Na veľmi slušnej úrovni je bezpečnostná výbava. Tá je tvorená prednými, bočnými a hlavovými airbagmi. O bezpečnosť posádky sa tiež môžu starať dva aktívne systémy s názvami Neck-Pro a Pre-safe. Prvý má na starosti posun opierok hlavy o 40 mm dopredu a 30 mm smerom hore pri náraze zozadu, aby zabránil poškodeniu krčnej chrbtice. Po jeho aktivácii je možné opierky jednoducho vrátiť späť do pôvodnej polohy pomocou nástroja dodávaného s vozidlom.
Systém Pre-safe je podstatne zložitejší, pretože vyhodnocuje údaje z jednotiek stabilizačného systému ESP a brzdového asistenta. Podľa ich hodnôt dokáže vyhodnotiť blížiace sa nebezpečenstvo kolízie a dostatočne pripraviť posádku na prípadný náraz. Automaticky predopne pásy na predných sedadlách, v prípade elektricky nastaviteľných sedadiel automaticky upraví ich polohu tak, aby telá cestujúcich boli v čo najlepšej možnej pozícii voči bezpečnostným prvkom. Dokonca ak hrozí riziko prevrátenia, automaticky uzavrie strešné okno. Samozrejmosť je, že ak k nárazu nedôjde, systém všetko vráti do pôvodnej polohy.
Interiér
Druhá generácia populárneho ML-ka si samozrejme zachovala charakteristický vzhľad svojho predchodcu a dodala ešte viac noblesy so športovou eleganciou. Prednej časti dominuje maska chladiča s veľkou trojcípou hviezdou. Potešia tiež xenónové svetlomety s možnosťou natáčania v smere otáčania volantu, ktoré boli veľmi často zákazníkmi objednávané ako súčasť príplatkovej výbavy.
Pre lepšiu viditeľnosť pri odbočovaní sú prispôsobené aj hmlové svetlomety v prednom nárazníku. Pri spustení smerovky osvieti dotyčná hmlovka plochu pod uhlom 60 stupňov do strany, čím sa značne zlepší prehľad a tým aj bezpečnosť chodcov a cyklistov pohybujúcich sa pri kraji vozovky.
Oproti predchodcovi druhá generácia aj značne narástla do dĺžky, konkrétne o 150 mm na 4780 mm, pričom rázvor náprav narástol o 95 mm na výsledných 2915 mm. Výška bola o 5 mm znížená na výsledných 1815 mm a šírka má hodnotu 1911 mm.
Výrazne konštruktéri zapracovali na aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu klesol z 0,4 na veľmi dobrých 0,34 (oveľa menšia Fabia I. generácie má porovnateľné Cx). Jazdným vlastnostiam pri vyšších rýchlostiach pomohol znížený vztlak na zadnej náprave o značných 70%. Na zníženie hlučnosti obtekaného vzduchu prispeli aj robustnejšie sklá (o 0,3 mm na hodnotu 4,1 mm).
Samozrejme úpravám sa nevyhla ani bezpečnosť. Okrem zväčšenia prešla karoséria aj výrazným spevnením. Cez 60% dielov je vyrobených z vysoko pevnostných oceľových plechov. Vyšlo sa v ústrety aj servisom, keď časť prednej a zadnej časti dokáže pohltiť nárazy do rýchlosti 15 km/h, následne sú z vozidla ľahko demontovateľné, z dôvodu rýchlej a lacnej opravy. Poteší aj použitie nového typu laku, využívajúceho nanotechnológie, je totiž o niečo odolnejší a drobné škrabance by nemali byť príliš viditeľné.
Interiér ML-ka pôsobí priestranným a luxusným dojmom. Posádka vozidla má dostatok miesta vo všetkých smeroch. Taktiež celkové spracovanie je na vysokej úrovni a ani pri prejazde terénnymi nerovnosťami sa neozývajú nepríjemné pazvuky. Rovnako vzhľad interiéru je ušetrený rôznych módnych výstrelkov podliehajúcich rýchlemu zastaraniu. Výnimku tvoria snáď len masívne rukoväte na stredovom paneli, ktoré majú minimálny praktický význam.
Vodiča poteší plne nastaviteľný multifunkčný štvorramenný volant a prehľadný prístrojový panel. Ten tvorí analógový rýchlomer s hodinami a otáčkomer s palivomerom. Medzi týmito prístrojmi je veľký multifunkčný displej, zobrazujúci informácie palubného počítača a je ovládaný tlačidlami na volante.
Stredovému panelu dominuje veľký displej navigácie, umiestnený v hornej časti, pod ktorým je umiestnené ovládanie automatickej klimatizácie a dole sa nachádzajú ovládače funkcií Off-Road. Celková ergonómia ovládania vozidla je na dobrej úrovni, keďže prístrojový panel je logicky usporiadaný a ovládacie prvky dobre prístupné.
Trocha zvyku vyžaduje len „americké“ ovládanie automatickej prevodovky pravou páčkou a naopak na ľavej strane sú stierače, smerovky atď.
Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40 a dovoľujú zväčšiť batožinový priestor zo základných 551 až na 1830 litrov. Ak natrafíte na príplatkové vyberanie zadných sedadiel z vozidla, je možné celkový objem zväčšiť až na 2050 litrov. Z pohľadu užívateľského komfortu sú trocha nepraktické chrómové prahové nástavce. Často sú totiž špinavé a hrozí riziko zašpinenia oblečenia pri nastupovaní.
Jazdené vlastnosti a podvozok
Prednosti a nedostatky
športovo-elegantný dizajn |
vyššia spotreba |
priestranný interiér vozidla vybavený kvalitnými materiálmi |
vyššia nakladacia hrana a horší výhľad tesne pred vozidlo a smerom vzad |
bohatá výbava |
vyššie prevádzkové náklady a servis (najmä 420 CDI a 63 AMG) |
robustnosť a bezpečnosť |
iba automatická prevodovka |
priaznivé ceny jazdeniek |
problematické benzínové motory M272 a M273 |
dobré jazdné vlastnosti na ceste aj mimo spevnenú cestu |
|
jazdný komfort (najmä verzie s vzduchovým odpružením Airmatic) |
|
príplatkový off-road paket obsahujúci uzavierku diferenciálu a redukciu |
Najčastejšie poruchy
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
prasknuté vzduchové mechy pruženia Airmatic, spálený kompresor, chybné snímače (väčší km nábeh) |
kratšia životnosť brzdových komponentov (hlavne výkonnejšie verzie) |
problematický rozvodový mechanizmus (ML 350 - M272, ML 500 - M273 a ML 420/450 CDI) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
zvolávacia akcia na ojničné ložiská prvého valca (prvé ročníky 280 CDI a 320 CDI) |
problémy s DPF filtrom - vyššia dymivosť najmä pri regenerácii, slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (280 CDI, 320 CDI, 350 CDI najmä verzie Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora, porucha odvetrávania kľukovej skrine alebo z dôvodu nadmerného opotrebovania piestnych krúžkov (v prípade ML 500 - 285 kW a menej pri ostatných agregátoch) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
zničené turbodúchadlo (CDI, zriedka najmä z dôvodu nasatia kovových úlomkov z teplom vyžíhaných výfukových zvodov, väčší km nábeh) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok (CDI, nemožnosť naštartovať) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, CDI, zriedkavejšie benzínové motory) |
korózia podvozkových častí |
poruchy snímačov systému čistenia výfukových plynov DPF (častejšie pri ML 350 CDI Bluetec) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (7G-Tronic, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
ML 320 CDI (165, 170 kW), štvor-ventilový vidlicový šesťvalec DOHC. Ponúka ML-ku slušnú dynamiku a spoľahlivosť, zvýšenú opatrnosť treba venovať hlavne starším verziám Euro 4 vybavených príplatkovým DPF filtrom. ML 500 - M113 (225 kW). Slušná dynamika a dobrá spoľahlivosť motora je bohužiaľ vykúpená vyššou spotrebou. Riešením je alternatívna prestavba na LPG/CNG. |
ML 420 CDI (225 kW), štvor-ventilový vidlicový osemvalec DOHC. Ponúka ML-ku naozaj nadštandardnú dynamiku, má však pomerne vysokú spotrebu paliva, málokedy klesajúcu pod 12 litrov, požaduje finančne veľmi náročný servis a so stúpajúcimi km pribúdajú finančne náročné poruchy. ML 320 - M272 (200 kW). Základné benzínové šesťvalce si celkom slušne poradia s ťažkým ML-kom, problémom je však vyššia spotreba a najmä problémy s rozvodovým mechanizmom. ML 500 - M273 (285 kW). Dynamicky suverénny motor s primeranou spotrebou vzhľadom na poskytovanú dynamiku. Podobne ako pri šesťvalcoch je problémom slabšia odolnosť rozvodového mechanizmu a pri väčšom nájazde aj piestnych krúžkov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
ML 500 4-matic (164.175) | 4966 ccm | M 113.964 | 225 kW |
ML 500 4-matic (164.172) | 5461 ccm | M 273.963 | 285 kW |
ML 63 AMG 4-matic (164.177) | 6208 ccm | M 156.980 | 375 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
ML 280 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.121) | 2987 ccm | OM 642.832,OM 642.820 | 150 kW |
ML 320 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.820 | 155 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.125) | 2987 ccm | OM 642.820 | 170 kW |
ML 420 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
ML 450 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
2 komentáre
Anonym
Odpojenie vzduchového kanálu,na Mercedes 320 cdi ,,píše poruchu,,viete poradiť,,
Cvanco
jedny z najlepsich aut toto boli a su doteraz. zobral by som ajja ale mam Volvo XC90 a neviem ho predat.