História spoločnosti Man siaha až do roku 1758, kedy začal železiarsky podnik „St Antony“ svoju prevádzku v Oberhausene, ako prvý podnik tažkého priemyslu v Porúrii. V roku 1808 sa tri podniky „St Antony“, „Gute Hoffnung“ a „Neue Essen“ spojili a vytrorili spoločný podník s názvom: Hüttengewerkschaft und Handlung, Oberhausen, ktorý sa neskôr premenoval na Gute Hoffnungshütte (GHH).
V roku 1840 nemecký inžinier Ludwig Sander založil v Ausburgu prvý podnik MAN „Sander’sche Maschinenfabrik“. Neskôr bola firma premenovaná na C.Reichenbach’sche Maschinenfabrik“, ktorá bola pomenovaná po významnom priekopníkovi tlačiarenských strojov Carl August Reichenbachovi. Neskôr sa opäť premenovala na „Maschinenfabrik Augsburg“.
V roku 1908 sa firmy Vereinigte Maschinenfabrik Augsburg a Maschinenbaugesellschaft Nürnberg AG, Augsburg spojili a vytvorli spoločný podnik Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG, Augsburg, alebo v skrátenej verzií MAN.
Riaditeľovi firmy Heinrichovi von Buz sa podaril husársky kúsok. Z pôvodného počtu 400 zamestnancov sa dopracoval až k úctyhodným 12 000 pracovníkov. Pôvodne sa firma zaoberala strojárstvom, výrobou a stavbou železných konštrukcií. Medzi najznámejšie stavby patria Wuppertaler Schwebebahn, veľkolepý železný most Großhesseloher Brücke v Mníchove a pod.
V roku 1921 bola firma prevzatá Gutehoffnungshütte für Actienverein Bergbau und Hüttenbetrieb, Sterkrade (GHH). Nakoľko bolo po prvej svetovej vojne a ekonomika Nemecka bola značne zničená, Man bol zoštátnený. Ekonomická situácia sa naďalej zhoršovala, čo spôsobilo prepustenie takmer polovice zo 14 000 zamestnancov. V dôsledku veľkej hospodárskej krízy trpel aj podnik. Jediným východiskovým bodom do budúcnosti bola výroba pre zbrojársky priemysel. Nakoľko Nemecko začalo zbrojiť, podstatná väčšina výroby končila v armáde. Dodávali sa hlavne vznetové motory do ponoriek Panzers a pod. Po vojne sa firma pretransformovala na civilnú výrobu strojov a vozidiel.
V roku 1986 sa firma presťahovala z Oberhausenu do Mníchova a získala nový názov MAN AG. V dnešnej dobe je firma jedným z vedúcich producentov strojov a dopravných zariadení vo svete. V roku 2008 firma zamestnávala 51 000 zamestnancov. Firma pôsobí v 120 krajinách sveta a obrat dosiahuje 15 miliard €.
O popularite tejto značky svedčia aj mnohé ocenenia ako napríklad Truck of the Year 2001, pre výrobnú radu TGA, Truck of the Year 2006, pre výrobnú radu TGL. Ako prvej firme sa podarilo získať 6 krát ocenenie Truck of the Year pre výrobný model TGL, čo sa zatiaľ nepodarilo žiadnej inej značke na svete.
V roku 2006 Man získal ocenenie BDI v kategórií pre ekologicky kompatibilné produkty od Federal Association of German Industry for the MAN PM-KAT®, používa sa EGR v Euro 4 motoroch (špeciálny katalizátor spĺňajúci normu Euro 4).
Spoločnosť Man má tieto divízie:
MAN Nutzfahrzeuge AG – zaoberá sa produkciou nákladných automobilov (61 % obratu skupiny), autobusov (14 %), motorov a súčastí (7 %) a servisom (18 %). Na celkovom obrate MAN AG sa podieľa asi z polovice. Väčšina až 88% obchodu sa uskutočňuje na európskych trhoch.
MAN B&W Diesel AG – vyrába dieselové motory pre lode, lokomotívy priemyslové stroje a elektrárne.
MAN Turbo AG – vyrába turbomotory a turbíny pre priemysel a energetiku.
MAN Ferrostaal AG- zaisťuje predovšetkým priemyslové služby, projektovania, dodávky a montáže oceľových konštrukcií. Divízia dosahuje zhruba 20 % celkového obratu MAN AG.
Už neexistujúca divízia MAN Ackerdiesel – v rokoch 1921 až 1963 sa zaoberala výrobou traktorov a poľnohospodárskej techniky.
Rozdelenie automobilov:
ľahké vozidlá – rada TGL, 6 až 12 ton,
stredne ťažké vozidlá – rada TGM a TGS, 12 až 18 ton,
ťažké vozidlá – rada TGA a TGX, do 50 ton,
veľmi ťažké vozidlá – až do 250 ton celkovej hmotnosti.
Firma sa zaoberá aj výrobou autobusov všetkých druhov v rôznych veľkostiach s rôznym vybavením. V roku 2001 spoločnosť MAN prevzala výrobu autobusov značky Neoplan.