Ponuka motorov je pomerne skromná, potrebám väčšiny motoristov však bude postačovať. Ako základ tvorí benzínová 1,5 16V s výkonmi 66 resp. 72 kW s maximom krútiaceho momentu 128 Nm. Kým v minulej generácii poskytovala základná motorizácia celkom svižnú dynamiku jazdy, v druhej generácii je dynamika jazdy o poznanie slabšia. Najvýraznejší vplyv na pokles dynamiky základného motora má vyššia hmotnosť vozidla. V nížších otáčkach pôsobí motor dosť letargicky a tak pre dynamickejšie vozenie je potreba motor vytáčať nad 3000 ot/min. Svojim charakterom tak motor viac vyhovie pokojnejšie jazdiacim motoristom, ktorým sa odvďačí pomerne slušnou priemernou spotrebou okolo 6,5 litra a dobrou spoľahlivosťou.
Podstatne lepšej dynamiky doprial Almere väčší motor 1,8 16V (84, 85 kW) vybavený rovnako ako menšia 1,5-ka premenlivým časovaním sacích ventilov NVCS. S menšou motorizáciou je spoločná aj ďalšia vlastnosť, ktorou je menšia ochota v spodnom otáčkovom spektre, čo je citeľné najmä v porovnaní s dnešnými modernými preplňovanými motormi. Spotreba sa drží pri bežnom jazdení okolo 7,5-8 litrov. Tento motor sa montoval do klasických hatchbackov Almera zriedka, oveľa častejšie sa vyskytuje v kompaktnom MPV Tino, kde predstavuje základnú motorizáciu. Oproti menšej 1,5-ke je na trocha slabšej úrovni špoľahlivosť a robustnosť motora.
Až do roku 2003 vedela pohnevať chyba snímačov polohy vačkových hriadeľov a tiež snímačov kľukového hriadeľa, načo bola realizovaná aj zvolávaciu akcia z roku 2003. Tieto chyby sa už vyskytujú veľmi zriedka. Čo sa ale nepodarilo vyriešiť, bola vyššia spotreba motorového oleja, spôsobená príliš tvrdými piestnymi krúžkami, ktoré naviac trpeli nadmernou tepelnou rozťažnosťou. Piestne krúžky sa tak vo zvýšenej miere opotrebovávali a spolu s nimi aj vnútorné plochy valcov. Vo väčšine prípadov pomohla výmena piestnych krúžkov, pri dlhodobejšom zanedbaní už táto výmena nemusela stačiť. Výrobca o nedostatku vedel a od roku 2005 osadzoval motory odolnejšími krúžkami s menšou tepelnou rozťažnosťou. Zvýšená spotreba motorového oleja sa prejavovala v objeme 1-1,5 litra na 15 000 km, čo na prvý pohľad nie je až taká katastrofa. Problém bol v objeme olejovej nádrže, ktorá disponovala len necelými 3 litrami. Málo oleja sa tak následne rýchlejšie znehodnocovalo, čím sa strácali jeho mazacie účinky a urýchľovalo sa tak nadmerné opotrebovanie motora. Občas sa pri motore 1,8i (1,5i) vyskytuje kolísanie voľnobehu, prípadne zhasínanie motora vinou vyťahanej rozvodovej reťaze.
Zastúpenie mal prirodzene aj dieselový agregát, bez ktorého je predaj v Európe takmer nemožný. Kým predchádzajúca generácia si musela vystačiť so zastaraným motorom, pôvodom ešte z osemdesiatych rokov, pre Almeru II vyvinul Nissan nový dieselový motor vlastnej konštrukcie.
Jednalo sa o šestnásťventilový agregát s výkonom 84 kW (235 Nm), v danej triede nezvykle veľkého objemu 2,2 litra, s priamym vstrekovaním paliva pomocou radiálneho čerpadla Bosch VP44. Parametre motora síce vyzerajú sľubne, realita je ale trochu menej povzbudivá. Motor sa totiž vyznačuje značnou hlučnosťou, citeľnými vibráciami a značným turboefektom. K životu sa začína motor prebúdzať okolo 1600 ot/min, aby následne okolo 2000 ot/min zabral naplno. Pod touto hranicou sú aj reakcie na zošliapnutie akceleračného pedálu značne oneskorené. Pri bežnom jazdení sa spotreba pohybuje v priemere okolo 6 litrov.
Lepšiu kultivovanosť, nižšiu hlučnosť a o niečo lepšiu dynamiku priniesla modernizovaná verzia motora s názvom 2,2 dCi. Okrem vstrekovania common-rail Denso dostal motor väčší medzichladič stlačeného vzduchu a prepracované turbodúchadlo, ktoré sa líšilo podľa výkonu motora. Slabšia verzia dosahuje max. výkon 82 kW (248 Nm) a obsahuje turbodúchadlo s reguláciou plniaceho tlaku obtokom (Vastegate), silnejšia verzia dosahuje max. výkon 100 kW (314 Nm), ktorá používa turbodúchadlo s variabilnou geometriou a naviac je štandardne spojená so šesťstupňovou prevodovkou. Spotreba sa pohybuje v podobných číslach ako pri staršom motore. Kultivovanosť, hlučnosť ale aj dynamika motora (obzvlášť v prípade silnejšej verzie) sa značne vylepšili, čo však ostalo je pomerne výrazný turboefekt. Z pohľadu plyulosti jazdy a prevádzkových vlastnosti motora sa optimum javí využívať otáčky medzi 1700-3500 ot/min..
Zaujímavou alternatívou z hľadiska spotreby je motor 1,5 dCi (60 kW), pochádzajúci zo sesterskej automobilky Renault. Na Almeru jeho výkonové parametre stačia a naviac disponuje veľmi slušnou spotrebou. Nevýhodou je ale skutočnosť, že oproti väčšiemu dieselu, ale aj benzínovým motorom sa jedná o jediný motor v ponuke, ktorý má ventilový rozvod poháňaný ozubeným remeňom s intervalom výmeny po 120 000 km/8 rokoch.
Spoľahlivosť a najčastejšie poruchy
Prednosti a nedostatky
dobré jazdné vlastnosti (hatchback) |
značný turboefekt pri motore 2,2 Di, o niečo menej pri 2,2 dCi |
citlivé riadenie |
hlučný a vibrujúci motor 2,2 Di |
dobrá spotreba paliva pri verziách 1.5 dCi |
lacno pôsobiaci šedý interiér (do 2002) |
spoľahlivosť |
menej suverénne jazdné vlastnosti sedanu oproti verzii hatchback |
nezáujem zlodejov |
citeľnejšie rázy pri prejazde väčších nerovností (verzia hatchback) |
komfortný podvozok |
|
pohon rozvodov bezúdržbovou reťazou (okrem 1,5 DCi) |
Najčastejšie poruchy
vypálené žiarovky v predných svetlometoch |
korózia - prahy, lemy blatníkov, veko kufra, stĺpiky okien dverí, motorový priestor a výfukové potrubie (staršie ročníky) |
nefunkčná lambda sonda, katalyzátor (benzínové motory, väčší km nábeh) |
pri väčšom nájazde sa môže pri benzínových motoroch vyskytovať kolísanie voľnobehu, prípadne zhasínanie motora vinou vyťahanej rozvodovej reťaze. |
vyššia spotreba oleja - (1,8i, zvyčajne väčší km nábeh) |
vôľa na prednej náprave (väčší km nábeh, častejšie 2,2 Di a 2,2 dCi) |
opotrebovaná synchronizácia manuálnej prevodovky, hlavne 3. a 4. stupňa (častejšie pri dieseloch) |
kratšia životnosť variátorovej prevodovky Hypertronic CVT (ca 150 000 km) |
nefunkčný merač hmotnosti vzduchu - strata ťahu (2,2 Di) |
kratšia životnosť silentblokov motora - nadmerné vibrácie (2,2 Di) |
pridretie kľukového hriadeľa (1,5 dCi, obyčajne väčší nájazd, dlhé servisné intervaly, odporúča sa preventívna výmena hl. a ojničných ložísk) |
zatuhnutá regulácia variabilnej geometrie turbodúchadla (2,2 dCi - 100 kW) |
poruchy vstrekovacieho systému - vstrekovacie čerpadlo a vstrekovače (1,5 dCi) |
zaseknutý EGR ventil - turbo prepúšťajúce olej (1,5 dCi) |
nadmerná vôľa v reťazovom rozvode ( diesel, väčší km nábeh, zanedbaná údržba, dlhé servisné intervaly) |
chybný SCV ventil na čerpadle Denso resp. snímač tlaku na rampe (kolísanie otáčok, zhasínanie na voľnobehu, nejde naštartovať) |
porucha, nadmerné opotrebenie vstrekovacieho čerpadla VP44 2,2 Di (obtiažne štarty, slabší výkon, nerovnomerný chod motora, svietiaca kontrolka, vyššia dymivosť - väčší km nábeh |
netesnosť palivového systému (hadičiek)-zavzdušňovanie systému, obtiažne štarty, obmedzený výkon, svietiaca kontrolka, 2,2 Di - väčší km nábeh) |
nadmerne opotrebené turbodúchadlo (väčší km nábeh, nesprávny spôsob jazdy-tzv.dochladozvanie či zanedbaná údržba) |
nadmerne opotrebované vstrekovače Denso - obtiažnejšie studené štarty, hlučnejší a nepravidelný chod motora, slabší výkon (2,2 dCi) |
nadmerne opotrebovaný dvojhmotový zotrvačník - nadmerné vibrácie na voľnobehu, chrchlanie pri zhasínaní motora, trhavý rozjazd pri zábere spojky či hlučnosť pri akcelerácii z nižších otáčok (diesel, väčší km nábeh) |
Autorubik odporúča
Brať | Nebrať |
---|---|
1,5i 16V (66, 72 kW), radový benzínový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, viacbodové elektronické vstrekovanie paliva. Napriek slabšej dynamike je motor spoľahlivý a má prijateľnú spotrebu paliva. 2,2 dCi 16V (82, 100 kW). Napriek určitým nedostatkom v jazdnom prejave (výraznejší turboefekt, hrubší chod) a občasným problémom v spoľahlivosti, je pre rodinne/úžitkovo zamerané Tino najvhodnejšou motorizáciou. Pozor tiež na stav prevodovky, ktorá pri ostrejšom jazdení podliehala zvýšenému opotrebovaniu. |
2,2 Di (81 kW), preplňovaný vznetový radový štvorvalec, šestnásťventilový rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva radiálnym čerpadlom Bosch VP 44. Motor je hlučný, má nekultivovaný chod (výrazné vibrácie). Okrem problémov štartovania má aj výrazné oneskorenú reakciu na zošliapnutie plynového pedálu v otáčkach pod 2000. |
Motory
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
---|---|---|---|
1.5 | 1497 ccm | QG15DE | 72 kW |
1.5 | 1498 ccm | QG15DE | 66 kW |
1.8 | 1769 ccm | QG18DE | 84 kW |
1.8 | 1769 ccm | QG18DE | 85 kW |
Motor | Objem | Kódové označenie | Výkon |
1.5 dCi | 1461 ccm | K9K 722 | 60 kW |
2.2 dCi | 2184 ccm | YD22DDT | 82 kW |
2.2 dCi | 2184 ccm | YD22DDTi | 100 kW |
2.2 Di | 2184 ccm | YD22DDT | 81 kW |
13 komentárov
Alena
Ahojte, mala som od novoty Almeru 4 roky a nebol s ňou žiadny problém. Pripravte sa ale na trochu drahší servis. Kamoška s Oktaviou platila za pravidelné prehliadky o dosť menej.
Jozef
Ani záručný servis si nemusíte robiť u autorizovaného predajcu.
Ak ste z Bratislavy, môžte si spraviť predlžený víkend na Liptove a za ten čas Vám tu spravia servis. Či už v autorizovaných servisoch, značkových servisoch, atď. Je to lepšie.
Samozrejme, aby tu zašlo auto 🙂
Tu na Liptove sú na nissany extra odborníci.
Ivan
Dobry den Jozef,
V ktorom meste na Liptove je ten servis a ako sa vola?
Dakujem
Ivan
zabooo
mame almeru 1,5 benzin, ale motor ma slaby tah, sko skoda 105 🙁 svieti kontrolka poruchy motora. nevie nik co s tym je?
menena vaha vzduchu, lambda sondy nepomohli.
Josef Mengele
Mal som Almeru 1.4 ročník 1996 – výborné auto, dnes za ním smútim – nahradila ho Kia Ceed, tá sa Almere nemôže takmer v ničom rovnať, leda ak priestrannosťou interiéru.
zabbix_agent
zdravim, mali sme almery 1,5l benzin hatchback dve, prva r.2000 –bez problemov do dnes kamosovi funguje, druha facelift r.2004 –bohuzial nie nasom vinou isla na totalku
super auta, jediny problem co sa vyskytol raz bola nefunkcna sviecka, auto islo na 3valce, ale inak len vymena oleja a filtrov-ziadny servis
René
Mam Almeru II sedan typ N16, motor QG15DE 72 kW, rok výroby 2006. Auto som kupil v roku 2010, malo 59.000 km. Teraz ma najazdenych 161.000 km. Celych 102.000 az doteraz som najazdil na LPG, ktory som hned po kupe nechal do auta namontovat.
Kedze to bolo moje asi 10 ojazdene auto (iba moje, neratam blizku rodinu) vedel som do coho idem. Vlastne sa po rokoch potvrdilo, ze som si to len myslel a vobec som netusil, ze na svete existuju aj SPOLAHLIVE auta. Je to moj prvy japonec, a urcite nie posledny.
Okrem pravidelnej vymeny oleja a palivovych filtrov v systeme LPG som servis doteraz nepotreboval. Vlastne ano, brzdove platnicky a kotuce, komplet vpredu aj vzadu a nove stierace. Jazdim na nom denne, s povodnou (7 rocnou) bateriou. Olejova napln v motore je 2,5 litra (doprostred medzi rysky, po vrch mozno aj 2,7 litra). Jednu 5 litrovku oleja 5W-40 tak mam na dve vymeny. Pri vymene po 15.000 km nechyba ani kvapka – stale je olej v prostriedku medzi ryskami. Ak zaratam bezudrzbovu rozvodovu retaz, tak prevadzkove naklady na samotny motor sa zatial dost priblizuju k bicyklu 🙂
Auto ma slusny kufor aj napriek LPG, velmi dobru manevrovatelnost na ceste umocnenu super vyhladom z auta do vsetkych stran. Vyborna prevodovka a radenie prevodovych stupnov, az na olupanu plastovu napodobeninu pasiku kovu na riadiacej pake. Ta je aj mojou jedinou vyhradou k jednoduchemu, priestrannému a bezchybnemu interieru. Motoru sice nejake tie koniky pri predbiehani chybaju, ale zvykol som si nan a snazim sa to neprehanat. Chybajuci vykon je citit aj na dialnici pri zrychleni zo 60 km/h (pri opravach dialnice) na povolenych 130 km/h. Pri dlhodobej priemernej spotrebe 8,3 l LPG na 100 km (podla natankovanych litorv plynu vzdy doplna) mi vsak pocit pri plateni na cerpacej stanici tie chybajuce kilowaty hravo vynahradi 🙂
Pri Almere lutujem iba to, ze ju uz Nissan nevyraba a ani do Europy ziadny podobny sedan zo svojho portfolia nedovaza. Tak ako som predtym casto menil auta, mam teraz pri snoreni po autobazaroch pocit, ze nic lepsie a spolahlivejsie uz z novsich aut asi nenajdem 🙁
JA
Mam Almeru n16, 1.5, 72kW od roku 2003 nabehaných skoro 200 000 km. Žiadna porucha doteraz. Super auto.
Daniela
Máme Nissan almera tino 2,2 a je to hotova katastrofa, nikdy viac toto auto, je to žráč penazi 🙁 neodporučam
Vladimír Bátora
Mám t.č. 4. / štvrtú / almeru ! Prvá bola jazdenka sedan 1999, najlepšie auto v mojom 63-ročnom živote ! Chcela iba benzín, olej a nové stierače. Potom som kúpil nový hatchback v r.2006, ten bol najhorší, pri cca 3 tis.km trasenie, vibrácie, omyl. Cez fiata, toyotu a citroena som sa opäť vrátil k almere r.1998, hatchback. Do komplet zbierky mi chýbal už iba novší sedan r.v.2005, ktorý som kúpil pred rokom. Je ok, iné auto už nechcem. Snáď už iba Tiidu , ak by almera skončila skôr ako ja 🙂
Dušan
mal som Almeru htb 1,8 r.v. 2003 už po facelifte. Zlaté auto 2v1. Pri kľudnej jazde akože nic-moc, ale pri prekročení cca 3000otačok vďaka vaiabilnemu časovaniu sa z auta stala raketa. Bohužial bola to 1,8 a tá žrala olej tak, že najprv pri výmene oleja som vlastne olej nemenil, ale rovno nlial nový a vymenil filter…Potom však sa to zhoršilo tak, že pri každom tankovní do olna som aj dolieval cca 1,5litra oleja!!! Po meste som na plnu nadrž prešiel cca 600km, takže potreba oleja bola ako pri Trabante 1:50.Až jedného krásneho dňa na dialnici prestal fungovať 4-ty valec 🙁 NEjak som došiel domov na troch valcoch . Tak som auto nakoniec so šťastím predal za 500€. Chlapik tvrdil, že mu to na ukrajine opravia. Už sú tomu asi 4 roky a chlapik sa neozval, tak asi je spokojný
Igor
Mám sedan N16 od roku 2000 .
Made in Japan.
Benzín 1.5 66 kW
Olej nežerie má už ntretí výfuk / za 22 rokov/
Bežné výmeny platničiek kotúčov.
Stále jazdí.
Jirka
Mam Nissan Almeru 1.5 benzin 66 kw rok.vyr. 2002 od novoti žiaden problem ,auto ani raz nebolo pokazene ,ide ako hodinky pôvodna rozvodova reťaz ,nedolievam ani kvapku oleja mením po 15 000 km . Len bežna udržba na aute nič viac .Super spolahlive auto -momentalne mám naj.295 00 km po STK na dalšie 2-roky . STK Bez podPlacania na prvy šup . a ešte podotýkam nikdy som nemal problem prejsť na STK.