Jazdné vlastnosti ML-ka sú na slušnej úrovni, pričom vyzdvihnúť treba najmä komfort jazdy vozidiel vybavených pneumatickým sytémom pruženia Airmatic DC. Jazda s pneumatickým podvozkom pripomína plavbu, keďže ML-ko s nadhľadom pohlcuje väčšinu nerovností našich vozoviek. Pri jazde do zákruty adaptívne tlmiče stuhnú, čo pomáha eliminovať náklony karosérie a prejsť zákrutu vyššou rýchlosťou akoby sa dalo od tak veľkého vozidla očakávať. Samozrejme s rýchlosťou jazdy to netreba preháňať, keďže sa jedná o veľké a ťažké vozidlo, ktoré v limitných situáciach pôsobí už trocha ťažkopádne. Vyššiu hmotnosť a menšiu obratnosť vozidla cítiť aj pri rýchlejšej jazde po kľukatých cestách či náhlych zmenách jazdného smeru. Pri rýchlej jazde po diaľnici poteší veľmi dobrá stabilita vozidla v priamom smere a minimálna citlivosť na bočný vietor. Zriedkavo sa vyskytujú aj verzie bez Airmaticu s klasickými oceľovými pružinami a tlmičmi. Aby sa eliminovalo nakláňanie karosérie, je podvozok s klasickým pružením naladený dosť tvrdo, čo sa prejavuje podstatne zhoršeným komfortom pri prejazde nerovností oproti verziám s Airmaticom. Výhodou klasického odpruženia sú s rastúcim počtom km menšie náklady na údržbu v porovnaní so vzduchovým odpružením, keďže výmena mechov Airmaticu je pomerne drahá (obzvlásť v značkovom servise) a občas sa vie pokaziť aj vzduchový kompresor, resp. regulačné prvky a snímače. Po konštrukčnej stránke je vpredu aj vzadu použitý viacprvkové zavesenie kolies, pričom ramená, čapy a tiež silentbloky sa vyznačujú nadpriemerne dobrou životnosťou.
Príplatkové pneumatické odpruženie Airmatic sa dodávalo v dvoch prevedeniach. Klasická verzia bez off-road paketu dokáže pri rýchlosti nad 140 km/h znížiť svetlú výšku zo štandardných 181 mm o 15 mm. Na pôvodnú výšku sa vráti pri poklese rýchlosti pod 40 km/h. Pri jazde v teréne dokáže zvýšiť svetlú výšku o slušných 80 mm na celkových 261 mm. V prípade off-road paketu s redukčnou prevodovkou umožňuje systém zvyšovať svetlú výšku v troch stupňoch o 30, 80 a 110 mm na výsledných 291 mm. Obe verzie Airmatic sú vybavené adaptívnymi plynovými tlmičmi so štyrmi stupňami tlmenia, ku ktorým sa dali doobjednať ešte tri stupne tuhosti pružín.
Čo sa týka jazdných vlastností mimo spevnené komunikácie, ani tam sa ML-ko nestratí. Pomerne často možno natrafiť na príplatkový Off-road paket, ktorý dokáže z auta spraviť prekvapivo schopné terénne vozidlo. Veľa napovedá aj svetlá výška – 210 mm, v prípade základného prevedenia bez vzduchového pruženia. Poteší aj prítomnosť systému DSR (Downhill Speed Regulation), ktorý je možné aktivovať do rýchlosti 30 km/h a s pomocou brzdenia motora bezpečne zostúpiť z prudkého kopca. Krútiaci moment sa prenáša na kolesá prednej a zadnej nápravy v pomere 50:50.
V prípade vybavenia Off-Road paketom, ktorého ovládače sa nachádzajú v spodnej časti stredového panelu, obsahuje vozidlo redukčnú prevodovku a mechanickú uzávierku medzinápravového a zadného diferenciálu. Avšak aj bez terénneho balíčku sa ML v teréne nestratí a v pohode zvládne nástrahy ako pohyb v hlbokom snehu, šplhanie aj prudších svahov alebo dokonca brodenie až v polmetrovej vode. Aj základné ML-ko je totiž vybavené systémom 4ETS, ktorý sa snaží simulovať mechanické uzávierky diferenciálov (treba povedať, že celkom úspešne), formou zásahov (brzdením) brzdového systému na jednotlivé kolesá podľa aktuálnej potreby.
Podvozok vďačí za svoje skvelé jazdné vlastnosti aj dômyselnej a dobre odladenej konštrukcii. Predná lichobežníková náprava má oproti prvej generácii vyššie umiestnené horné rameno, vykované z hliníkovej zliatiny. Tehlica (kovový výlisok spojujúci náboj kolesa a zvyšok nápravy) a spodné rameno je naopak odliate z liatiny. Náprava je ukotvená v pomocnom ráme. Odpruženie zaisťujú vinuté pružiny a jednoplášťové plynové tlmiče. Zadná náprava je štvorprvková so spodným ramenom odliatym z liatiny, horné rameno je zvarenec z plechových výliskov a predné rameno je zvarenec z trubiek. Tiež je tu rovnaké odpruženie a pre obe nápravy je použitý aj skrutný stabilizátor.
Na veľmi dobrej úrovni je aj brzdový systém, ktorý si bez problémov poradí aj s opakovaným intenzívnym brzdením bez výraznejšieho vädnutia. Nie je sa ani prečo čudovať, keď na prednej náprave sú duté kotúče 330 x 32 mm (350 x 32 pre ML 500) stláčané dvoj-piestikovými strmeňmi. Zadné kolesá sú osadené kotúčmi 330 x 14 (duté 330 x 22 pre ML 500) a strmene majú jeden piestik. Kolesá majú rozmery 17″ (18″ ML 500) a štandardné pneumatiky 235/65 R17 (255/55 R18 pre ML 500). Samozrejmosťou je stabilizačný systém ESP, vrátane stráženia tlaku v pneumatikách. Podobne dobre sa podarilo aj naladenie posilňovača riadenia, ktorý celkom obstojne informuje o situácii na ceste, škoda len veľkého prevodu riadenia.
Prednosti a nedostatky
športovo-elegantný dizajn |
vyššia spotreba |
priestranný interiér vozidla vybavený kvalitnými materiálmi |
vyššia nakladacia hrana a horší výhľad tesne pred vozidlo a smerom vzad |
bohatá výbava |
vyššie prevádzkové náklady a servis (najmä 420 CDI a 63 AMG) |
robustnosť a bezpečnosť |
iba automatická prevodovka |
priaznivé ceny jazdeniek |
problematické benzínové motory M272 a M273 |
dobré jazdné vlastnosti na ceste aj mimo spevnenú cestu |
|
jazdný komfort (najmä verzie s vzduchovým odpružením Airmatic) |
|
príplatkový off-road paket obsahujúci uzavierku diferenciálu a redukciu |
Najčastejšie poruchy
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
prasknuté vzduchové mechy pruženia Airmatic, spálený kompresor, chybné snímače (väčší km nábeh) |
kratšia životnosť brzdových komponentov (hlavne výkonnejšie verzie) |
problematický rozvodový mechanizmus (ML 350 - M272, ML 500 - M273 a ML 420/450 CDI) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
zvolávacia akcia na ojničné ložiská prvého valca (prvé ročníky 280 CDI a 320 CDI) |
problémy s DPF filtrom - vyššia dymivosť najmä pri regenerácii, slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (280 CDI, 320 CDI, 350 CDI najmä verzie Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora, porucha odvetrávania kľukovej skrine alebo z dôvodu nadmerného opotrebovania piestnych krúžkov (v prípade ML 500 - 285 kW a menej pri ostatných agregátoch) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
zničené turbodúchadlo (CDI, zriedka najmä z dôvodu nasatia kovových úlomkov z teplom vyžíhaných výfukových zvodov, väčší km nábeh) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok (CDI, nemožnosť naštartovať) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, CDI, zriedkavejšie benzínové motory) |
korózia podvozkových častí |
poruchy snímačov systému čistenia výfukových plynov DPF (častejšie pri ML 350 CDI Bluetec) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (7G-Tronic, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
ML 320 CDI (165, 170 kW), štvor-ventilový vidlicový šesťvalec DOHC. Ponúka ML-ku slušnú dynamiku a spoľahlivosť, zvýšenú opatrnosť treba venovať hlavne starším verziám Euro 4 vybavených príplatkovým DPF filtrom. ML 500 - M113 (225 kW). Slušná dynamika a dobrá spoľahlivosť motora je bohužiaľ vykúpená vyššou spotrebou. Riešením je alternatívna prestavba na LPG/CNG. |
ML 420 CDI (225 kW), štvor-ventilový vidlicový osemvalec DOHC. Ponúka ML-ku naozaj nadštandardnú dynamiku, má však pomerne vysokú spotrebu paliva, málokedy klesajúcu pod 12 litrov, požaduje finančne veľmi náročný servis a so stúpajúcimi km pribúdajú finančne náročné poruchy. ML 320 - M272 (200 kW). Základné benzínové šesťvalce si celkom slušne poradia s ťažkým ML-kom, problémom je však vyššia spotreba a najmä problémy s rozvodovým mechanizmom. ML 500 - M273 (285 kW). Dynamicky suverénny motor s primeranou spotrebou vzhľadom na poskytovanú dynamiku. Podobne ako pri šesťvalcoch je problémom slabšia odolnosť rozvodového mechanizmu a pri väčšom nájazde aj piestnych krúžkov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
ML 500 4-matic (164.175) | 4966 ccm | M 113.964 | 225 kW |
ML 500 4-matic (164.172) | 5461 ccm | M 273.963 | 285 kW |
ML 63 AMG 4-matic (164.177) | 6208 ccm | M 156.980 | 375 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
ML 280 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.121) | 2987 ccm | OM 642.832,OM 642.820 | 150 kW |
ML 320 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.820 | 155 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.125) | 2987 ccm | OM 642.820 | 170 kW |
ML 420 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
ML 450 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
2 komentáre
Anonym
Odpojenie vzduchového kanálu,na Mercedes 320 cdi ,,píše poruchu,,viete poradiť,,
Cvanco
jedny z najlepsich aut toto boli a su doteraz. zobral by som ajja ale mam Volvo XC90 a neviem ho predat.