Z pohľadu spoľahlivosti možno zaradiť Mercedes Benz triedy A k priemeru. Z elektrickej výbavy môže občas pohnevať centrálne zamykanie-poistný mechanizmus, resp. otváranie veka kufra, elektrické otváranie okien, automatické stieranie či ukazovateľ nízkej hladiny paliva. Prekontrolovať treba aj správne fungovanie predného aj zadného ostrekovača, ktoré občas nefunguje a je potreba vymeniť-vyčistiť trysku. Ak vozidlo nemá náhradný druhý kľúč, vedzte, že naprogramovanie a kúpa originál druhého kľúča je dosť drahá (cca 200-300 €). Oplatí sa prekontrolovať aj funkčnosť klimatizácie a tiež pozor na nadmernú hlučnosť-hrčanie pri plnom výkone šíriace sa od motora. Ak je vozidlo vybavené otváracou presklenou strechou, nezriedka sa stane, že mechanizmus je zaseknutý z dôvodu zanedbania pravidelného servisu-premazania. Nezriedka sa tiež vyskytne hrdza na vnútornej spodnej hrane dverí pod tesnením, podbehov kolies a tiež spodnej hrane batožinového priestoru, najmä v ročníkoch 2005/2006.
Naše cesty dávajú Áčku dosť zabrať, preto sa nezriedka vyskytujú vôle najmä v silentblokoch zavesenia kolies, čo prezradia búchavé zvuky či zhoršenie jazdných vlastností (plávanie). Taktiež treba venovať pozornosť stavu tlmičov a brzdám, ktoré neoplývajú príliš dlhou životnosťou, obzvlášť pri svižnom jazdení.
V prípade ak sa naskytne na predaj vozidlo vybavené automatickou prevodovkou CVT-Autotronic, odporúča sa poriadne funkčnosť prevodovky preskúšať. Tento typ prevodovky už z princípu nevykazuje takú dlhú životnosť ako klasická manuálna prevodovka a neraz už po 100 000 km vyžaduje servisný zásah-výmenu hydraulických ventilov. Naviac sa občas vyskytli problémy aj elektronického charakteru, čo niekedy vyriešilo preprogramovanie novým softvérom. Pozor si teda treba dať na šklbanie pri zrýchľovaní alebo na rôzne nepatričné pazvuky-kvílenie, chrčanie. Oprava-výmena totiž býva dosť nákladná. Hlavne v prípade dieselových motorizácii v kombinácii s manuálnou prevodovkou, s ktorými sa často jazdí po meste, môže zatuhnúť spojkový mechanizmus, konkrétne prvý stupeň a spiatočka idú veľmi z tuha. Je to spôsobené nedostatočným premazaním predlohového hriadeľa. Náprava je však veľmi prácna z dôvodu demontáže motora aj prevodovky. Taktiež mestská jazda dáva zabrať spojke (pri všetkých motorizáciach) a preto ak spojka zaberá tesne pred koncom dráhy spojkového pedálu, blíži sa jej koniec.
V prípade benzínových motorizácii môže občas zlyhať zapaľovacia cievka a veľmi zriedka aj samotný vstrekovač-nepravidelný chod motora. Zriedka môže pri benzínových verziách pohnevať aj palivové čerpadlo, ak je nefunkčné vozidlo nejde naštartovať. Turbodiesely môžu pri väčšom kilometrovom prebehu trápiť chybné-opotrebované vstrekovače (motor má nepravidelný chod, či nerovnomerne ťahá, poprípade nadmerne dymí), vyskytujú sa aj problémy s filtrami pevných častíc, ak je nimi vozidlo vybavené, čo sa najviac týka vozidiel individuálne dovezených zo zahraničia. Ak je takýmto filtrom vozidlo vybavené, musí kontrolka DPF filtra zhasnúť pár sekúnd po zapnutom zapaľovaní. Vozidlá s DPF filtrom nie sú vhodné na krátke trasy do mesta, na správnu regeneráciu filtra je potreba cca 5-10 min jazdy pri okolo 2500 ot/min. V opačnom prípade hrozí upchatie filtra a padnutie motora do núdzového režimu. Vtedy pomôže len odborný zásah v servise.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback |
---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3838-3883 x 1764 x 1593-1595 |
Rázvor (mm): | 2568 |
Batožinový priestor (l): | 435/1995 |
Pohon: | predné kolesá |
Objem palivovej nádrže (l): | 54 |