Mazda 626 predstavená v roku 1997 s interným označením GF bola v porovnaní dizajnom oproti svojej predchodkyni iba šedou myškou. Konštruktéri Mazdy tentoraz vsadili hlavne na komfort a spoľahlivosť. V kvalite im však nezaostávali ani použité motory, škoda, v začiatkoch chýbajúceho dieselu. Na dieselové motory si európsky motoristi museli chvíľku počkať.
V roku 1998 k sedanu a liftbacku pribudlo aj kombi. Zároveň bol predstavený aj nový preplňovaný vznetový motor 2.0 DiTD s priamym vstrekovaním paliva rotačným čerpadlom. Facelift a modernizácia prišla na rad v roku 2000. Súčasne došlo k navýšeniu výkonu pohonnej jednotky 1.8 16V na 74 kW. Táto úprava najslabšiemu agregátu veľmi prospela. V roku 2002 sa ukončila životná púť 626-tky a na trh prišiel nový model Mazda 6.
Interiér automobilu poteší ponukou vnútorného priestoru. Dostatok miesta majú aj cestujúci na zadných sedadlách a problém nebude ani s batožinovým priestorom. Palubná doska kopíruje zovňajšok. Nesklame aj kvalita použitých plastov ale farebné stvárnenie moc neohúri. Potešia pohodlné sedadlá. Mnoho ojazdených áut navyše zdobí bohatá výbava. Nie je problém zohnať auto so štvoricou airbagov, elektrickým ovládaním okien, centrálnym zamykaním, ABS a veľakrát aj s klimatizáciou. Jazda s Mazdou je zameraná na komfort. Pri bežnej jazde sa automobil chová predvídateľne, samozrejme nejde o vozidlo, ktorého doménou by bolo rýchle prechádzanie zákrut. Mäkké nastavenie podvozku dobre tlmí nerovnosti.
Zážihové motory charakterizuje kultivovaný prejav a priaznivá spotreba. Agregát 1.8 16V (66 kW), ale nemá sily na rozdávanie. Preto odporúčame hľadať jeho silnejšie prevedenie, ktoré sa ale ponúkalo až od faceliftu. Po dlhodobom používaní však vychádza 1.8 ako o niečo spoľahlivejšia ako živší dvojliter. Ten ale poteší citeľne väčším výkonom 85 kW a pritom pracuje s veľmi rozumnou spotrebou. V kombinovanej prevádzke tak môžete jazdiť za 7,2 litra. Motor 2.0 16V existuje aj s výkonom 100 kW, tu však treba počítať s vyššou spotrebou. Zážihové dvojlitre sa nezriedka stretávajú so zvýšenou spotrebou oleja. Ťažkosti im robia zapečené piestne krúžky.
Najslabším článkom v ponuke pohonných jednotiek je turbodiesel. Ten mal do roku 2000 výkon 66 a 74 kW. Potom zostalo v ponuke len jeho silnejšie prevedenie. O rok neskôr sa na trh dostal s ešte väčším výkonom 81 kW. Motor nesúci označenie 2.0 DiTD je vybavený priamym vstrekovaním paliva rotačným čerpadlom. Práve to býva zdrojom problémov a dôvodom nákladných opráv.
Čo sa týka poruchovosti vozidiel Mazda 626 model si vedie nadpriemerne dobre. Podľa štatistík nemeckej organizácie TÜV patrí Mazda 626 medzi nadpriemerne spoľahlivé automobily, ale aj napriek tomu trpí aj ona svojimi neduhmi. Známa je hlavne vôľa na prednej náprave, radenie môže mať vôle vzniknuté opotrebením, zvlnené brzdové kotúče, prípadne zatuhnutá parkovacia brzda. Nezriedka automobil zápasí s chybnými snímačmi ABS na zadnej náprave. Medzi ďalšie závady patrí ešte aj korózia výfuku. Celkovo možno Mazdu 626 napriek malým chybičkám krásy označiť za verne slúžiace a spoľahlivé auto.
História modelu
1997 – model predstavený verejnosti.
1998 – k verzií sedan a liftback pribudlo aj kombi. Nový vznetový motor 2.0 DiTD.
2000 – facelift a modernizácia, zvýšený výkon motora 1.8 16V na 74 kW.
2002 – ukončenie výroby. Nový model Mazda 6.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | päťdverový hatchback | štvordverový sedan | päťdverové kombi |
---|---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): |
4590 x 1710 x 1430
|
#colspan# | 4590-4675 x 1710-1957 x 1430-1515 |
Rázvor (mm): |
2610
|
#colspan# | 2610, 2670 |
Batožinový priestor (l): | – | 502 | 502, 518 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# | #colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
64
|
#colspan# | #colspan# |
Prednosti a nedostatky
objemný kufor |
slabá antikorózna ochrana |
nosnosť |
hlučnejšie turbodiesely |
komfortný podvozok |
celkovo nevýrazný design |
úsporné zážihové motory |
nižšia spoľahlivosť dieselov |
Najčastejšie poruchy
vôľa na prednej náprave |
zvlnené brzdové kotúče |
zatuhnutá parkovacia brzda |
chybné snímače ABS na zadnej náprave |
korózia výfuku |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1.8 16V (74 kW), Živý a spoľahlivý motor so slušnou spotrebou. |
2.0 DiTD (66 kW). Nedostatočný výkon a problémy s rotačným čerpadlom. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.8 | 1840 ccm | FPY3 | 66 kW |
1.8 | 1840 ccm | FP9A,FP | 74 kW |
2.0 | 1991 ccm | FS | 85 kW |
2.0 | 1991 ccm | FS2C | 100 kW |
2.0 H.P. | 1991 ccm | FS2C | 100 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 DI TD | 1998 ccm | RF3F | 66 kW |
2.0 DITD | 1998 ccm | RF3F | 66 kW |
2.0 Turbo DI | 1998 ccm | RF4F | 74 kW |
14 komentárov
harry
mam mazdu 626 GF 97.A SOM VELMI SPOKOJNY JE SPOLAHLIVA SPOTREBA JE DOBRA PROSTE NEDAM NA NU DOPUSTIT SUPER AUTO,
Pallo
Mám mazdu 626 GF GT 100KW ´97…každodenná jazda bez problémov, nadmerná spokojnosť 🙂
Peter
Mazdu 626 motor 1,8 16V mám už nejaký ten rok. Som s ňou veľmi spokojný, hlavne čo sa týka jazdných vlastností, pohodlia a spotreby. Tá sa pohybuje 6-7,5 l. Má aj sušný pristor v kufri a hlavne aj po tolkých rokoch vyzerá veľmi dobre.
Tom
Mam mazdu 626 wagon turbodiesel 2001, motorickymi, jazdnymi vlastnostami a komfortom nema konkurenta, som s nou nadmieru spokojny, a myslim ze asi uz nebudem mat v zivote take vynikajuce auto ako je tato mazda, odporucam kazdemu kupujucemu hladat si prave taketo auticko, odmenou bude vasa spokojnost
Zajo
Chalani ja mam tak isto 626 Wagon 1.8 16v 1997. A čo sa týka spoľahlivosti môžem len potvrdiť vaše pripomienky je fakt skvelá len jedno ma štve že neskutočne hrdzaveje. Spotreba sa my pohybuje asi od 6.5l-7.0 litra. Inak Je veľmi priestranná.
Milan
Pri motore 2i vysoká spotreba oleja a dymy ako z komina.Nabehanych 300 000km.
Martin
Mam 626 GF 2.0 16V 85kw a tiez som mal problemy so spalovanim oleja. Pri studenom starte nieco spalila, ako sa motor zohrial prestala dymiet a pri kazdodennom jazdeni trebalo doliat liter oleja asi po dvoch tyzdnoch. Sposobovali to zapecene stieracie kruzky ale ked uz bol motor rozobraty tak sa vymenili aj gufera ventilov. Kvoli nim tiez moze motor spalovat olej a vo vacsine pripadov to sposobuju tieto gufera.
Igor
Zdravim!
Mam Mazdu 626 GF, 2.0 85kw, rocnik 97. Spokojnost pokial ide o jazdne vlastnosti, proste super auto hlavne na dlhe trasy, nedam dopustit. Problem ale je so spotrebou oleja. Zerie mi to 5 litrov na 10000 km, co je 0,5 l na 1000 km. A to uz je fakt dost…Skusim vymenit tie gufera ventilov, ak to nepomoze, uz naozaj neviem… Nerad by som sa svojej Mazdy vzdal…
Tom
No mne tiež žerie olej, ale jazdím dosť často po diaľnici a mám ťažkú nohu na plyn, na 15 000 km dolievam 2 litre, myslím že pri vyšších rýchlostiach každý motor žerie olej a obzvlášť naftový, ale predtým čo som mal benzínovú 1,8 66kw, tá mi to nerobila, tam som olej takmer nedolieval
Mat
Dobrý deň všetkým. Chcem sa spýtať tých, ktorý majú 626 benzín na diaľničnú spotrebu (130-140) a tiež koľko otáčok motor točí pri tejto rýchlosti. Ďakujem
Štefan
točí okolo 3200-3300 otáčok, spotreba myslím ukazoval PC okolo 7.5l pri 130ke. 1.8 🙂
Štefan
Chorvátsko a späť spotreba 7l/100km 🙂 Rakúsko/Maďarsko okresky, Chorvátsko dialnica
Peter
Zdravím Mazdu staršiu nekupovať strašne to hnije robím auta ale 10 ročná felda tak nehnije ako 6 ročná mazda.Nedoporučujem vôbec. Radšej Nemca alebo Škodu.
Pallo
Mam m626 GF 2.0 HP 100kw 1997. Citam, ze tu mate viaceri problem so spotrebou oleja, rovnaky problem som mal aj ja, boli poskodene stieracie kruzky, co bolo sposobene prehriatim motora alebo vekom stvrdli, olej ubudal pri studenom starte, po zohriati akoby vsetko ok. Po vymene kruzkov (je tomu 3 roky) od vymeny do vymeny nezoberie ani kvapku oleja. Co sa tyka hrdze, najskor lemy zadnych blatnikov, potom prahy, lemy som opravil, prahy vymenil. Ostatne podvozkove casti su na 16 rocne auto vo vybornom stave. Takze ten, kto z vas ma toto auto rad, urcite sa oplati zbavit sa tej hrdze. Moja mazdicka je teraz ako nova 🙂 Vsetko ostatne je povodne, vsetko funguje tak ako ma od novoty, toto auto je urcite jedno z technicky najodolnejsich. Motor je velmi tichy a usporny, na hodne zivy motor vynikajuca spotreba 6,5 – 7,2L. Na 58L najazdim minimalne 700km (v zime), maximalne 900km (v lete). Najazdene 250000km a urcite mam este mnoho km pred sebou 🙂