Nárazovým testom Euro NCAP prešiel Mercedes-Benz triedy C v roku 2007. Za ochranu posádky pri náraze získal päť hviezdičiek z piatich (36 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v autosedačkách dostal tri hviezdičky z piatich (32 bodov) a ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola hodnotená dvoma hviezdičkami zo štyroch (11 bodov). Za pozornosť stojí aj rozsiahlejšia bezpečnostná výbava, ktorá dostala až 10 nových systémov. Attention Assist je systém upozorňuje vodiča pri strate pozornosti spôsobenej únavou. Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist, zase pribrzdením kolies korigujú smer jazdy auta, aby sa predišlo kolízii s vozidlami v mŕtvom uhle, resp. zabránili neúmyselnému opustenie jazdného pruhu. Adaptive Highbeam Assist eliminuje rozdiel medzi stretávacími a diaľkovými svetlami, inými slovami rozsah osvetlenej plochy v prípade bi-xenónových svetlometov mení dynamicky podľa svetelných podmienok. Za zmienku stojí aj nová verzia adaptívneho tempomatu – Distronic Plus, detekcia značiek s rýchlostným obmedzením Speed Limit Assist alebo Pre-Safe Brake.
Interiér
Interiér C-čka pôsobí do faceliftu trocha stroho a niektorí znalci značky mu vyčítajú aj trocha lacnejšie prevedenie niektorých detailov. Modernizované C-čko dostalo v roku 2011 výrazne prepracovaný interiér, ktorý pôsobí citeľne luxusnejším dojmom. Ergonómia je aj v merítkach prémiovej triedy na veľmi slušnej úrovni a najmä značke verní motoristi sa budú v C-čku cítiť ako doma. Nováčikovia značky si ale budú musieť trochu zvykať na parkovaciu brzdu ovládanú malým pedálom úplne vľavo, samostatnú páčku tempomatu vľavo hore za volantom a združený ovládač vľavo dole obsahujúci ovládanie blinkrov a stierača. Na prvý pohľad nezvyklé, ale po pár dňoch úplna samozrejmosť.
Tradične na veľmi dobrej úrovni je čalúnenie a tvarovanie sedadiel, ktoré poskytnú skvelý komfort sedenia aj pri veľmi dlhom cestovaní. V prípade športových paketov poteší aj výrazná bočná opora tela, ktorá je pri štandartných sedadlách menej výrazná. Pochvalu si predné sedadlá zaslúžia aj za rozsah pozdĺžneho/výškového nastavenia či nastavenia optimálnej tuhosti bedrovej opierky chrbta. Miesta na sedenie je vpredu dostatok aj pre nadštandartne urastených motoristov. Vzadu je priestor pre posádku o niečo skromnejší, ale pokiaľ nebudú vpredu sedieť dvojmetrový dlháni so sedadlom posunutým celkom vzadu, nájdu si dostatok miesta dvaja aj urastenejší cestujúci. Najmenej pohodlne sa odvezie cestujúci vzadu uprostred, ktorému nohy obmedzuje mohutný stredový tunel a samotné sedenie zase tvarovanie sedáku a operadla. Miesto vzadu uprostred je tak vhodné len na kratšie cesty a pre osoby menšieho vzrastu.
Z pohľadu prepravy batožiny si C-čko nevedie zle, aj keď jaskyňu z Octavie či Superbu nečakajte. Sedan odvezie náklad s objemom 475 litrov, kombi dokáže prepraviť 485 l a po sklopení zadných sedadiel až 1500 litrov batožiny. Výhodou kombíku je nízka nakladacia hrana a veľký vstupný otvor vhodný na prepravu aj rozmernejšej batožiny. V prípade verzie kupé je objem kufra solídnych 450 litrov.
Jazdné vlastnosti a podvozok
Podvozok C-čka ponúka veľmi vyváženú porciu cestovného komfortu a jazdnej istoty, obzvlášť v spojení so štvorvalcovými motoromi. S ťažšími šesťvalcami (najmä dieslovými) je už jazda o trocha ťažkopádnejšia a po nerovnostiach aj menej plavná, stále však s prehľadom spĺňa vysoký štandart prémiovej triedy. Podstatne menej komfortu poskytujú verzie s príplatkovým AMG paketom, ktoré okrem zníženého a tuhšieho podvozku obsahujú aj veľké 18 či 19″ kolesá. Jazda po menej kvalitných vozovkách je podstatne viac ubúchaná, v rýchlejšie prechádzanej zákrute sa môže vyskytnúť aj nepríjemne odskakovanie kolies a spomenúť treba aj kratšiu životnosť podvozkových komponentov oproti štandartnému prevedeniu. Na druhej strane, takýto tvrdší podvozok spolu so športovo naladeným parametrickým riadením dokáže potešiť nejedného svižnejšie jazdiaceho motoristu. Vzhľadom na kvalitu našej cestnej siete a tiež z pohľadu zamerania vozidla sa ako ideál javí použitie štandartného podvozku so 16 resp. 17″ kolesami.
Bežné riadenie je naladené skôr komfortne s menšou strmosťou a citlivosťou okolo stredovej polohy, športovejšie riadenie (AMG paket) je podstatne citlivejšie a poteší aj slušná spätná väzba o dianí predných kolies na ceste.
Mercedes C sa vyskytuje aj s pohonom oboch náprav, ktorý nesie názov 4Matic. O rozdelenie krútiaceho momentu medzi obe nápravy sa stará viaclamelová spojka vo vnútri medzinápravového diferenciálu. Štandartne je rozdelenie krútiaceho momentu motora nastavené v pomere 45:55 v prospech zadnej nápravy. 4Matic je vhodný najmä pre vodičov, ktorý častejšie jazdia po cestách s nižšou adhéziou (sneh a podobne), kedy je trakcia zadnej nápravy do značnej miery obmedzená.
Prednosti a nedostatky
dizajn vozidla a image značky |
hrubší chod dieselových štvorvalcov - viac pri motoroch pred modernizáciou |
kvalitné dielenské spracovanie a použité materiály - viac po modernizácii |
horší komfort pruženia príplatkových športových podvozkov |
často bohatá výbava |
častý výskyt naoko zachovalých vozidiel s veľkým km nábehom (služobné vozidlá) |
dobré jazdné vlastnosti a komfortne naladený podvozok bežných verzií |
drahší servis a originál náhradné diely |
spoľahlivosť a prevádzkové vlastnosti pohonu oboch náprav 4Matic |
systém pohonu oboch náprav 4Matic dostupný len s automatom |
veľký výber verzií a motorov |
kratšia životnosť rozvodového mechanizmu benzínových šesťvalcov M272 |
solídna kvalita a pri dobrej údržbe aj spoľahlivosť vozidla |
Najčastejšie poruchy
občas nefunkčné sklápanie bočných zrkadiel, elektrický pojazd pr. sedadiel |
korózia na zadnom držiaku otvárania kufra - malé bublinky na laku (prvé ročníky) |
nemetalické laky náchylnejšie na mechanické poškodenie (hlavne od odskakujúcich kamienkov) |
občas prenikanie vlhkosti do svetlometov |
modro-fialový jas xenónových výbojok - skorý koniec výbojky, slabnúci jas vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
vŕzgajúci otvárací mechanizmus zadného veka - poriadne namazanie na správnom mieste |
výpadky koncových svetiel - nedoliehajúce konektory žiaroviek |
občas nedoliehajúce tesnenie bočných okien -zvýšený aerodynamický hluk, problematické zatváranie |
občas poškodené čalúnenie látka/koža |
občas opotrebovaný otočný ovládač systému Comand - posuv v menu nie je plynulý |
občas problémy s funkčnosťou parkovacej brzdy |
nadmerné vôle v zavesení kolies (väčší km nábeh, kratšia životnosť v prípade športových podvozkov a veľkých 18 resp. 19" kolies) |
zriedka prasknutá vinutá pružina odpruženia - prejavuje sa poklesom konkrétnej časti vozidla resp klopavým zvukom pri prejazde nerovností |
problematický rozvodový mechanizmus (C 230, C 280, C 300, C 350 - M272) |
občas nefunkčný merač hmotnosti vzduchu - slabší ťah (väčší km. nábeh, častejšie diesel) |
problémy s piezo vstrekovačmi - slabšia akcelerácia, resp. prejdenie motora do núdzového režimu (motory C 220 CDI a častejšie C 250 CDI radu OM 651- vo väčšine prípadov vyriešené v záruke prerobením na solenoidové vstrekovače) |
nadmerne opotrebované vstrekovače common-rail - hlasnejší a nerovnomerný chod motora, horšie studené štarty a slabší ťah (diesel, väčší km nábeh) |
opotrebovaný dvojhmotný zotrvačník - nadmerné vibrácie, hluk pri akcelerácii či trhavý rozjazd (diesel, väčší km nábeh resp. častejšie jazdy v meste) |
problémy s DPF filtrom - slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (CDI, najmä verzie Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok (CDI, nemožnosť naštartovať) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, staršie CDI, zriedkavejšie benzínové šesťvalce) |
úniky oleja-netestnosť, porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (7G-Tronic, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie-silné dieslové motory) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
C200 C220 CDI a C250 CDI po modernizácii OM 651 Napriek počiatočným problémom s piezovstrekovačmi, ktoré sú už vo väčšine prípadov vyriešené, sa tento motor vyznačuje solídnou spoľahlivosťou. Taktiež poteší dobrou dynamikou, kultivovaným chodom a spotrebou. Ak teda natrafíte na nevylietaný exemplár, netreba dlho premýšľať. C180/200/250 CGI Motor sa síce vyznačuje horšou linearitou ťahu a menej atraktívnym zvukom ako jeho kompresorový predchodca, poteší však nižšou spotrebou a tá je v dnešnej dobe neraz kľúčovým faktorom pri výbere vozidla. Na dobrej úrovni je aj spoľahlivosť. C300/320/350 CDi Hliníkový šesťvalec sa vyznačuje veľmi dobrou dynamikou, kultivovaným chodom a poteší aj primeranou spotrebou. Nevýhoda je zriedkavý výskyt tejto motorizácie. |
Benzínové šesťvalce radu M272. Poskytujú veľmi slušnú dynamiku, vyznačujú sa tiež kultivovaným chodom, veľkým problémom sú však chúlostivé rozvody. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
C 180 (204.331) | 1595 ccm | M 274.910 | 115 kW |
C 180 CGI (204.031) | 1595 ccm | M 274.910 | 115 kW |
C 180 CGI (204.231) | 1595 ccm | M 274.910 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.044, 204.045) | 1597 ccm | M 271.910 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.245) | 1597 ccm | M 271.910 | 115 kW |
C 180 (204.349) | 1796 ccm | M 271.820 | 115 kW |
C 180 CGI (204.049) | 1796 ccm | M 271.820 | 115 kW |
C 180 CGI (204.249) | 1796 ccm | M 271.820 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.046) | 1796 ccm | M 271.952 | 115 kW |
C 180 Kompressor (204.246) | 1796 ccm | M 271.952 | 115 kW |
C 200 CGI (204.048) | 1796 ccm | M 271.820 | 135 kW |
C 200 CGI (204.248) | 1796 ccm | M 271.860,M 271.820 | 135 kW |
C 200 CGI (204.348) | 1796 ccm | M 271.820 | 135 kW |
C 200 Kompressor (204.041) | 1796 ccm | M 271.950 | 135 kW |
C 200 Kompressor (204.241) | 1796 ccm | M 271.950 | 135 kW |
C 250 (204.347) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
C 250 CGI (204.047) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
C 250 CGI (204.247) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
C 230 (204.052) | 2496 ccm | M 272.921 | 150 kW |
C 230 (204.252) | 2496 ccm | M 272.921 | 150 kW |
C 230 4-matic (204.085) | 2496 ccm | M 272.911 | 150 kW |
C 280 (204.054) | 2996 ccm | M 272.947 | 170 kW |
C 280 (204.254) | 2996 ccm | M 272.947 | 170 kW |
C 280 4-matic (204.081) | 2996 ccm | M 272.948 | 170 kW |
C 300 (204.054) | 2996 ccm | M 272.947 | 170 kW |
C 300 4-matic (204.081) | 2996 ccm | M 272.948 | 170 kW |
C 300 (204.055) | 3498 ccm | M 276.957 | 185 kW |
C 300 4-matic (204.080) | 3498 ccm | M 276.957 | 185 kW |
C 350 (204.056) | 3498 ccm | M 272.961 | 200 kW |
C 350 (204.057) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 350 (204.256) | 3498 ccm | M 272.961 | 200 kW |
C 350 (204.357) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 350 4-matic (204.087) | 3498 ccm | M 272.971 | 200 kW |
C 350 4-matic (204.088) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 350 CGI (204.065) | 3498 ccm | M 272.982 | 215 kW |
C 350 CGI (204.257) | 3498 ccm | M 276.957 | 225 kW |
C 63 AMG | 6208 ccm | M 156.985 | 373 kW |
C 63 AMG (204.077) | 6208 ccm | M 156.985 | 336 kW |
C 63 AMG (204.077) | 6208 ccm | M 156.985 | 358 kW |
C 63 AMG (204.277) | 6208 ccm | M 156.985 | 336 kW |
C 63 AMG (204.277) | 6208 ccm | M 156.985 | 358 kW |
C 63 AMG (204.377) | 6208 ccm | M 156.985 | 336 kW |
C 63 AMG (204.377) | 6208 ccm | M 156.985 | 358 kW |
C 63 AMG (204.377) | 6208 ccm | M 156.985 | 380 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
C 180 CDI (204.000) | 2143 ccm | OM 651.913 | 88 kW |
C 180 CDI (204.200) | 2143 ccm | OM 651.913 | 88 kW |
C 200 CDI (204.001) | 2143 ccm | OM 651.913 | 100 kW |
C 200 CDI (204.201) | 2143 ccm | OM 651.913 | 100 kW |
C 220 CDI | 2143 ccm | OM 651.911 | 120 kW |
C 220 CDI (204.002) | 2143 ccm | OM 651.911 | 125 kW |
C 220 CDI (204.202) | 2143 ccm | OM 651.911 | 125 kW |
C 220 CDI (204.302) | 2143 ccm | OM 651.911 | 125 kW |
C 220 CDI 4-matic (204.084) | 2143 ccm | OM 651.912 | 125 kW |
C 220 CDI 4-matic (204.284) | 2143 ccm | OM 651.912 | 125 kW |
C 250 CDI (204.003) | 2143 ccm | OM 651.911 | 150 kW |
C 250 CDI (204.203) | 2143 ccm | OM 651.911 | 150 kW |
C 250 CDI (204.303) | 2143 ccm | OM 651.911 | 150 kW |
C 250 CDI 4-matic (204.082) | 2143 ccm | OM 651.912 | 150 kW |
C 250 CDI 4-matic (204.282) | 2143 ccm | OM 651.912 | 150 kW |
C 200 CDI (204.007) | 2148 ccm | OM 646.811,OM 646.812 | 100 kW |
C 200 CDI (204.207) | 2148 ccm | OM 646.811 | 100 kW |
C 220 CDI (204.008) | 2148 ccm | OM 646.811 | 125 kW |
C 220 CDI (204.208) | 2148 ccm | OM 646.811 | 125 kW |
C 300 CDI 4-matic (204.092) | 2987 ccm | OM 642.832 | 170 kW |
C 320 CDI (204.022) | 2987 ccm | OM 642.960 | 165 kW |
C 320 CDI (204.222) | 2987 ccm | OM 642.960 | 165 kW |
C 320 CDI 4-matic (204.089) | 2987 ccm | OM 642.961 | 165 kW |
C 320 CDI 4-matic (204.289) | 2987 ccm | OM 642.961 | 165 kW |
C 350 CDI (204.022) | 2987 ccm | OM 642.960 | 165 kW |
C 350 CDI (204.023) | 2987 ccm | OM 642.834 | 195 kW |
C 350 CDI (204.025) | 2987 ccm | OM 642.830 | 170 kW |
C 350 CDI (204.223) | 2987 ccm | OM 642.834 | 195 kW |
C 350 CDI (204.225) | 2987 ccm | OM 642.830 | 170 kW |
C 350 CDI 4-matic (204.089) | 2987 ccm | OM 642.961 | 165 kW |
C 350 CDI 4-matic (204.092) | 2987 ccm | OM 642.832 | 170 kW |
C 350 CDI 4-matic (204.292) | 2987 ccm | OM 642.832 | 170 kW |
5 komentárov
dsf
Co a tyka prouchovosti, tak myslim Nemci mali vela poruch v teste ale vsetko nie take zeby nemohli jazdit.
Malo by to mat, teraz nove, super podovozok, a ze aj ma, lichobezniky, pneumticke, to sa mu BMW a audi nemozu vobec porovnavat. Ale ze ostre brzdy, vravel Poliak v teste na youtube.
MP
čoooooo? čo, si, povedať, ako, že, chcel,tým? rozumiem, ne, ti, ja.
momo
pekná recenzia, palec hore 🙂
EdwardGeorge https://www.amazon.com z.
edward.george.b.r@gmail.com
Stanik
Kupil som si ajja Mercedesz Benz Kompreszor 180 benzin. Nemozem kriveho slovka povedat, za 10500 eur mam auto stalo 50tis pred 15 rokmi (2008 model mam). Jazdim si ako pav, ludia obzeraju po mne, mlade zeny usmievaju na mna. Auto benzin kuri fantasticky teraz zime, do par minut mam teplo kabine. Dolezite pre mna lebo robotu mam iba 7km. Celkovo spokojnost len keby ten benzin nebol taky drahy, keby sme aj mi mali Orbanove ceny benzinolu tak to by bolo fasa. Papa mi to tak 7.5l s lahkou nohou, okresky aj za 6.5 sa da. Odporucam kazdemu kto chce luxusny kar za malo penazi.