- Predné svetlá. Pozor treba dať na praskliny od kamienkov a tiež či sú originálne.
- Čelné sklo. Platí to isté čo vyššie a tiež zistiť dôvod výmeny.
- Predná kapota. Ak je bez oderov a čelné sklo bolo menené, môže signalizovať výmenu alebo lakovanie. Veľké poškodenie od kamienkov zase signalizuje veľký počet najazdených kilometrov.
- Brzdové kotúče. Skontrolovať hrúbku a stav.
- Výfuk. Zadná časť sa mení po približne 200 tisíc km alebo 3-5 rokoch.
- Manžety na poloosiach. Mali by byť v celku a nepoškodené.
- Volant. Lesklosť a opotrebovanie.
- Sedačky. Vysedenosť vodičovej aj spolujazdca.
- Interiér. Jeho opotrebovanosť. Vyzerá úplne inak, keď niekto v aute vozil viac ľudí alebo detí.
- Jednotlivé diely karosérie. Skontrolovať farby. Ak vozidlo bolo havarované na predok, stačí otvoriť kapotu a skontrolovať zvary medzi karosériou a blatníkom, bude viditeľný iný odtieň farby. Skontrolujte radiacu páku, volant a pedále, ale aj stav čalúnenia. Podľa miery ich opotrebovania môžete odhadnúť počet skutočne najazdených kilometrov. Pri 50 000 najazdených km by nemali byť príliš opotrebované. Pri viac ako 250 000 km býva viditeľne poškodený povrch radiacej páky a pedále sú úplne zodraté. Ale pozor! Volant nie je vždy dôveryhodný. Často krát sa mení volant + hlavica radiacej páky, resp. niekto používa na volante rôzne poťahy atď. Je potrebné mať otvorené oči a hľadať jednotlivé súvislosti.
- Motor. Mal by byť pred jazdou studený.
- Vzpery zadných dverí. Mali by sa zdvihnúť samé, v zimnom období môžu mať problém so zdvihom, ale udržať dvere by mali. Padanie signalizuje časté používanie.
Nutno ešte pripomenúť, že netreba sa báť ani vozidiel z dovozu, pretože vozidlo z cudziny, špeciálne Nemecka, Švajčiarska, Holandska, Belgicka atď. býva napr. po 200 000 km často v lepšom stave, ako porovnateľné vozidlo jazdené u nás s najazdenými 100 000 km. Môže za to lepšia kvalita cestnej siete, (ne)solenie na cestách, údajne aj lepšia kvalita tamojších značkových servisov a väčšia ochota majiteľov vozidiel ich pravidelne navštevovať. Ale pozor! Treba ich však dobre skontrolovať, pretože práve vozidlá z dovozu sa stávajú predmetom rôznych podvodov (búračiek, stáčania kilometrov, falšovania dokladov). Určite v článku nie je napísané všetko, čo by bolo potrebné skontrolovať, ale aj podľa vyššie uvedených rád sa dá pomerne jasne zistiť stav, približný vek, zhodnosť najazdených kilometrov a spôsob používania vozidla. Vrelo však odporúčame volať si na kúpu ojazdeného vozidla odborníka. Hrdinstvo, lakomosť alebo hanba sa nevypláca a dobrou kontrolou vozidla môžete ušetriť stovky a niekedy až tisíce Eur.