Mercedes S W220 nahradil v roku 1998 hranatého mamuta rady W140, ako sa mu nezriedka hovorilo. Priniesol radikálne odlišný dizajn karosérie, ktorý bol výrazne športovejší, opticky ľahší a elegantnejší.
W140 bolo na špičkovej úrovni kvalitou spracovania, priestrannosťou, bezpečnosťou a spoľahlivosťou, ale mnohí (dokonca aj samotní Nemci) mu vytýkali príliš drsný dizajn a vysokú hmotnosť.
Pri W220 nie je radikálne iný len dizajn, zapracovalo sa aj na znížení hmotnosti, napriek tomu, že je vozidlo prešpikované najrôznejšou technikou. Len pre porovnanie, S320 (W220) má pohotovostnú hmotnosť 1770 kg, zatiaľ čo minulá generácia S320 až 1910 kg.
História
V druhej polovici roka 1998 bol Mercedes triedy S W220 uvedený na trh. Dostupný v klasickom aj predĺženom rázvore s motorizáciami S320 (165 kW), S430 (205 kW) a S500 (225 kW).
V roku 1999 bol na trh uvedený dieselový model S320 CDI (145 kW) a tiež verzie S280 (150 kW), S 55 AMG (264 kW) a S600 (270 kW).
Začiatkom roka 2000 pribudol pod kapotu osemvalcový diesel S400 CDI (184 kW).
V roku 2002 prebehla modernizácia modelu. Karosérie sa dotkli len drobné zmeny, boli inovované svetlomety, zmenené spojlery a nový dizajn kolies. V interiéri sa objavil navigačný systém, väčší, kvalitnejší displej a tiež boli kvalitatívne zlepšené materiály s dielenským spracovaním. Vzhľadovo sa interiér priblížil Maybachu.
Podstatne viac zmien doznala technika a motory. V ponuke tiež pribudli sedadlá s plynulým prifukovaním opierok podľa priečneho zrýchlenia. Z hľadiska bezpečnosti zaujme vtedajšia svetová novinka – inteligentný crash-management systém (PRE-SAFE), ktorý pomocou senzorov z ESP a ABS rozpozná blížiacu sa kolíziu a pripraví vozidlo na náraz ešte predtým, než skutočne nastane.
Novinkou v triede S, dovtedy neaplikovanou, bola možnosť si za nemalý príplatok niektoré šesť a osemvalcové modely vybaviť vyspelým systémom pohonu všetkých kolies s názvom 4Matic. Základom sa stala verzia S350 a vrcholom S600 biturto.
Pod kapotou tiež prebehli zmeny, motor S320 CDI (OM 613) nahradil nový S320 CDI (OM648) s výkonom 150 kW, taktiež S320 bol prepracovaný na S350 (180 kW).
Začiatkom roka 2003 bol motor S400 CDI prepracovaný a dosahoval výkon 191 kW. Taktiež 5-stupňovú automatickú prevodovku nahradila sedemstupňová, avšak len pre modely V8.
V júli 2005 zišiel z pásov posledný kus rady W220 a bol nahradený novým S Classe pod označením W221.
Trieda S nikdy neabsolvovala nárazové skúšky Euro NCAP.
Interiér
Interiér, ako je už v prípade triedy S zvykom, ponúka všetko možné aj nemožné s výdobytkov techniky. Od televízie, navigácie, elektrického ovládania čohokoľvek, cez odvetrávanie sedačiek končiac do-zatvorením dverí. Všetko je to super, samozrejme pokiaľ tieto vymoženosti fungujú. A práve s funkčnosťou niektorých technických vychytávok môže byť problém.
Vzhľad interiéru je luxusný, podobne ako použité materiály. Problémom môžu byť jedine „drevené“ dekory, ktoré samozrejme okolo dreva ani nebehali a sú vyrobené z plastu. Najme v prvých ročníkoch vedeli tieto „efektné“ doplnky po nejakom čase vydávať rôzne pazvuky a nielen pri prejazde veľkých nerovností.
Niektorí majitelia sa sťažovali, že ani navonok luxusne a bezchybne vyzerajúca koža nevydrží toľko, čo v predchádzajúcich generáciách.
Vďaka veľkému rázvoru (2965 mm) je priestor vpredu aj vzadu viac ako dostatočný. Komu by ani štandardná „obývačka“ nestačila, v ponuke je aj predĺžená verzia s rázvorom 3085 mm.
Často sa v S-ku vyskytujú príplatkové (skvelé) predné sedadlá, ktoré sú všemožne nastaviteľné pomocou elektromotorčekov, vrátane posunu samotného sedáku (nie celého sedadla) vpred alebo vzad.
Ďalším zaujímavým prvkom je spomínané odsávanie tepla zo sedadiel niekoľkými ventilátormi perforovanou kožou. Jazdou unavený motoristi si môžu vychutnať aj masírovanie tela pomalým nafukovaním a vyfukovaním integrovaných vankúšikov.
Kufor ponúka veľmi slušných 500 litrov, samozrejme pri karosérii typu sedan, už z princípu horšie využiteľných.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Jazda Mercedesom triedy S je jednoducho skvelá, obzvlášť ak je vozidlo vybavené príplatkovým vzduchovým odpružením Airmatic. Väčšina vozidiel je ním vybavená a klasické odpruženie oceľovými pružinami sa vyskytuje len zriedka.
Okrem skvelého odpruženia má systém aj ďalšiu nespornú výhodu. Zásluhou oveľa lepšej pružiacej charakteristiky ako majú oceľové pružiny, podvozok ďaleko mäkšie pohlcuje drobné nerovnosti, preto aj ramená náprav sú menej namáhané a vydržia podstatne dlhšie. Komfort odpruženia je teda z pohľadu bežných vozidiel úplne iný level a aj prejazd rozbitého železničného priecestia nechá posádku vozidla úplne v pokoji.
Napriek mäkkosti podvozku má vozidlo veľmi dobré jazdné vlastnosti aj pri rýchlejšej jazde, je tiež smerovo stabilné, samozrejme všetko s mierou. Rýchle zmeny smeru nie sú pre S klasse to pravé orechové, obzvlášť na úzkych kľukatých cestičkách. Na všetko však dohliada všadeprítomná elektronika a včas dokáže vodiča upozorniť na „príliš“ odviazané jazdenie.
Niektoré vozidlá sú vybavené aj systémom Active Body Control, ktorý eliminuje priečne či pozdĺžne náklony karosérie a umožňuje tak svižnejší prejazd zákrutou.
Riadenie je citlivé, presné a ľahko idúce, pričom celkové naladenie zodpovedá komfortnému charakteru vozidla.
Benzínové motory
Motorová paleta je v prípade triedy S pomerne bohatá, najmä čo sa týka benzínových motorov. Základ predstavuje šesťvalec S280 (M112) s výkonom 150 kW (270 Nm), ktorý veľkému S-ku poskytuje dôstojnú dynamiku pre bežné jazdenie.
O niečo suverénnejšiu dynamiku najmä vo vyšších rýchlostiach poskytuje väčší šesťvalec S320 produkujúci najväčší výkon 165 kW a krútiaci moment 315 Nm. Po modernizácii v roku 2002 nahradila verziu S320 nová S350 ktorej objem dosahuje 3724 ccm. Výkon vzrástol na 180 kW a krútiaci moment na 344 Nm.
Šesťvalce vynikajú veľmi dobrou kultúrou chodu, na dobrej úrovni je aj spoľahlivosť a tiež spotreba pohybujúca sa v priemere okolo 10-11 litrov.
Ešte viac akčnosti pri každom stlačení akcelerátora poskytujú osemvalce radu M113. Slabší nesie názov S430 a dosahuje výkon 205 kW (400 Nm), silnejší S500 – 225 kW (460 Nm).
Podobne ako menšie šesťvalce sú aj osemvalce vybavené trojventilovou technikou a dvomi sviečkami na valec. Kultúra chodu je veľmi dobrá, pochváliť treba aj spoľahlivosť. Slabší z osemvalcov si vzhľadom na poskytované výkony nevedie zle ani v spotrebe, ktorá sa pohybuje okolo 11-12 litrov, pričom výraznejšie stúpa iba pri mestských jazdách. Výkonnejší osemvalec je smädnejší a spotreba len zriedka klesá pod 13 litrov.
Pre fajnšmekrov je vyhradená verzia S600 s dvanásťvalcovým motorom o výkone 270 kW. Po modernizácii dostal motor dvojité preplňovanie, výkon sa zdvihol na 368 kW a krútiaci moment na rovných 800 Nm.
Pre športovo založených motoristov pripravil Mercedes verzie S 55 AMG (265, 368 kW), S63 (326 kW) a 65 AMG (450 kW).
Dieselové motory
Dieselové motory sú síce zastúpené v podstatne menšom počte, v našich končinách sa však tešia značnej obľube. Základ predstavuje radový šesťvalec S 320 CDI (OM613) s výkonom 145 kW (470 Nm), ktorý poskytuje ťažkému S-ku aj na dnešné pomery solídnu dynamiku (z 0-100 za 8,5 sekundy a maximálka 230 km/h). Primeraná spotreba sa v priemere pohybuje medzi 8-9 litrami na 100 km. Vyzdvihnúť treba aj na dnešné pomery veľmi kultivovaný chod a dobré odhlučnenie.
Po modernizácii (OM648) zostal radový dieselový šesťvalec pri rovnakom objeme, mierne sa však zlepšili dynamické parametre. Maximálny výkon stúpol na 150 kW a krútiaci moment na 500 Nm, pričom spotreba sa pohybuje v podobných číslach ako pri staršej verzii.
Vrchol naftovej ponuky predstavuje osemvalec S 400 CDI (OM 628) s 32 ventilmi a objemom 3996 ccm. Dosahuje najvyšší výkon 184 kW (po modernizácii 191 kW) pri 4000 ot/min a krútiaci moment 560 Nm pri 1800-2600 ot/min. Tento motor zaisťuje naozaj slušné dynamické parametre (zrýchlenie z 0-100 za 7,8 resp. po modernizácii 7,0 sekundy a maximálku 250 km/h). Za skvelú dynamiku sa však platí. V tomto prípade sa nejedná ani tak o spotrebu (cca 12 a viac litrov v priemere), ale o finančne náročný servis a hlavne veľmi problematickú spoľahlivosť – viď časť poruchy.
Prevodovky
Automatické prevodovky radia hladko a preklzom meniča účinne eliminujú aj čas nástupu účinku turbodúchadla v prípade CDI motorov.
Elektronika prevodovky je nastavená tak, aby jazda bola čo najviac komfortná a otáčky motora drží neustále v oblasti dostatku krútiaceho momentu na prípadnú bezproblémovú akceleráciu bez nutnosti dlhého čakania na podradenie.
Občas sa však stane, že prevodovka zlyhá a niekedy sa musela dokonca celá vymeniť. Nejedná sa o žiadne veľké číslo, ale starší štvorstupňový automat z predchádzajúcej generácie bol o niečo spoľahlivejší.
Spoľahlivosť a poruchy
Mercedes S je luxusná limuzína, ktorá v čase aktívnej služby najazdila ročne desaťtisíce kilometrov. Preto nie je zriedkavosť, ak má jazdenka na konte nájazd viac ako pol milióna. Z tohto dôvodu je S-ko neraz obeťou pozmenenia tachometru a iných machinácii. Pri kúpe je tak dôležité poznať servisnú históriu vozidla, riadne skontrolovať aktuálny stav a neveriť rozprávkam o najazdených 100 000 km. Tak málo má najazdené iba zlomok vozidiel. Bežne funguje matematika, že minimálny nájazd sa rovná 30 000 km x počet rokov (častejšie však 50 000 km).
Keďže vozidlo je prešpikované množstvom elektroniky, je pri kúpe dôležité poriadne otestovať funkčnosť všetkých systémov. Častejšie sa vyskytujú problémy napr. s CD prehrávačom pri nízkych teplotách, poruchy parkovacieho asistenta, ESP, snímače tlaku pneumatík, či zlyhanie alternátora. Poruchám sa nevyhol ani palubný systém Comand a z prvých ročníkov si treba dať pozor na kývajúce a zvuk vydávajúce predné sedačky.
Viac ojazdené kusy nezriedka trápi problém s tzv. slepnúcimi xenónovými svetlometmi. Dôvodom je zmatňovanie-žltnutie predného krycieho skla reflektoru alebo vypálenie paraboly za výbojkami. Niekedy sa dá svetlomet vyleštiť a tzv. zrepasovať, niekedy je však potrebná iba výmena.
Častejšie pri najstarších kusoch sa vyskytuje korózia, ktorá postihuje najmä lemy blatníkov a spodné okraje dverí.
Podvozok sa vyznačuje solídnou životnosťou a nadmerné vôle zvyčajne vznikajú až pri väčšej porcii kilometrov. Okrem vyššej hlučnosti pri prejazde nerovností môžu opotrebované komponenty podvozku spôsobovať aj zhoršenie jazdných vlastností, napr. plávanie, či horšiu smerovú stabilitu a pod. (nadmerné vôle v ramenách prednej nápravy, resp. v čapoch spojovacích tyčí). Ťukavé zvuky, akoby kovu na kov pri rozjazde prezrádzajú opotrebovanú hardy spojku kardanového hriadeľa.
Najmä pri silnejších verziách nie sú zriedkavosťou zvlnené brzdové kotúče. Vyskytujú sa aj poruchy posilňovača riadenia, čo prezradí zvýšený odpor pri točení volantu.
V prípade vzduchového odpruženia sa pri väčšom nájazde porúča vzduchový mech – prasknutie mechu resp. drobnejšie netesnosti. Porucha sa prejavuje vyššou svetlou výškou ako bežne a nakrivo stojacim vozidlom (ostatné mechy sú nafúkané na maximum). Mechy sa obvykle prederú/prasknú v spodnej časti, kde sa udržiavajú rôzne nečistoty/kamienky a pôsobí agresívna posypová soľ.
Vyskytujú sa aj poruchy samotných kompresorov Airmaticu, väčšinou v dôsledku trvalého dofukovania netesného mechu. Občas je nefunkčnosť kompresora spôsobená aj zoxidovaním konektorov. Ak leží vozidlo na jednej strane kolesa, môže byť porucha aj v nefunkčnom snímači výšky kolesa (150 €). V prípade pomalého dvíhania v zime alebo padania na zadok je zväčša problém v nedostatočnej čistote systému alebo zamrznutej zrazenej vode v systéme (treba pravidelne čistiť) – inak sa môže stať, že kompresor zhorí aj v dôsledku zamrznutého kondenzátu. Poruchy snímačov sa vyskytujú len zriedka.
Obvyklá životnosť vzduchového pruženia Airmatic DC sa pohybuje okolo 8-10 rokov, resp. cca 300 000 km, následne je potrebný tzv. repas kľúčových častí. Pri väčšom nájazde sa vyskytujú aj poruchy hydraulického čerpadla a tlakových valcov systému Active Body Control.
Pri benzínových motoroch sa pri vyšších nájazdoch môže vyskytovať porucha zapaľovacej cievky, čo sa prejavuje nepravidelným chodom motora, slabším ťahom či vyššou spotrebou, taktiež porucha lambda sondy či katalyzátora. Občas sa vyskytujú aj problémy s vírivými klapkami v sacom potrubí. Pri väčšom nájazde sa môže objaviť väčšia spotreba oleja, väčšinou v dôsledku poruchy resp. zanesenia separátora odvetrania kľukovej skrine. Pri väčšom nájazde sa môžu vyskytovať aj úniky oleja (benzín aj diesel) cez netesné gufero kľukového hriadeľa.
Pri dieselových (ale aj v benzínových motoroch) môže občas pohnevať snímač hmotnosti vzduchu, čo sa prejaví slabšou akceleráciou či prerušovaným ťahom.
V prípade dieselových motorov sa pri väčšom nájazde objavujú aj nadmerne opotrebované turbodúchadlá, čo prezrádza vyššia spotreba motorového oleja, prienik oleja do sacieho traktu, vyššia dymivosť, hlučnosť-pískanie a slabší/kolísavý výkon motora.
Dieselové motory pri väčšom nájazde postihuje aj problém s nadmerne opotrebovanými vstrekovačmi, čo sa prejavuje hrubším-nerovnomerným chodom motora, obtiažnejšími studenými štartami či slabším ťahom a vyššou spotrebou.
Veľký nájazd prezrádzajú aj úniky/priesaky nafty pod snímačom tlaku v zásobníku z dôvodu zlého tesnenia, tiež sa vyskytujú tečúce/opotrebované vysokotlakové čerpadlá common-railu motorov CDI, nefunkčný termostat a občas aj prasknutá hadica turbodúchadla. Najmä pri starších dieselových motoroch je pomerne častým javom zápach nafty, ktorý je dôsledkom netesných palivových vedení v motorovom priestore.
Najviac problémovým dieselovým motorom je osemvalec 400 CDI. Zoznam porúch, ktoré tento motor postihujú je obsiahly. Najčastejšie sa vyskytujú problémy s rozvodovým mechanizmom, vstrekovačmi, nadmerne opotrebovanými turbodúchadlami, vyskytujú sa aj skrútené bloky a zriedkavosťou nie je ani nadmerne opotrebovaný (vylágrovaný) či dokonca zadretý motor. K tomu všetkému tento motor najviac namáha prevodovku, čo sa negatívne odráža na jej životnosti.
Pri automatických prevodovkách si treba dať pozor na stav a priebeh radenia (musí byť hladký, bez trhania a rôznych pazvukov). Častejšie pri staršej 5G-Tronic dochádza občas k úniku oleja okolo svorkovnice a tiež okolo tesnenia príruby.
Pozor si treba dať na samotný proces radenia a ak prevodovka radí trhano, je to možný prejav pripečených lamiel. To dochádza najmä pri veľkom počte najazdených kilometrov alebo v prípade znehodnotenia prevodového oleja chladiacou kvapalinou, ktorá sa môže do prevodovky dostať cez výmenník (chladič) olej – voda. Vinou je buď samotné poškodenie chladiča vo vnútri, ale aj nedodržanie postupov pri výmene prevodového oleja. Problém sa prejavuje vibrovaním pri jemnom plyne, naopak pri prudšom pridaní vibrovanie ustane. Našťastie sa dá aj takáto poškodená prevodovka repasovať, oprava však nie je lacná a stojí cca 2000 €.
Všeobecne je ale menej spoľahlivejšia a citlivejšia 7G-Tronic. Odporúča sa meniť olej v prevodovke každých 60 000 km, čo priaznivo vplýva na životnosť komplikovanej mechatroniky, ale aj samotného meniča.
Na životnosť prevodovky značne vplýva aj sila motora, takže najmä v prípade silných motorov to netreba preháňať s častým šliapaním na akceleračný pedál (tzv. kick down). V opačnom prípade sa môžu predčasne porúčať lamely (prehriatie-spálenie ich povrchu) resp. premostenie meniča – nadmerné opotrebovanie uzatváracej spojky hydrodynamického meniča-nutná oprava iba meniča.
Pri väčšom nájazde sa môže objaviť problematické radenie rýchlostí, zvyčajne z dôvodu zlyhania riadiacej jednotky. RJ dokážu vymeniť autorizované servisy len novú, zopár špecialistov dokáže vymeniť aj použitú a odblokovať uložený kód imobilizéru z pôvodného vozidla.
Nadmerný hukot z oblasti prevodovky pri prudšom pridaní alebo ubratí má zvyčajne na príčine nadmerne vyťahaná reťaz rozdeľovacej prevodovky (4Matic).
Servis
Servisný interval je nastavený na 20 000 km alebo jeden rok. Nakoľko je Mercedes triedy S prešpikovaný rôznymi technológiami a technikou, platí pravidlo kvalitného a hlavne odborného servisu dvojnásobne.
Motory sú vybavené tzv. bezúdržbovou reťazou, pri niektorých je však na mieste zvýšená pozornosť. Prax ukázala, že v prípade radových šesťvalcov S320 CDI je potrebné každých cca 200 000 – 250 000 meniť napinák rozvodovej reťaze a podľa potreby aj klzné vedenia reťaze.
Model S400 CDI potrebuje každých 100 000 km výmenu klzného vedenia a napínaku, podľa stavu a potreby sa odporúča aj výmena celej reťaze. Pozná sa to aj podľa rachotu reťaze na voľnobehu.
V prípade dieselových osemvalcov sa však odporúča výmena celého rozvodového mechanizmu (reťaze, napináku, klzného vedenia) najneskôr do 200 000 km.
Olej v automatickej prevodovke sa odporúča meniť každých 60 000 km.
Prednosti a nedostatky
vynikajúci komfort jazdy a odhlučnenie interiéru |
ťažkopádnejšie jazdné vlastnosti pri športovejšej jazde |
pohľadný dizajn a veľmi dobrý image |
vyššie prevádzkové náklady |
vynikajúca bezpečnosť vozidla |
problematický motor S400 CDI |
komfortné sedačky |
absencia manuálnej prevodovky |
bohatá výbava |
|
priestorová ponuka |
|
slušný výber motorov (najmä benzínových) |
Najčastejšie poruchy
slepnúce xenónové svetlomety vinou zmatnenia krycích skliel alebo vypálených parabol |
korózia najčastejšie lemov blatníkov a spodnej časti dverí (najmä prvé ročníky 1998-1999) |
rôzne poruchy elektroniky |
kývajúce a zvuk vydávajúce predné sedačky (prvé ročníky) |
vôle v uložení jednotlivých častí nápravy - čapy, silentbloky v hliníkových ramenách (väčší počet km) |
zlý snímač hmotnosti nasávaného vzduchu (väčší počet km) |
zvlnené brzdové kotúče (najmä pri silnejších verziách) |
prasknuté vzduchové mechy pruženia Airmatic, spálený kompresor, chybné snímače (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebované alebo zanesené vstrekovače - horšia kultúra chodu, vyššia hlučnosť, problematické studené štarty (CDI, väčší km nábeh) |
predčasne opotrebované turbodúchadlá, skrútený blok, problémy so vstrekovačmi, či nadmerné opotrebovanie motora (najmä 400 CDI) |
netesnosť palivového systému v motorovom priestore (väčší k nábeh, CDI) |
nadmerná spotreba motorového oleja - zanesenie separátora alebo porucha odvetrávania kľukovej skrine (väčší km nábeh) |
slabšia odolnosť rozvodového mechanizmu (viac S400 CDI, menej S320 CDI) |
porucha radenia prevodových stupňov, nadmerné opotrebovanie lamiel, premostenia meniča (automatické prevodovky, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, nadmerné zaťažovanie) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
S 320 CDI (145 a 150 kW), radový 6 valcový turbodiesel, vstrekovanie common-rail. Motor sa vyznačuje kultivovaným chodom, primeranou spotrebou a zle si nevedie ani v spoľahlivosti. Už len nájsť kus, ktorý nemá najazdených pol milióna a viac km. |
S400 CDI Motory sú príliš ťažké a značne ovplyvňujú jazdné vlastnosti, naviac je potrebný finančne náročný servis a veľmi problematická je aj spoľahlivosť. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
S 280 (220.063, 220.163) | 2799 ccm | M 112.922 | 150 kW |
S 320 (220.065, 220.165) | 3199 ccm | M 112.944 | 165 kW |
S 350 (220.067, 220.167) | 3724 ccm | M 112.972 | 180 kW |
S 350 4-matic (220.087, 220.187) | 3724 ccm | M 112.975 | 180 kW |
4.0 | 3947 ccm | 39SE | 177 kW |
S 430 (220.070, 220.170) | 4266 ccm | M 113.941 | 205 kW |
S 430 4-matic (220.083, 220.183) | 4266 ccm | M 113.948 | 205 kW |
S 500 (220.075, 220.175, 220.875) | 4966 ccm | M 113.960,M 113.966 | 225 kW |
S 500 4-matic (220.084, 220.184) | 4966 ccm | M 113.966 | 225 kW |
S 55 AMG (220.073, 220.173) | 5439 ccm | M 113.986 | 265 kW |
S 55 AMG Kompressor (220.074, 220.174) | 5439 ccm | M 113.991 | 368 kW |
S 600 (220.176) | 5513 ccm | M 275.950 | 368 kW |
S 600 (220.878, 220.178) | 5786 ccm | M 137.970 | 270 kW |
S 65 AMG (220.179) | 5980 ccm | M 275.980 | 450 kW |
S 63 AMG | 6258 ccm | M 137.980 | 326 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
S 320 CDI (220.025, 220.125) | 3222 ccm | OM 648.960 | 150 kW |
S 320 CDI (220.026, 220.126) | 3222 ccm | OM 613.960 | 145 kW |
S 400 CDI (220.028, 220.128) | 3996 ccm | OM 628.960 | 184 kW |
S 400 CDI (220.028, 220.128) | 3996 ccm | OM 628.960 | 191 kW |
5 komentárov
peter
zdravim. Pred par mesiacmi som si kupil w220 s 320, 2001 rok. Vymenil som par ramien kvoli voli v capoch vpredu aj vzadu. No teraz mi nastal novy problem. V pravej prednej strane pocujem hlasne klepanie pri prejazde nerovnostiach. Skontroloval som kazdy jeden cap, stabilizator a silentblok. Vsetko je bez najmensej chybicky. Mam podozrenie, ze pricinou toho klepania je vzduchovy tlmic. Je nejaka specialna procedura, na mozno odvzdusnenie tlmica, alebo mohol sa nejako poskodit pri vymene ramien? Zvlastne je vsak, ze prvych par metrov je absolutne ticho.
dakujem
s pozdravom
Peter
Peter
Zdravim vsetkych,
Tak AIR Matic sa neodzvdusnuje, pokial bol demontovany alebo odpojeny od vzduchoveho systemu treba ist do autorizovaneho servisu Mercedes Benz a napojit ho na pocitac a nadstavit. Pokial je tam vsetko vymenene a dobre namontovane ( na tom velmi zalezi ) tak by mohol byt problem s tym spominanym tlmicom. Treba pozriet horne ulozenie a spodne rameno ked nebolo menene tak v strede ramena (spodneho) je cap kde je uchyteny tlmic, tam sa zvykne vybit a uvolnit tlmic z toho capu. V tom pripade treba menit cele spodne rameny na ktorom je aj spodny gulovy cap…
toudy
zdravím chcem si kúpiť w220 amám podmienky o oaute existuje model ktrý bude long s 320CDI motorom s klasickým strunovým pružením bez air maticu a z výbavou ktorá má keyles-goo astrešné okno ???? ak existuje taká to verzia kupim ju.lenneviem č iexistuje kto mi vie odpovedať tak prosim nech odpovie
Zidane
Si totalny kokot
Stano Murin
Mam MB S W. 220 automaticka prevodovka. Mam problem nechce mi naskocit z. 2 na 3- prevodovy stupen. V servise MB v. MT , po diagnostike prevodovky mi povedali, ze musim menit celu prevodovku . Nestaci vymenit snimac otacok prevodovky , alebo nastelovat cez PC elektroniku prevodovky? Za poradenie dakujem.
S pozdravom fan MB. STANO