Ponuka motorov je veľmi bohatá a je si teda z čoho vyberať. V prípade benzínových je základom štvorvalec 1,8 označovaný ako E 200 K, ktorému k slušnému výkonu 120 kW (neskôr 135 kW) výdatne pomáha kompresor Eaton typu Roots.
Motor sa vyznačuje lineárnym nárastom dynamiky a solídnou pružnosťou (najmä v prípade silnejšej verzie), výhodou je aj nízka hmotnosť, čo sa priaznivo prejavuje na zaťažení prednej nápravy a tiež jazdných vlastnostiach. Roky praxe preukázali aj dobrú spoľahlivosť a mechanickú odolnosť motora. Menšou nevýhodou je na dnešnú dobu trocha vyššia priemerná spotreba oscilujúca okolo 10 litrov a tiež mierne zvýšená hlučnosť kompresora (pískanie/vrčanie) vo vyšších otáčkach a pod záťažou.
Väčší šesťvalec E 240 (130 kW) je o poznanie kultivovanejší, má lepší zvuk, ale v porovnaní s E 200 K neponúka lepšie dynamické parametre. Podstatne lepšiu dynamiku ponúka výkonnejšia verzia E 320 (165 kW).
Oba šesťvalce radu M112 používajú trojventilovú techniku s dvoma sviečkami na valec, vyznačujú sa veľmi slušnou spoľahlivosťou a pri plynulej jazde sa odvďačia aj priaznivou spotrebou.
Ešte lepšiu porciu dynamiku pri porovnateľnej spotrebe ponúkajú štvorventilové šesťvalce E 280 (170 kW) a najmä E 350 (200 kW) radu M272.
V polovici roka 2007 Mercedes doplnil rodinu šesťvalcov o motor s objemom 2496 ccm a označením E 230. Jedná sa o zaujímavú motorizáciu, ktorá vyplnila medzeru medzi síce dostatočne silným, ale štvorvalcovým E 200 K a šesťvalcom E 280. Motor ponúka výkon 150 kW a maximálny krútiaci moment 245 Nm od 2900 do 5500 ot/min.
Aj najmenší šesťvalec ponúka obstojnú dynamiku, keďže maximálna rýchlosť je 240 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9,1 sekundy. Priemerná spotreba šesťvalcov sa pohybuje okolo 10 litrov, výraznejšie stúpa najmä v mestskej prevádzke.
Za slušnú by sa dala označiť aj spoľahlivosť, keby nebolo problémov s predčasne opotrebvaným rozvodovým mechanizmom. Tieto motory majú totiž pre pohon všetkých vačkových hriadeľov použitú len jednu reťaz, ktorá je dosť dlhá. Pri väčšom počte najazdených kilometrov sa vie reťaz vyťahať, čo spôsobuje zvýšenú hlučnosť/chrchlanie a niekedy aj preskočenie reťaze s možným fatálnym poškodením motora.
Veľmi zriedkavo sa vyskytuje aj priamovstrekový E 350 CGI so solídnym výkonom 215 kW.
Ponuka benzínových motorov pokračuje osemvalcami. Prvý má objem päť litrov a jedná sa o osvedčený a známy osemvalec s troma ventilmi na valec (M113). Produkuje výkon 225 kW (306 k) pri 5600 ot/min a krútiaci moment 460 Nm v rozmedzí 2700-4750 ot/min. Jeho pružnosť potvrdzuje aj krútiaci moment o hodnote 400 Nm už pri 2000 ot/min. Slušná dynamika motora je však vykúpená priemernou spotrebou okolo 13 litrov, v meste a pri svižnejšej jazde samozrejme viac. Z hľadiska konštrukcie sa jedná o robustný a spoľahlivý motor, samozrejme za predpokladu kvalitnej a pravidelnej údržby.
Od polovice roka 2006 sa do E-čka dostal modernejší štvorventilový motor 5,5 V8 (M273). Tento agregát je konštrukčným príbuzným motora s označením 350. Zo zdvihového objemu 5461 ccm poskytuje najvyšší výkon 285 kW v 6000 ot/min a krútiaci moment 530 Nm, ktorý je k dispozícii v širokom rozsahu 2800-4800 ot/min. Oproti staršiemu päťlitru je spotreba nižšia v priemere o 10%.
Samostatnú kapitolu by si zaslúžili modely E 55 AMG a E 63 AMG. V kombinácii so skvelo odladeným podvozkom poskytujú jazdnú dynamiku na akú sa len tak ľahko nezabúda. Za skvelú dynamiku sa však platí nielen drahým servisom, ale aj spotrebou, ktorá v priemere málokedy klesá pod 15 litrov.
Pre priaznivcov úspornejšej prevádzky pripravil Mercedes zaujímavú alternatívu v podobe modelu E 200 NGT, ktorý obsahuje upravený motor z modelu E 200 K s maximálnym výkonom 120 kW a krútiacim momentom 240 Nm. Hmotnosť takéhoto modelu vzrástla oproti E 200 K o 185 kg (cca 1,8 t), čo sa prejavilo horšou dynamikou, citeľnou najmä pri predbiehaní alebo zrýchľovaní vo vyšších rýchlostiach. Zhoršenú dynamiku kompenzuje pomerne lacná prevádzka na CNG. Spotreba sa v prípade benzínového pohonu pohybuje okolo 10 litrov, pri pohone na zemný plyn okolo 11 litrov (1 m3 CNG zodpovedá cca 1 litru benzínu).
Dieselové motory
Pestrá je aj ponuka dieselových agregátov. Základ tvoria štvorvalce E 200 a E 220 CDI radu OM 646 s objemom 2148 ccm. Jedná sa o 16 ventilový motor s dvomi vyvažovacími hriadeľmi, o kompresnom pomere 18,1:1. V prípade slabšej verzie E 200 CDI (90 kW) si treba zvyknúť na slabšiu dynamiku, obzvlášť pri plnom obsadení. Viac akčnosti a lepšie pružné zrýchlenie ponúka silnejšia verzia s výkonom 110 kW.
Oba motory sa vyznačujú pomerne kultivovaným chodom a rozumnou spotrebou okolo 7-7,5 litra. V roku 2006 boli prepracované, dostali nižší kompresný pomer 17,5:1, vstrekovanie Delphi (predtým Bosch) a výkony stúpli v prípade slabšej verzie na 100 kW / 340 Nm a silnejšej verzie na 125 kW / 400 Nm. Lepšie dynamické parametre sú však vykúpené pomerne hlučným chodom a v prípade silnejšej verzie aj výraznejším turboefektom.
Od polovice roka 2008 boli dieselové štvorvalce OM 646 postupne nahradené novým radom OM 651. Najskôr prišla na trh verzia E 250 CDI, neskôr sa pridali aj slabšie E 200 CDI a E 220 CDI.
E 200 CDI s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 360 Nm vyhovie skôr pokojnejšie jazdiacim motoristom, poteší však solídna spotreba okolo 6 litrov. Podstatne viac dynamiky pri stále priaznivej spotrebe 6-7 litrov ponúkajú silnejšie E 220 CDI (125 kW a 400 Nm) resp. E 250 CDI s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 500 Nm.
Na dobrej dynamike a pohotovej reakcii motorov sa podieľa aj dvojica nerovnako veľkých turbodúchadiel-dvojstupňové sekvenčné preplňovanie.
Modernizované E 220 a 250 CDI Mercedes vybavil novým typom vstrekovania common-rail s bezprepadovým piezoelektrickým vstrekovaním Delphi Piezotec. Tieto motory však dostali chybnú sériu piezoelektrických vstrekovačov, čo sa prejavovalo ich vysokou poruchovosťou a tiež prehnanou citlivosťou vysokotlakového čerpadla na kvalitu-mazivosť nafty. Postupne tieto nedostatky Mercedes odstránil prestavaním vstrekovania s podstatne odolnejšími solenoidovými vstrekovačmi, ktoré boli vymenené v rámci záručnej opravy. Tu však treba venovať zvýšenú pozornosť, keďže nie všetky ojazdené vozidlá túto výmenu/prestavbu absolvovali.
Tieto motory však postihuje ešte iné riziko. Z dôvodu ďalšej úspory paliva ich výrobca vybavil variabilným olejovým čerpadlom, ktoré sa však občas nepreplo na vyšší výkon, najmä po studenom štarte a spôsobilo zadretie motora. O stave sa vodič dozvedel, až keď už bolo zle, keďže vozidlo nemá kontrolku mazania. Aj túto závadu riešil výrobca garančnou výmenou.
Ďalší v ponuke je aj z iných modelov obľúbený päťvalec E 270 CDI, ktorý v roku 2004 nakrátko nahradil radový šesťvalec 280 CDI (130 kW) a neskôr 320 CDI (150 kW) z radu OM648. Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom a primeranou spotrebou okolo 8-9 litrov. Oneskorenie nástupu turbodúchadla účinne eliminuje preklz meniča automatickej prevodovky.
Viac dynamiky ponúkajú vidlicové šesťvalce zhodného objemu 3 litre (E 280 CDI – 130 kW a E 320 CDI – 165 kW) radu OM 642, ktoré sú vyrobené z hliníka, vstrekovanie paliva zabezpečujú piezoelektrické vstrekovače s ôsmimi otvormi pod tlakom 1600 bar, čo znamená okrem lepšej dynamiky aj tichší chod a nižšiu spotrebu (v priemere okolo 8 litrov). Novinkou bolo aj turbodúchadlo s variabilným nastavením lopatiek pomocou elektromotoru. Elektrické ovládanie ponúka rýchlejšie a presnejšie prestavenie lopatiek vzhľadom k aktuálnym požiadavkám kladeným na motor.
Netreba však zabudnúť ani na ekologickú verziu E 300 Bluetec (155 kW), ktorá je vybavená zariadením na vstrekovanie močoviny. V prípade úspornejších verzií, obzvlášť E 300 Bluetec však so stúpajúcimi kilometrami rastie riziko technických problémov s rôznymi snímačmi a prvkami na čistenie výfukových plynov.
Do Éčka sa dodával aj mohutný a silný osemvalec E 400 a E 420 CDI s dvoma turbodúchadlami, ktorý je však veľmi ťažký, a tak citeľne zhoršuje ovládateľnosť vozidla v prudkých zákrutách a náhlej zmene smeru. Okrem nezriedka sa vyskytujúcich technických problémov je tento motor aj pomerne smädný – cca 12 l/100 km a taktiež pomerne hlučný. V kombinácii s medvedím krútiacim momentom dostáva priadne do tela aj automatická prevodovka, čo sa negatívne prejavuje na jej životnosti, obzvlášť ak sa s vozidlom dynamickejšie jazdilo.
Prevodovky
Mercedes triedy E je vybavený buď mechanickou šesťstupňovou alebo pomerne často automatickou päť alebo sedemstupňovou prevodovkou 5G a 7G-Tronic. Práve päťstupňová bola od roku 2004 postupne nahradená od najvrcholnejších modelov sedemstupňovou prevodovkou, mimo modelov s pohonom 4×4. Radenie automatických prevodoviek je komfortné a preklzom meniča eliminuje aj čas nástupu účinku tubodúchadla v prípade CDI motorov.
Prednosti a nedostatky
luxusne pôsobiaci interiér |
vyššie prevádzkové náklady a nutnosť značkového servisu |
dobrá priestrannosť |
nižšia spoľahlivosť hlavne z prvých rokov výroby |
veľký kufor |
obmedzená trakcia v zimnom období (okrem verzií 4Matic) |
komfortný podvozok |
len priemerné jazdné vlastnosti (z pohľadu svižnejšieho jazdenia) |
vysoká úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti |
manuálna prevodovka iba s priemerne presným radením |
špičkové prvky výbavy |
nekomunikatívne riadenie |
veľký výber motorov |
motory od 280 CDI ponúkané výhradne s automatickými prevodovkami |
silné a primerane úsporné dieslové šesťvalce |
Najčastejšie poruchy
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
problémy s elektronikou - poruchy centrálneho zamykania, svietiace kontrolky airbagov, nefunkčné rýchlomery, nesvietiace osvetlenie palubnej dosky, nereagujúce elektrické ovládanie sedadiel (do modernizácie) |
občas stopy hrdze na hranách dverí a v podbehoch (staršie modely) |
poruchy dobíjania - poruchové alternátory a regulátory dobíjania - vybíjali akumulátory (zvolávacia akcia v roku 2005) |
problémy so systémom Comand - preprogramovanie (začiatok výroby) |
pazvuky v interiéri (veľký nájazd, častejšie vozidlá do modernizácie) |
vibrácie volantu (220 CDI do 2003) |
nadmerné vôle v podvozku - búchavé zvuky, zhoršenie jazdných vlastností (vysoký km nájazd) |
prasknuté vzduchové mechy pruženia Airmatic, spálený kompresor, chybné snímače (väčší km nábeh) |
poruchy systému SBC, hlavne elektrického čerpadla, alebo problematická funkčnosť káblových zväzkov (ich ukostrenie roky 2003-2004) |
opotrebovaná hardy spojka kardanového hriadeľa - ťukavé zvuky akoby kovu na kov pri rozjazde |
problematický rozvodový mechanizmus (benzínové šesťvalce - M272, osemvalec E 500 285 kW - M273 a E 400/420 CDI) |
nefunkčný snímač hmotnosti vzduchu (väčší nájazd, častejšie staršie dieslové aj benzínové motory) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora alebo porucha odvetrávania kľukovej skrine (väčší km nábeh, v prípade ML 500 - 285 kW a menej pri ostatných agregátoch aj z dôvodu nadmerného opotrebovania motora resp. piestnych krúžkov) |
predčasne opotrebované turbodúchadlá, skrútený blok, problémy so vstrekovačmi, či nadmerné opotrebova motora (najmä 400 CDI, menej 420 CDI) |
presakovanie nafty pod snímačom tlaku v zásobníku - zlé tesnenie, nadmerne opotrebované/tečúce vysokotlakové čerpadlá (vysoký nájazd, CDI) |
porucha termostatu, prasknutá hadica turba (CDI, väčší km. nábeh) |
hlučná visco spojka ventilátora chladenia |
problémy s DPF filtrom - vyššia dymivosť najmä pri regenerácii, slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (viac pri verziách Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, CDI, zriedkavejšie aj benzínové motory) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok - nemožnosť naštartovať (CDI) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (automatické prevodovky, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
podfukujúce vstrekovače-hromadenie karbónu (CDI, vysoký km nábeh, resp. neodborná montáž vstrekovačov) |
úniky prevodového oleja (častejšie päťstupňové automatické prevodovky pri väčšom km nábehu-riziko nadmerného opotrebenia) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
E 270 CDI (130 kW). Motor je spoľahlivý a z prvých ročníkoch predstavuje ideálny kompromis z hľadiska výkonu a spotreby pre stredne náročného motoristu. Nevýhodou je o niečo menšia kultivovanosť a väčšie vibrácie oproti novšiemu vidlicovému šesťvalcu. E320 CDI (165 kW). Primerane úsporný, tichý, pružný a výkonný motor. E 220 CDI (125 kW). Výkonovo plne postačujúci motor pre bežne jazdiaceho motoristu. Poteší kultivovaným chodom, solídnou spotrebou a spoľahlivosťou. E 200 Kompresor (120 a 135 kW) Odolný a dostatočne spoľahlivý motor poskytuje dostatok dynamiky pri rozumnej spotrebe okolo 9-10 litrov. Nevýhodou je len vyššia hlučnosť kompresora pri vyšších otáčkach či záťaži. |
E 400 CDI (191 kW) a E 420 CDI (231 kW). Motory sú príliš ťažké a značne ovplyvňujú jazdné vlastnosti, naviac je potrebný finančne náročný servis a veľmi problematická je aj spoľahlivosť motorov-najmä E 400 CDI. E 200 CDI (90 kW). Príliš slabý motor na tak veľké a prémiové vozidlo. Benzínové šesťvalce radu M272. Poskytujú síce slušnú dynamiku, vyznačujú sa tiež kultivovaným chodom, problémom sú však chúlostivé rozvody. E 500 - M273 (285 kW). Dynamicky suverénny motor s primeranou spotrebou vzhľadom na poskytovanú dynamiku. Podobne ako pri šesťvalcoch je problémom slabšia odolnosť rozvodového mechanizmu a pri väčšom nájazde aj piestnych krúžkov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
E 200 CGI | 1796 ccm | M 271.946 | 125 kW |
E 200 CGI (212.248) | 1796 ccm | M 271.860,M 271.820 | 135 kW |
E 200 Kompressor (211.041) | 1796 ccm | M 271.956 | 135 kW |
E 200 Kompressor (211.042) | 1796 ccm | M 271.941 | 120 kW |
E 200 NGT (211.041) | 1796 ccm | M 271.941 | 120 kW |
E 250 CGI (212.247) | 1796 ccm | M 271.860 | 150 kW |
E 200 (212.234) | 1991 ccm | M 274.920 | 135 kW |
E 250 (212.236) | 1991 ccm | M 274.920 | 155 kW |
E 230 (211.052) | 2496 ccm | M 272.922 | 150 kW |
E 240 (211.061) | 2597 ccm | M 112.917,M 112.913 | 130 kW |
E 240 4-matic (211.080) | 2597 ccm | M 112.917 | 130 kW |
E 280 (211.054) | 2996 ccm | M 272.943 | 170 kW |
E 280 4-matic (211.092) | 2996 ccm | M 272.943 | 170 kW |
E 300 | 2996 ccm | M 272.952 | 170 kW |
E 400 | 2996 ccm | M 276.820 | 245 kW |
E 400 4-matic | 2996 ccm | M 276.820 | 245 kW |
E 320 (211.065) | 3199 ccm | M 112.949 | 165 kW |
E 320 4-matic (211.082) | 3199 ccm | M 112.954 | 165 kW |
E 300 (212.255) | 3498 ccm | M 276.952 | 185 kW |
E 300 4-matic (212.280) | 3498 ccm | M 276.952 | 185 kW |
E 350 (211.056) | 3498 ccm | M 272.964 | 200 kW |
E 350 (212.256) | 3498 ccm | M 272.980 | 200 kW |
E 350 (212.259) | 3498 ccm | M 276.952 | 225 kW |
E 350 4-matic (211.087) | 3498 ccm | M 272.972 | 200 kW |
E 350 4-matic (212.287) | 3498 ccm | M 272.977 | 200 kW |
E 350 4-matic (212.288, 212.287) | 3498 ccm | M 276.952 | 225 kW |
E 350 CGI (211.057) | 3498 ccm | M 272.985 | 215 kW |
E 350 CGI (212.257) | 3498 ccm | M 272.983 | 215 kW |
E 400 (212.261) | 3498 ccm | M 276.850 | 245 kW |
E 400 4-matic (212.299) | 3498 ccm | M 276.850 | 245 kW |
E 500 (212.273) | 4663 ccm | M 278.922 | 300 kW |
E 500 4-matic (212.291) | 4663 ccm | M 278.922 | 300 kW |
E 500 (211.070) | 4966 ccm | M 113.967 | 225 kW |
E 500 4-matic (211.083) | 4966 ccm | M 113.969 | 225 kW |
E 55 AMG Kompressor (211.076) | 5439 ccm | M 113.990 | 350 kW |
E 500 (211.072) | 5461 ccm | M 273.960 | 285 kW |
E 500 (212.272) | 5461 ccm | M 273.971 | 285 kW |
E 500 4-matic (211.090) | 5461 ccm | M 273.962 | 285 kW |
E 63 AMG (212.274) | 5461 ccm | M 157.980,M 157.981 | 386 kW |
E 63 AMG (212.274) | 5461 ccm | M 157.981 | 410 kW |
E 63 AMG (212.275) | 5461 ccm | M 157.981 | 430 kW |
E 63 AMG 4-matic (212.276) | 5461 ccm | M 157.981 | 430 kW |
E 63 AMG 4-matic (212.292) | 5461 ccm | M 157.981 | 410 kW |
E 63 AMG (211.077, 211.177) | 6208 ccm | M 156.983 | 378 kW |
E 63 AMG (212.277) | 6208 ccm | M 156.985 | 386 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
E 200 CDI / BlueTEC (212.205, 212.206) | 2143 ccm | OM 651.925 | 100 kW |
E 220 CDI / BlueTEC (212.202, 212.201) | 2143 ccm | OM 651.924 | 125 kW |
E 250 CDI / BlueTEC (212.203, 212.204) | 2143 ccm | OM 651.924 | 150 kW |
E 250 CDI / BlueTEC 4-matic (212.282, 212.297) | 2143 ccm | OM 651.924 | 150 kW |
E 300 Hybrid / BlueTEC Hybrid (212.298) | 2143 ccm | OM 651.924 | 150 kW |
E 200 CDI (211.004) | 2148 ccm | OM 646.951 | 75 kW |
E 200 CDI (211.004) | 2148 ccm | OM 646.951 | 90 kW |
E 200 CDI (211.007) | 2148 ccm | OM 646.820 | 100 kW |
E 220 CDI (211.006) | 2148 ccm | OM 646.961 | 100 kW |
E 220 CDI (211.006) | 2148 ccm | OM 646.961 | 110 kW |
E 220 CDI (211.008) | 2148 ccm | OM 646.821 | 125 kW |
E 220 CDI | 2149 ccm | OM 646.821 | 120 kW |
E 270 CDI (211.016) | 2685 ccm | OM 647.961 | 130 kW |
E 280 CDI (211.020) | 2987 ccm | OM 642.920 | 140 kW |
E 280 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.921 | 140 kW |
E 300 BlueTEC | 2987 ccm | OM 642.920 | 155 kW |
E 300 CDI (212.220) | 2987 ccm | OM 642.850 | 150 kW |
E 320 CDI (211.022) | 2987 ccm | OM 642.920 | 165 kW |
E 320 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.910 | 165 kW |
E 350 BlueTEC | 2987 ccm | OM 642.852 | 185 kW |
E 350 BlueTEC (212.224) | 2987 ccm | OM 642.850 | 155 kW |
E 350 BlueTEC (212.226) | 2987 ccm | OM 642.852 | 190 kW |
E 350 BlueTEC 4-matic | 2987 ccm | OM 642.858 | 185 kW |
E 350 BlueTEC 4-matic (212.294) | 2987 ccm | OM 642.858,OM 642.852 | 190 kW |
E 350 CDI (212.223) | 2987 ccm | OM 642.852 | 195 kW |
E 350 CDI (212.225) | 2987 ccm | OM 642.850 | 170 kW |
E 350 CDI 4-matic (212.289) | 2987 ccm | OM 642.856 | 170 kW |
E 350 CDI 4-matic (212.293) | 2987 ccm | OM 642.858 | 195 kW |
E 280 CDI (211.023) | 3222 ccm | OM 648.961 | 130 kW |
E 320 CDI (211.026) | 3222 ccm | OM 648.961 | 150 kW |
E 400 CDI (211.028) | 3996 ccm | OM 628.961 | 191 kW |
E 420 CDI (211.029) | 3996 ccm | OM 629.910 | 231 kW |
10 komentárov
Vladimir Luksa
Zaujal ma vas clanok a rad by som sa opytal na Vami spominanu zavadu u modelu E270 cdi a to na poruchu tachometra (neukazuje rychlost)kylometre priratava…ocenim kazdu radu…dakujem
RST
… v slove kilometer sa pise makke i…
Brano
Dobry clanok, palec hore
Norbert
Fakt dobrý článok a hlavne vystihol vačšinu nedostatkov tohto modelu. Mercedes forever.
felipe
Zdravim, chcel by som poradiť pri výbere motorizácie v tomto aute. Najazdím ročne asi 20-25 tisíc kilometrov ročne. Zaujali ma motorizácie konkrétne E230 a E280 benzín. Rozmýšľal som aj nad E280 CDI a E320 CDI ale naftové autá moc nepreferujem skôr uprednostním vyššiu spotrebu ale zároveň aj vyššiu spoľahlivosť. Mimochodom počul som že sa pri tých benzínových motoroch dá jazdiť so spotrebou 9-11 litrov na 100km. Ročník 2005/2006 a vyššie.
Ďakujem.
Peto
Pekný článok
Andrej
Hm, pekný článok ale ešte minulý mesiac tu bol v Hodnotení odporúčaný aj motor E 350 (200 kW) radu M272 a aj 350 CGI (215kW) tak teraz neviem či to autori prepracovali alebo už je to problematický motor…
MJ
Áno prepracovali sme článok. Články sa priebežne vylepšujúa dopĺňajú, vždy ak sa vyskytnú nové dôležité infomácie.
Anonym
su w211ky aj bez airmaticu?? s klasickymi tlmicmi??
EdwardGeorge https://www.amazon.com s.
edward.george.b.r@gmail.com