Pajero IV generácie je robustným a spoľahlivým vozidlom. Vyžaduje však kvalitnú údržbu v pravidelných intervaloch, v prípade ak sa často jazdí v teréne je potreba tieto intervaly primerane skrátiť. Oproti predchádzajúcej generácii bola výrazne zlepšená antikorózna ochrana, a tak sa stopy korózie iba občas vyskytujú na okenných lištách alebo neodborne opravených dieloch po nehode.
Robustný podvozok sa vyznačuje dobrou životnosťou, ako prvé sa ozývajú monotónnym hučaním nadmerne opotrebované ložiská kolies, kde je potreba meniť celý náboj. Vôle v zavesení kolies sa objavujú až pri väčšom počte najazdených kilometrov alebo jázd absolvovaných v náročnejšom teréne.
Pri vozidlách vybavených manuálnou prevodovkou sa objavuje predčasne opotrebovaná spojka, najmä ak sa využívali na ťahanie ťažkých prívesov alebo jazdili v ťažšom teréne. Podobne je to aj s dvojhmotovým zotrvačníkom v prípade dieselového motora s manuálnou prevodovkou. Ten sa vyznačuje solídnou životnosťou, ale náročná prevádzka mu dá zabrať. Opotrebovanie sa prejavuje klopavým zvukom a vibráciami na voľnobehu a hučaním pri akcelerácii.
V prípade vozidiel vybavených DPF filtrom sa nezriedka objavujú problémy s jeho upchaním, čo je signalizované kontrolkou na prístrojovom paneli. Filtru neprospievajú najmä kratšie terénne jazdy či jazdy mestom, kedy nestihne prebehnúť regenerácia v potrebnom rozsahu. Pri poklese ťahu dieselového motora môže byť na príčine zanesený otvor snímača tlaku v sacom potrubí, ktorý je umiestnený za EGR ventilom. Riešením je výmena snímača alebo výmena modifikovaného dielu, kde je snímač umiestnený pred EGR ventilom.
Olej sa podľa výrobcu mení každých 20 000 km alebo raz ročne. Ak sa s vozidlom častejšie jazdí v ťažkom teréne či s prívesom, odporúča sa skrátiť interval výmeny na 15 000 resp. 10 000 km. Výmena oleja v automatickej prevodovke je stanovená na 80 000 km, v manuálnej na 120 000 km, v rozvodovke a oboch diferenciáloch sa olej vymieňa po 120 000 km. Pri častejších jazdách v teréne sa odporúča interval výmeny skrátiť na polovicu, niekedy (častejšie brodenie) aj viac. Výmena palivového filtra je stanovená po každých 40 000 km. Benzínový agregát 3,8 MIVEC obsahuje rozvody poháňané ozubeným remeňom s intervalom výmeny 4 roky alebo 90 000 km. Diesel 3.2 Dl-D má rozvody poháňané bezúdržbovou reťazou.
[AdvantagesAndDisadvantages] [Disturbances] [RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | trojdverové SUV | päťdverové SUV |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4385 x 1875-1895 x 1840-1880 | 4900 x 1875-1895 x 1870-1900 |
Rázvor (mm): | 2545 | 2780 |
Batožinový priestor (l): | 290/1119 | 215/665/2190 |
Pohon: |
zadné kolesá s pripojiteľnými prednými
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): | 69 | 88 |