Interiér
Dizajn W211 vychádzal z modelu W210 a nutno dodať, že sa podaril a aj po rokoch vzbudzuje náležitý rešpekt a eleganciu. Okrem podareného dizajnu sa model mohol pochváliť vynikajúcou aerodynamikou, čo dokazuje hodnota Cx (v prípade sedanu len 0,26). Interiér Éčka je presne taký, ako sa od značky Mercedes očakáva. Luxusne pôsobiaci, kvalitný a s množstvom komfortnej výbavy. Treba ale dodať, že práve výbava je hlavným kameňom úrazu, prinášala mnohé komplikácie a množstvo porúch.
Aj Mercedes chtiac nechtiac musel podľahnúť pretekom v zavádzaní nových komfortno-bezpečnostných prvkov. Na obranu treba uviesť, že väčšina výbavy bola od subdodávateľov a tí drvení tlakom konkurencie, ale aj objednávateľov, ponúkali síce super moderné, nie však vždy 100% fungujúce technológie. Veľmi často teda hnevala elektronika, konkrétne riadiace jednotky a multiplexná sieť. Následkom toho sa bezdôvodne rozsvecovali kontrolky airbagov, nepresne ukazovali palivomery, nefungovalo podsvietenie palubnej dosky, rádia neudržali predvolené stanice v pamäti a tiež systém Comand (združujúci ovládanie rádia, TV prijímača, GPS a mobilného telefónu) mával problémy s komunikáciou a príjmom. Postupne sa problémy odstraňovali preprogramovaním riadiacich jednotiek.
Ani kvalitný a luxusný interiér neobišli problémy a do roku 2003 sa objavovali olúpené obklady dverí, tiež občas vŕzgajúce pazvuky spoza volantu a z priestoru zadných sedačiek alebo aj značné vibrácie do volantu v prípade motorizácie E 220 CDI. Výrobca však tieto nedostatky pomerne rýchlo odstránil.
Okrem luxusu ponúkne posádke interiér dostatok miesta vpredu aj vzadu. Sedačky za interiérom v ničom nezaostávajú a potešia nadštandardným pohodlím. Podobne veľkoryso sa tvári aj kufor, ktorý v prípade sedanu disponuje slušným objemom 540 litrov a naviac ponúka na sedan rozmerný vstupný otvor. Kombi verzia disponuje dokonca 690 litrami a za príplatok aj elektricky otvárateľným/zatvárateľným vekom.
Zo zaujímavých prvkov výbavy možno spomenúť naozaj kvalitné kožené čalúnenie, elektrické nastavenie volantu, ktorý sa zdvihne pri vypnutí zapaľovania aby mal vodič viac priestoru pre výstup z vozidla, štvorzónová klimatizácia, DVD a navigácia, v prípade kombi zaujme aj elektrická roleta kufra, ktorá sa samočinne otvára hore pri otvorení veka a po uzatvorení opäť zíde dole.
Jazdné vlastnosti a podvozok
Jazdné vlastnosti Éčka sú jednoznačne zamerané na pohodlie a komfort. Už základný podvozok žehlí nerovnosti znamenite, vozidlo nerozhádžu ani väčšie nerovnosti, ktorých je na našich cestách požehnane. Každá palica má ale dva konce a za vydareným utlmením nerovností je aj mierne väčší náklon karosérie v zákrutách, v prípade ostrej jazdy aj určitá ťažkopádnosť, obzvlášť v porovnaní s prémiovým konkurentom BMW radu 5. V tomto smere si o niečo lepšie vedie modernizovaný model vybavený balíčkom úprav DIRECT CONTROL.
Ešte viac istoty pri ostrejšej jazde ponúka pohon všetkých kolies a tiež modely vybavené systémom pruženia Airmatic DC, ktorý naviac pridáva ešte väčšiu mieru jazdného komfortu. Okrem skvelej filtrácie nerovností poskytuje Airmatic tri rôzne nastavenia tuhosti odpruženia od komfortného až po takmer športové, systém tiež umožňuje nastavovanie svetlej výšky (napr. pri diaľničnej rýchlosti sa znižuje) a tiež udržiavanie vozidla vo vodorovnej polohe. Pri brzdení alebo prudkej akcelerácii sa predok/zadok nepotápa, ale zostáva stále takmer vo vodorovnej polohe. Ďalšia výhoda tohto systému nastáva pri dynamickej jazde. V zákrutách nedochádza k nadmerným náklonom, čo podporuje stabilitu a istotu.
Snáď jediným negatívom podvozku Airmatic DC je väčšia citlivosť na veľké nerovnosti oproti klasickému podvozku, čo sa prejavuje citeľným rázom a tiež hlukom. Každopádne možno o jazdných vlastnostiach Mercedesu triedy E povedať, že poskytujú veľmi dobrý jazdný komfort, kombinovaný s dostatkom jazdnej istoty, baworáckym slangom povedané, „pre potreby postarších manažérov je nastavenie podvozku ideálne“.
Za špičkovým komfortom je konštrukčne sofistikovaný a veľmi dobre fungujúci podvozok. Po vzore predchádzajúcich generácií má aj rad W211 prednú lichobežníkovú nápravu, avšak úplne novej a paradoxne jednoduchšej konštrukcie. Horné rameno prednej nápravy je trojuholníkového tvaru a obsahuje čap, ktorý nie je možné samostatne meniť. V tom je trocha problém, nakoľko na našich cestách čap dlho nevydrží (niekedy menej ako 100 000 km) a z toho dôvodu je nutné meniť celé rameno za cca 200 €. Spodné rameno sa skladá z dvoch častí a koleso sa otáča pomocou samostatne vymeniteľných dvoch čapov.
Ďalším citlivejším miestom prednej nápravy bol na začiatku produkcie kvapalinový silentblok, ktorý mal za úlohu tlmiť vibrácie. Na našich cestách však veľmi rýchlo praskol, čo spôsobovalo rázy pri prejazde nerovností. Výrobca na tento fakt zareagoval zvolávacou akciou a poškodený kvapalinový silentblok menil za odolný gumový.
Mimo spomínaných citlivejších čapov prednej nápravy, je celý podvozok Éčka pomerne odolný a platí to aj o tiahlach stabilizátora, ktoré sú na rozdiel od vtedajšej triedy C priamo súčasťou stabilizátoru. Samozrejme životnosť podvozku nie je večná, obzvlášť, ak má vozidlo nabehané státisíce km po našich cestách. Vtedy sa nadmerné vôle v zavesení prejavia okrem búchavých zvukov aj citeľne zhoršenými jazdnými vlastnosťami.
Väčšie problémy nespôsobuje ani sofistikovaný systém pneumatického odpruženia Airmatic DC, ktorým boli štandardne vybavované všetky osemvalce a ostatné modely za príplatok. Jediným výraznejším citlivým miestom sú zoxidované konektory kompresoru, ktorý je umiestnený trocha nešťastne v ľavom prednom podbehu, kde je vystavený nečistotám a vode od vozovky.
Pohon 4×4 – 4Matic
V prípade verzie s pohonom všetkých kolies 4Matic bolo vykonaných niekoľko zmien v konštrukcii podvozku a karosérie oproti bežným Mercedesom triedy E s pohonom iba zadnej nápravy. Karoséria bola zosilnená v oblasti podlahy a prednej náprav, modifikovaný tiež bol aj stredový tunel. Predná štvorprvková náprava pri klasickej triede E je v prípade verzií 4Matic nahradená nápravou s dvojitými trojuholníkovými ramenami. Zmenilo sa tiež umiestnenie stabilizátorov, riadenie a aj uloženie motora. Svetlá výška je tiež o 10 mm vyššia oproti klasickým modelom. O rozdelenie krútiaceho momentu medzi obe nápravy sa stará viaclamelová spojka vo vnútri medzinápravového diferenciálu. Štandartne je rozdelenie krútiaceho momentu motora nastavené v pomere 45:55 v prospech zadnej nápravy. 4Matic je vhodný najmä pre vodičov, ktorý častejšie jazdia po cestách s nižšou adhéziou (sneh a podobne), kde je trakcia zadnej nápravy do značnej miery obmedzená
Najväčší problém ohľadom podvozkovej skupiny predstavuje brzdový systém SBC (Sensotronic Break Control) používaný do modernizácie vozidla. Ten prenáša povely od brzdového pedálu bez mechanickej, či hydraulickej väzby, teda čisto elektronickým systémom By Wire. Systém pracuje veľmi rýchlo a presne podľa situácie vypočítava ideálny brzdný tlak samostatne pre každé koleso.
Hydraulický okruh je zaradený do činnosti len na aktiváciu brzdných strmeňov a nie je teda priamo spojený s brzdovým pedálom. Systém k práci využíva vysokotlakového zásobníku brzdovej kvapaliny s tlakom 140-160 barov, štyri regulátory tlaku samostatne pre každé koleso, elektrické čerpadlo a riadiacu jednotku. Úzko spolupracuje s ESP, integruje aj funkcie ABS, BAS a tiež HOLD (pomoc pri rozjazde do kopca chvíľkovým podržaním brzdného tlaku).
Systém je veľmi účinný a naozaj napomáha skrátiť brzdnú dráhu. Mal však na začiatku problémy s výpadkom (2003-2004) z dôvodu nekvalitných káblových zväzkov napájajúcich moduly SBC, hnevalo hlavne ich ukostrenie. Problémy sa prejavovali spadnutím do núdzového režimu z dôvodu straty tlaku, (vtedy sa brzdný účinok prenáša výlučne na predné kolesá) a tiež samotná riadiaca jednotka sa mnohokrát porúča po najazdení zhruba 200 000 km, pričom oficiálna cena dosahuje takmer 1000 €.
Problémom je aj pomerne krátka životnosť brzdových segmentov, ktoré sa z dôvodu vyššieho brzdného tlaku rýchlejšie opotrebovávajú a často už po 30 000 km odídu. Ich výmena je možná len v značkovom-odbornom servise, nakoľko riadiaca jednotka je veľmi citlivá na otrasy a aj sebe-menší pohyb vozidla môže spôsobiť aktiváciu samotných bŕzd. Z dôvodu nákladných garančných opráv a stúpajúcich nákladov na údržbu ich v roku 2006 Mercedes-Benz bez väčšieho rozruchu nahradil klasickými brzdami.
Benzínové motory
Prednosti a nedostatky
luxusne pôsobiaci interiér |
vyššie prevádzkové náklady a nutnosť značkového servisu |
dobrá priestrannosť |
nižšia spoľahlivosť hlavne z prvých rokov výroby |
veľký kufor |
obmedzená trakcia v zimnom období (okrem verzií 4Matic) |
komfortný podvozok |
len priemerné jazdné vlastnosti (z pohľadu svižnejšieho jazdenia) |
vysoká úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti |
manuálna prevodovka iba s priemerne presným radením |
špičkové prvky výbavy |
nekomunikatívne riadenie |
veľký výber motorov |
motory od 280 CDI ponúkané výhradne s automatickými prevodovkami |
silné a primerane úsporné dieslové šesťvalce |
Najčastejšie poruchy
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
problémy s elektronikou - poruchy centrálneho zamykania, svietiace kontrolky airbagov, nefunkčné rýchlomery, nesvietiace osvetlenie palubnej dosky, nereagujúce elektrické ovládanie sedadiel (do modernizácie) |
občas stopy hrdze na hranách dverí a v podbehoch (staršie modely) |
poruchy dobíjania - poruchové alternátory a regulátory dobíjania - vybíjali akumulátory (zvolávacia akcia v roku 2005) |
problémy so systémom Comand - preprogramovanie (začiatok výroby) |
pazvuky v interiéri (veľký nájazd, častejšie vozidlá do modernizácie) |
vibrácie volantu (220 CDI do 2003) |
nadmerné vôle v podvozku - búchavé zvuky, zhoršenie jazdných vlastností (vysoký km nájazd) |
prasknuté vzduchové mechy pruženia Airmatic, spálený kompresor, chybné snímače (väčší km nábeh) |
poruchy systému SBC, hlavne elektrického čerpadla, alebo problematická funkčnosť káblových zväzkov (ich ukostrenie roky 2003-2004) |
opotrebovaná hardy spojka kardanového hriadeľa - ťukavé zvuky akoby kovu na kov pri rozjazde |
problematický rozvodový mechanizmus (benzínové šesťvalce - M272, osemvalec E 500 285 kW - M273 a E 400/420 CDI) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (väčší nájazd, častejšie staršie dieslové aj benzínové motory) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora alebo porucha odvetrávania kľukovej skrine (väčší km nábeh, v prípade ML 500 - 285 kW a menej pri ostatných agregátoch aj z dôvodu nadmerného opotrebovania motora resp. piestnych krúžkov) |
predčasne opotrebované turbodúchadlá, skrútený blok, problémy so vstrekovačmi, či nadmerné opotrebova motora (najmä 400 CDI, menej 420 CDI) |
presakovanie nafty pod snímačom tlaku v zásobníku - zlé tesnenie, nadmerne opotrebované/tečúce vysokotlakové čerpadlá (vysoký nájazd, CDI) |
porucha termostatu, prasknutá hadica turba (CDI, väčší km. nábeh) |
hlučná visco spojka ventilátora chladenia |
problémy s DPF filtrom - vyššia dymivosť najmä pri regenerácii, slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (viac pri verziách Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, CDI, zriedkavejšie aj benzínové motory) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok - nemožnosť naštartovať (CDI) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (automatické prevodovky, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
podfukujúce vstrekovače-hromadenie karbónu (CDI, vysoký km nábeh, resp. neodborná montáž vstrekovačov) |
úniky prevodového oleja (častejšie päťstupňové automatické prevodovky pri väčšom km nábehu-riziko nadmerného opotrebenia) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
E 270 CDI (130 kW). Motor je spoľahlivý a z prvých ročníkoch predstavuje ideálny kompromis z hľadiska výkonu a spotreby pre stredne náročného motoristu. Nevýhodou je o niečo menšia kultivovanosť a väčšie vibrácie oproti novšiemu vidlicovému šesťvalcu. E320 CDI (165 kW). Primerane úsporný, tichý, pružný a výkonný motor. E 220 CDI (125 kW). Výkonovo plne postačujúci motor pre bežne jazdiaceho motoristu. Poteší kultivovaným chodom, solídnou spotrebou a spoľahlivosťou. E 200 Kompresor (120 a 135 kW) Odolný a dostatočne spoľahlivý motor poskytuje dostatok dynamiky pri rozumnej spotrebe okolo 9-10 litrov. Nevýhodou je len vyššia hlučnosť kompresora pri vyšších otáčkach či záťaži. |
E 400 CDI (191 kW) a E 420 CDI (231 kW). Motory sú príliš ťažké a značne ovplyvňujú jazdné vlastnosti, naviac je potrebný finančne náročný servis a veľmi problematická je aj spoľahlivosť motorov-najmä E 400 CDI. E 200 CDI (90 kW). Príliš slabý motor na tak veľké a prémiové vozidlo. Benzínové šesťvalce radu M272. Poskytujú síce slušnú dynamiku, vyznačujú sa tiež kultivovaným chodom, problémom sú však chúlostivé rozvody. E 500 - M273 (285 kW). Dynamicky suverénny motor s primeranou spotrebou vzhľadom na poskytovanú dynamiku. Podobne ako pri šesťvalcoch je problémom slabšia odolnosť rozvodového mechanizmu a pri väčšom nájazde aj piestnych krúžkov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
E 200 CGI | 1796 ccm | M 271.946 | 125 kW |
E 200 CGI (212.248) | 1796 ccm | M 271.860,M 271.820 | 135 kW |
E 200 Kompressor (211.041) | 1796 ccm | M 271.956 | 135 kW |
E 200 Kompressor (211.042) | 1796 ccm | M 271.941 | 120 kW |
E 200 NGT (211.041) | 1796 ccm | M 271.941 | 120 kW |
E 250 CGI (212.247) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
E 200 (212.234) | 1991 ccm | M 274.920 | 135 kW |
E 250 (212.236) | 1991 ccm | M 274.920 | 155 kW |
E 230 (211.052) | 2496 ccm | M 272.922 | 150 kW |
E 240 (211.061) | 2597 ccm | M 112.917,M 112.913 | 130 kW |
E 240 4-matic (211.080) | 2597 ccm | M 112.917 | 130 kW |
E 280 (211.054) | 2996 ccm | M 272.943 | 170 kW |
E 280 4-matic (211.092) | 2996 ccm | M 272.943 | 170 kW |
E 300 | 2996 ccm | M 272.952 | 170 kW |
E 400 | 2996 ccm | M 276.820 | 245 kW |
E 400 4-matic | 2996 ccm | M 276.820 | 245 kW |
E 320 (211.065) | 3199 ccm | M 112.949 | 165 kW |
E 320 4-matic (211.082) | 3199 ccm | M 112.954 | 165 kW |
E 300 (212.255) | 3498 ccm | M 276.952 | 185 kW |
E 300 4-matic (212.280) | 3498 ccm | M 276.952 | 185 kW |
E 350 (211.056) | 3498 ccm | M 272.964 | 200 kW |
E 350 (212.256) | 3498 ccm | M 272.980 | 200 kW |
E 350 (212.259) | 3498 ccm | M 276.952 | 225 kW |
E 350 4-matic (211.087) | 3498 ccm | M 272.972 | 200 kW |
E 350 4-matic (212.287) | 3498 ccm | M 272.977 | 200 kW |
E 350 4-matic (212.288, 212.287) | 3498 ccm | M 276.952 | 225 kW |
E 350 CGI (211.057) | 3498 ccm | M 272.985 | 215 kW |
E 350 CGI (212.257) | 3498 ccm | M 272.983 | 215 kW |
E 400 (212.261) | 3498 ccm | M 276.850 | 245 kW |
E 400 4-matic (212.299) | 3498 ccm | M 276.850 | 245 kW |
E 500 (212.273) | 4663 ccm | M 278.922 | 300 kW |
E 500 4-matic (212.291) | 4663 ccm | M 278.922 | 300 kW |
E 500 (211.070) | 4966 ccm | M 113.967 | 225 kW |
E 500 4-matic (211.083) | 4966 ccm | M 113.969 | 225 kW |
E 55 AMG Kompressor (211.076) | 5439 ccm | M 113.990 | 350 kW |
E 500 (211.072) | 5461 ccm | M 273.960 | 285 kW |
E 500 (212.272) | 5461 ccm | M 273.971 | 285 kW |
E 500 4-matic (211.090) | 5461 ccm | M 273.962 | 285 kW |
E 63 AMG (212.274) | 5461 ccm | M 157.980,M 157.981 | 386 kW |
E 63 AMG (212.274) | 5461 ccm | M 157.981 | 410 kW |
E 63 AMG (212.275) | 5461 ccm | M 157.981 | 430 kW |
E 63 AMG 4-matic (212.276) | 5461 ccm | M 157.981 | 430 kW |
E 63 AMG 4-matic (212.292) | 5461 ccm | M 157.981 | 410 kW |
E 63 AMG (211.077, 211.177) | 6208 ccm | M 156.983 | 378 kW |
E 63 AMG (212.277) | 6208 ccm | M 156.985 | 386 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
E 200 CDI / BlueTEC (212.205, 212.206) | 2143 ccm | OM 651.925 | 100 kW |
E 220 CDI / BlueTEC (212.202, 212.201) | 2143 ccm | OM 651.924 | 125 kW |
E 250 CDI / BlueTEC (212.203, 212.204) | 2143 ccm | OM 651.924 | 150 kW |
E 250 CDI / BlueTEC 4-matic (212.282, 212.297) | 2143 ccm | OM 651.924 | 150 kW |
E 300 Hybrid / BlueTEC Hybrid (212.298) | 2143 ccm | OM 651.924 | 150 kW |
E 200 CDI (211.004) | 2148 ccm | OM 646.951 | 75 kW |
E 200 CDI (211.004) | 2148 ccm | OM 646.951 | 90 kW |
E 200 CDI (211.007) | 2148 ccm | OM 646.820 | 100 kW |
E 220 CDI (211.006) | 2148 ccm | OM 646.961 | 100 kW |
E 220 CDI (211.006) | 2148 ccm | OM 646.961 | 110 kW |
E 220 CDI (211.008) | 2148 ccm | OM 646.821 | 125 kW |
E 220 CDI | 2149 ccm | OM 646.821 | 120 kW |
E 270 CDI (211.016) | 2685 ccm | OM 647.961 | 130 kW |
E 280 CDI (211.020) | 2987 ccm | OM 642.920 | 140 kW |
E 280 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.921 | 140 kW |
E 300 BlueTEC | 2987 ccm | OM 642.920 | 155 kW |
E 300 CDI (212.220) | 2987 ccm | OM 642.850 | 150 kW |
E 320 CDI (211.022) | 2987 ccm | OM 642.920 | 165 kW |
E 320 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.910 | 165 kW |
E 350 BlueTEC | 2987 ccm | OM 642.852 | 185 kW |
E 350 BlueTEC (212.224) | 2987 ccm | OM 642.850 | 155 kW |
E 350 BlueTEC (212.226) | 2987 ccm | OM 642.852 | 190 kW |
E 350 BlueTEC 4-matic | 2987 ccm | OM 642.858 | 185 kW |
E 350 BlueTEC 4-matic (212.294) | 2987 ccm | OM 642.858,OM 642.852 | 190 kW |
E 350 CDI (212.223) | 2987 ccm | OM 642.852 | 195 kW |
E 350 CDI (212.225) | 2987 ccm | OM 642.850 | 170 kW |
E 350 CDI 4-matic (212.289) | 2987 ccm | OM 642.856 | 170 kW |
E 350 CDI 4-matic (212.293) | 2987 ccm | OM 642.858 | 195 kW |
E 280 CDI (211.023) | 3222 ccm | OM 648.961 | 130 kW |
E 320 CDI (211.026) | 3222 ccm | OM 648.961 | 150 kW |
E 400 CDI (211.028) | 3996 ccm | OM 628.961 | 191 kW |
E 420 CDI (211.029) | 3996 ccm | OM 629.910 | 231 kW |
10 komentárov
Vladimir Luksa
Zaujal ma vas clanok a rad by som sa opytal na Vami spominanu zavadu u modelu E270 cdi a to na poruchu tachometra (neukazuje rychlost)kylometre priratava…ocenim kazdu radu…dakujem
RST
… v slove kilometer sa pise makke i…
Brano
Dobry clanok, palec hore
Norbert
Fakt dobrý článok a hlavne vystihol vačšinu nedostatkov tohto modelu. Mercedes forever.
felipe
Zdravim, chcel by som poradiť pri výbere motorizácie v tomto aute. Najazdím ročne asi 20-25 tisíc kilometrov ročne. Zaujali ma motorizácie konkrétne E230 a E280 benzín. Rozmýšľal som aj nad E280 CDI a E320 CDI ale naftové autá moc nepreferujem skôr uprednostním vyššiu spotrebu ale zároveň aj vyššiu spoľahlivosť. Mimochodom počul som že sa pri tých benzínových motoroch dá jazdiť so spotrebou 9-11 litrov na 100km. Ročník 2005/2006 a vyššie.
Ďakujem.
Peto
Pekný článok
Andrej
Hm, pekný článok ale ešte minulý mesiac tu bol v Hodnotení odporúčaný aj motor E 350 (200 kW) radu M272 a aj 350 CGI (215kW) tak teraz neviem či to autori prepracovali alebo už je to problematický motor…
MJ
Áno prepracovali sme článok. Články sa priebežne vylepšujúa dopĺňajú, vždy ak sa vyskytnú nové dôležité infomácie.
Anonym
su w211ky aj bez airmaticu?? s klasickymi tlmicmi??
EdwardGeorge https://www.amazon.com s.
edward.george.b.r@gmail.com