V Amerike majú radi veľké vozidlá. Preto musel aj VW prezbrojiť a vyrobiť veľký americký New Midsize Sedan (NMS), ktorý však prijal zavedené meno Passat.
Keďže cieľom automobilky VW je nielen na americkom trhu rásť, museli vo Wolfsburgu prísť s novým plánom. Automobilka je totiž až dvanásta najpredávanejšia značka v USA a vlani zákazníkom dodala „iba“ 256 tisíc vozidiel. Možno sa to zdá dosť, ale je to zhruba toľko, čo v USA predáva Mazda alebo Subaru, ale výrazne menej ako predáva Toyota, Honda, Nissan, Hyundai alebo Kia. Rastová stratégia samotného Volkswagenu na americkom území bude stáť predovšetkým na dvoch modeloch: sedanu nižšej strednej triedy (VW Jetta) a sedanu strednej triedy (Passat NMS). Druhý menovaný model sa dnes 10. januára 2011 predstaví vo svetovej premiére na autosalóne v Detroite.
Nový Passat nahradí v portfóliu amerického dovozcu predchádzajúce vyhotovenie európskeho Passatu. Nový model však bude o niečo väčší. Oficiálne je známa celková dĺžka 4869 mm a rázvor 2804 mm. Obe hodnoty prekonávajú jednak súčastný a nedávno predstavený nový Passat, tak aj najväčší v Európe predávaný model VW Group v strednej triede Škodu Superb.
Klasický trojpriestorový sedan dostal dizajn v duchu aktuálneho stylingu Waltera da Silvu. Výrazne hranaté predné svetlomety a maska s pozdĺžnymi lamelami pripomínajú nový európsky Passat i Phaeton. Tvar karosérie prezradí veľký objem interiéru a iba priemerný objem kufra, ktorý činí 539 l. Tiež dizajn interiéru je európskemu motoristovi dôverne známy. Je síce novo navrhnutý špeciálne pre toto vozidlo, ale komponenty sú štandardizované, ako audiosústava, ovládač spínanie svetlometov, volant, radiaca páka, ovládanie ventilácie a klimatizácie.
Pod kapotu bude možné objednávať jeden z troch známych motorov. Základom je päťvalec 2,5 l (125 kW, 240 Nm), ktorý v USA dostáva Jetta aj Golf. Štandardom je len päťstupňová manuálna prevodovka. Druhou možnosťou je „čistá“ verzia štvorvalca 2,0 TDI (103 kW, 320 Nm) s NOx katalyzátorom, ktorá spĺňa emisné predpisy všetkých 50 štátov únie. Namiesto sériovej šesťstupňovej prevodovky s ručným radením, bude možné objednať aj šesťstupňové DSG. Vrcholnou motorizáciou bude šesťvalec 3,6 VR6 (206 kW, 350 Nm) známy ako z európskeho Passatu, tak aj zo Škody Superb.
Prvá cena nového Passatu NMS sa má pohybovať okolo 20 000 USD, čo je v prepočte necelých 15 500 €. Pre porovnanie, cena základnej verzie európskeho VW Passat a Škody Superb začína od približne 22 000 €. Všetky americké Passaty budú samozrejme vybavené automatickou klimatizáciou, kompletnou elektrickou výbavou, stabilizačným systémom, tempomatom, rádiom s CD a MP3 prehrávačom a hands-free sadou s Bluetooth. Za príplatok sa dodávajú navigačné systémy RNS 510 alebo RNS 315.
Americký Volkswagen Passat sa má vyrábať v zbrusu novej automobilke Chattanooga v štáte Tennessee.