Mitsubishi Colt siedmej generácie je výsledkom spolupráce koncernov Mitsubishi Motors a DaimlerChrysler. Colt ako japonské dvojča Smartu ForFour, sa vyrábal v holandskej továrni NedCar, ktorú vlastní Mitsubishi. Namiesto pokračovania športovo strihnutého dizajnu piatej generácie, prišiel model pripomínajúci skôr vozidlá kategórie MPV. Táto zmena však nebola na škodu, keďže Colt získal na priestrannosti aj praktickosti. Napriek vcelku pohľadnému dizajnu a dobrým prevádzkovým vlastnostiach ale malých Coltov po našich príliš veľa nejazdí. Hlavnú príčinu možno hľadať v príliš optimistickej nákupnej cene nasadenej v prvých rokoch predaja, taktiež slabšiemu marketingu a riedkej predajnej/servisnej sieti. Bola to trocha škoda, pretože prax ukázala, že Colt je po viacerých stránkach vydarené autíčko.
Colt siedmej generácie sa motoristickej verejnosti prvýkrát predstavil v roku 2002 v Japonsku. Na európske trhy sa vozidlo dostalo až v roku 2004. Pod kapotou boli na výber nasledovné motorizácie: trojvalec 1,1 12V (55 kW), štvorvalce 1,3 16V (70 kW), 1,5 16V (80 kW) a 1,5 Turbo (110 kW) vo verzii CZT. Dieselové jednotky zastupoval trojvalec 1,5 DI-D (50, 70 kW). Koncom roku 2005 sa predstavila verzia CZC – kupé kabriolet s kovovou otváracou strechou, na ktorého dizajne spolupracovalo aj známe štúdio Pininfarina. Začiatkom roka 2009 sa začal predávať faceliftnutý Colt, kde najväčšou zmenou prešla predná časť po vzore väčšieho Lancera, vzadu sú zmeny iba kozmetické. Zásadné zmeny sa však dotkli aj interiéru, pozdĺžne posúvanie zadných sedadiel a ich úplne vybratie sa stalo minulosťou a tiež klesol objem kufra o 6 litrov na výsledných 214 l. Zmenami si prešli aj dodávané motory, tiež naladenie podvozku a pribudol aj systém štart-stop. Verzia CZT s motorom 1,5 Turbo sa premenovala na Ralliart. Ukončenie výroby a predaja Colt-u prebehlo v roku 2012. Vozidlo však nezmizlo z automobilového sveta úplne, keďže v Číne pokračuje výroba a predaj naďalej, tentoraz pod menom Colt Plus. V roku 2013 tam prešlo vozidlo výraznou modernizáciou, pričom pod kapotou ostal v ponuke jediný motor 1,5 MIVEC (81 kW), kombinovaný výhradne s variátorovou prevodovkou CVT.
Nárazovým testom Euro NCAP prešiel model Colt v roku 2005. Za ochranu posádky pri získal štyri hviezdičky z piatich (25 bodov). Za ochranu detí cestujúcich v autosedačkách získal tri hviezdičky z piatich (30 bodov) a ohľaduplnosť pri strete s chodcom bola ohodnotená len jednou hviezdičku zo štyroch (7 bodov).
Popisované Mitsubishi sa síce volá rovnako ako predošlý malý model, tým ale akákoľvek príbuznosť s predchodcom končí. Colt je už čisto európskym modelom, vyrábaným v tom istom závode (NedCar), kde bola kedysi vyrábaná aj Carisma a Volvo S40. So Smartom ForFour zdieľa spoločný technický základ, t.j. podvozok, elektrickú výbavu (ABS, brzdový asistent, elektroniku automatizovanej prevodovky…) a tiež dieselové motory. Mitsubishi vyvinulo pre dvojičky napr. benzínové motory, zadnú nápravu, manuálnu prevodovku, výfukový systém a palivový systém. Jediné v čom sa líšia je karoséria, kde Smart používa priestorový rám Tridon a Colt má bežnú samonosnú karosériu z oceľových plechov. Samozrejme, odlišný je aj dizajn interiéru a výbava.
Dizajn Coltu je aj po rokoch pohľadný a zaujme najmä pri bočnom pohľade, kedy vyniká kontrast medzi veľmi skloneným čelným sklom a takmer kolmou zadnou časťou. Vonkajšie rozmery Coltu sú 3870 x 1695 x 1550 mm a rázvor je rovných 2500 mm. Dvojča Smart ForFour má síce identický rázvor 2500 mm, ale jeho vonkajšie rozmery sú o niečo skromnejšie (3750 x 1680 x 1450 mm). Colt ponúka dostatok priestoru pre štyri dospelé osoby, pričom poteší možnosť posúvania zadných sedadiel (130 mm) a tiež možnosť nastavenia sklonu zadného operadla v troch úrovniach. Pochváliť treba aj dobre sa držiaci volant a tvarovanie sedadiel. Výhľad z vozidla je vďaka veľkým spätným zrkadlám dobrý, trocha komplikácii spôsobuje len pohľad šikmo vpred skrz robustné „A“ stĺpiky.
Veľa nadšenia ale nevzbudzujú lacno pôsobiace interiérové plasty, čo je najviac viditeľné na palubnej doske. Konzervatívnejšie orientovaných motoristov neočarí ani farebné stvárnenie spodnej časti stredového panelu vrátane „buldozérovej“ manžety radiacej páky. Spomenúť treba aj občasné vŕzgavé pazvuky vychádzajúce najčastejšie z útrob palubovky a čalúnenia stĺpikov a dverí. Po modernizácii nastala zmena farieb, tvarovania prístrojového/stredového panelu a tiež palubnej dosky, čo sa odrazilo na celkovo menej výstrednom a uhladenejšom dizajne. Bohužiaľ, dojem lacných plastov ostal.
Základný objem kufra je priemerných 169-235 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na solídnych 1070/1032 litrov. Pozitívom kufra je dobrý prístup cez veľké zadné veko, pomerne nízka nakladacia hrana a po sklopením druhého radu sedadiel úplne rovná podlaha. Trocha obmedzenia pre vyššie osoby prináša maximálna výška vyklápania zadného veka (cca 175 cm nad vozovkou).
S faceliftom sa spája aj jedna menej príjemná skutočnosť, ktorá nepoteší najmä prakticky zmýšľajúcich motoristov. Výrobca sa totiž z dôvodu šetrenia výrobných nákladov rozhodol obmedziť variabilitu interiéru, ktorá patrila k veľkým plusom malého Colta. V modernizovanom Colte tak už nenájdete posuvnú lavicu a vypadla aj možnosť úplného vybratia zadných sedadiel.
V prípade verzie Colt CZC (kupé-kabriolet) je síce uvádzané miesto na sedenie 2+2, vzadu je však miesta nanajvýš pre menšie dieťa. Vpredu je miesta dostatok a interiér zdobí efektné čalúnenie, väčšie množstvo strieborne lakovaných doplnkov, či štandardne kožou obšitý veniec volantu a hlavica radiacej páky. Batožinový priestor má vo verzii kupé základný objem slušných 460 litrov, so sklopenou strechou-kabrio zostane stále veľmi prijateľných 190 litrov. Strecha je dvojdielna a elektricky ovládaná dvomi tlačidlami na vodičových dverách, pôvodne určenými pre ovládanie zadných okien. Tie sú teraz spúšťané opakovaným stlačením tlačidiel predných okien. Proces zmeny sklápania/otvárania strechy trvá niečo cez 20 sekúnd a vyžaduje odistenú poistku v hornej hrane A-stĺpikov. Začiatok a tiež koniec zmeny je sprevádzaný hlasným pípnutím. Trocha menej pohodlné je držanie tlačidla počas celej zmeny.
Podvozok
Podvozok Colta bol do modernizácie nastavený pomerne tuho, čo znamená vyššiu citlivosť a výraznejší prenos rázov do karosérie vozidla pri prejazde nerovností. Napriek tvrdšiemu nastaveniu sa ale vozidlo pri rýchlejšom prejazde zákrut viac nakláňa a pri ostrejšej jazde treba počítať aj s výraznejšou nedotáčavosťou. K pozitívam nemožno zaradiť ani slabšie odhlučnenie podvozku. K zmene k lepšiemu došlo po modernizácii, kedy sa o niečo zlepšil komfort pruženia a ešte výraznejší posun nastal v jazdnom prejave pri svižnej jazde. Do zákrut sa faceliftnutý Colt vrhá o poznanie ochotnejšie, menej výrazne sa prejavujú aj náklony karosérie a nedotáčavosť pri svižnej jazde.
Po technickej stránke je podvozok vpredu vybavený štandardným zavesením kolies typu McPherson so stabilizátorom uchyteným priamo do ramena. Vzadu je znova štandard v triede – torzne pružný nosník s krátkymi pozdĺžnymi vlečnými ramenami. Naoko jednoduché a spoľahlivé zavesenie malo v počiatkoch výroby problém s vŕzgajúcimi silentblokmi a bolo ich treba vymeniť. Celkovo je podvozok Coltu pomerne odolný a nadmerné vôle vykazuje až pri väčších nájazdoch.
Riadenie, ktoré využíva elektromechanický posilňovač poteší vhodne nastaveným posilňovacím účinkom, prevodom riadenia a dobrou presnosťou, škoda len minima spätnej väzby o dianí kolies na vozovke.
Motory
Výber motorov pre Colt je viac ako dostatočný a uspokojí nielen úsporne jazdiaceho vodiča, ale aj toho so športovejším srdcom. Ponuka benzínových motorov začínala trojvalcom o objeme 1,1 s výkonom 55 kW pri 6000 ot/min a krútiacim momentom 100 Nm pri 4000 ot/min (neskôr aj 47 kW pri 5500 ot/min a 92 Nm pri 2500 ot/min). Motor je vyrobený z hliníkovej zliatiny, má štvorventilovú techniku a systém premenlivého časovania – otvárania sacích ventilov. Mitsubishi tento systém nazýva MIVEC, ale bez udania dôvodu nebol od roku 2007 do tohto motora dodávaný. Parametre však ostali rovnaké. Agregát má ventilový rozvod DOHC poháňaný reťazou, ktorou je poháňaný aj vyvažovací hriadeľ. Vzhľadom na trojvalcovú konštrukciu sa motor vyznačuje vcelku kultivovaným chodom, aj keď na voľnobehu sú vibrácie mierne cítiť a vo vyšších otáčkach sa už výraznejšie prejavuje charakteristický trojvalcový-hrčavý zvuk. Motor svojimi dynamickými parametrami najlepšie vyhovie jazdám po meste a priľahlom okolí, nestratí sa ale ani na dlhších trasách či diaľničných jazdách. V dynamike mu pomáha nielen široké otáčkové spektrum končiace až za hranicou 6500 ot/min, ale aj rozumná hmotnosť Coltu okolo 1000 kg. Slabší ťah motora viac cítiť najmä pri väčšom obsadení, akcelerácii vo vyšších rýchlostiach či tiahlych stúpaniach, kde je potreba podradiť a udržiavať motor vo vyšších otáčkach. Obstojne si motor vedie aj v spotrebe, ktorá sa pri troche snahy pohybuje okolo 5,5 litra. Rýchla jazda po diaľnici či častejšie vytáčanie motora však spotrebu zvyšujú na 7 a viac litrov.
V prípade častejšieho jazdenia mimo mesto budú lepšou voľbou väčšie benzínové štvorvalce 1,3 (70 kW a 125 Nm) a 1,5 (80 kW a 145 Nm). Tie sú rovnakej konštrukcie ako menší trojvalec, len im pribudol jeden valec a majú sním aj zhodné vŕtanie 75 mm. Štvorvalce sa medzi sebou líšia iba rozdielnym zdvihom piestov 75,4 a 84,8 mm. Rovnako ako trojvalec používajú štvorventilovú techniku a MIVEC. Oba motory potešia slušnou dynamikou, ochotou po otáčkach a pekne gradujúcou výkonovou špičkou. Vo vyšších otáčkach je už ale zvuková kulisa pomerne výrazná a značne stúpa tiež spotreba. Tá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 6-6,5 litra u 1,3-ky a okolo 7 litrov pri silnejšej 1,5-ke. V prípade svižnejšieho jazdenia, ku ktorému oba motory svojou dynamikou a ochotou radi zvádzajú, stúpne spotreba na 9 resp. 10 litrov benzínu.
Pre priaznivcov ostrejšej jazdy si Mitsubishi pripravilo jednu lahôdku v podobe preplňovanej benzínovej verzie 1,5 Turbo. Motor dosahuje najvyšší výkon 110 kW pri 6000 ot/min a krútiaci moment 210 Nm pri 3500 ot/min. Je samostatnej konštrukcie a s atmosférickou 1,5 (80 kW) nemá nič spoločné. Má 16 ventilový rozvod DOHC, poháňaný reťazou. Motor je naozaj veľmi pružný a mení Colta na malú raketu. Spočiatku sa dodával výhradne v trojdverovom športovom prevedení CZT, po modernizácii došlo k premenovaniu na Ralliart a pribudol aj ďalší pár dverí. Je na škodu, že takýchto modelov jazdí po našich cestách veľmi málo.
Pomerne zriedkavou motorizáciou je aj trojvalcový motor 1,5 DI-D z konštrukčnej dielne Mercedesu. Obsahuje štvorventilovú techniku DOHC, vstrekovanie common-rail a dodával sa v dvoch výkonových verziách 50 a 70 kW. Motor má vzhľadom na trojvalcovú konštrukciu pomerne kultivovaný chod, mierne horšie je to s prenikajúcim hlukom do interiéru, hlavne po studených štartoch a pri vytočení. Aj slabšia verzia (50 kW pri 4000 ot/min a 160 Nm) poskytuje solídnu dynamiku, začo vďačí maximu krútiaceho momentu už pri 1600 ot/min. Svižnejšie jazdiacich motoristov poteší silnejšia verzia, ktorá poskytuje 70 kW pri 4000 ot/min a 210 Nm pri 1800 ot/min. Pochvalu si motory zaslúžia za priemernú spotrebu, ktorá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 4,5-5 litrov.
Prevodovky sa štandardne dodávali päťstupňové manuálne s trocha tuhším-zadrhávajúcim sa a priemerne presným chodom radiacej páky. Ako alternatíva sa ponúkala šesťstupňová robotizovaná prevodovka Allshift. V tomto prípade má Colt len dva pedále, plyn a brzdu. Samotné radenie obstaráva riadiaca elektronika, ktorá ovláda dvojicu elektromotorov, z ktorých jeden ovláda spojku a druhý samotné radenie prevodových stupňov. Stupne teda riadi automatika alebo vodič pohybom voliča vpred/vzad. Ovládanie je pohodlné, radenie prevodových stupňov je však trocha pomalšie a tiež nie je tak komfortné ako u klasického automatu s hydrodynamickým meničom. Taktiež s pribúdajúcimi kilometrami je podstatne väčšie riziko poruchy ako v prípade klasickej manuálne radenej prevodovky. Pri väčšom nájazde je tak lepšou voľbou klasický manuál.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Po stránke spoľahlivosti si vedie malý Colt vcelku dobre. Vážnejšie poruchy sa zvyčajne vyskytujú len zriedka, riziko sa zvyšuje až pri väčšom nájazde či zanedbanom/nekvalitnom servise. Pomerne častým problémom Coltu sú vŕzgajúce plasty, hlavne v modeloch pred modernizáciou. Nezriedka sa vyskytla aj zle zatvárajúca schránka pred spolujazdcom. Občas sa vyskytuje zaseknuté posúvanie zadnej lavice alebo nefunkčné/uvoľnené tlačidlo aretácie ručnej brzdy. Opravy sú však pomerne jednoduché a zvládne ich aj šikovnejší domáci majster. Klasikou bežne sa vyskytujúcou aj pri iných vozidlách je praskanie halogénových žiaroviek predných svetlometov.
Pri kúpe jazdenky treba venovať pozornosť aj výbave vozidla a skontrolovať funkčnosť centrálneho zamykania, elektrických okien, klimatizácie a občas sa vyskytne aj nefunkčný zadný stierač. Preveriť treba aj ventiláciu, keďže ventilátor nezriedka vydáva pískavý zvuk. Pískavý zvuk občas vydáva aj remeň pomocných agregátov, čo značí jeho nadmerné opotrebenie/vyťahanie. Podvozok je pomerne odolný, vôle v zavesení prednej nápravy sa objavujú až pri väčšom počte kilometrov.
V prípade základného motora sa občas vyskytli problémy s riadiacou jednotkou alebo škrtiacou klapkou, čo sa prejavuje slabším výkonom, vynechávaním ťahu alebo kolísaním otáčok na voľnobehu. Pri náročnej prevádzke, kde motor 1,1i dostával ľudovo povedané častejšie do tela, sa môže vyskytnúť aj nadmerné opotrebovanie ložisiek kľukového hriadeľa, čo sa prejavuje klopaním zohriateho motora pri zábere. Ak počuť chrchlanie na voľnobehu, jedná sa o opotrebované spojkové ložisko (najčastejšie motor 1,1). Prehnanú životnosť nemá ani samotná spojková lamela, obzvlášť ak sa s vozidlom jazdí prevažne v mestskej premávke. V prípade dieslových motorov sa pri väčšom nájazde objavuje nadmerné opotrebovanie vstrekovačov, čo sa zvyčajne prejavuje hrubším/nepravidelným chodom motora, horším/zdĺhavejším štartom, slabším ťahom alebo nadmerným prepadom. Zriedka sa vyskytuje aj nadmerne opotrebené/netesné vysokotlaké čerpadlo.
Manuálna prevodovka je vcelku odolná, náročná mestská premávka je však dá zabrať a časom sa môže vyskytovať opotrebená synchronizácia – ťažšie radenie prevodových stupňov či škŕkanie pri radení. Pri robotizovanej prevodovke sa môžu vyskytnúť problémy s neochotou zaradiť zvolený prevodový stupeň alebo výraznejšie rázy pri preraďovaní. Oprava robotizovanej prevodovky je finančne dosť náročná, preto je potrebné pri kúpe takéhoto vozidla poriadne preveriť jej stav pri rôznych jazdných režimoch.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback | dvojdverové kupé kabriolet (CZC) |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 3810-3885 x 1680-1695 x 1520-1550 | 3875-3885 x 1695 x 1453-1457 |
Rázvor (mm): |
2500
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 214-220/1032-1070 | 190/460 |
Pohon |
predné kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
47
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
nadčasový dizajn |
lacnejšie pôsobiace plasty v interiéri |
priestranný interiér |
pred prednými sedadlami prekážajúce výstupky v podlahe |
bohatá štandardná výbava |
vyššia hlučnosť motorov vo vyšších otáčkach-slabšie odhlučnenie, vyšší aerodynamický hluk |
rovná plocha po sklopení sedadiel a operadiel |
iba priemerný základný batožinový priestor |
dobre naladené a citlivé riadenie |
horší komfort na nerovnostiach-tvrdšie odpruženie (hlavne do modernizácie) |
obstojné jazdné vlastnosti a podvozok so športovým nádychom po modernizácii |
spotreba benzínových motorov výraznejšie závislá na jazdnom štýle |
živé a točivé benzínové motory |
vyššie ceny originál náhradných dielov a redšia servisná sieť |
Najčastejšie poruchy
vŕzgajúce plasty (modely pred modernizáciou) |
zle sa zatvárajúca schránka pred spolujazdcom |
občas zaseknuté posúvanie zadnej lavice |
občas nefunkčné/uvoľnené tlačidlo aretácie ručnej brzdy |
nefunkčné centrálne zamykanie, elektrické okná, klimatizácia a občas zadný stierač |
pískavý zvuk ventilácie |
občas pískavý zvuk remeňa pomocných agregátov |
vôle na prednej náprave (väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebená synchronizácia manuálnej prevodovky - ťažšie radenie prevodových stupňov či škŕkanie pri radení (väčší km nábeh) |
problémy s neochotou zaradiť zvolený prevodový stupeň a citeľné rázy pri preraďovaní (robotizovaná prevodovka) |
problémy s riadiacou jednotkou alebo škrtiacou klapkou - prejavuje sa slabším výkonom, vynechávaním ťahu alebo kolísaním otáčok na voľnobehu (benzín 1,1i, väčší km nábeh) |
nadmerné opotrebovanie ložisiek kľukového hriadeľa - klopanie zohriateho motora pri zábere (1,1i, náročnejšia prevádzka) |
nadmerne opotrebované spojkové ložisko - chrchlanie na voľnobehu (väčší km nábeh, prevažne mestská prevádzka - častejší výskyt pri benzíne 1,1i) |
kratšia životnosť spojkovej lamely (hlavne v mestskej prevádzke) |
nadmerne opotrebované vstrekovače alebo čerpadlo - prejavuje sa hrubším/nepravidelným chodom motora, horším/zdĺhavejším štartom, slabším ťahom alebo nadmerným prepadom (diesel, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,3 16V (70 kW). Naozaj podarený motor, poskytujúci veľmi slušnú dynamiku jazdy, pripomienku si zaslúži len za vyššiu hlučnosť a spotrebu pri častejšom využívaní jazdnej dynamiky. 1,1 12V (55 kW). Kto jazdí väčšinou sá alebo vo dvojici po meste a priľahlom okolí, pre toho bude postačovať aj základný trojvalec. |
1,5 DI-D. Dieselový motor od mercedesu nie je zlý, pri podarených benzínových motoroch je však drahší nákup jazdenky s takýmto motorom otázny. Naviac je ich veľmi málo. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.1 | 1124 ccm | 3A91 | 55 kW |
1.3 | 1332 ccm | 4A90 | 70 kW |
1.5 CZT | 1468 ccm | 4G15T | 110 kW |
1.5 Turbo | 1468 ccm | 4G15T | 110 kW |
1.5 | 1499 ccm | 4A91 | 80 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 DI-D | 1493 ccm | OM 639.939 | 50 kW |
1.5 DI-D | 1493 ccm | OM 639.939 | 70 kW |
6 komentárov
Palo
Potreboval som malé a spratné auto do práce a občas na cestu ku chalpue alebo k moru. Auto som dosť dlho vyberal a nelutujem, pretože auto jazdí celých 5 rokov bez akýchkoľvek problémov. Jediná oprava, ktorá bola nutná v minulom roku, bola výmena zadnej pružiny, ktorá sa zlomila, ale po tých rokoch prevádzky na našich cestách (soľ, diery) sa tomu ani nedivím.
Pravidelne jazdím do servisu, ale mám pocit že úplne zbytočne, servisný interval by pokojne mohol byť dlhší ako 20000 km. Vozidlo je úplne spoľahlivé, kedykoľvek prídem naštartujem a idem. Za tú dobu bolo ďalej potrebné vymeniť cca 3 žiarovky, klinový remeň a brzdové doštičky, inak nič. Priestor vo vozidle je dobre riešený, nad hlavou má človek 15 cm a vôbec sa necíti stiesnený ani vzadu a to povedal aj kolega so 195 cm. Sedačky sú posuvné, sklopné a vyberateľné, takže ak človek potrebné kúpi sporák, bez problémov ho odvezie. Môžem potvrdiť aj úspornosť, keď sa snažím klesá aj na 4,5 litra.
Trochu mi chýba teplomer motora a kontrolka tlmených svetiel, to ale nemajú japonské vozy štandardne. Trochu mi vadí zúžený výhľad do strán – pri zatáčaní obmedzený silnými prednými stĺpikmi, ktoré v niektorých situáciách dokážu zakryť v zákrute celé vozidlo v protismere. Podvozok je tvrdší a motor by mohol byť lepšie odhlučnený.
Viliam
kde je na auto dobrý servis?
Tresku-Plesku Peterescu
Suhlasim – vyborne auto s nadcasovym dizajnom a velmi spolahlive. Zaparkujes kdekolvek, zima – 30 stupnov neuskodi, origos bateriu Panasonic som vymenil po 11.5 rokoch prevadzky a skoro 150000 km 😮
Jedina vec je, ze trochu viac ako by som si predstavoval hrdzavie karoseria a niektore casti motora. Ale ked ho po zime odspodu nastriekam zinkovou farbou a pekne umyvam na linke, tak tato mala zavada estetiky polahky zmizne.
Doporucujem aj ako jazdenku..
Viliam
Dobrý den nevedel by niekto poradit prečo vypadava a zostava svietiť palubný počítač a neukazuje palivomer? Ďakujem
FeetJush
Completely I share your opinion. It seems to me it is good idea. I agree with you.
Teen upskirt erotica of horny legs
Cali
Skvelé vozidlo,r.v 2006 1.3 70kw,využívané do práce 40 km denne spotreba5.6l.poruchy za 13 rokov prevádzky 1 x vyčistená skrtiaca klapka,auto spadlo do núdzového režimu, zadna brzda komplet papuča a klimakompresor.Niet čo dodať 218 000 km svieti na displeji.Na motory nie je vytlačená ani kvapka oleja.