Prvú generáciu Nissanu Almera interne označovanú aj N15 možno zohnať za veľmi zaujímavý peniaz. Napriek konzervatívnemu, podľa niektorých až fádnemu vzhľadu je kúpa v drvivej väčšine veľmi dobrá. Patrí totiž medzi najspoľahlivejšie automobily svojej doby a pokiaľ sa jej doprialo pravidelného servisu nemala by ničím mimoriadnym alebo nepríjemným prekvapiť.
Almera prvej generácie prišla na európsky trh v roku 1995 v prevedení troj a päťdverový hatchback a štvordverový sedan. Na začiatku sa pod kapotou ukrývali iba dva šestnásťventilové benzínové štvorvalce 1,4 (55 kW) a 1,6 (66 kW). V roku 1996 pribudol nový benzínový dvojliter 2,0i (105 kW) určený pre športovo ladený model GTI a atmosférický (nepreplňovaný) dieselový dvojliter s výkonom 55 kW. V roku 1997 Nissan uviedol na slovenský trh cenovo zaujímavé verzie s názvami Invitation a Invitation Plus. V roku 1998 prešla Almera decentným faceliftom a v roku 2000 výrobca predstavil druhú generáciu rovnakého mena. Verzia kombi sa nikdy nevyrábala a automobilka používala až do roku 2000 kombi odvodené ešte od verzie Sunny, ktoré sa však na Slovensko nikdy oficiálne nedovážalo.
Bariérový test Euro NCAP absolvovala prvá generácia Almery v roku 1999. Aj na tú dobu dosiahla iba priemerného výsledku a to dve hviezdičky z piatich. Jednou hviezdou z maximálnych štyroch technici Euro NCAP hodnotili ohľaduplnosť pri strete s chodcom. Nielen výsledky testov Euro NCAP, ale aj subtílne pôsobiace dvere a hluk prenikajúci do interiéru vyvoláva pocit chatrnej (kartónovej) konštrukcie vozidla.
Dizajn Almery prvej generácie je fádny a až príliš japonský (obzvlášť hatchback), ale možno práve to niektorým motoristom vyhovuje. Ak dizajn označíme za fádny, tak interiér je na tom s dizajnom a hlavne s pocitovým dojmom ešte podstatne horšie. Plasty sú vyrobené z nevzhľadného šedého plastu, mnohé pôsobia lacno až chatrne, volant je veľký a tenký ako z legendárnej Škody 100 a gumená manžeta na radiacej páke pripomína skôr buldozér ako osobné auto. Interiér zaujme solídnym priestorom pre posádku aj na zadných sedadlách, príjemnými a kvalitnými sedadlami a v prípade sedanu aj solídnym objemom kufra 440 litrov (hatchback 355). Pri výbere Almery treba hľadať model s posilňovačom riadenia, aspoň dvojicou čelných airbagov, elektrickým ovládaním predných okien, klimatizáciou a ABS. Hlavne zo začiatku bola totiž výbava pomerne chudobná a napr. automobilov s klimatizáciou je pomerne málo.
Jazdné vlastnosti boli na vtedajšiu dobu vynikajúce a aj v súčastnosti dosahujú slušný priemer. Na rovnakej úrovni je držanie stopy v zákrutách, taktiež tlmenie nerovností, ale slabšie je odhlučnenie podvozku. Ten je však dobrý a sekunduje mu aj dobre naladené riadenie a účinné brzdy.
Ponuka agregátov bola pomerne skromná, ale v prípade benzínových mimoriadne vydarená. Za super motor možno označiť základnú motorizáciu 1.4 16V (64 kW) na niektorých trhoch ponúkanú aj so zníženým výkonom na 55 kW. Motor je veľmi tichý, kultivovaný, spoľahlivý, dynamický, plne postačujúci a naviac aj úsporný. Jazdiť sa s ním dá v pohode za 6-6,5 litra a mimo mesta aj o liter menej. Vyskytuje sa preto na trhu najčastejšie. Podobne vydarená je aj väčšia 1.6, ale tá sa vyskytuje pomerne zriedkavo. Ešte menej sa vidno najsilnejší dvojliter, ktorý však takmer dokonalej spoľahlivosti menších jednotiek nedosahoval, napriek tomu ho možno tiež označiť za spoľahlivý. V prípade Almery znamená dieselový agregát žiadnu slávu. Konštrukčne vychádza ešte z osemdesiatych rokov, používa nepriame vstrekovanie paliva do predkomôrky, nemá prepĺňanie turbom, je dosť hlučný, výkon je tiež nič moc a ani spotreba okolo 6 litrov neohúri. Naviac je treba počítať s vyššími servisnými nákladmi v podobe výmeny rozvodového remeňa (benzínové agregáty majú bezúdržbovú reťaz), ktorý vedel v počiatkoch aj občas prasknúť a spôsobiť fatálnu poruchu motora. Oproti benzínovým agregátom je potreba častejšie meniť olej a nepotešia ani značné vibrácie prenikajúce do interiéru v okolí 3000 ot./min.
Z elektroniky občas Almeru trápi štrajkujúci imobilizér a chybný regulátor alternátora, na základe čoho môže odísť akumulátor. Pri vysokom počte kilometrov vie pohnevať aj štartér, najmä pri dieselovom motore. Nakoľko sa jedná už o staršie vozidlo, nezriedka sa tiež objavujú vôle na prednej náprave, ako v silentblokoch, tak aj v čapoch. Vôle sa môžu vyskytnúť aj v zavesení zadnej nápravy typu Multilink. Diesel občas postihovali (do roku 1998) problémy s pretrhnutým rozvodovým remeňom a niekedy sa vyskytli aj zanesené hydraulické zdvihátka ventilov, hlavne ak sa zanedbala údržba (včasná výmena a kvalitný olej). Častejšie sa možno stretnúť so zvlnenými brzdovými kotúčmi a otravovať môže aj drnčiace bočné okno v stiahnutom stave. Prvé ročníky postihuje na niektorých miestach (zadné lemy, prahy) hrdza.
[AdvantagesAndDisadvantages]
[Disturbances]
[RecommendedAndNotRecommended]
Typ karosérie: | troj a päťdverový hatchback | štvordverový sedan |
---|---|---|
Rozmery (D x Š x V v mm): | 4120 x 1690 x 1395 | 4120-4320 x 1690 x 1395 |
Rázvor (mm): |
2535
|
#colspan# |
Batožinový priestor (l): | 355 | 440 |
Pohon: |
predné kolesá
|
#colspan# |
Objem palivovej nádrže (l): |
50
|
#colspan# |
Prednosti a nedostatky
priestranný interiér |
slabšia pasívna bezpečnosť |
vynikajúca spoľahlivosť |
lacno pôsobiaci a neatraktívny interiér |
skvelé zážihové motory (najmä 1,4 16V 64 kW) |
neexistencia verzie kombi |
stále dobré jazdné vlastnosti |
nevýrazný vonkajší dizajn |
zastaraný a hlučný diesel |
|
slabšie odhlučnenie podvozka |
|
drahé náhradné diely |
Najčastejšie poruchy
problematický imobilizér |
chybný regulátor alternátora |
chybný štartér (diesel, veľký počet km) |
vôle na prednej aj zadnej náprave |
problémy s pretrhnutým rozvodovým remeňom (diesel do 1998) |
zanesené hydraulické zdvihátka ventilov (pri zanedbanej údržbe) |
zvlnené brzdové kotúče |
drnčiace bočné okno v stiahnutom stave |
hrdza na zadných lemoch a prahoch (prvé ročníky) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1.4 16V (64 kW). |
2.0 D (55 kW). |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.4 | 1392 ccm | GA14DE | 64 kW |
1.4 GX,LX | 1392 ccm | GA14DE | 55 kW |
1.4 S,GX,LX | 1392 ccm | GA14DE | 55 kW |
1.6 | 1597 ccm | GA16DE | 73 kW |
1.6 SLX | 1597 ccm | GA16DE | 66 kW |
1.6 SR,SLX | 1597 ccm | GA16DE | 66 kW |
2.0 GTi | 1998 ccm | SR20DE | 105 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
2.0 D | 1974 ccm | CD20 | 55 kW |
18 komentárov
rybianska
dobry den ja som dneska kupila nissan almera diesel 2000r takze uvidim ako mi posluzi.dufam ze dobre a bez nakladov
Braňo
Na mojej Almere r. v. 1997, 1,4 64 kW, kúpenej v r. 2010 za smiešny !!! (ak keď smiešny, tak naozaj smiešny !!! – t. j. 100,-€) som spravil 20.000 km. Kúpil som ju v stave, že 8 rokov nejazdila a nedali by ste za ňu ani polovicu, tak totiž vyzerala. Dal som ju vytepovať, dal som jej japonské sviečky, olejový filter, olej, vzduchový filter a nalial čerstvý benzín a jazdí do dnes. Malé náklady stála výmena brzdových kotúčov v predu a vyvarenie podbehov a falcov pred zadnými kolesami. Ešte jeden bonbónik – keď som ju bral mala 268.200 km a dnes má najazdených 288.000 km – to auto je nezmar.
Milan
Môžem potvrdiť, ja mám na Almere 1,4 GX sedan r.v. 96 takmer 250000 km a okrem štartéra a tlmičov som ešte nemenil nič. Proste paráda. Škoda toho plasťakového interéru a vetrieskového volantu, lebo zvonka vyzerá stále dobre.
Peter
kde najdem schemu na rozvod nissan almera dizel 96?
Miroslav Babinec
Pozri toto, možno pomôže:
http://img836.imageshack.us/img836/1150/rozvodyalmera.jpg
Josef Mengele
Mal som Almeru 1.4 HB ročník 96. Zlého slova na ňu nemôžem povedať, snáď len to, že po odrthnutí prednej nápravy ( diera na ceste zaliata vodou ) musela z domu preč, oprava by bola neekonomická. Pri 250.000 najazdených kilometroch bola tichšia než moja nová Kia Ceed, nič tam nerezonovalo, nič nedrnčalo. Pravidelná údržba raz do roka, jedenkrát výmena brzdových kotúčov v predu, jedenkrát brzdové valčeky vzadu a jedenkrát výmena uhlíkov štartéra, inak žiadna porucha a žiadne problémy. Naozaj vydarený voz, asi najlepší zo všetkých, ktoré som kedy mal v rukách.
Pulo
Ja vlastním almeru 1.4, 64 kW, strieborný sedan. Otec ju kupil ako fungláča v 99tom. Auto má viac ako 250.000 km bez poruchy. Jedinou závadou bolo vynechávanie motorčeka ostrekovača, zrejme zaoxidovaný kontakt, keďže je to zalisovaný výrobok v plaste, prehodil som z búraného za 20 € a jazdím veselo ďalej. Motor je fantastický, moj rekord je 780 km na plnej nádrži pri priemernej spotrebe 5.1 l na 100 km, na benziňák fantastické. Auto je nenáročné na údržbu, neuveriteľne spolahlivé, ekonomické. Pri dobrej starostlivosti a šetrnej jazde motor v pohode prekoná 500.000 km, už teraz sa teším, ako zlomím tento rekord 🙂
andizv
Ja som dostal almeru 1.4 64 kW r.v. 97 od rodicou. Je tam asi 137 000 km a stale jazdi OK. Motor nevie co je porucha. Iba lozisko vzadu bolo treba menit a prehrdzavela spojka strednej a zadnej casti vyfuku. Oprava vyfuku bola vsak lacna, nakolko spojku odrezali a dali tam akoby obrubu okolo oboch potruby. Raz ma nechalo auto na holickach, ale ako som neskor zistil mohol som za to ja. Problem bol ze auto nestartovalo, ani neceklo a bol som zrovna na dovolenke. Nakoniec to bola baterka ktora mala 5 rokou. Kym sa na to prislo, stihol sa repasovat starter. Naposledy som menil vzduchovy filter a aj sviecky a auto uplne ozilo. Nemam problem ist za 6 l ked mam lahku nohu a po vymene filtra a sviecok ocakavam este pokles. Jedine velke ale velke minus tohoto auta je korozia. Nebolo garazovane a otec sa o udrzbu moc nestaral. Max raz za rok ho ostriekal z hadice. Bohuzial sa mi rozpadava pod pozadim. Rozmyslal som ze ho predam za simbolicku cenu a kupim model vyrobeny po roku 2000, tie uz vobec nekoroduju. No ako to maju so spolahlivostou oni neviem, lebo sa uz vyrabali v anglicku a predsalen japonci maju vyrobu o min 50 percent predciznejsiu.Ak ho korozia nepolozi, myslim ze urcite min 50 000 km zvladne. PS: Teraz som sa rozhodol menit tlmice, nakolko su na nich pretrhane manzety a myslim ze najlepsi vykon uz nepodavaju.
Achmed
neviete niekto nahodou o nieakom pouzitom prerednom narazniku na toto auto za dobru cenu ? dakujem ponuky na aacs@post.sk dakujem
FANDOR
Dobrý den
Máte niekto skúsenosti s Almerou r.2000 ? Moment.mám najazdených 188 000,auto je tiché,mimoriadne živé ,no obsah 1.8 si v meste žiada svoje .Som druhý majitel,potreboval by som vediet “ životnosť “ rozdovovej reťaze,kedže chystám sa na výmenu rozvodov .S počutia ako aj s rozhovorov ludí,kt.maju al.mali toto auto ,tém na nete atd väačšina z nich tvrdí : je to nezmar ,kvôli tomu , že to japonec ,no predsa ,nerád by som dopadol s rozbitým motorom ,nehovoriac a dalších následkoch .
Pri 175 000 boli menené ,je to teda nutné .
Dakujem všetkým za odpoved.
Valter
Dobry den,
na stranke autorubik.sk som nasiel Vas prispevok vo fore. Ja by som ssa chcel opytat, nakolko mam aj ja Nissan almeru D 2.0 55 kw r. 2000, ci ste s tymto autom boli spokojny, ako casto bolo nutne ho servisovat, pripadne v akej miere. Ja ho mam cca 1 mesiac po starsom panovi. V r. 2007 bolo dovezene z Talianska a zatial slape dobre. Mam v plane menit olej, filtre, a rad sa Vas chcem opytat aj na rozvodovy remen, aku s nim mate skusenost, pretoze zvazujem vymenu aj remena – pre istotu. Pripadne aky motorovy olej ste pouzivali – typ znacka? Teraz ma nabehanych 178 000 tak dufam, ze to este nieco vydrzi. Planujem s nim cestovat do nemecka, takze na dlhe trate, 1000 km a podobne. Je bez korozie, agregat na pocutie vyzera v pohode, akurat ten citelne slabsi vykon a spotreba cca 6 L pri lahkej nohe… Dakujem Vam za rady a pomoc a prajem vsetko dobre!
S pozdravom,
Valter Thinschmidt
Jani
Interval výmeny oleja max 10.000 km trieda 10W-40 C3 alebo 5W-40 A3/B4, výmena rozvodového remeňa každých 90.000 km ale na vozidlách do r.v. 99 sa odporúča každých 60.000 km lebo častejšie praskali, potom bola konštrukčná úprava rozvodového mechanizmu,
matko
vlastnim almeru 98 rocnik asi 7 mesiacov. Kupil som ju za smiesnu cenu 500 eur. pri tej cene som vedel ze to nebude ziadny cukrik, dolamane spatne zrkadlo, hrdzave podbehy, neskor sa k tomu pridala miznuca voda v chladici, troska som ponicil tlmice na retarderoch (mal som vocicak len par mesiacov a vravel som si ze rozhodne spomalovat pred nejakymi retardermi nebudem, uz to robim 😉 dnes som zistil ze mam zaliatu jednu sviecku olejom. ale to auto si ide svoje, nech sa deje cokolvek. vydrzi neskutocne vela a ma skvele jazdne vlastnosti, dynamiku. dufam ze sa mi dostane este jedno taketo auto do ruky ale v troska lepsom stave. nevrazil som do neho ani cent okrem veci co treba raz za cas pomenit ako filtre, olej a brzdova. jednoznacne odporucam 🙂
marián
už tri roky vlastním Almeru 2,0D,päťdverový hatchbak.využívam ju hlavne na cestovanie do práce a späť.Pomer jazdy mesto a mimo mesto je asi 1:1.Spotrebu mám ppribližne 6,2l/100 km.Pokiaľ dám motoru čo mu patrí,ide ako švajčiarske hodinky.Dokonalé,spoľahlivé auto.Jediná nevýhoda je nízke sedenie ktoré je nepohodlné pre vyššie postavy alebo starších ľudí.Som druhý majiteľ,auto bolo dovezené z rakúska kde chodilo na pravidelné kontroly až do 150000km.Teraz mám najazdených takmer 200000 km,ale podľa mojich kolegov automechanikov to na motore není poznať.Skrátka japonská kvalita.Som spokojný.
Honza
Mám prosím dotaz, má někdo zkušenost s přepínačem (cyklovačem) a motůrkem stirače. Na první polohu relátko klape, ale motůrek stirače se netočí.
Děkuji za pomoc.
Pulo
Len dopĺňam svoj príspevok z 11. október 2011 o 22:19, pozri vyššie, aktuálne má almerka 330.000 km, stále rovnako v pohode, bez poruchy a bez závad, len mierna korozia. Pôvodná spojka vydržala 305.000 km, preventívne som vymenil rozvodové reťaze s napinákmi a vodiacimi kladkami, motor ide tichšie, kultivovanejšie, dokonca aj spotreba klesla. Teším sa a spokojne valím ďalej na 400.000 km bez poruchy !!!
Jozef
Aj ja som už druhým rokom majiteľom Almery 1,4 64kw a nemôžem sa sťažovať. Motor tichý a na to že je to rok 1996, najazdené 185 000km. Od kúpy len výmena oleja,filtrov a teraz ma čaká výmena kineťakov. Kupoval som ho hlavne kvôli spoľahlivosti čo je aj pravda. Výborná je aj spotreba v priemere 6lit./100.
Rado
Som hrdý majiteľ Nissanu Almera. Kupoval som ho v 97 roku úplne nové. Ide o 3 dverovú verziu. Mam ju až do dnes a nepredám ju za nič.Prečo ? Na aute mám nabehané 270 000 km a s absolutne žiadnými závadami pre ktoré by som musel utekať do servisu. Na aute, ktoré garaž nevidelo som menil : motorček ostrekovača, zadné tlmiče, manžety na poloosy a 1 silenblok. Nič viac . Gulové čapi, ktoré iní menia každú chvíľu a tlmiče výfuku, tak tie mám ešte pôvodné. Teda 21 ročné. Je pravda, že 3D Almeri sa vyrábali v Japonsku a aj to prispieva k dlhšej životnosti niektorých dielov, oproti Almeram vyrábaných v Európe. Pred tromi rokmi som investoval do výmeny zadných lemov a prahov, ale neľutujem peňazí, lebo teraz viem, že mi autíčko poslúži určite ďalších 10 až 15 rokov. Je až zarážajúce ako sa tak kvalitné autá predávajú za smiešny peniaz. Ak niekto zvažuje kúpu Almery model N15 tak mu môžem kúpu iba doporučiť.