Spoľahlivosť a poruchy
Celkovo možno označiť Outlander druhej generácie a jeho francúzske klony za pomerne spoľahlivé vozidlá. Tento fakt obzvlášť platí pre benzínové verzie.
Odolnosť podvozku je na slušnej úrovni, ako prvé sa objavujú vôle v čape spojovacej tyče riadenia, tyčkách stabilizátorov a občas aj zvlnené brzdové kotúče. Niektoré vozidlá však majitelia častejšie preháňali aj mimo spevnené komunikácie, čo sa okrem šrámov na podvozku od rôznych nerovností prejaví aj väčším opotrebovaním podvozkových komponentov (tlmiče, čapy, silentbloky a pod.).
V prípade benzínových motorov je pri pravidelnom servise ich prevádzka veľmi spoľahlivá, zväčša ako prvá sa prejaví opotrebovaná spojka.
V prípade dvojlitrového motora 2,0 DI-D (BKD) z produkcie VW sa pri väčšom nájazde objavuje nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník, čo sa prejavuje nadmernými vibráciami a chrchlavým zvukom na voľnobehu, trhavým rozjazdom pri zábere spojky či zvýšeným hlukom pri akcelerácii z nižších otáčok. Väčší počet kilometrov často znamená aj zvýšené riziko nadmerne opotrebovaného turbodúchadla, čo sa prejavuje zvýšenou spotrebou motorového oleja, priesakom oleja do sacieho traktu či zvýšenou hlučnosťou (pískaním). Občas sa môže objaviť aj zatuhnutá regulácia geometrie lopatiek turba – čoho následok býva výpadok výkonu. Zvyknúť si treba aj na častejšie dolievanie oleja medzi výmenami. Občas sa vyskytuje aj chybné palivové čerpadlo (v nádrži), resp. netesnosti v palivovom systéme, čo spôsobuje problémy so štartom-resp. vozidlo nenaštartuje. Nadmerne opotrebované vstrekovače sa prejavujú obtiažnejším studeným štartom, hlučnejším a nerovnomerným chodom a tiež slabším ťahom.
Pri väčšom nábehu (250 000 a viac km), resp. skôr – ak bolo motor nadmerne zaťažovaný, napr. po studenom štarte či dlhou jazdou na plný plyn sa môže vyskytnúť aj prasknutá hlava valcov, čím dochádza k prieniku chladiacej kvapaliny do výfukového kanála resp. motorového oleja. Pri prieniku chladiacej kvapaliny do výfukového kanála (postupný úbytok kvapaliny), následkom čoho sa postupne zalepia regulačné klapky turbodúchadlá odparenou chladiacou kvapalinou. Niekedy prenikne chladiaca kvapalina aj do oleja, čím sa olej znehodnotí a negatívne ovplyvňuje životnosť mechaniky motora a združených vstrekovačov PD. Prienik oleja do chladiacej kvapaliny môže postupne zaniesť snímač výšky hladiny v expanznej nádobke a na prístrojovom paneli sa objaví hlásenie jej nedostatku.
Pri väčšom nájazde sa pomerne často vyskytuje aj zanesený snímač otáčok kľukového hriadeľa, čo má za následok problematické štarty, šklbanie za jazdy či niekedy aj nemožnosť naštartovať. Dlhé výmeny oleja (odporúča sa max 15 000 km interval) negatívne vplývajú aj na životnosť hydraulických zdvihátok. resp. ich netesnosť. To má na príčine menší zdvih ventilov, čo sa prejavuje dlhším štartovaním, slabším výkonom a syčajúcim prejavom motora. Objavuje aj porucha (zakarbónovanie) EGR ventilu, čo okrem svietiacej kontrolky prezrádza aj trhavá akcelerácia či obtiažnejšie štartovanie.
Pri dieselových motoroch 2,0 DI-D sa občas vyskytuje aj deravý medzichladič stlačeného vzduchu. Pri vozidlách dovybavených DPF filtrom sa neodporúča častá jazda na kratšie trasy resp. časté jazdenie po meste, komplikuje sa tým jeho regenerácia a následne skracuje životnosť. Výmena DPF a príslušenstva (snímače) je totiž finančne dosť nákladná. Blížiace upchatie (koniec) DPF filtra poznať podľa častejších regenerácii a miernom náraste spotreby. Problémy vedia narobiť aj zakarbónované vírivé klapky a občas sa stane, že sa zošmykne hadica turba.
Napriek nevalnej povesti koncernových dvojlitrov so vstrekovaním PD, nemusí byť zlou voľbou ani 2,0 DI-D, obzvlášť pre motoristov jazdiacich dlhšie trate. V Outlanderi totiž pracuje jedna z tých menej problémových verzií (BKD), ktorá napr. neobsahuje problémové vyvažovacie hriadele a zväčša ani DPF filter. Výhodou je aj široké servisné zázemie a prijateľné ceny ND na motor.
2,2 DI-D od PSA sa z dôvodu vyššej nákupnej ceny vyskytuje podstatne zriedkavejšie. Pri väčšom počte kilometrov alebo tankovaní nekvalitnej nafty sa môžu vyskytnúť nadmerne opotrebované vstrekovače. Väčší počet km znamená aj riziko poruchy rôznych senzorov a snímačov motora. Častejšie však tento motor postihne problém so štrajkujúcim (upchatým) DPF/FAP filtrom, ktorý naviac pre svoju činnosť potrebuje aditívum Eolys.
V prípade motora 2,2 DI-D sa pri väčšom nájazde môžu vyskytnúť problémy s modulom vyvažovacích hriadeľov. Nadmernú vôľu na kríži vstupného hriadeľa prezrádza zvýšená hlučnosť, klopanie a vibrácie motora. Výrobca často vyriešil poruchu v záruke, mnoho motorov však tento problém ešte len čaká, čo znamená nemalé financie na výmenu celého modulu.