Z hľadiska spoľahlivosti si vedie Mazda 2 veľmi dobre, samozrejmosťou je pravidelný a kvalitný servis. Len zriedka sa vyskytuje porucha centrálneho zamykania, či mechanického nastavovania spätných zrkadiel. Väčší pozor si treba dať na stav spojkovej lamely, ktorá býva nadmerne opotrebovaná. Za vinu možno považovať časté mestské jazdenie, ale aj absenciu v iných vozidlách bežnej opierky pre ľavú nohu, čo niektorí vodiči jazdiaci prevažne v mestských zápchach riešia nechávaním nohy čiastočne opretej o spojkový pedál. Proti korózii je karoséria ochránená dobre, horšie je na tom výfukové potrubie a to najmä zadná časť a jednotlivé spoje, ktoré sa pomerne komplikovane vymieňajú.
Pri benzínových motoroch sa môže vyskytnúť nepravidelný chod tzv. na “menej” valcov, vtedy štrajkuje s najväčšou pravdepodobnosťou niektorá zapaľovacia cievka alebo je nefunkčná lambda sonda. V prípade benzínových motorov sa odporúča častejšia kontrola stavu chladiacej kvapaliny, vodnú pumpu totiž často trápi netesnosť, čo v prípade zanedbania môže viesť až k prehriatiu motora. Pri motoroch 1,4 16V a 1,6 16V sa môže vyskytnúť pokles otáčok na voľnobehu. Príčinou môže byť zanesenie obtokového ventilu, či pomalšia reakcia servomotorčekov škrtiacej klapky. Ak nepomôže vyčistenie, treba výmenu motorčeka.
V prípade motora 1,4 MZR-CD si treba dať pozor na náhlu nemožnosť naštartovať studený a aj zohriaty motor. Vtedy sa jedná o poruchu solenoidového ventilu regulácie objemu na vysokotlakovom čerpadle nafty. Vozidlá s väčším množstvom kilometrov a motorom 1,4 MZR-CD môže trápiť aj opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník (vyššie vibrácie a hluk na voľnobehu), čo predstavuje pomerne drahú investíciu.
Pozor aj na výber prevodovky. Klasické manuálne sa vyznačujú veľmi dobrou spoľahlivosťou, podstatne horšie sú na tom vozidlá vybavené robotizovanou prevodovkou. Vďaka zložitosti je riziko porúch podstatne vyššie a taktiež životnosť je oproti klasickej prevodovke podstatne kratšia.
V prípade rozvodového remeňa je predpísaná výmena po 150 000 najazdených kilometroch alebo desiatich rokoch (čo nastane skôr, platí pre benzín aj diesel). Samotný remeň stojí cca 25 €. Odporúča sa meniť remeň aj s kladkou (cca 120 €). Pozor treba dať na správne uťahovacie momenty a vymeniť axiálnu skrutku. Benzínovým motorom je tiež nutné dopriať kvalitný olej normy ACEA A3/B3, SAE 5W-30 a dodržiavať intervaly výmeny (20 000 km alebo jeden rok).
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3925 x 1680 x 1530-1545 |
Rázvor (mm): | 2490 |
Batožinový priestor (l): | 267/1044 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 45 |