Karoséria je voči korózii chránená pomerne dobre, o niečo horšie je na tom podvozok a najmä predfaceliftované modely, kde sa korózia vyskytuje vo väčšej miere.
Podvozok je robustnej konštrukcie a prípadné vôle sa zvyčajne vyskytujú až pri väčšom nájazde. Ako prvé sa zvyčajne porúčajú zadné silentbloky predných ramien, čo sa prejavuje klopavými zvukmi, pri väčších vôľach aj zhoršením smerovej stability. Najmä v prípade výkonnejších verzií sa vyskytuje aj kratšia životnosť brzdových komponentov.
V prípade vzduchového odpruženia sa pri väčšom nájazde porúča vzduchový mech – prasknutie mechu resp. drobnejšie netesnosti. Porucha sa prejavuje vyššou svetlou výškou ako bežne a nakrivo stojacim vozidlom (ostatné mechy sú nafúkané na maximum). Mechy sa obvykle prederú/prasknú v spodnej časti, kde sa udržiavajú rôzne nečistoty-kamienky a pôsobí agresívna posypová soľ.
Vyskytujú sa aj poruchy samotných kompresorov Airmaticu, väčšinou v dôsledku trvalého dofukovania netesného mechu. Niekedy sa stane, že kompresor zhorí aj v dôsledku zamrznutého kondenzátu. Porucha snímačov sa vyskytuje len zriedka.
Celkovo možno napísať, že Airmatic často nehnevá, len sa treba pripraviť, že životnosť systému je cca 8-10 rokov a následne vyžaduje tzv. repas kľúčových častí. Životnosť adaptívnych tlmičov sa v závislosti od spôsobu jazdy pohybuje okolo 200-300 tisíc km.
V prípade benzínových šesťvalcov M272 a niečo menej osemvalcov M273 (pri väčšom nájazde) sa vyskytuje problém s rozvodovým mechanizmom. Vinou málo odolného materiálu sa predčasne opotrebuje ozubené koleso, následne sa opotrebuje a vyťahá samotná reťaz a od nich aj ozubené kolesá vačkových hriadeľov, ktoré sú súčasťou mechanizmu variabilného časovania ventilov-nastavovania vačiek. Zo začiatku sa problém prejavuje obvykle chrastením reťaze a vyššou hlučnosťou najmä po studenom štarte. Postačí vymeniť komplet rozvody (cca 1000 €). V pokročilejšom štádiu je však nutné vymeniť aj mechanizmus nastavovania vačiek, čo opravu výrazne predraží, obzvlášť v prípade osemvalca, kde sú štyri nastavovače. Pri dlhodobom zanedbávaní problému sa postupne mechanizmu tak opotrebuje, že reťaz preskočí a nastane deštrukcia motora. Odporúča sa najneskôr každých 150 000 km nechať skontrolovať rozvodový mechanizmus uchom aj okom naozaj skúseného mechanika. (Kontrola rozvodového mechanizmu sa odporúča pravidelne aj v prípade dieselového osemvalca ML 420/450 CDI)
Občas sa vyskytujú aj problémy s vírivými klapkami v sacom potrubí. Pri väčšom nájazde sa môže objaviť väčšia spotreba oleja, väčšinou v dôsledku poruchy resp. zanesenia separátora odvetrania kľukovej skrine, pri šesťvalcoch a novších osemvalcoch M273 pri väčších nájazdoch aj z dôvodu nadmerného opotrebovania piestnych krúžkov.
V prípade dieselových motorov sa pri väčšom nájazde (obvykle 300-400 tisíc km) môžu vyskytnúť vyťahané rozvodové reťaze, čo sa prejavuje zdĺhavejším studeným aj teplým štartom. Niekedy sa vyskytnú aj nadmerne opotrebované ložiská kľukového hriadeľa, častejšie pri viac namáhaných vozidlách.
Pri väčšom nájazde sa objavujú aj nadmerne opotrebované, či zničené turbodúchadla, väčšinou z dôvodu nasatia drobných úlomkov uvoľňujúcich sa z tepelne opotrebovaných/prasknutých výfukových zvodov. Nadmerne opotrebované turbodúchadlo prezrádza vyššia spotreba motorového oleja, prienik oleja do sacieho traktu, vyššia dymivosť, hlučnosť-pískanie a slabší/kolísavý výkon motora.
Občas vie odísť relátko žeraviacich sviečok-vozidlo nenaštartuje a s pribúdajúcimi kilometrami sa zvyšuje aj riziko poruchy servomotora, resp. mechanizmu ovládania vírivých klapiek sacieho potrubia.
Dieselové motory pri väčšom nájazde postihuje aj problém s nadmerne opotrebovanými vstrekovačmi, čo sa prejavuje hrubším-nerovnomerným chodom motora, obtiažnejšími studenými štartami či slabším ťahom a vyššou spotrebou.
V prípade dieselových šesťvalcov 280/320 CDI splňujúcich emisnú normu Euro 4 spôsobuje pri väčšom nájazde resp. častejších kratších jazdách ťažkosti DPF filter (v prvom roku výroby bol iba na želanie). Okrem toho, že zvyšuje priemernú spotrebu o cca 1 liter oproti verzii bez DPF, je citlivejší na spôsob jazdy. Niekedy sa problém s DPF filtrom prejavuje nadmerným dymením počas regenerácie, v niektorých prípadoch svietiacou kontrolkou alebo prechodom do núdzového režimu. V prípade motorov splňujúcich Euro 5, je ťažkostí s DPF filtrom podstatne menej a taktiež je o niečo nižšia aj priemerná spotreba. Občas sa vyskytujú aj poruchy rôznych snímačov chodu motora a čistenia výfukových plynov-častejšie v prípade verzie ML 350 Bluetec.
Pri kúpe je treba venovať patričnú pozornosť aj funkčnosti sedemstupňovej automatickej prevodovky, ktorá je citlivejšia na spôsob užívania vozidla a samozrejme pravidelnú údržbu. Pri pravidelnej údržbe a bežnom jazdení je jej spoľahlivosť na obstojnej úrovni a zvyčajne zvládne 200-300 tisíc km bez problémov. Odporúča sa však meniť olej v prevodovke každých 60 000 km, čo priaznivo vplýva na životnosť komplikovanej mechatroniky ale aj samotného meniča. Taktiež s ťahaním ťažkých prívesov (prevodovka má čo robiť s už tak ťažkým ML-kom) a častým šliapaním na akceleračný pedál (tzv. kick down) to netreba preháňať. V opačnom prípade sa môžu predčasne porúčať lamely (prehriatie-spálenie ich povrchu) resp. premostenie meniča – nadmerné opotrebovanie uzatváracej spojky hydrodynamického meniča-nutná oprava iba meniča.
Pri väčšom nájazde sa môže objaviť problematické radenie rýchlostí, zvyčajne z dôvodu zlyhania riadiacej jednotky. RJ dokážu vymeniť autorizované servisy len novú, zopár špecialistov dokáže vymeniť aj použitú a odblokovať uložený kód imobilizéru z pôvodného vozidla. Nadmerný hukot z oblasti prevodovky pri prudšom pridaní alebo ubratí má zvyčajne na príčine nadmerne vyťahaná reťaz rozdeľovacej prevodovky.
Servis
Podobne ako iné Mercedesy aj ML-ko obsahuje systém Assist Plus, ktorý vodiča upozorňuje na blížiacu sa prehliadku. Podľa náročnosti sa rozdeľujú na typy A a B, resp. C a D ak sú vyžadované aj ďalšie úkony nad rámec bežných prehliadok a môžu zabrať viac času resp. môžu stáť viac financií.
Podľa tohto systému sa olej mení po roku alebo maximálne 25 000 km. Odporúča sa však jeho výmena po maximálne 20 000 km, pri viac zaťažovaných kusoch (ťahanie prívesu, častejšie jazdy mimo spevnené cesty) aj skôr.
Všetky motory majú tzv. bezúdržbové reťazové rozvody, ktoré sa menia len v prípade potreby – častejšie v prípade benzínových motorov M272 a M273.
Pred faceliftom je pri automatickej prevodovke oficiálne odporúčaná len prvá výmena náplne po 60 000 km. Po facelifte dokonca žiadna. Odporúča sa však aj v prípade faceliftovaného modelu vymeniť prvý krát olej najneskôr po 120 000 km a následne každých 60 000 km.
Prednosti a nedostatky
športovo-elegantný dizajn |
vyššia spotreba |
priestranný interiér vozidla vybavený kvalitnými materiálmi |
vyššia nakladacia hrana a horší výhľad tesne pred vozidlo a smerom vzad |
bohatá výbava |
vyššie prevádzkové náklady a servis (najmä 420 CDI a 63 AMG) |
robustnosť a bezpečnosť |
iba automatická prevodovka |
priaznivé ceny jazdeniek |
problematické benzínové motory M272 a M273 |
dobré jazdné vlastnosti na ceste aj mimo spevnenú cestu |
|
jazdný komfort (najmä verzie s vzduchovým odpružením Airmatic) |
|
príplatkový off-road paket obsahujúci uzavierku diferenciálu a redukciu |
Najčastejšie poruchy
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
prasknuté vzduchové mechy pruženia Airmatic, spálený kompresor, chybné snímače (väčší km nábeh) |
kratšia životnosť brzdových komponentov (hlavne výkonnejšie verzie) |
problematický rozvodový mechanizmus (ML 350 - M272, ML 500 - M273 a ML 420/450 CDI) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
zvolávacia akcia na ojničné ložiská prvého valca (prvé ročníky 280 CDI a 320 CDI) |
problémy s DPF filtrom - vyššia dymivosť najmä pri regenerácii, slabší výkon, vyššia spotreba, prípade prechod do núdzového režimu, svietiaca kontrolka (280 CDI, 320 CDI, 350 CDI najmä verzie Euro 4 vybavené DPF, väčší km nábeh, resp. častejšia jazda v meste alebo kratších trasách - nedostatočná regenerácia) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora, porucha odvetrávania kľukovej skrine alebo z dôvodu nadmerného opotrebovania piestnych krúžkov (v prípade ML 500 - 285 kW a menej pri ostatných agregátoch) |
nadmerne opotrebované turbodúchadlo - zvýšená spotreba oleja, prienik oleja do sacieho traktu, znížený/kolísavý výkon (CDI, väčší nájazd) |
zničené turbodúchadlo (CDI, zriedka najmä z dôvodu nasatia kovových úlomkov z teplom vyžíhaných výfukových zvodov, väčší km nábeh) |
vyťahaná rozvodová reťaz-zdĺhavé štarty (motory CDI, vysoký km nábeh) |
občas poruchy relé žeraviacich sviečok (CDI, nemožnosť naštartovať) |
poruchy systému vírivých klapiek (väčší km nábeh, CDI, zriedkavejšie benzínové motory) |
korózia podvozkových častí |
poruchy snímačov systému čistenia výfukových plynov DPF (častejšie pri ML 350 CDI Bluetec) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (7G-Tronic, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
ML 320 CDI (165, 170 kW), štvor-ventilový vidlicový šesťvalec DOHC. Ponúka ML-ku slušnú dynamiku a spoľahlivosť, zvýšenú opatrnosť treba venovať hlavne starším verziám Euro 4 vybavených príplatkovým DPF filtrom. ML 500 - M113 (225 kW). Slušná dynamika a dobrá spoľahlivosť motora je bohužiaľ vykúpená vyššou spotrebou. Riešením je alternatívna prestavba na LPG/CNG. |
ML 420 CDI (225 kW), štvor-ventilový vidlicový osemvalec DOHC. Ponúka ML-ku naozaj nadštandardnú dynamiku, má však pomerne vysokú spotrebu paliva, málokedy klesajúcu pod 12 litrov, požaduje finančne veľmi náročný servis a so stúpajúcimi km pribúdajú finančne náročné poruchy. ML 320 - M272 (200 kW). Základné benzínové šesťvalce si celkom slušne poradia s ťažkým ML-kom, problémom je však vyššia spotreba a najmä problémy s rozvodovým mechanizmom. ML 500 - M273 (285 kW). Dynamicky suverénny motor s primeranou spotrebou vzhľadom na poskytovanú dynamiku. Podobne ako pri šesťvalcoch je problémom slabšia odolnosť rozvodového mechanizmu a pri väčšom nájazde aj piestnych krúžkov. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
ML 500 4-matic (164.175) | 4966 ccm | M 113.964 | 225 kW |
ML 500 4-matic (164.172) | 5461 ccm | M 273.963 | 285 kW |
ML 63 AMG 4-matic (164.177) | 6208 ccm | M 156.980 | 375 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
ML 280 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.120) | 2987 ccm | OM 642.940 | 140 kW |
ML 300 CDI 4-matic (164.121) | 2987 ccm | OM 642.832,OM 642.820 | 150 kW |
ML 320 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic | 2987 ccm | OM 642.820 | 155 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.122) | 2987 ccm | OM 642.940 | 165 kW |
ML 350 CDI 4-matic (164.125) | 2987 ccm | OM 642.820 | 170 kW |
ML 420 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
ML 450 CDI 4-matic (164.128) | 3996 ccm | OM 629.912 | 225 kW |
2 komentáre
Anonym
Odpojenie vzduchového kanálu,na Mercedes 320 cdi ,,píše poruchu,,viete poradiť,,
Cvanco
jedny z najlepsich aut toto boli a su doteraz. zobral by som ajja ale mam Volvo XC90 a neviem ho predat.