V sedemdesiatych rokoch boli ľahké športové vozidlá veľmi populárne a v osemdesiatych rokoch sa na tento úspech pokúsila nadviazať Mazda so svojim roadsterom. S použitím najmodernejších technológií uviedli vo februári 1989 na trh Mazdu MX-5.
Toto vozidlo sa stalo dlhodobo obľúbeným u zákazníkov a v máji roku 2000 sa ho predalo 500 000 kusov. Vtedy Mazda zažiadala o zápis do Guinnesovej knihy rekordov po prvý krát. Mazda MX-5 bola „najpredávanejší dvojmiestny športový automobil“. K aktualizácií rekordu došlo ešte dvakrát, keď výroba prekročila 700 000 a 800 000 kusov.
Presne 4. februára 2011 sa v japonskej továrni vyrobil 900 000-ci kus Mazdy MX-5. Toto vozidlo, ktoré má na bočnej strane a prednej kapote veľký ďakovný nápis „900,000 Thank You!!“, poputuje k šťastnému majiteľovi do Nemecka. Aj tentokrát Mazda zažiadala o aktualizáciu rekordu.
Seita Kanai, výkonný vedúci v spoločnosti Mazda, povedal: „V spoločnosti Mazda sa budeme usilovať o ďaľšie zdokonaľovanie modelu MX-5. Chceme ešte viac zušľachtiť jeho zábavný charakter a tiež zlepšiť jeho enviromentálne a bezpečnostné vlastnosti. Aj v nasledujúcich rokoch budeme model MX-5, spolu s lojálnou základňou fanúšikov, naďalej s láskou vnímať ako symbol značky Mazda.„
Treba si pripomenúť, že MX-5 je najdlhšie používané modelové označenie v portfóliu automobilky Mazda. Pre zaujímavosť, Euro NCAP naposledy testoval Mazdu MX-5 z roku 2002. Podľa noriem platných pre rok 2009 obstála v kategórií „ochrana dospelých cestujúcich“ na 4 hviezdičky. K chodcom už taká milá nebola a dostala len jednu hviezdičku.