Druhá generácia M-kovej rady mala na čo nadväzovať. Prvé M-ko, predstavené v roku 1997, nastavilo úplne nové štandardy v tomto segmente. Ponúkalo na tú dobu veľmi slušný komfort, bezpečnosť a nestratilo sa ani mimo asfaltovej cesty. Práve za jazdné vlastnosti a jazdný komfort sa ušlo vozidlu niekoľko medzinárodných ocenení.
Druhá generácia nadviazala na úspechy predchodcu a ponúka veľmi dobrý mix imidžu, komfortu a jazdných vlastností. Oproti prvej generácii podstatne vylepšila kvalitu dielenského spracovania a použitých materiálov, poteší aj solídna spoľahlivosť a odolnosť. Nevýhodou je pomerne vysoká cena zachovalých jazdeniek a samozrejme vyššie prevádzkové náklady.
História
Mercedes ML W164 sa verejnosti predstavil na autosalóne v Ženeve na jar v roku 2005. Vyrábal sa v Alabamskej Tuscaloose a za hlavného konkurenta možno považovať BMW X5, ale aj Audi Q7, VW Touareg či Volvo XC90. Na výber boli motorizácie ML 350 (200 kW), ML 500 (225 kW), dva dieselové šesťvalce ML 320 CDI (165 kW), 280 CDI (140 kW) a jeden dieselový osemvalec ML 420 CDI (225 kW).
V prvej polovici roka 2006 sa na trhu objavilo aj ultimátne ML 63 AMG. Výkon atmosféricky plneného osemvalca s objemom 6,3 litra dosahoval nadštandardných 375 kW pri 6800 ot/min a krútiaci moment vrcholil na 630 Nm pri 5200 ot/min.
Oproti predchodcovi posilnilo ML AMG druhej generácie o takmer 120 kW a 120 Nm. Dynamické parametre takejto strely sú zaujímavé, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za päť sekúnd a maximálna elektronicky obmedzená rýchlosť na 250 km/h. Mercedes-Benz ML 63 AMG obúva pneumatiky o rozmeroch buď 295/45 R19, alebo až 20 palcové s rozmermi 295/40.
Úpravou prešli aj brzdy a tiež rozdelenie pohonu v pomere 40% na prednú a 60% na zadnú nápravu. Zvonku sa AMG od sériovej produkcie líši hlavne športovými nárazníkmi, dvakrát dvojitou koncovkou výfuku, začiernenými koncovými svetlami, či oknami. V interiéri sú osadené chrómové pedále, logá AMG a použité materiály ako koža a Alcantara.
V lete 2007 prišiel nový motor do verzie ML 500 s objemom 5461 ccm a výkonom 285 kW.
V prvej polovici roka 2008 prebehla modernizácia. Zvonku sa zmeny dotkli masky chladiča, ktorá je po facelifte väčšia a obsahuje tri vodorovné strieborne lakované perforované lišty. V prípade verzie ML 63 AMG je maska vybavená nízkymi chrómovanými lištami a nový je aj predný nárazník s pravidelným obdĺžnikovým otvorom pod maskou. Svetlomety dostali výraznejší tvar, tvorený zalomením spodnej hrany. Zmeny sa dotkli aj zadného nárazníka, v ktorom sa nachádzajú buď dve oválne alebo dve obdĺžnikové koncovky výfuku. Upravené boli aj zadné združené svetlá a na želanie mohli byť vybavené svetelnými diódami.
V interiéri sa nachádza nový štvorramenný volant s chrómovanými spodnými ramenami a nová je aj ručne vyrábaná koža Artico na čalúnenie interiéru. Zmien doznali aj multimediálne zariadenia, kde sa za príplatok dal objednať aj systém hlasového ovládania Linguatronic alebo 610W audio-sústava Harman Kardon. Pridalo sa aj na bezpečnosti, o ktorú sa stará štandardne dodávaný systém Pre-Safe a hlavové opierky Neck-Pro.
V apríli 2009 predstavil Mercedes hybridné ML450. Používa upravený benzínový šesťvalec o objeme 3,5 litra, ktorý pracuje v atkinsonovom cykle a produkuje výkon 205 kW (350 Nm). V činnosti mu pomáhajú dva elektromotory s výkonom 62 kW (235 Nm) a 60 kW (260 Nm). Spolu so spaľovacím motorom produkujú maximálny výkon 250 kW a krútiaci moment 517 Nm.
Modernizované boli aj dieselové motory na emisnú normu Euro 5. Po novom nesú označenie ML 300 CDI (150 kW), ML 350 CDI (170 kW), ML 450 CDI (225 kW) a pribudla aj úsporná verzia ML 350 CDI Bluetec s výkonom 155 kW. V polovici roka prešla verzia ML 63 AMG drobným faceliftom.
V roku 2010 bola ukončená výroba ML 63 AMG a ML 450 CDI. Na jeseň 2011 sa predstavila verejnosti tretia generácia populárneho ML-ka.
Bezpečnosť
Nárazové skúšky Euro NCAP model absolvoval v roku 2008. Za ochranu posádky získal plný počet päť hviezdičiek (34 bodov). Ochrana detí v autosedačkách bola ohodnotená troma hviezdičkami z piatich (34 bodov) a ohľaduplnosť voči chodcom jednou hviezdičkou zo štyroch (6 bodov).
Prednosti a nedostatky
športovo-elegantný dizajn |
vyššia spotreba |
priestranný interiér vozidla vybavený kvalitnými materiálmi |
vyššia nakladacia hrana a horší výhľad tesne pred vozidlo a smerom vzad |
bohatá výbava |
vyššie prevádzkové náklady a servis (najmä 420 CDI a 63 AMG) |
robustnosť a bezpečnosť |
iba automatická prevodovka |
priaznivé ceny jazdeniek |
problematické benzínové motory M272 a M273 |
dobré jazdné vlastnosti na ceste aj mimo spevnenú cestu |
|
jazdný komfort (najmä verzie s vzduchovým odpružením Airmatic) |
|
príplatkový off-road paket obsahujúci uzavierku diferenciálu a redukciu |
Najčastejšie poruchy
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
prasknuté vzduchové mechy pruženia Airmatic, spálený kompresor, chybné snímače (väčší km nábeh) |
kratšia životnosť brzdových komponentov (hlavne výkonnejšie verzie) |
problematický rozvodový mechanizmus (ML 350 - M272, ML 500 - M273 a ML 420/450 CDI) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
zvolávacia akcia na ojničné ložiská prvého valca (prvé ročníky 280 CDI a 320 CDI) |
problémy s DPF filtrom - vyššia dymivosť najmä pri regenerácii, slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (280 CDI, 320 CDI, 350 CDI najmä verzie Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora, porucha odvetrávania kľukovej skrine alebo z dôvodu nadmerného opotrebovania piestnych krúžkov (v prípade ML 500 - 285 kW a menej pri ostatných agregátoch) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
zničené turbodúchadlo (CDI, zriedka najmä z dôvodu nasatia kovových úlomkov z teplom vyžíhaných výfukových zvodov, väčší km nábeh) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok (CDI, nemožnosť naštartovať) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, CDI, zriedkavejšie benzínové motory) |
korózia podvozkových častí |
poruchy snímačov systému čistenia výfukových plynov DPF (častejšie pri ML 350 CDI Bluetec) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (7G-Tronic, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
ML 320 CDI (165, 170 kW), štvor-ventilový vidlicový šesťvalec DOHC. Ponúka ML-ku slušnú dynamiku a spoľahlivosť, zvýšenú opatrnosť treba venovať hlavne starším verziám Euro 4 vybavených príplatkovým DPF filtrom. ML 500 - M113 (225 kW). Slušná dynamika a dobrá spoľahlivosť motora je bohužiaľ vykúpená vyššou spotrebou. Riešením je alternatívna prestavba na LPG/CNG. |
ML 420 CDI (225 kW), štvor-ventilový vidlicový osemvalec DOHC. Ponúka ML-ku naozaj nadštandardnú dynamiku, má však pomerne vysokú spotrebu paliva, málokedy klesajúcu pod 12 litrov, požaduje finančne veľmi náročný servis a so stúpajúcimi km pribúdajú finančne náročné poruchy. ML 320 - M272 (200 kW). Základné benzínové šesťvalce si celkom slušne poradia s ťažkým ML-kom, problémom je však vyššia spotreba a najmä problémy s rozvodovým mechanizmom. ML 500 - M273 (285 kW). Dynamicky suverénny motor s primeranou spotrebou vzhľadom na poskytovanú dynamiku. Podobne ako pri šesťvalcoch je problémom slabšia odolnosť rozvodového mechanizmu a pri väčšom nájazde aj piestnych krúžkov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
ML 500 4-matic (164.175) | 4966 ccm | M 113.964 | 225 kW |
ML 500 4-matic (164.172) | 5461 ccm | M 273.963 | 285 kW |
ML 63 AMG 4-matic (164.177) | 6208 ccm | M 156.980 | 375 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
ML 280 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.121) | 2987 ccm | OM 642.832,OM 642.820 | 150 kW |
ML 320 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.820 | 155 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.125) | 2987 ccm | OM 642.820 | 170 kW |
ML 420 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
ML 450 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
2 komentáre
Anonym
Odpojenie vzduchového kanálu,na Mercedes 320 cdi ,,píše poruchu,,viete poradiť,,
Cvanco
jedny z najlepsich aut toto boli a su doteraz. zobral by som ajja ale mam Volvo XC90 a neviem ho predat.