Interiér
Interiér pôsobí dizajnovo vyvážene, taktiež dielenské spracovanie je na vysokej úrovni, teda až na prvé modely, ktorých kvalita dielenského spracovania nebola vždy špičková a interiérom sa občas šírili nepríjemné pazvuky, najmä pri prejazde nerovností. Taktiež povrchová úprava niektorých plastov v základných modeloch pred modernizáciou nemusí vyhovovať každému.
Podobne aj čalúnenie luxusnejších verzií, kde sa nachádza kombinácia svetlej kože, látky a plastu, ktoré je síce na pohľad efektné, no z hľadiska používania dosť nepraktické.
Všetky dôležité ovládače sú prehľadne umiestnené a z miesta vodiča dobre dostupné. Ručná brzda ako už je v Mercedesoch zvykom je ovládaná malým pedálom v ľavej časti pedálovej oblasti a tiahlom pre odistenie parkovacej brzdy vľavo pod volantom.
Miesta na sedenie je vzhľadom na veľkosť vozidla trocha poskromne. Vpredu je ho na prvý pohľad dostatok, urastenejších pasažierov však môže obmedzovať masívny stredový tunel, rovnako vzadu je pre urastenejších pasažierov miesta poskromnejšie, hlavne čo sa týka priestoru na nohy. Miesto v strede je skôr núdzové, hlavne pre tvarovanie sedadla a priestor na sedenie výrazne obmedzuje mohutný stredový tunel.
Samotné sedadlá sú veľmi komfortné, majú dostatočné rozmery a solídne podržia telo aj pri svižnejšom jazdení. Zvláštna je len kombinácia elektrického a manuálneho nastavenia sedadla, kedy pohyb vpred-vzad je nutné vykonať mechanicky, výšku a sklon operadla sedadla možno nastaviť pre zmenu elektricky, pričom prístup k ovládaču je trocha stiesnený.
Sedan disponuje objemom kufra 455 litrov, ktorý je možné zväčšiť sklopením zadných sedadiel. Kombi disponuje 474 litrami, pričom po sklopení zadných sedadiel objem narastie na 1374 litrov a Sport kupé má kufor s objemom 310 litrov.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Jazdné vlastnosti C-čka II. generácie sa oproti tej predchádzajúcej citeľne vylepšili a doprajú vodičovi aj trocha športových emócií. Pri ostrejšej jazde však na svojho konkurenta z Mníchova predsa len citeľne stráca. Nepoteší ani väčší náklon karosérie v zákrutách.
Po modernizácii sa jazdné vlastnosti C-čka zlepšili, hlavne čo sa týka jazdnej istoty pri rýchlej jazde. Vozidlo sa v zákrutách menej nakláňa a disponuje lepším držaním jazdnej stopy, a to všetko pri veľmi dobrom komforte pruženia. Verzia Sport kupé ma pruženie oproti tej sériovej citeľne tuhšie, čo sa odzrkadľuje zhoršeným komfortom najmä pri prejazde nerovností.
Po konštrukčnej stránke sa vpredu nachádza zavesenie typu McPherson, ktoré nahradilo lichobežníkovú nápravu predchádzajúcej generácie. Na rozdiel od bežného jednoduchého závesu C-čko používa dvojicu spodných priečnych ramien, pričom každé rameno má svoj vlastný čap, ktorý možno v prípade opotrebovania meniť samostatne.
Zadná viacprvková náprava vychádza z prvej generácie, pričom sú hlavné komponenty vyhotovené z ľahkej hliníkovej zliatiny.
Odolnosť zadnej nápravy je na veľmi dobre úrovni, to isté sa však nedá povedať o prednom závese. Tam v prvých ročníkoch hnevali pryžo-kvapalinové silentbloky uchytenia priečneho ramena, ktoré sa pomerne rýchlo opotrebovali a pri prejazde nerovností spôsobovali hlasné klepanie. Postupne boli väčšinou v záruke menené za klasické gumové.
Ďalšou slabinou prednej nápravy je stabilizátor, resp. jeho uloženie, ktoré sa pomerne rýchlo opotrebuje a tiež spôsobuje klepanie pri prejazde nerovností.
Benzínové motory
Prednosti a nedostatky
dizajn |
vzhľadom na veľkosť vozidla len priemerná priestrannosť, obzvlášť na zadných sedadlách |
komfortné jazdné vlastnosti (mimo kupé) |
väčšie množstvo porúch prvých ročníkov |
veľký výber motorizácií |
vyššie ceny niektorých náhradných dielov |
kvalita spracovania (najmä po facelifte) |
obmedzená trakcia v zimnom období (okrem verzií 4Matic) |
dobre tvarovaný a dostatočne objemný kufor |
Najčastejšie poruchy
nereagujúca dvojzónová klimatizácia na zmenu teploty - prasknutá ovládacia klapka (začiatok výroby) |
chybné spony predných bezpečnostných pásov (2003-2004) |
štrajkujúca elektronika - falošné chybové hlásenia ESP, BAS, ručná brzda (prvé ročníky) |
problémy so spínacou skrinkou (prvé ročníky) |
nepresný palivomer (prvé ročníky) |
korózia - lemy blatníkov a spodné hrany dverí (prvé ročníky) |
znečistené otvory pre odtok vody pod čelným sklom - korózia okolo predného okna - prenikanie vody do elektroinštalácie |
nadmerné vôle v zavesení prednej nápravy - búchavo klepavé zvuky |
opotrebované horné uloženia predných tlmičov a vôle v zadnej náprave (väčší km nábeh) |
chybný snímač hmotnosti vzduchu - menší výkon a vyššia spotreba (väčší km nábeh, častejšie staršie benzínové motory) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok - nemožnosť naštartovať (CDI) |
zriedka opotrebované turbodúchadlo |
problematický rozvodový mechanizmus (benzínové štvorvalce a šesťvalce radu M271 a M272) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora alebo porucha odvetrávania kľukovej skrine (väčší km nábeh, zriedka aj nadmerné opotrebovanie motora resp. piestnych krúžkov) |
presakovanie nafty pod snímačom tlaku v zásobníku - zlé tesnenie, nadmerne opotrebované/tečúce vysokotlakové čerpadlá (vysoký nájazd, CDI) |
prasknutá hadica turba (CDI, väčší km. nábeh) |
podfukujúce vstrekovače-hromadenie karbónu (CDI, vysoký km nábeh, resp. neodborná montáž vstrekovačov) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
problémy s DPF filtrom - vyššia dymivosť najmä pri regenerácii, slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (platí o verziách vybavených DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, CDI, zriedkavejšie aj benzínové motory) |
opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník - nadmerné vibrácie, hluk pri akcelerácii či trhavý rozjazd (CDI, väčší km nábeh) |
opotrebovaná synchronizácia a vyskakovanie rýchlostných stupňov šesťstupňovej manuálnej prevodovky (prvé ročníky) |
úniky prevodového oleja (častejšie päťstupňové automatické prevodovky pri väčšom km nábehu-riziko nadmerného opotrebovania) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (automatické prevodovky, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
C220 CDI. Zle si nevedú ani štvorvalcové CDI motory, ktorých je dostatok na výber, vozidlu poskytujú slušnú dynamiku a vyznačujú sa solídnou spotrebou paliva. C270 CDI, C320 CDI. Suverénna dynamika obzvlášť v prípade šesťvalca, solídna spotreba a spoľahlivosť. Menšou nevýhodou je iba ťažší predok, a tak vozidlá s týmito motormi ocenia najmä diaľniční stíhači. |
Benzínové šesťvalce radu M272, preplňované štvorvalce M271. Poskytujú síce slušnú dynamiku, vyznačujú sa taktiež kultivovaným chodom (najmä šesťvalce), problémom sú však chúlostivé rozvody. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
C 160 Kompressor (203.730) | 1796 ccm | M 271.921 | 90 kW |
C 180 Kompressor (203.046) | 1796 ccm | M 271.946 | 105 kW |
C 180 Kompressor (203.246) | 1796 ccm | M 271.946 | 105 kW |
C 180 Kompressor (203.746) | 1796 ccm | M 271.946 | 105 kW |
C 200 CGI Kompressor (203.043) | 1796 ccm | M 271.942 | 125 kW |
C 200 CGI Kompressor (203.243) | 1796 ccm | M 271.942 | 125 kW |
C 200 CGI Kompressor (203.743) | 1796 ccm | M 271.942 | 125 kW |
C 200 Kompressor (203.042) | 1796 ccm | M 271.940 | 120 kW |
C 200 Kompressor (203.242) | 1796 ccm | M 271.940 | 120 kW |
C 200 Kompressor (203.742) | 1796 ccm | M 271.940 | 120 kW |
C 230 Kompressor (203.040) | 1796 ccm | M 271.948 | 141 kW |
C 230 Kompressor (203.240) | 1796 ccm | M 271.948 | 141 kW |
C 230 Kompressor (203.740) | 1796 ccm | M 271.948 | 141 kW |
C 180 (203.035) | 1998 ccm | M 111.951 | 95 kW |
C 180 (203.235) | 1998 ccm | M 111.951 | 95 kW |
C 180 (203.735) | 1998 ccm | M 111.951 | 95 kW |
C 200 Kompressor (203.045) | 1998 ccm | M 111.955 | 120 kW |
C 200 Kompressor (203.245) | 1998 ccm | M 111.955 | 120 kW |
C 200 Kompressor (203.745) | 1998 ccm | M 111.955 | 120 kW |
C 230 Kompressor (203.747) | 2295 ccm | M 111.981 | 145 kW |
C 230 (203.052) | 2496 ccm | M 272.920 | 150 kW |
C 230 (203.252) | 2496 ccm | M 272.920 | 150 kW |
C 230 (203.752) | 2496 ccm | M 272.920 | 150 kW |
C 240 (203.061) | 2597 ccm | M 112.912 | 125 kW |
C 240 (203.261, 203.061) | 2597 ccm | M 112.912 | 125 kW |
C 240 4-matic (203.081, 203.281) | 2597 ccm | M 112.916 | 125 kW |
C 240 4-matic (203.281, 203.081) | 2597 ccm | M 112.916 | 125 kW |
C 280 (203.054) | 2996 ccm | M 272.940 | 170 kW |
C 280 (203.254) | 2996 ccm | M 272.940 | 170 kW |
C 280 4-matic (203.092) | 2996 ccm | M 272.941 | 170 kW |
C 280 4-matic (203.292) | 2996 ccm | M 272.941 | 170 kW |
C 32 AMG Kompressor (203.065) | 3199 ccm | M 112.961 | 260 kW |
C 32 AMG Kompressor (203.265) | 3199 ccm | M 112.961 | 260 kW |
C 32 AMG Kompressor (203.765) | 3199 ccm | M 112.961 | 260 kW |
C 320 (203.064, 203.264, 203.764) | 3199 ccm | M 112.946 | 160 kW |
C 320 (203.264, 203.064, 203.764) | 3199 ccm | M 112.946 | 160 kW |
C 320 (203.764, 203.264, 203.064) | 3199 ccm | M 112.946 | 160 kW |
C 320 4-matic (203.084, 203.284) | 3199 ccm | M 112.953 | 160 kW |
C 320 4-matic (203.284, 203.084) | 3199 ccm | M 112.953 | 160 kW |
C 350 (203.056) | 3498 ccm | M 272.960 | 200 kW |
C 350 (203.256) | 3498 ccm | M 272.960 | 200 kW |
C 350 (203.756) | 3498 ccm | M 272.960 | 200 kW |
C 350 4-matic (203.087) | 3498 ccm | M 272.960,M 272.970 | 200 kW |
C 350 4-matic (203.287) | 3498 ccm | M 272.970 | 200 kW |
C 55 AMG (203.076) | 5439 ccm | M 113.988 | 270 kW |
C 55 AMG (203.276) | 5439 ccm | M 113.988 | 270 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
C 200 CDI | 2148 ccm | OM 646.962 | 75 kW |
C 200 CDI (203.004) | 2148 ccm | OM 611.962 | 85 kW |
C 200 CDI (203.007) | 2148 ccm | OM 646.962 | 90 kW |
C 200 CDI (203.204) | 2148 ccm | OM 611.962 | 85 kW |
C 200 CDI (203.204, 203.207) | 2148 ccm | OM 611.962,OM 646.962 | 75 kW |
C 200 CDI (203.207) | 2148 ccm | OM 646.962 | 90 kW |
C 200 CDI (203.707) | 2148 ccm | OM 646.962 | 90 kW |
C 220 CDI (203.006) | 2148 ccm | OM 611.962 | 100 kW |
C 220 CDI (203.006) | 2148 ccm | OM 611.962 | 105 kW |
C 220 CDI (203.008) | 2148 ccm | OM 646.963 | 110 kW |
C 220 CDI (203.206) | 2148 ccm | OM 611.962 | 105 kW |
C 220 CDI (203.208) | 2148 ccm | OM 646.963 | 110 kW |
C 220 CDI (203.706) | 2148 ccm | OM 611.962 | 105 kW |
C 220 CDI (203.708) | 2148 ccm | OM 646.963 | 110 kW |
C 220 CDI (203.208) | 2149 ccm | OM 646.963 | 100 kW |
C 270 CDI (203.016) | 2685 ccm | OM 612.962 | 125 kW |
C 270 CDI (203.216) | 2685 ccm | OM 612.962 | 125 kW |
C 30 CDI AMG (203.018) | 2950 ccm | OM 612.990 | 170 kW |
C 30 CDI AMG (203.218) | 2950 ccm | OM 612.990 | 170 kW |
C 30 CDI AMG (203.718) | 2950 ccm | OM 612.990 | 170 kW |
C 320 CDI (203.020) | 2987 ccm | OM 642.910 | 165 kW |
C 320 CDI (203.220) | 2987 ccm | OM 642.910 | 165 kW |
10 komentárov
MisoWRC
Dnes som ho kúpil, uvidíme aky budem spokojný…
Mišo
a co model C350 4matic???
BAXO
Dakujem za asi jedinú recenziu W203 na CZ a SK weboch.
Marek
Včera so si kúpil C 180 dúfam že vydrží veľa.
zdenek
Chem kupit zene 180 benzin zhruba aku tam mas spotrebu ?
ja
kom 7.9 l
Michal
Neskutočné auto hlavne po facelifte, tých zmien čo robí MB je oveľa – viac ako sa tu napísalo.
Aj základný model C200 cdi stačí, ak je v poriadku motoricky a hlavne sú to autá s dlhou životnosťou (viď taxikárske ečka 200cdi).
Skúste si presadnúť napr do Octavie II, ten rozdiel v komforte pérovania, resp. hluku od kolies je markantný.
Kelo
Ako sú na tom benzínové verzia M 111, M 112
Máte niekto skúsenosti oproti M 272 ??
Boris
Osobne vlastním už piaty rok C220Cdi 110kw Sport Edition Plus (paket AMG). Doteraz som mal možnosť vyskúšať rôzne autá, rôznych značiek a môžem Mercedes za ich 203ku len pochváliť!!! Výborná ergonómia, odpruženie, odhlučnenie, riadenie, dobrý motor s prevodovkou, perfektne prístupné filtre a aj iné komponenty pri bežnom servise(iný výrobcovia by sa ešte teraz mali čo učiť). Najazdené cez 250.000km, veľa „vecí“ je ešte pôvodných a auto stále šlape ako hodinky. STK a EK stále prechádzam bez problémov (samozrejme sa príkladne o auto starám). Nedal by som ho z ruky…
Ssonne4
Ahoj, aky to je rocnik? Chcel by som kupit 200CDI r.v.2002 a stale vaham. Vlastne to ma rovnaky motor ako 220CDI. Takze, ak se pravidelne udrzuje v pohode auto?