplnkom je aj automatické odsunutie volantu pri opúšťaní vozidla alebo príplatkový audio systém Mark Levinson s desať kanálovým zosilňovačom a 14 reproduktormi. Záplava luxusu a technických vychytávok však znamená trocha horší prehľad a orientáciu, inými slovami naštudovať návod je potrebné. Netreba zabudnúť, že veľa funkcií sa pri nenulovej rýchlosti z bezpečnostných dôvodov vôbec nedá nastavovať.
Podvozok a jazdné vlastnosti
IS-ko má rovnako ako BMW a Mercedes C poháňané zadné kolesá. Jazdné vlastnosti sú na veľmi dobrej úrovni, vozidlo poteší agilnosťou a dobrou stabilitou aj pri rýchlej jazde. Svojim charakterom sa podvozok IS-ka približuje k „zadokolkovému“ etalónu z Mníchova.
O niečo lepšiu vyladenosť baworáckeho podvozku poznajú a ocenia iba naozajstní jazdci. K vychutnaniu si všetkých schopností IS-ka bráni aj vypínateľné ESP len do rýchlosti 60 km/h.
Jedinú pripomienku si podvozok IS-ka zaslúži za trocha tvrdšie naladenie, obzvlášť v príplatkových verziách Sport (tuhšie naladenie pružín a športová charakteristika tlmičov). Tvrdšie nastavenie sa prejavuje najmä vyššou citlivosťou (tupými rázmi) pri prejazde cestných nerovností. Ak však komfort jazdy opäť porovnáme s BMW 3 E90 so sériovými runflatmi, je IS-ko o triedu pohodlnejšie. V tomto smere si z prémiových zadokoliek najlepšie vedie Mercedes C-čko (W204).
Športovejšie nastavenému podvozku dobre sekunduje veľmi presné riadenie, ktoré sa vyznačuje veľmi dobrým pocitom komfortného ovládania, slušnou dávkou spätnej väzby a zároveň dobre izoluje nežiadúce rázy (vibrácie) od nerovností na vozovke.
Prednosti a nedostatky
veľmi dobrá už štandardná výbava |
podpriemerná priestrannosť (najmä na zadných sedadlách) |
kvalitné materiály a spracovanie |
vyššia citlivosť na cestné nerovnosti (najmä v prípade športovejšieho podvozku) |
komfortné sedadlá |
horšia spoľahlivosť dieslových motorov (najmä do roku 2009) |
dobré jazdné vlastnosti |
extrémne dlhé sprevodovanie IS 220d (do 2009) |
vysoká spoľahlivosť benzínových verzií |
vyššie ceny náhradných dielov a servisu |
dizajn vozidla |
divná logika PP - posúvanie iba jedným smerom |
nemožnosť sklopiť zadné sedadlá - iba priezor na lyže |
Najčastejšie poruchy
zmatnené-zažltnuté krycie sklá hlavných svetlometov |
opotrebované predné ložiská kolies - hučanie (niekedy už po 100 000 km) |
predčasné opotrebovanie resp. zvlnenie brzdových kotúčov (častejšie dynamické zvezenie) |
vôle v silentblokoch uloženia zadnej nápravy (väčší km nábeh) |
pískajúce a rýchlo opotrebované zadné brzdové doštičky (zvolávacia akcia v roku 2009) |
zanesený-nefunkčný EGR ventil - spomalená reakcia auta pri zošliapnutí plynového pedálu, trhavá akcelerácia, nadmerné dymenie, niekedy problematické štarty, svietiaca kontrolka (diesel hlavne do modernizácie Euro 4, väčší km nájazd) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - klepavé zvuky a nadmerné vibrácie pri voľnobehu, trhavý rozjazd pri zábere spojky, vyššia hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované vstrekovače - hlučnejší a nerovnomerný chod motora, obtiažnejšie studené štarty, slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo -vyššia spotreba oleja, slabší ťah, prenikanie oleja do sacieho traktu, občas zatuhnuté ovládanie lopatiek turbodúchadla (diesel, väčší km nábeh) |
únik oleja cez kryt rozvodovej reťaze (dieselové motory, väčší km nájazd) |
nedostatočne fungujúcu vodná pumpa - riziko prehriatia motora, skrútenie celého bloku niekedy aj s hlavou (diesel) |
zdeformovanie dosadacej plochy hliníkovej hlavy a bloku motora (väčší nájazd, týka sa dieslových motorov Euro 4 do moderizácie) |
predčasne zanesený filter pevných častíc (diesel, nedostatočná regenerácia hlavne pri častejších mestských a kratších jazdách, resp. poruche EGR ventilu - hlási sa častejšími regeneráciami, svietiacou kontrolkou či vyššou spotrebou) |
hlučný dvojhmotový zotrvačník - IS 250 |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
2.5 V6 (153 kW). Šesťvalec je veľmi kultivovaný, vozidlu poskytuje dostatočnú dynamiku, naviac je pri bežnej jazde aj relatívne úsporný (8-9 litrov) a hlavne veľmi spoľahlivý. Charakter motora vynikne najmä v spojení s automatom, v prípade ktorého odpadá problematický dvojhmotový zotrvačník. |
IS 220d. Motor síce poskytuje vozidlu slušnú dynamiku, na druhej strane sa vyznačuje značným turboefektom, v porovnaní s obdobne výkonnou konkurenciou aj vyššou spotrebou a medzi silné stránky motora nepatrí ani spoľahlivosť a to najmä verzie Euro 4-do 2009. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
250 (GSE20) | 2499 ccm | 4GR-FSE | 153 kW |
IS F (USE20) | 4969 ccm | 2UR-GSE | 311 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
200d | 2231 ccm | 2AD-FTV | 110 kW |
220d (ALE20) | 2231 ccm | 2AD-FHV | 130 kW |
7 komentárov
Rasto
pekne nezmysly ISko som mal od noveho auta a po tom co som ho predal tak novy majitel s nim najazdil este 80 000 km cize auto ma teraz cez 220 000 km a ziadne problemy s loziskami alebo napravou vlastne toto auto nemalo ani jeden problem za celu existenciu.
Je pravda ze lexus ma brzdy ako blato par krat ostre brzdenie a odidu.
Stabilizacny je strasny aj ked ho vypnete po naznaku smyku (hoci aj kontrolovaneho) sa zase sam zapne.
Mnohe veci neboli domyslene od vyroby napr. celodenne svietenie a zrkadla sa daju sklapat iba pri zapnutom motore…
Odozva volantu sa s BMW neda absolutne rozvnat BMW ma omnoho presnejsie riadenie.
IS250 vo verzii luxury je vyborne auto ktore jednoznacne odporucam na kazdodenne jazdenie je to velmi spolahlive auto s vybornou vybavou avsak sportovo zalozenemu vodicovi bude viac vyhovovat BMW 3…
milan II
mám IS 250 Luxury 4 roky ,najazdených cca 100 tis.km zatiaľ bez akejkoľvek chybičky…
pužívame ho len na dlhšie štreky a dialnicu .
Je s tým neskutočne pohodová jazda ,človek si v tom doslova odpočinie , na dialnici máte pocit ako v lietadle… tiché, rýchle ,pohodlné , neuveriteľný motor ,spotreba rozumná – do 8 l , na dlhé trate s dialnicami bez bláznenia to vie od 6,5 do 7 l , v meste ale nejde pod 10 l…
Tých pár idiotín ako denné svetlá , ovládnie kufra ,späťáky , samozamykanie, divné ovládanie trdohlavej klímy mu s láskou odpustíte , sú to len/ americké / prkotiny proti tomu čo vám auto dáva ..
Objektívne: riadenie je trochu mäkké , automat niekedy zmätkuje do kopcov prípadne kašle na radenie manuálom a robí si po svojom ,do 3000 tis otáč.je trochu komotny, v interiéri je príliš “ útulne “ ľuďom nad 80 kg ….
Je to skvelé auto … a naviac : má ducha !!! … na rozdiel od nemcov
Ľuboš
Značku Lexus som mal obľúbenú. Po Toyote som mal Lexus RX 350 h a potom som kúpil nový RX 450 h. Od začiatku mi vydával z prednej nápravy kovový hluk. Robilo to iba v chlade a vo vlhku zrána, keď nebolo vozidlo zohriaté – čiže od septembra do apríla. V lete to nerobilo. Niekoľko krát som s tým bol v servise a stále hovorili, že tam niečo dotiahli a bude to dobré. Opakovalo sa to neustále, tak poslali k auta servisných expertov z Toyota central Europe. Spôsob a správanie servisu ako aj Toyota centra Europe boli hrozne. Nechceli do auta okrem mňa nikoho pustiť ako svedka, aby počul hluk. Tvrdili, že je to môj subjektívny pocit. Keď som bol vo vozidle s technikom z TCE potvrdil, že to počuje, čo mám aj nahraté na kamere. Potom ale tvrdil, že je to bežný prevádzkový hluk a nie je to závada. Dal som si urobiť nezávislý posudok špecializovanou firmou, ktorá je štátom certifikovaná pre technickú kontrolu. Vypočuli si to a čudovali sa, ako toyota postupuje. Mám od nich súdno-znalecký posudok, kde konštatujú, že hluk sa prejavuje a je to závada. Kdežto servis v Žiline a Toyota central Europe tvrdia, že to je bežný prevádzkový hluk a nie je to závada. Auto bude mať dva roky. Všetko je v záruke a tvrdia, že neakceptujú záruku. Takáto je kvalita lexusu. Podľa všetkého je to problém v prevodovke alebo v poloosi a oni to nie sú schopní opraviť. Samozrejme, ideme to riešiť s právnikmi. Pre tých, čo chcú kupovať lexus a toyotu, radšej si nechajte auto vyskúšať za chladného počasia a vo vlhku, aby ste počuli, čo je podľa toyoty normálny prevádzkový zvuk. Myslím, že keby ste to počuli, radšej by ste chceli jazdiť na starom trabante. Ľuboš zo Žiliny
kysel.matus@gmail.com
pekný deň, mám Lexusa IS 250 a som maximálne spokojný, nemecká konkurencia sa len tak nechytá a to takmer fakt vo všetkom, prečítal som si komentár pána Luboša zo Žiliny, a musím povedať, že som prekvapený ide možno o jeden z 10 000 000 kusov, ktorý má nejakú chybu, Lexus patrí k najspoľahlivejším autám na svete (pardon, je najspoľahlivejším autom, a to už dosť dlhú dobu)
Marián
IS250 mám cca rok, lepšie auto si neviem predstaviť. Automatické zamykanie / odomykanie sa dá s diagnostikou nastavovať v rôznych režimoch, prípadne úplne vypnúť tak ako aj rôzne iné veci. Stabilizačný systém ostáva vypnutý aj pri preklze v prípade jazdného režimu PWR.
Pre mňa je obrovské prekvapenie spotreba, aby 2.5 liter V6 s automatom papal iba okolo 8l kombinovane? Takú spotrebu som mal na 1.6 ak som sa snažil tak aj na 2.0 litri.
V aute je ticho a sedí na ceste aj pri 200km/h, automat radí krásne a občas ho preženiem v športovom režime s manuálnym radením.
Michal
Kolko ma najazdene dokopy km ? ceny nahradnych dielov, nejake poruchy ?
Juraj
Tiež vlastním IS250 a je to láska. Predtým som mal IS220d tiež to bol super pomocník nemôžem povedať nič zlé. Ale IS250 je ina liga. Stabilizačný sa da vypnut kombináciou stlačením ručnej a prevadzkovej brzdy 🙂 potom je to zabava:) video najst na YouTube ako ho vypnúť. Najviac sa mi páči na plynovy pedál, kde pri uplnom zatlačení ako keby má taku fázu, kde auto vystrelí ako šialené. S prevodovkou som mal mensi problém, boli vymenené dva solenodiy v ramci zaruky a všetko slape 🙂 autíčko je parádne až slúži 😉 vrelo odporúčam každému.